امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

رابطه جنسی مقعدی

رابطه جنسی مقعدی

رابطه جنسی مقعدی 

سوالاتی در خصوص رابطه جنسی مقعدی یا نزدیکی از پشت

آیا رابطه جنسی مقعدی باعث بزرگ شدن یا برجسته شدن باسن میشود ؟خیر

به هیچ وجه از نظر علمی این موضوع ثابت نشده است.

آیا رابطه جنسی مقعدی باعث بزرگ شدن دهانه مقعد میشود ؟بله

 رابطه جنسی مقعدی میتواند باعث تغییر شکل بخش خروجی (anal) شود.

آیا از طریق رابطه جنسی مقعدی امکان بارداری وجود دارد ؟ خیر

آیا اگر از روان کننده ، اسپری های بی حسی برای رابطه جنسی مقعدی استفاده کنیم از عوارض آن کاسته میشود ؟

خیر

استفاده از روان کننده ، بی حس کننده و امثالهم تنها جهت روان شدن و کاهش درد این رابطه میباشد و از عوارض و آسیب های این رابطه نمی کاهد

چرا رابطه جنسی مقعدی توصیه نمیشود ؟ عوارض آن چیست ؟

۱٫ رابطه جنسی مقعدی میتواند باعث آسیب جدی به اسفنکتر خارجی شده و نهایتا باعث شود فرد بعد از مدتی تنواند کنترل ارادی عمل دفع مدفوع را داشته باشد

۲٫ باکتریهای موجود در نواحی مقعد با شستشو از بین نمیروند

۳٫ بواسیر

۴٫ انتقال بیماری های مقاربتی از این نوع رابطه سهل ار میباشد

۵٫ پارگی دهانه مقعد

آیا رابطه جنسی مقعدی برای زنان لذت بخش است ؟

از نظر فیزولوژیکی خیر ، اما از نظر روانی دسته ای از زنان از این جهت که باعث ایجاد لذت برای همسرشان میشوند از این طریق احساس لذت و تحریم جنسی بیشتری میکنند.

حکم رابطه جنسی مقعدی از نظر شرعی ؟

رابطه جنسی مقعدی در صورت رضایت زن مکروه و در صورتی که زن رضایت نداشته باشد حرام است

آیا رابطه جنسی مقعدی برای پزشکی قانونی قایل تشخیص است ؟

بله ، با توجه به علائمی که طی انجام مکرر این رابطه بوجود می آید این رابطه نیز برای پزشکی قانونی قابل تشخیص است

اگر شوهرم از من درخواست جنسی مقعدی داشته باشد و من نپذیرم آیا  میتواند بعلت عدم تمکین از من شکایت کند ؟

در مورد رابطه جنسی مقعدی خیر ، در صورت عدم رضایت زن مرد نمیتواند درخواست تمکین کند

منبع: تریبون آزاد

بازدید:۴۶۹۸۳۲

رتبه مقاله درگوگل:4-Stars

ارسال نظرات

۳۱۲ دیدگاه برای “رابطه جنسی مقعدی”

  1. نسرین گفت:

    سلام ..من حدود ۱۷ ساله ازدواج کردم وشوهرم یکساله اصرار به رابطه مقعدی داره و۳بار انجام شده من خیلی رنج میکشم هرچی باهاش صحبت میکنم متقاعد نمیشه وابن موجب عدم ارضای منم شده وازطرفی ایشون میگه فقط همبن پیش پزشک هم‌نمیخواد بره من خسته شدم و روانم بهم ریخته اخیرا گفتم ازهم جدابشیم چون منم خ عصبی میشم دراوج نیاز رهام میکنه میتونم بواسطه ی این موضوع درخواست طلاق بدم وآیا ازم حمایت میشه یا نه

    • مشاور گفت:

