امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

ده دقیقه اول روز زمان جادوئی افراد موفق

ده دقیقه اول روز زمان جادوئی افراد موفق

تصورکنید که در آشپزخانه آشپز مشهور آنتونی بوردین که مورد تحسین لس هالی نویسنده معروف و شخصیت پر طرفدار تلوزیونی است، کارمی کنید. شما جرات آن را نخواهید داشت که آبی را بدون بر گزاری آیین مقدس بجوشانید، در صورتیکه ضروری ترین کار برای آشپزی ماهر است.

اسم حرفه ای آن “Meez” و معنای آن ” همه چیز سر جای خودش” است. در عمل دستور استفاده انتخاب درست وسایل، و تهیه مواد مورد نیاز قبل از آغاز کار است.

برای تهیه هر وعده غذائی برنامه ریزی لازم است. هنگامی که آشپزها ارزیابی لیست مواد لازمه را
انجام میدهند وعده های بعدی را برنامه ریزی میکنند.

برای یک آشپز متبهر “Meez” نشانه یک شگرد در تمرین و صرفه جوئی در وقت میباشد. این عمل حالتی ذهنی میباشد.

بوردین در اسرار آشپزی خود اشاره کرده است: در سمت یک آشپز مقام ، شرایط و میزان آمادگی باعث میشود که فشاری بر روی سیستم عصبی وارد شود. زمانیکه جایگاهتان معلوم باشد. دنیا بر روی یک نظم پایدار است. برای یک آشپز خوب مهمترین عمل برنامه ریزی غذائی است و این مییز است که وی را ودار میکند که درفکر برنامه آینده باشد و بیشتر به غذا توجه کند.

ممکن است که ما آشپزی نکنیم ولی قبل ازاینکه کاری را شروع کنیم حتما وقفه ای برای عمل کردن آن به وجود میاوریم که در واقع خیلی مهم است.

هنگامیکه نزدیک میز کارتان میشوید اول از همه چه کاری انجام میدهید؟ اکثر افراد ایملشان را چک کرده و یا به پیغامهایشان گوش میدهند. در بیشتر مواقع این راه خوبی برای به پیشواز رفتن یک روز جدید نیست زیرا این دو کار با عث از دست دادن تمرکز شده و در حالت مفعولی قرار میدهد.

قبل از مییز خوب است که روزتان را با برنامه ریزی شروع کنید. بوردین همه مراحل را در فکرش عمل میکرد. در زمان فراغت از خودتان سوال کنید. امروز که تمام شد چه سودی برایم داشت؟

این نوعی تمرین موثر است برای کمک کردن به فراد برای مشخص کردن تعهداتی که ضرورت داشته و اهمیت آن احساس می شود. از آن میتوان برای تمرکز کردن و گرفتن انرژی برای کارها استفاده کرد.

دیوید آلن پیشنهاد میکند که لیستی از افعال سودمند تهیه کرده و شروع کنید
چون این عمل شما را هدفمند میکند. بعنوان مثال بجای لیست کردن امور همایش،برای مثال دوشنبه ها هر کاری که به کنفرانس ارتباط دارد منظور کنید.

تجارب میگوید زمانیکه موضوع هدف پیش میاید بیشتر و هدفمندتر کوشش میکنید و شانس موفق شدن شما افزایش میابد. هر قدمی که برای نزدیک شدن به پیروزی برای هدفتان بر میدارید ذهنیت منفی و کم کاری کاسته می شود .

در انتهای فهرستتان را درجه بندی کنید. هر ساعتی از روز که ممکن است با کارهائی که به نیروی فکری زیادتری احتیاج دارد آغاز کنید. در آن زمان فکر تازه است و شما با نیروی بهتری قادر به تصمیم گیری هستید. همچنین شما میدانید که با داشتن لیستی از امور تجسم شده با ارزش است .هنگامیکه احساس خستگی میکنید موضوعات مشکل به سختی حل می شوند.
منبع: کانون مشاوران ایران

بازدید:۶۲۵۹۲۵

رتبه مقاله درگوگل: 5-Stars

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*