امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

آیا می توانید بدون سوتین باشید؟ فواید سوتین

آیا_می_توانید_بدون_سوتین_باشید؟

آیا_می_توانید_بدون_سوتین_باشید؟

آیا در صورتی که نیاز واقعی به آن داشته باشید، دچار نگرانی می شود؟ در این صورت، آیا نوع سوتینی که استفاده می کنید بر روی سلامتی شما تاثیرگذار است؟

برای اولین بار، زنانی که در قرن چهاردهم زندگی می کردند، از کرست ها استفاده می کردند تا سینه های خودشان را بالا بکشند، مشخص کنند و خودنمایی آن را بیشتر کنند. همزمان با پیشرفت مد، لباس هایی شبیه به سوتین ایجاد شده است.

هر چند که سوتین ها همچنان برای اهداف زیباشناختی مورد استفاده قرار می گیرد (به عنوان زیر پوش زنانه جلب توجه کننده)، ولی همچنین گفته می شود که وظیفه این سوتین ها عبارت از حفظ و حمایت از سلامتی سینه ها می باشد.

ولی برخی از محققین بر این باورند که استفاده از سوتین در بین زنان، به صورت کامل از بین نرفته است.

بر اساس یک مطالعه صورت گرفته در فرانسه (که آزمایش ماراتونی نامیده می شود)، استفاده از سینه بند های می تواند یک الزام اشتباهی برای زنان باشد، چرا که ضررهای آن بیشتر از فایده هایش می باشد.

اجازه بدهید که نکات مثبت و منفی مربوط به پوشیدن سوتین ها را بیشتر بررسی کنیم و ببینیم که آیا استفاده از سوتین برای سلامتی شما مناسب می باشد یا نه.

فواید سوتین

خرید سوتین

نکات منفی مربوط به پوشیدن یک سوتین: آیا می توانید بدون سوتین باشید؟

آزمایش ماراتونی صورت گرفته در فرانسه، توسط یک کارشناس علوم ورزشی به اسم جین دنیس رویلون[۱] انجام شده است.

وی ادعا می کند که سوتین هیچ نوع فایده ای برای زنان ندارد – در رابطه با پیشگیری از درد کمر، بهبود وضعیت اندامی یا مناسب نگه داشتن شکل بدن.

این مطالعه ۱۵ ساله، شامل ۳۰۰ زن بود و ادعا می کرد زنانی که از سوتین استفاده نمی کنند، در واقعیت نوک پستان آنها هفت میلی متر بالاتر می آید – در مقایسه با زنانی که به صورت منظم از سوتین استفاده می کنند.

فواید سوتین راحت

این یافته ها تمامی مواردی که در مورد سوتین ها به ما گفته اند را رد می کنند. آیا جاذبه دوست ماست، دشمن ما نیست؟

در یک انتشارات آنلاین، نسبت به خطرات استفاده از سوتین به زنان هشدار داده شده بود. با این وجود، باید توجه می شد که این مطالعه فاقد اطلاعات مهم می باشد.

برای مثال، این مطالعه سن ۳۰۰ زنی که در مطالعه شرکت کرده بودند، تعداد مواقعی که آنها سوتین می پوشیدند و نحوه اندازه گیری ارتفاع مربوط به نوک پستان را ذکر نکرده بود.

همچنین ما مطلع نشدیم که آیا این زنان در طول کل دوره مطالعه از سوتین استفاده نکرده اند و یا اینکه فقط چند سال از آن استفاده نکرده اند؟

نبود اطلاعات مربوط به این مطالعه منجر به ایجاد ابهام در خطرات ادعا شده در رابطه با پوشیدن سوتین شد. علاوه بر این، هنوز هیچ نوع گزارش آنلاینی از این مطالعه در دسترس نمی باشد – فقط یک مقاله وجود دارد که در یک مصاحبه رادیویی صورت گرفته توسط جین – دنیز رویلون بیان شده است.

همچنین ادعا شده است که پوشیدن سوتین با ایجاد سرطان سینه ارتباط دارد.