      سلام به شما نسرین جان
      قابل درک هست که مسیر رابطه جنسی یک مسیر دو طرفه می باشد و نیاز است که هردو فرد به نیازهای جنسی یکدیگر توجه داشته باشند تا بتوانند یک رابطه همراه با لذت را تجربه بکنند . رابطه جنسی یک رابطه دو نفره می باشد که نیاز است که شرایط احساسی و نیازهای جنسی هردو فرد در آن در نظر گرفته شود .
      در این مسیر بهتر است قبل از اقدام به جدایی با همسرتان صحبت کنید و برای مشاوره با سکس تراپ اقدام کنید تا بتوانیم در این زمینه با صحبت با هردوی شما کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کنید .
      در غیر این صورت اگر تصمیم به جدایی دارید و همسرتان نیز به جدایی رضایت دارند روند دادگاه می تواند برای شماها راحت تر طی شود و در صورتی که حتی ایشان نیز راضی به طلاق نباشند شما می توانید با طی کردن مسیر دادگاه در این مورد بازهم دلایل خود را با دادگاه و مشاوره پیش از طلاق که اجباری از سمت دادگاه می باشد در میان بگذارید تا بتوانید این مسیر را طی کنید .

  2. Hasty گفت:

    سلام من دختری چهارده ساله هستم با فشار دوست پسرم مرا به رابطه مقعدی مجبور کرد شهوتش را داخل مقعدم ریخته شد آیا امکان بارداری وجود داره؟باسنم کاملا سالم است سکس رو یک روز بعد از پریودیم انجام داد

    • مشاور گفت:

      سلام به شما هستی جان
      دقت کن عزیزم که بهتر است از اینگونه روابط خوداری کنی و اگر دوست پسر شما به زور شما را مجبور به این کار کرده اند ایشان صلاحیت ادامه رابطه را ندارند و می توانند به شما آسیب های بیشتری وارد کنند پس بهتر است از اینگونه روابط خوداری کنید و از رفتن در مکان های غیر عمومی خوداری کنید .
      با توجه به توضیحات شما اگر رابطه تنها از مقعد بوده باشد خیر امکان بارداری وجود ندارد اما دقت کنید که در پیش آب و یا مالش و یا وارد شدن های ناکهانی آلت تناسلی در زمان تحریک امکان بارداری وجود دارد پس بهتر است سعی کنید از این روابط خوداری کنید .

  3. Li گفت:

    سلام خسته نباشین من با نامردم رابطه معقدی داشتم شکمم یکم خالی بود ارگاسم شدم چند بار الان خیلی احساس درد دارم کلیه هام و کشاله رانم مثل اینکه یه مدت ورزش نکرده باشی یهو ورزش کنی بدنم کوفته شده یکیم اینکه من ندیدم آبش ریخت روم یا نه یدونه ضد حاملگی خوردم بودم شستم احتمال بارداری داره؟؟؟

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      در این مورد دقت کنید که دردهایی که شما تجربه می کنید به دلیل این است که رابطه مقعدی با باز شدن اسفنکترها همراه می باشد که می تواند همراه با درد بیشتری باشد در کنار اینکه پوزیشن های شما می تواند در دردهای عضلانی نقش داشته باشد .
      در مورد بارداری رابطه از پشت اگر آلت تناسلی وارد واژن نشود امکان بارداری از پشت وجود ندارد .

  4. بهار گفت:

    سلام وقتتون بخیر .من در دوران نامزدی هیچ رابطه مقعدی با همسرم نداشتم و الان اختلاف داریم قرار جدا بشیم این اقا به دروغ در دادگاه گفته که این رابطرو با من داشته، والان قرار برم پزشک قانونی میخواستم بدونم بدلیل اینکه من یبوست شدید دارم وبعضی موقع ها از مقعدم خون میاد آیا پزشک قانونی اینو تشخیص میده ؟ یا حتما لازمه به خاطر این یبوستم نسخه دکتر داشته باشم؟؟

    • مشاور گفت:

      سلام به شما بهار جان
      بهتر است در این مورد روند قانونی را طی کنید چون یوبست تاثیرات متفاوتی از رابطه مقعدی دارد حتی اگر شما با مشکلاتی دیگری چون شقاق و یا بواسیر و… نیز مواجهه باشید این موارد در بررسی پزشک مشخص می باشد و شما نیز می توانید این موارد را با پزشک در میان بگذارید .
      در هرصورت راحل دیگری جز طی کردن پروسه قانونی وجود ندارد و بهتر است شما این مسیر را طی کنید .

