امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

چند روز بعد از خوردن زعفران پریود می شوم

چند روز بعد از خوردن زعفران پریود می شوم

چند روز بعد از خوردن زعفران پریود می شوم

سندروم قبل از قاعدگی: استفاده از زعفران برای پیشگیری از گرفتگی عضلانی قاعدگی در طول پریود

زعفران یکی از گران قیمت ترین چاشنی های موجود در جهان می باشد و این امر یکی از دلایل استفاده محدود و با مضایقه از آن می باشد.

در حالیکه این چاشنی می تواند گران قیمت باشد، ولی در پزشکی هند قدیمی، به عنوان یک مورد بسیار با قیمت و با ارزشتر در نظر گرفته می شد؛

این ماده می تواند سلامت کلی شما را تقویت کند. ولی یک حقیقتی که در رابطه با زعفران که همچنین کسار[۱] نامیده می شود، شناخته نشده می باشد، عبارت از تاثیر آن برای کاهش درد مربوط به گرفتگی عضلانی در طول پریود می باشد.

ویژگی های ضدالتهابی کسار در طبیعت دارای خاصیت درمانی می باشد  و زمانی که مقدار مناسبی از زعفران استفاده شود، می تواند یک داری گیاهی فوق العاده ای برای زنان باشد.

در این مقاله نقش مهم زعفران در پیشگیری از درد و گرفتگی عضلانی مربوط به دوره پریود و نحوه استفاده از آن بیان شده است.

بر اساس کتاب “چاشنی های درمانی”[۲] مربوط به دکتر بهارات اکاروال[۳]، در یک گزارشی که در مجله میدوایفی و سلامت زنان[۴] چاپ شده است، محققان ۱۸۰ زن ۱۸ تا ۲۷ ساله را که از گرفتگی عضلانی قاعدگی رنج می بردند، به سه گروه تقسیم کردند و مورد مطالعه قرار دادند.

برای سه دوره قاعدگی، یک گروه درمان گیاهی را دریافت می کرد که شامل ۵۰۰ میلی گرم زعفران بود؛ گروه دیگر یک داروی استروئیدی را دریافت می کردند و گروه سوم از داروی مسکن استفاده کردند.

دو گروهی که زعفران و داروی غیراستروئیدی مصرف می کردند، در مقایسه با گروه سوم که از داروی مسکن استفاده می کردند، کاهش قابل توجهی را در شدت و طول مدت درد در دوره بارداری تجربه کردند.

یک مطالعه دیگری که در BJOG: یک مجله بین المللی مربوط به زایمان و علوم امراض زنانه چاپ شد، نشان داد که زعفران در تسکین علائم PMS موثر می باشد.

چند روز بعد از خوردن زعفران پریود می شوم

چند روز بعد از خوردن زعفران پریود می شوم

زعفران به دلیل مشخصات و خاصیت ضد انقباضی و ضد تشنجی خودش برای تحریک قاعدگی یا راحت تر شدن جریان خونی، جلوگیری از اسپاسم و تسکین درد و تحریک پذیری و سایر مواردی که در طول دوره پریودها صورت می گیرد، به کار گرفته می شود.

نحوه استفاده از زعفران برای پیشگیری از گرفتگی عضلانی؟

یک لیوان شیر را بجوشانید و یک قاشق پودر زعفران را به آن اضافه کنید. حرارت آن را کاهش بدهید و به مدت دو دقیقه آن را بجوشانید. همچنین شما می توانید یک مقدار عسل را برای خوشمزه کرده و آرام بخش تر کردن چای استفاده کنید.

این چای را در صبح و یا شب و قبل از خواب بنوشید. داروی دیگر عبارت از برداشتن یک رشته از زعفران و شکستن آن به بخش های کوچکتر می باشد.

این را با عسل ترکیب کنید و آن را با آب گرم مصرف کنید. شما به منظور به دست آوردن نتایج موثر می توانید سه روز قبل از شروع سیکل قاعدگی خودتان این دارو را مصرف کنید و تا پایان خونریزی از آن استفاده کنید.

نکات احتیاطی

اطمینان حاصل کنید که زعفران را در مقادیر بزرگ مصرف نمی کنید. فقط یک رشته در طول هر روز کافی می باشد. در صورتی که شما یک مادر شیردهی باشید، حتما با یک پزشک مشورت کنید.

همچنین از این دارو در طول زمستان استفاده کنید، چرا که زعفران منجر به ایجاد گرمی در بدن می شود و ممکن است در طول تابستان برای بدن شما مناسب نباشد.

اظهاریه مربوط به رفع مسولیت: این مقاله شامل یک سری توصیه هایی است که فقط شامل اطلاعات عمومی می باشد. این مقاله جایگزین نظریه های بالینی مناسب نمی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، همواره با یک متخصص یا پزشک خودتان مشورت کنید. NDTV هیچ مسولیتی را در قبال این اطلاعات قبول نمی کند.

نویسنده: ساریکا رانا[۵]– مترجم : تریبون آزاد

آخرین به روز رسانی: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۸ ۱۷:۰۷

[۱] Kesar

[۲] Healing Spices

[۳] Dr. Bharat Aggarwal

[۴] Midwifey and Women’s Health

[۵] Sarika Rana

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*