هر چند که تحقیقاتی محدودی از این ادعا حمایت می کنند، ولی این ادعا بیان می دارد که سوتین های دارای اندازه نامناسب یا سفت، می توانند منجر به ایجاد معایبی در زهکش های لنفاوی شوند و از فرآیند طبیعی مربوط به دفع سموم سرطان زای بدن پیشگیری کنند.

نکته منفی دیگری که در رابطه با پوشیدن سوتین وجود دارد، مربوط به محدود کردن تنفس می باشد؛

سوتین منجر به ایجاد خراش هایی بر روی پوست و گردن می شود و در نتیجه آویزان شدن محکم در شانه شما درد ایجاد می کند؛

همچنین پوشیدن سوتین منجر به ایجاد احساس به دام افتادن در یک بازداشتگاه سیمی و باد کرده می شود و این احساس را خواهید داشت که نمی توانید برای بیرون آوردن سوتین خودتان تا پایان شب منتظر بمانید.

آیا_می_توانید_بدون_سوتین_باشید؟ (2)

آیا_می_توانید_بدون_سوتین_باشید؟ (۲)

فواید مربوط به پوشیدن سوتین

در حالیکه نظریات مربوط به تاثیرات آسیب زا – یا حداقل بی فایده بودن – سوتین ها تازه ظهور پیدا کرده است، ولی تا به حال هیچ نوع مدرکی پیدا نشده است که نشان بدهد پوشیدن سوتین به طور قطع منجر به آسیب وارد شدن به سینه های زنان می شود.

تا زمانی که سوتین استفاده شده متناسب با بدن باشد، می تواند منجر به پیشگیری از ناراحتی مربوط به حرکت (به معنای سرزنده بودن) و درد کمر شود، به خصوص در زنانی که دارای سینه های بزرگی هستند.

حتی برخی از زنان به این نتیجه می رسند که وضعیت مربوط به پوشیدن یک سوتین راحت تر از وضعیتی می باشد که در آن سوتین نمی پوشند.

بنابراین در صورتی که پوشیدن سوتین منجر به ایجاد احساس ساپورت شدن در شما شود و سینه شما را بالا و به شکل مناسبی نگه دارد، انتخاب با خود شما خواهد بود که سوتین بپوشید یا نپوشید.

خوشبختانه یک سری روش هایی وجود دارند که می توانند منجر به بهبود سلامتی سینه های شما در هنگام انتخاب یک سوتین شود.

فواید بستن سوتین

خرید سوتین

۴ توصیه برای داشتن سوتین سالم و بهتر

  1. اندازه گیری کردن

چه نوع سوتینی برای پوشیدن مناسب می باشد؟ موردی که تناسب کاملی با بدن شما داشته باشد. به دلیل اینکه تخمین زده شده است بیش از ۸۰% از زنان سوتین های دارای اندازه نامناسب را می پوشند. در زمانی که یک سانتی متر از سوتین مان در پایان شب شل می شود، کشیدن یک نفس راحت تعجب آور نخواهد بود. همانطور که در بالا هم ذکر شد، یک سری ریسک های سلامتی در حین پوشیدن سوتین های با اندازه نامناسب وجود دارد که شامل آسیب های مربوط به بافت سینه می باشد.

در حدود ۸۰ درصد از زنان، سوتین های دارای اندازه نامناسب را می پوشند.

به دلیل اینکه بدن شما به صورت طبیعی و همراه با سن شما تغییر پیدا می کند، اندازه سوتین شما هم می تواند تغییر پیدا کند. به همین دلیل، اندازه گیری در هر سال اهمیت زیادی دارد – یا در هر زمانی که احساس کنید سوتینتان شما را اذیت می کند.

فواید بستن سوتین

  1. نوع سوتینی که انتخاب می کنید، متناب با اندازه قسمت فنجان مانند سینه تان باشد

در مابین سوتین های دارای بخش فنجانی شکل نازک، سوتین های ورزشی، بدون سیم، دارای بند، سوتین های دارای بخش فنجانی کامل و سوتین هایی که باید به سمت بالا کشید، انتخاب یک سوتین کار سختی است.