  5. ناشناس گفت:

    سلام من یک بار با دوس پسرم رابطه مقعدی داشتم که منی داخل مقعدم تخلیه شد و بعد از این اتفاق دوبار از واژنم خون اومد و دچار مشکلات زیادی از جمله مشکلات پوستی، بدن درد وسوزش دست و پا و….. میترسم که ایدز گرفته باشم، از طرفی درد زیر شکم و لگن و کلیه شدید دارم و سوزش شدید واژن و مقعدم ترشح داره و به دفعات زیادی در روز مدفوع خارج میشه ولی بی اخایاری نیست. مطمئنم عفونت و بیماری مقاربتی گرفتم و احتمالا نازا هم شدم.خواهش میکنم راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      این روابط بدون در نظر گرفتن شرایط بهداشتی می تواند برای شما با بیماری های زیادی همراه باشد از جمله بیماری های مقاربتی اما علایمی که شما بیان می کنید می تواند نشان از عفونت شدید باشد که بدون درمان می تواند با مشکلات بیشتری در آینده برای شما همراه باشد .
      بهتر است در این مسیر به متخصص زنان مراجعه کنید تا شرایط جسمی شما بررسی شود و به شما کمک شود که این بیماری را رفع کنید و دقت داشته باشید که اگر نگران بیماری های مقاربتی چون ایدز هستید نیز بهتر است از متخصص بخواهید که در این مورد برای شما ازمایشات لازم نوشته شود تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید اما عموما این نگرانی ها در اینگونه روابط زیاد می باشد و اما تنها یک احتمال می باشد چون شما از سلامت فرد مقابل آگاه نیستید اما در زمان فعلی شرایط بدنی شما نشان از عفونت شدید دارد .

  6. ali گفت:

    سلام با یه خانمی در ارتباط هستم چن ماهی هست
    چن روز پیش رابطه مقعدی داشتیم. و ایشون میگن بار اولمه ک ارتباط دارم اما درد زیادی نداشتن و خیلی زود عادت کردن. خواستم ببینم امکان داره اینجوری باشه یا داره دروغ میگه?

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      در این مورد بدون معاینه پزشکی نمی توان نظری بیان کرد اما درد در رابطه می تواند به نوع رابطه ، شرایط جسمی فرد ، آماده سازی بدن ، اسفنکترهای مقعدی ،پوزیشن و… بستگی داشته باشد و ارتباطی حتما با داشتن روابط جنسی در گذشته نمی باشد .
      اما در این مسیر بهتر است دقت داشته باشید که این روابط می تواند باعث انتقال بیماری های مقاربتی شود پس سعی کنید که بر مبنای شناخت و رعایت اصول بهداشتی رابطه داشته باشید .

  7. Nazi گفت:

    سلام وقت بخیر میشه جواب بدید میخاستم ببینم در رابطه مغدی امکان داره مدفوع با آلت برخود کنه ک طرف متوجه بشه

