امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

شش موردی که افراد دارای امنیت عاطفی، بیشتر از دیگران انجام می دهند

شش موردی که افراد دارای امنیت عاطفی، بیشتر از دیگران انجام می دهند


آیا میتوانید با انجام کارهایی خاص به شیوه ای متفاوت، امنیت عاطفی کسب کنید؟

تحقیقات میگویند که بله، شما می توانید. عاداتی خاص که با عزمی راسخ انجام شوند، مستقیما منجر به امنیت عاطفی بیشتر و حس سلامتی فرد از خود می شود.

اگر میخواهید امنیت عاطفی بالاتر، اعتماد به نفس و رسیدن به بلوغ بیشتر، و یک زندگی درونی آرام تر داشته باشید، پس آنچه که مردم با امنیت عاطفی انجام می‌دهند را دنبال کنید و انجام دهید.

در اینجا ، بیان شده است.

۱-عذرخواهی

بسیاری از مردم از عذرخواهی کردن می ترسند، چرا که ممکن است در آنها ادراکی از ضعیف بود ایجاد کند. ترس از ضربه به خود (ego)، منجر به حسی از امنیت کاذب در مردم می شود. اما درحقیقت عذرخواهی، منجر به همدلی بیشتر، ارتباط باهم، انصاف و حتی حل و فصل پرونده های حقوقی می شود.

آیا شما ترجیح می دهید که یک خود بزرگ (اما شکننده) داشته باشید و یا  اینکه با دیگران ارتباط داشته باشید؟

مطالعات نشان می دهد که زمانی که شما صمیمانه عذرخواهی می‌کنید، همدلی دریافت می‌کنید. این همدلی منجر به یک ارتباط قوی  با دیگران می شود. همدلی نشانه ای از بلوغ و امنیت عاطفی است. نویسنده و مدرسی معروف اظهار داشته است که:

شش موردی که افراد با امنیت عاطفی گرایش به انجامش دارند

برای فرد نابالغ، دیگرانی وجود ندارد.

مردم نابالغ نمی توانند با دیگران همدردی کنند. انها بیش از حد در خودشان غرق می شوند و معمولا با بشریت ارتباطی برقرار نمی کنند. حس انها از”خود”شان، تنها چیزی است که یک فرد بشدت نابالغ می تواند درک کند.

از آنجایی که هیچکس شایسته رسیدن به کمال نیست، یاد گرفتن عذرخواهی کردن، اعتراف کردن به اشتباهات و محدودیت های خود، اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

۲-رفتن به “موقیت دوم”

درNLP (برنامه زبانشناسی عصبی)، اصطلاحی به نام موقعیت دوم وجود دارد، که بر می‌گردد به  توانایی شما برای گذاشتن خودتان در جایگاه ادراکی شخصی دیگر.

به عبارت دیگر، چگونه شما می توانید به خوبی افکار و احساسات شخص دیگری را شناسایی کنید؟

اگر شما قادر به انجام این کار نیستید، عدم امنیت عاطفی بر زندگی شما حاکم است. ما موجوداتی اجتماعی هستیم. اگر شما نتوانید دیگران را بشناسید، مقدر به تنهایی و انزوا خواهید بود.

بسیاری از ما تنها زمانی نقطه نظر شخص دیگری را به صورت اتفاقی در نظر می گیریم، که به صورت تصادفی برای خود ما نیز رخ دهد.

ما، درNLP دانش آموزانمان را تشویق می‌کنیم تا خودشان را در نقطه نظر دیگران درمورد یک هدف،غرق کنند. یادگیری نظم بخشیدن به سه موقعیت ادراکی-انتقادی (خود، دیگری، مشاهده کننده)، ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا تقریبا هر اختلاف نظری را رفع و رجوع کنید و از نظر اجتماعی در ارتباط با دیگران باقی بمانید.

۳-قبول شکست

مردمی که امنیت عاطفی دارند می توانند شکست را تشخیص دهند و بپذیرند. به همین دلیل است که مدارس پیش دبستانی در انگلستان، شکست را به عنوان بخشی از برنامه درسی شان تدریس می کنند. در آکسفورد برای دختران پیش دبستانی، دولت آزمونی را طراحی کرد که حقیقتا کسب نمره ۱۰۰ در آن غیرممکن بود. عمدا دانش آموزان را برای شکست آماده کردند و به معلمان فرصت مناسبی داده شد که دانش آموزان را برای انطاف پذیر بودن پرورش بدهند. در راستای این امر، دبیرستان ویمبلدون با اجرای یک “شکست هفتگی”می کوشد تا به پرورش انعطاف پذیری دانش اموزان کمک کند.

آیا همه ی اینها لازم است؟ با توجه به گفته ی ادی نیوتن، رئیس انجمن مستقل مدارس پیش دبستانی، ازدست دادن-یا حداقل- کمی از دست دادن، یک مهارت حیاتی برای یادگیری دانش آموزان است. او گفت”هنگامی که شما قصد دارید که برای مصاحبه بروید، و شغلی به شما ارائه نمی شود، شما یاد میگیرید که دومی یا پایین تر از آن باشید”.