ولی بهترین نوع سوتین برای شما، تا بخش زیادی بستگی به اندازه بخش فنجان مانند سینه تان دارد.

انواع سوتین

خرید سوتین

کارشناسان زیر پوش های زنانه، سوتین هایی را توصیه می کنند که یک مقدار محدودی سینه را بالا نگه دارد و مواردی از قبیل سوتین های بدون بند یا بدون سیم را شامل می شود.

دلیل این موضوع عبارت از این است که سیم کشی زیرین و لایه گذاری به داخل پوست شما نفوذ می کنند و یک سری برآمدگی هایی در زیر لباس شما ایجاد می شود.

پوشش اضافی مربوط به سوتین های دارای بخش فنجانی کامل می تواند برای سینه های دارای اندازه بزرگ مناسب باشد، چرا که سینه ها را در یک جای مناسب نگه می دارد و از ایجاد نقص در لباس جلوگیری می کند.

بهترین روش برای انتخاب نوع سوتین هایی که برای شما مناسب می باشند، مشاوره با یک متخصص تناسب سوتین در یک مغازه زیر پوش زنانه می باشد.

آیا_می_توانید_بدون_سوتین_باشید؟ (3)

آیا_می_توانید_بدون_سوتین_باشید؟ (۳)

  1. از پوشیدن سوتین در تخت خواب اجتناب کنید

آیا پوشین سوتین در تخت خواب منجر به پیشگیری از ایجاد فرو رفتگی در سینه می شود؟

در حالیکه برخی از زنان سوگند می خورند که پوشیدن یک سوتین در تخت خواب باعث می شود که سینه های آنها شکل مناسب خودشان را حفظ کنند، ولی این کار همچنین می تواند منجر به باد کردن سینه شود و در نتیجه یک انباشتی از مایعات درست کند و از فرآیند دفع مسمومیت طبیعی پیشگیری کند – از طریق محدود کردن جریان خونی و زهکشی های لنفاوی.

در تخت خواب سوتین نپوشید. این کار از طریق محدود کردن جریان خونی، منجر به پیشگیری از فرآیند دفع مسمومیت طبیعی می شود.

به دلیل اینکه تا به حال اثبات نشده است که پوشیدن سوتین در هنگام خواب منجر به پیشگیری از افتادگی سینه تان می شود، بهترین روش عبارت از رعایت کردن احتیاط می باشد که بر اساس آن باید از ریسک های سلامتی بالقوه مربوط به پوشیدن سوتین در تخت خواب اجتناب کنید.

خرید سوتین مایلاشاپ قیمت سوتین

خرید سوتین از طریق سایت و اینستاگرام

  1. با استفاده از خیاطی زنانه، یک سوتین راحتی برای خودتان تهیه کنید

تور، جواهر، صدف ها، بالا نگه داشتن و رنگی بودن عبارت از مواردی می باشند که اضافه کردن آنها به سوتین منجر به افزایش راحتی شما می شود.

در حالیکه استفاده زیر پوش هایی زنانه اغوا کننده در برخی از روابط محرمانه منظم هیچ نوع مشکلی را ایجاد نمی کند، ولی باید حساسیت را نسبت به زیبایی ترجیح بدهید (در مورد سوتین هایی که به صورت مرتب می پوشید).

حتی در صورتی که سوتین مورد استفاده شما دارای بیشترین حالت سکسی نباشد، ولی یک سوتین مناسب و راحتی باشد، می تواند در رابطه با ایجاد راحتی و ریلکس بودن در طول روز فواید زیادی داشته باشد.

سایر مقالات سوتین را در سایت مشاهده کنید.

نویسنده: مشاوره جنسی رایگان – تریبون آزاد جنسی

[۱] Jean-Denis Rouillon

سوالات متداول

۱ -

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*