امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

برنامه ریزی موفق شغلی با کمک همسر ممکن است؟

برنامه_ریزی_موفق_شغلی_با_کمک_همسر

برنامه_ریزی_موفق_شغلی_با_کمک_همسر

به منظور دستیابی به بزرگترین رویاهای شغلی خودتان، به چه نحوی می توانید همراه با همسرتان یک برنامه ریزی موفقی داشته باشید

به منظور اینکه در رابطه ازدواجی و یا در یک رابطه بلندمدت خوشحال باشید، انتخاب یک همسری که بتواند در برابر خواسته های شما انعطاف پذیر و روشن فکر باشد و آن را بپذیرد، اهمیت زیادی دارد.

آیا هر دو شما در طول زندگی خودتان می توانید حمایت کاملی را از همسرتان به عمل بیاورید، تا در نتیجه آن بتوانید به بالاترین ظرفیت موجود در زندگی خودتان دست پیدا کنید؟

در سالهایی که من به عنوان یک درمانگر ازدواج و خانواده خدمت می کردم، من با زوجین مختلف زیادی مواجه می شدم که چالش هایی را در رابطه خودشان داشته اند.

من به صورت مکرر مشاهده می کردم که همسران در چه مواردی نسبت به مسیر های مورد نظر خودشان در زمینه کاری و زندگی، دارای تفاوت های ناسازگاری می باشند. آنها در شرایط دشواری قرار می گرفتند و نمی دانستند که در وضعیت موجود چه کاری انجام دهند.

در اغلب مواقع، مردان و زنان در یک شرایطی قرار می گرفتد که رویاهای شغلی همسرشان و نحوه تمایل آنها برای زندگی کردن را به عنوان یک مورد کاملا عجیب و غریب در نظر می گرفتند و رویاهای خودشان در مورد زندگی خانوادگی باید تحقق پیدا می کرد.

در شغل مربیگری فعلی خودم، زنان از من سوالات زیادی را در مورد نحوه انتخاب همسری می پرسند که از بالاترین اهداف شغلی آنها حمایت خواهد کرد.

همچنین آنها می پرسند در وضعیت های چالشی و زمانی که همسر آنها به صورت ناگهانی می خواهد که مسیر خودش را به صورت کامل تغییر دهد و در نتیجه آن همه مواردی که بر روی آن توافق کرده بودند (به صورت هدفمند یا غیرهدفمند) حالت معکوس پیدا خواهد کرد، به چه نحوی باید مسیر جدید خودشان را انتخاب کنند.

من به صورت شخصی و زمانی که تصمیم گرفتم که زندگی مشارکتی نامناسب خودم را برای همیشه ترک  کنم، با این چالش مواجه بودم و کاملا درک می کنم که این شرایط برای هر دو زوج تا چه حدی سخت می باشد.

اخیرا یکی از نویسندگان روزنامه اخبار ایالات متحده و گزارش جهان به اسم ربکا کوئنیگ[۱] از من درخواست کرد تا یک مسئله ای را بررسی کنم و نظرات خودم را بگویم. در ادامه پاسخ های کامل من به ۵ سوالی مهم موجود در این زمینه که هر ماه با آن سروکار دارم، بیان شده است:

شما به چه نحوی یک همسری را انتخاب خواهید کرد که در دستیابی به بزرگترین رویاهای کاری از شما حمایت خواهد کرد، حتی در مواقعی که دستیابی به این رویاها با چالش های عمیقی مواجه باشد؟

در بررسی مربوط به هزاران متخصصی که در ۱۲ سال گذشته و در دهه چهارم و پنجم زندگی خودشان می خواستند شغل شان را تغییر دهند و همچنین در زندگی شخصی خودم که دو نوع کار کاملا جدیدی را تجربه کردم، من به این نتیجه رسیدم که اهداف کاری که ما در مراحل اولیه زندگی خودمان داریم، در اغلب مواقع انتخاب های نادرستی می باشند و نیاز است که در مراحل بعدی تغییرات زیادی در آن صورت بگیرد.

همزمان با اینکه رشد می کنیم و بالغ می شویم، به صورت قابل توجهی دچار تغییر می شویم و موردی که در سالهای بعدی بیشترین اهمیت را برای ما خواهد داشت، عبارت از تفاوت داشتن زیاد نسبت به ۱۰ یا ۲۰ سال اولیه زندگی خودمان می باشد.

این بدان معنا است که در ازدواج و یا رابطه بلندمدت خودتان شاد باشید، انتخاب همسری که انعطاف پذیر و روشن فکر باشد و همچنین به خواسته های شما احترام بگذارد – یک شخصی که می تواند همراه با شما تغییر و رشد کند و شما را در جای خودتان متوقف نکند – اهمیت فوق العاده زیادی دارد.

