امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

ادرار بعد از رابطه جنسی

ادرار بعد از رابطه جنسی

ادرار بعد از رابطه جنسی خوب است؟ هنگامی که صحبت از حفظ سلامت جنسی و تولید مثل می شود، باید اقدامات متعددی انجام شود. فعالیت های جنسی اغلب می تواند ما را در معرض خطر بیماری های مقاربتی (STDs)، عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) و سایر عفونت های ویروسی و باکتریایی قرار دهد. افسانه ها و باورهای نادرست زیادی در مورد رابطه جنسی و سلامت جنسی وجود دارد، به عنوان مثال، اسپرم مرد فقط برای مدت کوتاهی پس از آزاد شدن می تواند زنده بماند یا اینکه شما می توانید از نشستن بر روی صندلی توالت به یک بیماری مقاربتی مبتلا شوید.

ادرار بعد از رابطه جنسی

اما یکی از این موارد که معمولا شنیده می شود این است که خانم ها و آقایان باید قبل و بعد از رابطه جنسی ادرار کنند، مخصوصا خانم ها. اما آیا واقعاً ادرار کردن قبل و بعد از رابطه جنسی ضروری است؟ برای دانستن در زیر ورق بزنید

عفونت ادراری زمانی ایجاد می شود که باکتری وارد مجرای ادرار شده و شروع به تکثیر در مثانه می کند. در طول رابطه جنسی، باکتری های ناحیه تناسلی می توانند وارد مجرای ادرار و مثانه زن شوند و علائم UTI مانند تکرر ادرار و دردناک شدن را ایجاد کنند.

همچنین، بسیاری از زنان عمدتاً به دلیل طولانی شدن زمان جنسی و افزایش لذت، ادرار کردن قبل از رابطه جنسی را انتخاب کردند. تخلیه مثانه اولین مورد ضروری است.

دکتر سلنا زانوتی، متخصص زنان و زایمان ، توضیح داد که وقتی فرد بعد از رابطه جنسی ادرار می کند، هر چیزی که سعی در رسیدن به مثانه داشته باشد به بیرون رانده می شود. او افزود: “مطالعات ثابت نکرده اند که ادرار کردن همیشه خطر ابتلا به عفونت های ادراری را کاهش می دهد، اما بسیاری از زنان آن را مفید می دانند.”

مدت زمان ادرار بعد از رابطه جنسی

اما این سوال پیش می آید که چه مدت بعد از رابطه جنسی باید ادرار کرد. این متخصص پیشنهاد کرد که سعی کنید ظرف ۳۰ دقیقه بعد از رابطه جنسی سعی کنید ادرار کنید، اگر مدت طولانی تری صبر کنید، احتمال ورود باکتری به مثانه وجود دارد.

سارا هوروات، پزشک متخصص زنان در فیلادلفیا، به Women’s Health گفت که بیشتر زنان نیازی به استرس زیاد در مورد ادرار کردن بعد از رابطه جنسی ندارند، مگر اینکه مستعد ابتلا به UTI باشند. هوروات همچنین اشاره کرد که مبتلایان به UTI مکرر باید از شیوه های بهداشت جنسی خوب مانند بهداشت و شستن مکرر دست ها استفاده کنند و همچنین با شریک جدید خود از کاندوم استفاده کنند.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*