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      بله یکی از مورادی که امکان دارد در رابطه جنسی از مقعد رخ بدهد خروج و یا برخورد با مدفوع می باشد که این موضوعی هست که هردو نفر باید از آن آگاه باشند چون احتمال آن در رابطه مقعدی وجود دارد .
      بهتر است در مورد این سبک رابطه اطلاعات دقیق تری داشته باشید و بعد با پارتنر جنسی خود در مورد آن تصمیم گیری کنید .
      لذت حاصل از رابطه مقعدی بسیار کمتر از رابطه واژینال در هر دو جنس می‌باشد، چرا که این ناحیه از لحاط زیستی برای کسب لذت طراحی نشده است و عوارض زیادی با خود به همراه دارد .
      به دلیل خشکی دهانه مقعد، دخول می‌تواند باعث پارگی بافت داخل مقعد شده و علاوه بر خونریزی، باکتری‌ها و ویروس‌ها را وارد جریان خون کند. این اتفاق باعث گسترش بیماری‌های جنسی مانند ایدز یا HIV شود. رابطه مقعدی ۳۰ برابر بیشتر از رابطه واژنی، خطر ابتلا به ایدز را افزایش می‌دهد. همچنین قرار گرفتن در معرض ویروس HPV ممکن است به ایجاد زگیل‌های مقعد و در ادامه به سرطان مقعد منجر شود. حتی استفاده از روان کننده‌ها و روغن‌ها با اینکه به ظاهر به رابطه کمک می‌کند اما نمی‌تواند از پارگی‌ها این ناحیه جلوگیری کند.
      در صورتی که تخلیه مایع منی در اسرع وقت انجام گیرد مسئله‌ای به وجود نمی‌آورد اما باقی ماندن آن در مقعد باعث بروز عفونت می‌شود. عامل اصلی عفونت وجود میکروبی به نام استریپکوک که در انتهای روده بزرگ قرار دارد. وجود این میکروب برای جذب آب و پیشگیری از یبوست الزامی است. از آنجایی که اسپرم حاوی قند و پروتئین است به رشد سریع‌تر این میکروب کمک می‌کند. به همین دلیل اینکار توصیه نمی‌شود پس همانطور که مشاهده می کنید احتمال بیماری برای هردو فرد در رابطه مقعدی وجود دارد .
      بافت خارجی پوست دارای لایه‌هایی از سلول‌های مرده است که به عنوان محافظ در برابر عفونت‌ها عمل می‌کند. اما بافت درون مقعد این لایه‌ها را ندارد و با آسیب دیدن یا پارگی، به سادگی عفونت‌ها وارد جریان خون می‌شود و همچنین بیماری هایی چون بواسیر و یا بیماری های مقاربتی که در بالا توضیح دادیم امکان ایجاد شدن دارند .
      اگر با کسب اطلاعات و رضایت هردو طرف تمایل به رابطه جنسی مقعدی داشتید بهتر است برای جلوگیری از خطرات احتمالی یک سری نکات را رعایت کنید :
      ۱٫ استفاده از کاندوم برای محافظت از گسترش بیماری‌ها و عفونت‌ها بسیار مهم است و این موضوع مخصوصا برای مردان جهت جلوگیری از عفونت و بیماری های مقاربتی و برای زنان نیز به همین دلیل بیماری ها حتما توصیه می شود .
      ۲٫از وارد کردن آلت به دهان یا واژن بعد از رابطه مقعدی جلوگیری کنید و حتما قبل از دخول و بعد از خروج از مقعد از کاندوم جدید استفاده کنید.
      ۳٫برای کاهش خطر آسیب به اسفکتر، از مقدار زیادی روان کننده استفاده کنید. با این حال خطر پارگی و آسیب دیدن مقعد همچنان وجود دارد.
      ۴٫قبل از رابطه مقعدی، برای کاهش خطر پارگی و آسیب، ریلکس کنید. دوش آب گرم ممکن است به شما کمک کند.
      ۵٫ اگر رابطه مقعدی دردناک است، در هر مرحله ای که بود آن را متوقف کنید و از ادامه دادن رابطه خوداری کنید گاهی آسیب به اسفنکترها در ادامه دادن رابطه با درد زیاد بیشتر می شود در صورتی که در حلت عادی به دلیل خسکی مقعد احتمال درد بیشتر از یک رابطه واژینال هست .
      ۶٫ اگر بعد از رابطه مقعدی خونریزی داشتید یا هنگام تخلیه مدفوع سوزش یا درد احساس کردید حتما با پزشک مشورت کنید چون احتمال پارگی و آسیب به اسفنکترهای مقعدی وجود دارد

  8. زابلی گفت:

    با سلام، جوانی هستم ۳۰ ساله، مذکر، سالها قبل وقتی کودک بودم، به واسطه شغل پدرم که توی باغها کارگری میکرد، جایی می رفتم، که اونجا مکررن بهم تجاوز شد، سالها با این درد و رنج و حس نفرت نسبت به والدین خودم، به اونها که اینکارو کردن زندگی کردم، اما کاری ازم بر نمیومد، از ۶/۷ سال قبل، نمی دونم چی شد، ولی به خودم اومدم، دیدم با انواع و اقسام چیزهای قطور به خودم تجاوز میکردم، در مقاطع مختلف، ماهی یک بار، یا دوبار یا بیشتر، و هر بار خودمو مستحق این می دونستم، الان خسته تر از همیشه، فکر میکنم دیگه مستحق زندگی کردن نیستم، وقتی پیامهای سایت شما رو دیدم، فهمیدم چه کردم با خودم، علائمی مثل عدم کنترل مدفوع و .. رو ندارم، اما گشاد شدن، رفتن چینها و … رو مطمئنم، گرچه میدونم من از شرق کشور، هستم و اینجا هم قطعا نه درمانی هس نه میتونم برم، ولی گفتم شاید کورسوی امیدی باشه …..