من از هر زوجی سوال زیر را می پرسم:

“آیا هر دو شما می توانید به صورت کامل از همسرتان حمایت کنید تا بتواند کاری را برای یک دوره طولانی انجام دهد، و بتواند به بالاترین پتانسیل زندگی خودش دست پیدا کند؟ آیا می توانید به صورت عاطفی از آنها حمایت کنید تا همچنان بتوانند به دنبال دستیابی به شادترین زندگی باشند؟

در صورتی که پاسخ شما «نه» باشد، معمولا نشانگر این می باشد که رابطه موجود یک رابطه بسیار نامناسبی برای به دست آوردن موفقیت بلندمدت در یک رابطه می باشد.

توصیه: همسری را انتخاب کنید که برای همیشه یک دیدگاه ثابتی نسبت به درست بودن هر چیزی داشته باشد.

همچنین اطمینان حاصل کنید که یک قرارداد نیمه هوشیاری را نبندید که شما را به یک طبقه درآمدی، کاری یا مسیر خاصی محدود کند. موارد نیمه هوشیار را به موارد هوشیار تبدیل کنید.

در یک جایی بنشینید و یک گفتگوی کاملا صادقانه و صریحی در مورد خواسته های خودتان و تصورات خودتان از آینده داشته باشید.

در مورد پول، بچه، انعطاف پذیری، امنیت، چه کسی از بچه ها مراقبت می کند، در مورد چه چیزی می خواهید سازش کنید، و هر چیز مهم دیگری که منجر به ایجاد یک زندگی شاد برای شما می شود، یک گفتگوی صادقانه ای داشته باشید. همچنین بحث کنید که در صورت تغییر اهداف یا دیدگاه ها، چه کاری را انجام خواهید داد.

در صورتی که می خواهید زندگی تان انعطاف پذیر و دارای حالت سیالیت باشد، یک همسری را پیدا کنید که می تواند درک کند که زندگی به صورت گریزناپذیری دارای تغییرات قابل توجهی می باشد و بتواند با این شرایط کنار بیاید و در نتیجه تغییرات صورت گرفته، رابطه خودش را از بین نبرد.

برنامه_ریزی_موفق_شغلی_با_کمک_همسر

برنامه_ریزی_موفق_شغلی_با_کمک_همسر

به چه نحوی می توانم با همسرم همکاری موثری داشته باشم تا در نتیجه آن برنامه کاری ما قابل اجرا باشد؟

پاسخ من این بوده است که : در صورتی که می خواهید یک تغییری در کارتان ایجاد کنید و در حال بررسی گزینه های خودتان هستید، در نقطه شروع بررسی خودتان نگرانی بیش از حدی در مورد نیازها و خواسته های همسرتان نداشته باشید.

الان باید زمان اکتشاف شما باشد و باید یک روشی را برای انجام دادن تغییرات دلخواه در کارتان پیدا کنید که موانعی موجود را از بین ببرد.

این یک بررسی کاملا شخصی و خصوصی می باشد و به منظور اینکه این کار به صورت درستی صورت بگیرید، باید از روشی استفاده شود که منجر به موفقیت هر دو شما شود.

شما نیاز دارید که در مرحله اول گزینه های موجود را به روشی بررسی کنید که منجر به از بین رفتن فشار موجود شود تا در نتیجه آن همسر شما و خانواده گسترده شما احساس رضایت کنند.

این فشار شدید (که منجر به ناراحتی همسر یا خانواده شما نشود) دقیقا همان موردی می باشد که هزاران زن و مرد را در شغل های و حرفه هایی ثابت نگه داشته است که از آن تنفر دارند، به دلیل اینکه آنها حتی نمی خواهند یک دقیقه در مورد خواسته های واقعی خودشان فکر کنند.

همچنین زنان به صورت خاصی در معرض “عملکرد بیش از حد و کمال گرایانه” و راضی کردن افراد قرار دارند – انجام دادن بیش از حد تناسب، سالم و ضروری و تلاش برای گرفته A+ در تمامی زمینه ها – تا بتوانند سایر افراد را خوشحال کنند.

به طور قطع، شما و همسرتان می توانید و باید به همسرتان بیان کنید که یک برنامه ریزی می کنید تا در نتیجه آن بررسی کاملی از ارزش ها و اهداف کاری خودتان داشته باشید.

ولی به خودتان اجازه بدهید که در مورد بررسی استعدادها، مهارت ها و تخصص هایی که دارید و همچنین میزان قدرت خودتان برای پیشرفت دادن برنامه خودتان و دستیابی به یک زندگی مورد نظر، صادقانه، بی قید و صریح باشید.

انجام دادن اینکار با یک شخص بی طرف – یک مربی، راهنما یا یک شخص مسئول – که از نظر عاطفی هیچ علاقه ای به نتیجه ندارد و می تواند دیدگاه آینده شما را بررسی کند و از آن حمایت کند، مفید می باشد.

