امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

رابطه جنسی با همسر را طلایی کنید

رابطه جنسی همسران مشاوره جنسی (1)

رابطه جنسی همسران مشاوره جنسی (۱)

دانستنی های طلایی بهبود روابط زناشویی

در ” نزدیک به ۱۵سال است که ازدواج کرده ام. من مادر دو فرزند ۸ و ۱۱ ساله ام.

مدت هاست که رابطه ام با همسرم به خوبی قبل نیست. ارتباطات مان به کلی سرد شده و شبیه دو آدم غربیه در کنار هم وقت می گذارنیم.

من اکثر وقتم را در آشپزخانه می گذرانم یا درگیر بچه ها هستم. همسرم هم اکثرا توی گوشی و شبکه های مجازیه.

نسبت به این وضعیت اصلا احساس خوبی ندارم. فکر می کنم سرش جای دیگه ای گرم شده. خواهش می کنم کمک کنید تا بتونم رابطه مون رو بهتر کنم”.

سردی و رکود، شکایت رایج همسران

صحبت هایی از این قبیل درد دل رایج بسیاری از مراجعینی ست که دارای نارضایتی زناشویی هستند.

سرد و راکد شدن ارتباطات، دلسردگی، دل زدگی، عواطف سرد و محدود و کاهش هیجان و شور و نشاط از جمله فاکتورهایی است که پس از مدتی در رابطه ی زناشویی سرک می کشد و می تواند کیفیت ارتباطات، رضایت مندی و شادی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس مطالعات، زوجینی که از مهارت های کافی به منظور طروات بخشی به ارتباطات خود بهره مند نیستند، پس از مدتی دستخوش این تغییرات شده و به رفتارهای فرا زناشویی و یا انواع مختلفی از بی توجهی روی می آورند.

با ادامه ی مطلب همراه شوید تا شما را با راهکارهای کلیدی بهبود ارتباطات و تجربه ی مجدد هیجان و شادی آشنا کنیم.

رابطه جنسی همسران مشاوره جنسی (2)

رابطه جنسی همسران مشاوره جنسی (۲)

نبض رابطه تان را در دست بگیرید

اگر فیلم زندگی مشترک تان را از لحظه ی آغاز تا کنون مورد بازبینی قرار دهید متوجه خواهید شد که افزایش مسئولیت های زندگی، ورود بچه ها و مسایل تربیتی آن ها تا چه ارتباطات شما را محدود و بی کیفیت کرده است.

ساعت های طلایی بودن با یکدیگر و تجربه ی لذت و آرامش در حال حاضربه ارتباطات محدودی تبدیل شده است که شباهتی به سال های قبل ندارد.

بسیاری از مراجعین می گویند ” هرگز تصور نمی کردم که روزی در کنار همسرم که عاشقانه دوستش داشتم، تا این حد بی حوصله و خنثی باشم و از بودن در کنارش احساس عشق و شادی را تجربه نکنم”.

واقعیت آن است که رابطه ی زناشویی شما همانند موجود زنده ای است که نیازمند مراقبت، توجه و تغدیه است.

بی توجهی به آن و باورهایی مانند اینکه “عشق اگر عشق باشد هیچ وقت سرد نمی شود”، می تواند قوی ترین سمی باشد که ارتباطات عاشقانه را نابود می کند و نارضایتی و تنش را تقویت می کند.

بنابراین بهبود مجدد ارتباط تان مستلزم آن است که از این موجود زنده آگاه شوید و نبض آن را در دست بگیرید تا شادی و نشاط به زندگی تان بازگردد.

رابطه جنسی همسران مشاوره جنسی (3)

رابطه جنسی همسران مشاوره جنسی (۳)

۱-قرار عاشقانه ای ترتیب دهید.

هیچوقت برای ترتیب دادن یک قرار عاشقانه دیر نیست. هیچ اهمیتی ندارد که چند سال از زندگی مشترک تان می گذرد و یا در دهه ی چند زندگی تان هستید.

مهیا کردن یک قرار عاشقانه ی تمام و کمال می تواند به ارتباطتان جان تازه ای ببخشد.

بهتر است برای مدت زمانی بچه ها را به تفریح، فعالیت و یا بازی دلخواه شان با یک مراقب قابل اعتماد بفرستید و خاطرات عاشقانه ی سال های اولیه ی زندگی تان را دوباره تجربه کنید.

در این ارتباط انچه مهم است آن است که بتوانید از جذابیت های عاطفی، رفتاری و جنسی تان به منظور ایجاد لذت، آرامش و شادی به خوبی استفاده کنید.