۴-اداره کردن خودانتقادی

خود انتقادی، یک مانع جهان شمول است و احتمالا شایع ترین سد روانی موجود باشد. انتقاد درونی فراگیر است که هیچ کس از آن مصون نیست. خود انتقادی مداوم (حتی اگر شامل بازپخش دوباره و دوباره انتقادات والدین باشد) حالتی از ناامنی ایجاد می کند.

مردمی که امنیت عاطفی دارند، انتقاد درونیشان را اداره می کنند و به آن اجازه نمی دهند که بهترین هایشان را تصاحب کند. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. شما می توانید انتقاد درونی خود را با گوش دادن به آن و استخراج ارزش هایی که فراسوی این انتقادهاست، همراهی کنید. شما می‌توانید ذهنتان را آموزش دهید که آرام باشد- شما می توانید با زمان حال سازگار شوید (جهان بیرونی) جایی که آرام و ساکت است.

شما می توانید فراسوی خود انتقادی حرکت کنید ، در طرف دیگر آن امنیت عاطفی نهفته است.

۵-به عقب برگشتن

داشتن یک دیدگاه عینی تر از زندگی تان به شما  قدرت تجسم بیشتری می دهد. مردمی که عاطفه نا ایمن دارند، تمایل به تکانشگری دارند و در تصمیم گیری ها ضعیف عمل می کنند، که تنها منجر به ایجاد مشکلات بیشتری در احساس امنیت آنها می شود.

یک راه حل، برگشتن به عقب، و درنظر گرفتن تصویر بزرگی قبل از اقدام به تصمیم گیری است.

بر طبق نظرات روانشناسان دانشگاه میشیگان “ما در تلاش برای تحلیل احساساتمان به سمت ایجاد حس بهتر خوب عمل نمی کنیم. اینکه ما درمورد کارهایی که انجام می دهیم فکر میکنیم یک توانایی ارزشمند انسانی است، اما مرور دوباره و دوباره اشتباهاتمان منجر به تجربه مجدد همان احساسات منفی می شود که اولین بار تجربه کردیم، و این امر منجربه فرو رفتن ما، در احساسات منفی می شود. این بسیار مفید است که ما توانایی نوعی ایست ذهنی داشته باشیم، طوری که به نظاره بنشینیم و تلاش کنیم که به مو قعیت ها از فاصله ای دور نگاه کنیم”.

Kross مطالعه ی بسیار جالبی را تکمیل کرد که به افراد پیشنهاد می‌کرد به عقب برگردند و به مشکلاتشان از یک فاصله ی دور با موضعی کمتر افسرده وار نگاه کنند.

۶-تمرکز بر شادی

یک سوال قدیمی اینجا مطرح می شود:آیا شما ترجیح می دهید آدم درستی باشید یا شاد؟

تصور کنید: شما بخواهید که همیشه خوبی کنید، اما شما کاملا احساس بدبختی کنید. یا اینکه گاهی اشتباه کنید، اما کاملا شاد باشید و با زندگی تان در ارتباط باشید. کدام را انتخاب می کنید؟

بیشتر مردم انتخاب می کنند که خوب و بدبخت باشند.

درواقع یک مطالعه ی بی اساس مطرح کرد که بهتر است به جای شاد بودن واقع بین باشید.در این مطالعه یک شوهر تصمیم گرفت که بدون توجه به چیزی، برای مدتی با همسرش سازش کند. درپایان، او آنقدر احساس بدبختی می کرد که مجبور شد مطالعه را خاتمه بدهد. این مطالعه نشان داد که موافقت و سازش کورکورانه زمانی که مخالف هستید حس بدبختی برای شما ایجاد می کند.

مهم این نیست که کورکورانه موافقت کنید و بی دلیل در اشتباه باشید. مهم این است که دید بازی داشته باشید، اشتباه کنید و آن را بپذیرید. وقتی شما قانونا با چیزی مخالف هستید ان را ابراز کنید.

نتیجه گیری

امنیت عاطفی یک مهارت است.این امر تضمین شده است که اگر شما یاد بگیرید که انچه را که مردم دارای امنیت عاطفی انجام می دهند دنبال کرده و انجام دهید، سطح امنیت عاطفی تان افزایش می یابد.دشمن اصلی برای یادگیری این امر ساده، درحقیقت خود-تخریب گری است.

اگر شما به شکل مبهمی جذب یک امنیت کمتر هستید، این یک روش سرشار از تیره بختی برای بودن در این جهان است. بنابراین لازم است که به فایل روانشناسی ضمیمه شده نگاهی بیاندازید، که باعث می شود خودتان مسیر خودتان را پیدا کنید.

 

منبع: com.مشاوره-آنلاین

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*