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      قابل درک هست که تجاوز برای شما با احساسات ناخوشایندی همراه بوده است که بی تاثیر در رفتارهای آسیب زای شما به خودتان نیست اما بهتر است دقت کنید که در این مسیر بهتر است که شما به پزشک مراجعه کنید تا شرایط بدنی شما به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و کمک شود که از نظر جسمی شرایط بهتری را تجربه کنید در کنار این موارد بهبود شرایط روحی شما اهمیت زیادی دارد .
      دقت کنید که شما در آن زمان تنها یک کودک بوده اید و دامنه اختیارات شما بسیار محدود بوده است در کنار ترس هایی که در آن زمان تجربه می کردید پس بهتر است با عقل ۳۰ سالگی خودتان را بابت زمانی که کودک بودید سرزنش نکنید .
      بهتر است به این موضوع دقت کنید که هر زمانی که شما متوجه اشتباه بودن مسیر خود شوید می توانید با بهبود شرایط محیطی را برای رشد بهتر ایجاد کنید که در این مسیر بودن یک پزشک برای درمان های آسیب های جسمی و یک روان درمانگر برای کمک به بهبود شرایط روحی شما می تواند کمک زیادی به شما برای طی کردن این مسیر کند .
      با توجه به اینکه شما بیان می کنید شرایط روان درمانی در شهر شما ممکن است محدود تر باشد می توانید از روان درمانی به صورت تلفنی استفاده کنید بهتر است از همین امکاناتی که موجود است برابهبود شرایط خودتان استفاده کنید .

      • زابلی گفت:

        سلام و عرض ادب
        ضمن تشکر از وقتی که گذاشتید و پاسخی که دادید
        جایی که ما زندگی میکنیم کسی یا حداقل خانواده من و اطرافیانم، انقدر مشکلات دارن که به روح و روان نمیشه اهمیت داد
        من تمام ترسم از این هست که مشکلات جسمیم در حدی باشه که به مشکل بخورم حتی برای ادامه زندگی و ازدواج
        و واقعا شرم میکنم بخاطر این موضوع بخوام به پزشک مراجعه کنم برای مشکل جسمی
        هر چند بعید میدونم اصلا چنین پزشکی بوده باشه هیچوقت

        نمی دونم اصلا در ظاهر قابل تشخیص هست یا نه، ولی اگر کسی بدونه چنین مشکلی دارم زندگی برام بی معنی میشه

        هر چی به گذشته فکر میکنم از همه متنفر بودم همیشه
        الان از خودم نفرت دارم که با خودم چنین کردم

        الان کاملا پشیمانم، ولی وقتی میخونم که میگن دیگه به حالت اول بر نمیگرده ناامید میشم،
        چندین ماهه از خونه بیرون نرفتم

        • مشاور گفت:

          قابل درک هست که این شرایط و درگیری های فکری برای شما احساسات ناخوشایند و حتی ترس و عصبانیت را ایجاد کرده است اما در این مسیر تا زمانی که معاینه پزشکی صورت نگیرد نمی توان نظری داد در کنار اینکه تنها خودارضایی عامل این مشکل محسوب نمی شود و بیماری هایی چون یبوست ، بواسیر و.. نیز می تواند مشکلات مشابهی را ایجاد کند پس بهتر است بدون سرزنش کردن خود سعی کنید از همین امکانات اولیه که وجود دارد برای بهبود شرایط جسمی استفاده کنید و در مسیر ازدواج اگر آمادگیری آن را از نظر روحی و پذیرش مسئولیت دارید اقدام کنید .
          گاهی نگرانی و ترس افراد بیش از اتفاقی هست که رخ داده شده که شما با معاینه پزشکی می توانید این مشکل را به صورت دقیق تر بررسی کنید در کنار اینکه شما به عنوان یک آقا مورد بررسی در زمان ازدواج قرار نخواهید گرفت و این موضوعی هست که تنها خود شما از آن اطلاع دارید و تاثیر از نظر جسمی بر روند زندگی شما نخواهد داشت اما از نظر روحی ترس ها و افکار و احساسات شما اهمیت زیادی دارد .