بنابراین کودک درون تان را رها کنید و اجازه دهید تا ایده های جالب و هیجان مدارش را عملی کند.

این وضعیت همان چیزی است که می تواند ارتباط تان را از سکوت و سردی خارج کند.

۲-ارتباط جنسی فراموش نشدنی را رقم بزنید.

ارتباط جنسی نیز می تواند همانند سایر فعالیت های روزمره به رفتاری تکراری و عادت وار تبدیل شود.

بنابراین بهتر است بر رفتارهای جنسی تان تمرکز کنید و تغییراتی در آن ها ایجاد کنید که منجر به هیجان، لذت و رضایت در خود و شریک جنسی تان شود.

در صورتی که مسایلی مانند درگیری های روزمره، خستگی و یا کمبود وقت باعث شده  است تا رابطه ی جنسی تان سریعا به ارضا شدن ختم شود و پایان یابد، می توان نسبت به این وضعیت ابراز تاسف کرد.

در این حالت شما بسیاری از پتانسیل های ارتباط جنسی در خلق شادی و لذت را از دست داده اید و بهتر است در آن بازنگری کنید.

۳-هنر معاشقه را بیاموزید.

یکی از مهم ترین مزایای آمیزش جنسی در مقابل سایر رفتارها آن است که می توانید در طول آمیزش، خودتان باشید، هر رفتاری را انجام دهید و موانع جسمی و روانی را کنار بگذارید.

بنابراین می توانید خودتان را رها کنید و با همسرتان عشق بازی کنید.

بر اساس مطالعات، توانایی طرفین در ایجاد یک عشق بازی لذت بخش به مراتب تاثیراتی بیشتر از دخول دارد و می تواند ارضای روانی طرفین را به همراه داشته باشد.

بنابراین اندام هایی به جز اندام جنسی را مورد توجه قرار دهید. رفتارهایی مانند ملاعبه، پیشنوازی، بوسیدن و در آغوش گرفتن می تواند معاشقه ای لذت بخش را فراهم کند.

از این فرصت به منظور بیان احساسات به همسرتان نیز استفاده کنید و عواطف و احساسات تان را همراه با لمس فیزیکی ابراز کنید.

رابطه جنسی همسران مشاوره جنسی (4)

رابطه جنسی همسران مشاوره جنسی (۴)

۴-قدرت نوازش را دست کم نگیرید.

بر اساس تئوری تحلیل روابط متقابل، نوازش های کلامی و جسمی همانند کرک های گرمی هستند که یک موجود جاندار را زنده و سالم نگه می دارند.

بنابراین با در آغوش گرفتن، بوسیدن و نوازش کردن همسرتان، نه تنها به بهبود و طروات ارتباط زناشویی خود کمک می کنید بلکه در حال مراقبت جسمی و روانی از یکدیگر نیز هستید.

این وضعیت می تواند عزت نفس طرف مقابل تان را رشد دهد و احساست مثبت را راه اندازی کند.

به یادداشته باشید که بهترین رفتارها نیز در صورت عدم دریافت توجه  و تایید می توانند رو به خاموشی روند.

۵-لیستی از رفتارهای شادی آفرین و لذت بخش تهیه کنید.

رفتارهای لیست شده در این بخش، در حقیقت غذای ارتباط زناشویی تان را تشکیل می دهند.

در صورتی که روزتان را بدون بوسیدن  و در آغوش گرفتن همسرتان شروع می کنید و یا در طول روز، پیامک عاشقانه ای به یکدیگر ارسال نمی کنید، ضعیف و بی جان شدن رابطه ی تان امری حتمی و بدیهی است.

بهتر است فهرستی از رفتارهای لذت آفرین فراهم کنید و روزتان را با آن ها آغاز کنید و به پایان ببرید.

مطالعات بالینی موید آن است که زوجین صمیمی و خوشبخت، افرادی هستند که روش های جذاب، خلاقانه و مفیدی را برای افزایش صمیمیت و نشاط تدارک دیده اند و به درستی از آن ها در ارتباطات شان استفاده می کنند.

بخاطر داشته باشید که هیچ یک از ارتباطات شما تغییر نخواهند کرد مگر آنکه برای ایجاد تغییر پیش قدم شوید.

شاید وقت آن رسیده باشد تا عمل کردن بر اساس توصیه های این متن را آغاز کند و تحول، رضایت و شادی را در رابطه با همسرتان دوباره تجربه کنید.

نویسنده : تریبون آزاد

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*