امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید!

احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید!

اگر شما همواره احساس ناامیدی، شکست، ضعف و ناتوانی داشته باشید، حتی اگر در جایگاه یک امپراطور هم باشید، احساستان عوض نخواهد شد، لذا در جایگاه امپراطور هم باز همان احساس بد بر شما غلبه خواهد کرد و همواره از خود می پرسید که این امپراطوری، جایگاه واقعی من نیست یا من لایق چنین جایگاهی نیستم!

یا این که من نمی توانم موفق شوم و یا من تا کی می توانم امپراطور باشم؟

در این صورت خود شما چه احساسی نسبت به سرنوشت چنین امپراطوری دارید!؟

اگر خود شما نسبت به خودتان احساس خوبی نداشته باشید، یقینا مردمان سرزمین شما هم احساس خوبی نسبت به شما نخواهند داشت!

پس در اولین قدم باید مناظر دل انگیزی را در داخل و خارج قصر ها و کاخ های محل سکونت دائمی تان بسازید، تا همواره با نگاه به آن ها احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و در مرحله بعد نسبت به ساختن یا مرمت سایر بناهای امپراطوریتان اقدام کنید.

اگر خاطرات تلخی در گذشته دارید که ذهن شما را به خود مشغول می کند و یا همچنان آزارتان می دهد، باید سعی کنید آن خاطرات را با مناظر و رویدادهای خوش سرزمین تان پیوند بزنید.

برای مثال اگر شما با همسرتان دعوای سختی کرده اید که خاطره تلخ آن هیچ وقت از ذهنتان پاک نشده است، این خاطره را در میان یکی از باغ های زیبای سرزمینتان و در میان گلها و درختان زیبا قرار دهید و بارها و بارها آن مناظر را درذهنتان مرور کنید، تا تصویر سیاه آن با یک تصویر زیبا و دلچسب جایگزین شود.

یا مثلا اگر خدای نکرده یکی از بستگان نزدیک شما فوت شده است و از یادآوری آن احساس تلخی دارید، آن شخص را دوباره تصور کنید، ولی این بار در یکی از کاخ های عشق سرزمین امپراطوریتان، در حال شادی و خوشحالی!

هر بار این کار را در ذهنتان تکرار کنید، نهایتا خاطره تلخ شما به یک خاطره بسیار شیرین بدل خواهد شد!

به همین ترتیب اگر در زمینه مالی یا کاری دارای تجربه بسیار دردناکی هستید، آن تجربه را با یکی از کاخ های افتخار سرزمینتان پیوند بزنید و سعی کنید تا شکوه آن کاخ را در ذهنتان بزرگ و بزرگ تر و آن تجربه بد را در ذهنتان کمرنگ و کمرنگ تر کنید.

نهایتا این که ممکن است شما هیچ تجربه کاری خوبی نداشته باشید، پس باید تجربه کاری خویش را در میان سایر کاخ های خود اسکان دهید، مثلا اگر شما تجربه یک کار ناموفق دارید ولی در آن محیط با یک دوست خوب آشنا شده اید، تصویر کاری ناموفق خود را در باغ عشق آن دوست خوبتان قرار دهید، تا هربار که یاد آن کار ناموفق افتادید، به یاد باغ سرسبز دوستتان بیوفتید و احساس خوبی داشته باشید.

برگرفته از کتاب ثروتمندترین جوان ایرانی

منبع: فارس پاتوق

بازدید: ۷۵۱۲۵۳

رتبه مقاله درگوگل: 4.5-Stars

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*