امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

گفتگوی جنسی مفید با همسر

گفتگوی جنسی مفید با همسر

وقتی که عاشق می شویم ممکن است رابطه جنسی بسیار ساده و طبیعی به نظر برسد اما تصور نمی کنیم که ما یک روز مانند هر رابطه دیگری احتیاج به صحبت از رابطه جنسی داریم. با این حال، به چالش کشیدن همه جوانب سکس کاملاً طبیعی است، از شدت تا کیفیت. وانگهی دو نفر که با دو تاریخچه و انتظارات مجزا به هم می رسند طبعاً هریک اهداف متفاوتی برای نزدیکی فیزیکی نیز در سر می پرورانند.

چند گام برای گفتگوی مفید :

  1. همسر خود را یکباره با صحبت از س.ک.س غافلگیر نکنید. یک جای طبیعی را برای بحث کردن از این موضوع حساس انتخاب کنید (نه رختخواب!). همسر خود را به قهوه یا دیگر نوشیدنی ها دعوت کنید و به او اجازه دهید قبلاً از برنامه زمانی شما برای این امر مطلع شود. شما ممکن است بگویید”دوست دارم در مورد اینکه چطور ما بتوانیم رابطه های جنسی بیشتری داشته باشیم صحبت کنیم. مایلی شنبه صبح برای نوشیدن قهوه به بیرون برویم و در این باره با هم صحبت کنیم؟
  2. تنها یک موضوع را به هر جلسه گفتگو اختصاص دهید نه بیشتر. در حالی که به نظر می رسد مفید باشد که گفتگوهای اتاق خواب با هم و بدون برنامه به میان آیند، اما مباحث جنسی باید کوتاه، زمان دار و منحصر باشند. بهتر است احساسات پیچیده در مورد موضوعات رابطه ای را کمی با فاصله تنظیم کنید. مثلاً، سارا دوست دارد همسرش پدرام آغاز کننده رابطه باشد نه خود او. از آنجایی که او نگران است که نزد همسرش جذابیت جنسی نداشته باشد یا اینکه همسرش احساس شهوت زیادی نسبت به او نداشته باشد.

اخیرا، به نظر می رسد در آینده بدکارکردی های نعوظ مانعی بر سر راه برقراری رابطه جنسی باشد. در زیر سه گفتگوی جداگانه آورده شده است:

موضوع: آغاز کردن به او بگویید که دوست دارید او چگونه احساسی داشته باشد وقتی که شما آغازگر رابطه هستید و بپرسید آیا او تمایلی به انجام این کار به صورت هفتگی دارد یا برنامه دیگری دارید؟

 جذابیت

میزان جذابیت شما برای همسر خود را بحث کنید. از شروع رابطه جنسی توسط او به او قوت قلب بدهید و سپس، از همسر خود روش ارضاءکننده تری برای نزدیکی رادرخواست کنید.

 بدکارکردی نعوظ

راجع به این موضوع بحث کنید و لیستی از برنامه های فکری مانند ملاقات یک اورولوژیست، معالجه کردن، ترتیب دادن صحنه های برانگیختگی بالا و غیره را برای مورد بررسی قرار دادن بنویسید. نعوظ

اما بهتر است بدانید که نباید با همسر خود از سه موضوع بالا با هم در یک جلسه صحبت کنید!

  1. به جای اینکه شکایت کنید پیشنهاد بدهید و از حداکثر ترفند ها استفاده کنید. ابتدا، خیال همسر خود را با صحبت ازجوانب مثبت زندگی جنسی بین شما و او راحت کنید:”من واقعاً وقتی که با هم در رختخواب می خندیم را دوست دارم” بعد، آنچه می خواهید را بیان کنید.”زمان هایی دیگر، من علاقه زیادی به پرشور تر شدن رابطه دارم” با مثالی خاص پیشنهادهای خود را ادامه دهید”فکر می کنم رابطه خیلی آتشین شود اگر سعی کنی یک حرکت شهوت انگیز واقعی نشان دهی”. بعد، بحثی مطابق میل آنها ترتیب دهید:”چه چیزی دوست داری و دوست داری چه چیزی متفاوت باشد؟” اما نگویید”تو خیلی احمق هستی. من الان آماده رابطه جنسی نیستم”.
  2. اصول را فراموش نکنید. برخی سؤالات اساسی وجود دارد که شما می توانید برای درک بهتر انتظارات یکدیگر بپرسید:

چه زمانی از روز احساس برانگیختگی بیشتری می کنی؟

به نظرت، چه چیزی برای یک جنس (زن یا مرد) می تواند اغواگری جنسی داشته باشد؟ دوست داری رابطه جنسی با لمس کردن شروع شود یا با حرف زدن؟ هر چند وقت یکبار در هفته رابطه جنسی را دوست داری؟ دوست داری هرچند وقت یکبار با چه حالت خلقی، ریتمی (سریع یا به آرامی) و رفتارهایی برانگیخته شوی ؟

منبع: تریبون آزاد

مقالات مرتبط:

آموزش رابطه با همسر

آموزش جنسی

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*