          • زابلی گفت:

            سلام، عرض ادب،و تشکر مجدد از اینکه وقت گذاشتید
            متاسفانه چون شرایط مراجعه به پزشک وجود نداره
            تنها کاری که الان میتونم کنم و سرچ کردم ورزش کگل و گفته بودن رو میتونم انجام بدم مدتی، و ترک کردم به طور کامل این قضیه رو
            امیدوارم خدا خودش کم کنه و مشکل حل بشه
            تا وقتی که شرایط محیا بشه و بتونم تهران یا شهر دیگه ای برم

          • مشاور گفت:

            اینکه شما در مسیر ترک اقدام کنید و زمان های خودتان را به موضوعات دیگری که برایتان سازندگی دارد بیشتر پر کنید این خود یک گام مثبت برای ترمیم می باشد و در این مسیر شما می توانید در اولین زمان ممکن برای رفع نگرانی خود در مسیر بهبود به پزشک مراجعه کنید .
            بله انجام این ورزش ها می تواند به بهبود شرایط مقعدی کمک کند اگر تداوم دار باشد و آسیب مجدد نیز ایجاد نشود اما بهتر است که در اولین فرصت برای رفع نگرانی خودتان حتما به متخصص مراجعه کنید .

  9. زابلی گفت:

    حق با شماست
    ممنون از وقتی که گذاشتید
    چشم، حتما

  10. فاطیما گفت:

    سلام آیا افراد عادی میتونن تشخیص بدن که سکس از مقعد صورت گرفته؟چون من چند سالی هم هست که یبوست شدید دارم.

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      خیر این امکان وجود ندارد اما در صورت روابط جنسی از مهد یک سری تغییرات ممکن است در شکل چروک های مقعدی ایجاد شود در کنار آسیب هایی که برای مقعد ممکن است رخ بدهد منظور آسیب به اسفنکترهای مقعدی هست .

  11. زینب گفت:

    سلام من با دوس پسرم ربطه مقعدی داشتم و ابشو و ادارشو و روغن بچه خالی کرد ازون موقع سر و دلم بشدت وحشتناکی ورد میکنه انقدری ک نمیتونم تکون بخورم دارم ۶ ماه گذشته ولی هنوز هم دارم میمیرم از درد ازمایش خون و مدفوع و سونوگرافیمم چیزی نشون نداد کل هم دکتر و دارو خوردم ولی خوب نشدم باید چیکار کنم؟؟ روده تحریک پذیر هم گرفتم از اون موقع. و اینکه رودم جذب موادش خیلی کم شده . تورو خدا کمکم کنید

    • مشاور گفت:

      سلام به شما زینب جان
      در این مسیر نیاز است که با متخصص گوارش و عفونی مشورت کنید تا شرایط جسمی شما به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد با توجه به گذشت ۶ ماه امکان اینکه هنوز هم عوارض آن رابطه برای شما وجود داشته باشد کم می باشد اما در این مسیر دلیل بیماری شما نیاز به بررسی دارد و بدون بررسی متخصص نمی توان نظری را بیان کرد اما اگر بعد از بررسی متوجه شدید که از نظر جسمی هیچ مشکلی وجود ندارد بهتر است که به صورت حضوری به روانشناس نیز مراجه کنید.
      اینگونه روابط نیاز به رعایت موارد بهداشتی زیادی دارد و ریختن ادرار و منی می تواند برای شما با عفونت همراه باشد سعی کنید از وارد شدن به اینگونه روابط خوداری کنید و در نهایت اگر بازهم تمایل به این روابط داشتید حتما یک سری موارد بهداشتی را رعایت کنید چون رابطه مقعدی می تواند آسیب های زیادی را برای هردو طرف به همراه داشته باشد .
      برای رابطه مقعدی از کاندوم استفاده کنید تا از ابتلا به بیماری های آمیزشی جلوگیری کند.
      ناحیه ی مقعد دارای رشته های عصبی زیادی است بنابراین قبل از برقراری رابطه به خوبی همسر خود را آماده کنید وعمل دخول را به آرامی انجام دهید.
      ساختار واژن و مقعد باهم متفاوت هستند و نمی توان با قدرت و سرعت رابطه واژنی، رابطه مقعدی هم برقرار کرد.
      رابطه مقعدی دائمی نداشته باشید زیرا که مضرات بسیاری را برای هر دو طرفین این رابطه به همراه می آورد.
      بهتر است هنگام برقراری رابطه از ژل های روان کننده استفاده کنید تا آسیب کمتری به زن وارد شود و احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل بواسیر کاهش یابد.

پاسخی بگذارید

*