به همسرتان اطلاع دهید که شما در حال بررسی کردن چند ایده مربوط به تغییر کارتان هستید، ولی به خودتان اجازه ندهید تا زمانی که یک کار مهم و بررسی دقیقی را در مورد مسیر بعدی خودتان انجام نداده باشید، بیش از حد در مورد گفته ها و پیشنهادات وی فکر کنید.

برای شخصی که مراقبش هستیم، به چه نحوی می توانیم بهترین و مناسب ترین کار را پیدا کنیم؟

بهترین نقل قولی را که من در مورد نحوه ایجاد یک زندگی و شغل شاد شنیده ایم، مربوط به ماریا نمت[۲] و کتاب مشهور وی به اسم انرژی پول[۳] می باشد که در آن بیان کرده است: “افراد زمانی در شادترین حالت ممکن قرار می گیرند که آگاهی خودشان در مورد درست بودن شناختشان از خودشان را به صورت فیزیکی نشان بدهند، و از این مورد به نحوی برای دستیابی به اهدافشان استفاده کنند که برای آنها مفید باشد.”

به منظور انجام دادن اینکار، ما باید خودمان را از بررسی و تحقیق عمیق در مورد خود واقعی مان و مواردی که برای کار و زندگی مان می خواهیم، رها کنیم.

ما در مرحله اول باید خودمان را به صورت صمیمانه بشناسیم و خودمان را از نگرانی های مربوط به تاثیر نتایج بررسی خودمان بر روی همسرمان (به صورت موقتی) آزاد کنیم.

بعد از آن از طریق بدست آوردن شناخت بهتر در مورد اهدافی که باید دنبال کنید، باید در مورد معنی مربوط به بررسی کامل این تغییر صحبت کنید و یک تغییری انجام دهید و همچنین از همسرتان بخواهید که از شما حمایت کند و با شما مشارکت داشته باشد تا بتوانید همراه با یکدیگر یک نقشه تغییر موفقی را طراحی کنید که برای هر دو شما و خانواده شما مفید باشد.

نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد عبارت از این است که شما به منظور دستیابی به یک شغل شادتر، هیچ نیازی ندارید که نوزاد خودتان را به داخل وان حمام بیاندازید و در مورد هر چیزی ریسک پذیر باشید.

در اغلب مواقع، فقط یک مقدار تغییر یا یک اصلاح در مسیر یا متمرکز شدن می تواند منجر به بدست آمدن پاداش، خوشحالی و موفقیت بیشتری در کار و زندگی حرفه ای شما شود. بنابراین هیچ ترسی نسبت به بررسی تغییر نداشته باشید.

به چه نحوی می توانیم در مورد تضادهای موجود بحث کنیم (همانند “آیا می توانید کار من را انجام بدهید؟” یا “در صورتی که این کار را انجام دهم، چه کسی از بچه ها محافظت خواهد کرد؟”) که منجر به ایجاد جر و بحث عمیق نشود؟

بهترین روش برای داشتن بحثی که به صورت بالقوه منجر به از بین رفتن تضاد شود، عبارت از “شجاعت پیدا کردن” می باشد – توافق و الزام شدید برای صریح بودن، صادق بودن و همدلی نسبت به یکدیگر تا حد ممکن و همچنین بیان کردن سخت ترین موارد، بدون اینکه به خودتا اجازه بدهید که ساکت شوید یا حرف نزنید و یا یک واکنش عاطفی را نشان دهید.

این نوع بحث ها باعث خواهند شد که افراد تا حد زیادی با ترس مواجه شوند، به دلیل اینکه این نوع بحث به معنای وارد شدن به سرزمینی می باشد که فرد شناختی از آن ندارد و به همین دلیل بسیار خطرناک و غیرایمنی می باشد.

علاوه بر ای، اکثر افراد بزرگسال یک تنفر شدیدی نسبت به ریسک دارند و همچنین یک ترس شدیدی (که معمولا ریشه در آسیب دوران کودکی دارد) نسبت به پول، کمیابی و ریسک دارند. این ترس های باعث خواهند شد که حتی بحث کردن در مورد کوچک ترین تغییر ممکن در کار یا حرفه، یک کار بسیار سخت و طاقت فرسایی برای فرد باشد.

نکته کلیدی که وجود دارد عبارت از دستیابی به بحث می باشد و مذاکره یا مبارزه کردن مورد هدف نمی باشد، بلکه هدف موجود عبارت از داشتن یک بحث مشخص، آرام و احترام آمیز در مورد رویای هر یک از شما در مورد زندگی خانوادگی مشترکتان می باشد – در رابطه با مواردی که می خواهید، مواردی که نمی خواهید، مواردی که برای شما اهمیت دارند، و مواردی که اولویت اصلی شما می باشند.

