امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

مصرف دارو چه تاثیری بر روی پریود شما دارد؟

آیا سیکل پریود شما می تواند تغییرات زیادی داشته باشد؟

پریودها می توانند منجر به تغییر همه چیز شوند. احساس می شود که تقریبا همه چیز، از همگام سازی برنامه با هم اتاقی تا پیاده روی، می تواند بر روی سیکل پریود شما تاثیرگذار باشد.

زمانی که شما داروهای بازداری از بارداری را مصرف می کنید، چه اتفاقی صورت خواهد گرفت؟ در اینجا نحوه تاثیر موادی همانند کوکائین، هروئین و MDMA بر روی پریود شما بررسی خواهد شد.

الکل

از نظر فنی، الکل به عنوان یک داروی مخدر درنظر گرفته می شود و بعد از اتمام مصرف می تواند منجر به بروز درد زیادی در شما شود. در صورتی که شما دچار اختلال قاعدگی (کوفتگی پریود AKA) هستید، در مصرف الکل با احتیاط عمل کنید.

در صورتی که مصرف الکل به یک عادت برای شما تبدیل نشده باشد، مصرف آن می تواند منجر به طولانی تر شدن کوفتگی شما شود. الکل منجر به نوسان داشتن سطح استروژن و تستوسرون شما خواهد شد و به همین دلیل است که پریود شما در زمان مشخص شده صورت نمی گیرد.

حشیش

دکتر ویویکا جوشی[۱] قبلا در مصالحبه با مجله دکتر فکلیکس  بیان کرده است که در مورد سلامتی زنان و علف های قابل دود دادن، یک سری نقاط قوت و ضعفی وجود دارد.

وی بیان کرده است که “در سطح گسترده ای ادعا می شود که مصرف حشیش می تواند به تسکین علائم PMT (تنش قبل از قاعدگی) کمک کند، ولی THC – مواد روان گردان در حشیش- می تواند طول دوره قاعدگی را افزایش دهد.

کوکائین

کک می تواند منجر به ایجاد اختلال در سیستم هورمونی شما شود که به عنوان پرولاکتین[۲] شناخته می شود. استفاده مستمر از کک منجر به ایجاد یک ناراحتی در پرولاکتین شما می شود که می تواند همزمان با سیکل پریود شما نوسان داشته باشد و به همین دلیل جریان شما به صورت نامنظم خواهد بود.

هروئین

هروئین می تواند منجر به ایجاد اختلال در سیکل پریود شما شود؛ به همین دلیل پریود شما در زمان دقیق خودش صورت نخواهدگرفت و ممکن است که پریود شما برای چندین ماه یا حتی چندین سال متوقف شود!

بنابراین در صورتی که یک کاربر پریود داشته باشد، جریان پریود موجود وی می تواند بدون نظم باشد. همچنین مصرف هروئین طولانی مدت می تواند منجر به کاهش توانایی باروری شما شود.

MDMA

دختران باید نسبت به مصرف MDMA با احتیاط عمل کنند، چرا که پیامدهای آن می تواند مرگبار باشد. یکی از مطالعات صورت گرفته نشان داد که واکنش  نسبت به MDMA در بین زنان و مردان متفاوت می باشد.

مصرف اکستازی منجر به هیپونارترمیا[۳] می شود که یک شرایطی است که ریشه در سطوح پایین نمک در جریان خونی دارد.

زمانی که سطوح سدیم به صورت خطرناکی کاهش می یابد، این احتمال وجود دارد که مصرف کننده تشنج کند، به کما برود و یا حتی بمیرد. دانشمندان کشف کرده اند که ۲۷٫۳% از زنان در فستیوال جنبش موسیقی در هلند در سال ۲۰۱۳، دارای هیپونارترمیا بوده اند.

این گزارش نتیجه گیری کرده است که در زمان مصرف MDMA، سیکل های پریود زنان دچار اختلال می شود.

متامفتامین[۴]

مت منجر به تغییر سطح انتشار هورمون هایی می شود که پریود شما را کنترل می کنند. استفاده بلندمدت می تواند منجر به خونریزی در بین پریودها شود و یک سری اختلالات کلی را در سیکل پریود شما ایجاد کند.

آلیسون سدلیر[۵]

یک سال پیش

[۱]  Dr. Vivika Joshi, GP

[۲] prolactin

[۳] hyponatremia

[۴] Methamphetamine

[۵] Allison Sadlier

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*