این موارد را تا حد امکان به صورت آرام بیان کنید و به یاد داشته باشید که هر یک از این موارد کاملا ذهنی می باشند.

هیچ شخصی احساسات “درست” یا “اشتباهی” ندارد. شخصیتی که الان داریم، تحت تاثیر تربیت و دوران کودکی ما قرار دارد که شامل آموزش فرهنگی و خانوادگی، و ترس ها، ویژگی ها، انحرافات و عقایدی می باشند که در ما ایجاد شده اند.

به چه نحوی می توانم یک شغلی را ایجاد کنم که انعطاف پذیری زیادی داشته باشد و از زمان شروع کار، تا حد ممکن زمان من را کنترل کند؟

من به صورت شخصی مشاهده کرده ام که این کار قابل اجراتر از مشارکت معمولی می باشد که مستخدمان ترجیح می دهند. این مورد یک مولفه مهمی در شناخت و افتخار کردن به ارزش های شما و موار غیرقابل تغییر در شما می باشند و به دلیل قدرتی که دارند، دارای اهمیت زیادی هستند.

زمانی که شما تمایل زیادی به تغییر دادن اولویت های زندگی خودتان پیدا می کنید و مطلع می باشید که از چه مواردی باید منصرف شوید یا در رابطه با چه مواردی از آنها تلاش بیشتری انجام بدهید تا بتوانید اولویت های خودتان را مشخص کنید، گزینه ها و کنترل زیادی را نسبت به حالتی که فکر می کنید خواهید داشت.

برای مثال، در صورتی که بخواهید اطمینان حاصل کنید که شما در برنامه خودتان انعطاف پذیری دارید، در این صورت می توانید بیشتر در کنار فرزند جوان خودتان باشید و بعد از آن شغل خودتان را از مبنا تغییر دهید، به نحوی که در کاری مشغول شوید که علاقه شما به این کار به مرور زمان بیشتر شود و به صورت مستقل آن را انتخاب کرده باشید و صرفا یک مستخدم مشارکت کننده نباشید.

تا سال ۲۰۵۰، ۵۰% از آمریکایی ها مستقل خواهند شد – با این وجود، رهیافت بیان شده یک رهیافت جدیدی در حوزه کار نمی باشد.

در زندگی شخصی خودم، من یک سری انتخاب های اساسی انجام داده ام که به من اجازه داده است خودم را با نیازها و خواسته های خودم تطابق بدهم.

برای مثال، من به عنوان یک VP تصمیم گرفتم تا نیاز خودم برای سفر کردن بیش از حد را دنبال نکنم. من مطلع بودم که این کار شانس من را برای داشتن یک نقش سطح بالاتر در پیش کارفرمای خودم کاهش می دهد، ولی من آن را پذیرفتم (و این شرایط برای من مناسب بود)، چرا که تنها مورد مهم برای من، حضور داشتن مناسب در زندگی فرزندانم بوده است.

به همین دلیل بعد از ۱۱/۹ ، من تصمیم گرفتم تا زندگی مشارکتی را به صورت کلی کنار بگذارم و به تجارت خودم مشغول شوم (در مرحله اول به عنوان یک درمانگر و بعدا به عنوان یک مربی، نویسنده و مشاور) تا در نهایت بتوانم به کاملترین درجه از انعطاف پذیری، مالکیت و کنترل مورد نیاز برای خوشحالی دست پیدا کنم.

ما تا زمانی می توانیم خواسته های خودمان را انجام دهیم که یک نقشه انتقال قوی را ایجاد کنیم و اقدامات مناسبی را برای دستیابی به آن انجام بدهیم.

توصیه: مواردی که بیشترین اهمیت را برای شما دارند را مشخص کنید. بعد از آن اقدامات درستی را از شروع تا پایان کار خودتان انجام دهید تا مطمئن شوید که به انعطاف پذیری و کنترلی دست خواهید یافت که در نتیجه آن می توانید شجاع باشید و به نقش ها، کارفرمایان و موقعیت هایی که شما را از ارزش های موجود در طول زندگی هر انسانی باز می دارند، “نه” بگویید.

در صورتی که قوی، صریح و شجاع باشید، فرصت های قابل توجهی زیادی در جهان برای شما وجود خواهند داشت تا از طریق آنها برای دستیابی به خواسته های خودتان تلاش کنید و به ارزشها و دیدگاه های اصلی خودتان به نحوی افتخار کنید که در نهایت منجر به دستیابی به خوشحالی و پاداش بزرگی شود.

نویسنده: کتی کاپرینو[۴]– مترجم : تریبون آزاد

[۱] Rebecca Koenig

[۲] Maria Nemeth

[۳] The Energy of Money

[۴] Kathy Caprino

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*