امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

قرص تاخیری درمانی برای انزال زودرس یا روشی برای لذت بیشتر؟

قرص تاخیری درمانی برای انزال زودرس یا روشی برای لذت بیشتر؟

قرص تاخیری درمانی برای انزال زودرس یا روشی برای لذت بیشتر؟

این روزها در فضای مجازی، ماهواره و از سوی شرکت های تبلیغاتی مختلف از قرص هایی می شنویم که لذت سکس را دوبرابر و طولانی تر می کنند!

داشتن رابطه جنسی سالم و لذت بخش اگرچه بخش انکار ناپذیر زندگی متاهلین است، اما میل به لذت بخش تر و طولانی تر شدن هرچه بیشتر رابطه جنسی را باید از اختلال انزال زودرس که نیازمند مداوا و درمان است، متمایز دانست.

اما انزال زودرس چیست؟

چه مدت زمانی مرز تشخیصی برای انزال زودرس در نظر گرفته می شود؟

آیا همین که رابطه جنسی کوتاه تر از حد مورد نظر ما باشد به معنی انزال زودرس است؟

اگرچه مدت زمان کاملا دقیقی برای انزال زودرس وجود ندارد، اما طبق تحقیقات به طور تقریبی اگر انزال کمتر از دو دقیقه بعد از دخول اتفاق افتد، می توان گفت انزال زودرس رخ داده است.

انزال زودرس معمولا در مردان بخصوص افرادی با شرایط زمینه ای زیر رخ می دهد:

مبتلا بودن فرد به بیماری دیابت، بیماری های قلبی، اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، اختلالات هورمونی، افسردگی، اضطراب، مصرف بعضی داروهای خاص، مسن بودن و مشکلات عاطفی با شریک جنسی.

همچنین انزال زودرس باعث می شود که فرد خود را از نظر جنسی ناکارآمد و ناتوان تصور نموده، در نتیجه این  ارزیابی منفی و اضطراب شدت مشکل وی افزایش یابد.

در ادامه به انواع قرص های تاخیری، مزایا و معایب آن اشاره می شود.

قرص تاخیری بایو هارد BIO-HARD

این قرص تاخیری که صرفا برای مردان تجویز می شود منجر به افزایش هورمون تستسرون و همچنین افزایش میل و فعالیت جنسی می شود.

طریقه ی مصرف آن حدود ۴۵ دقیقه قبل از برقراری رابطه جنسی بوده که برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوعیت مصرف دارد.

ترکیبات این قرص شامل: عصاره ی لانگ جک( افزایش دهنده ی تستسترون و تحریک پذیری جنسی)، ماکا، یوهیمبین، تانگ کت آلی، اپی مدیوم ( باعث افزایش تولید نیتریک اکسید  و در نتیجه تقویت جریان خون در ناحیه لگن و ایجاد نعوظی سفت تر و قوی تر می گردد).

عوارض : مصرف این قرص در افرادی که سرطان های وابسته به هورمونی یا بیماری های خاص و همچنین نیازمند به جراحی خاص دارند توصیه نمی شود.

قرص تاخیری ویاگرا

ویاگرا که قرص آبی نیز معروف است با نام ژنریک سیلدنافیل برای درمان اختلال نعوظ به کار می رود.

این دارو که در ابتدا به عنوان داروی قلب و در حقیقت برای درمان آنژین صدری به کار می رفته با شل کردن عضلات صاف دیواره ی رگ های خونی موجب افزایش خون رسانی به اندام ها و از جمله اندام تناسلی می گردد.

استفاده از این دارو معمولا چند ساعت قبل از آمیزش جنسی صورت می گیرد.

ویاگرا را می توان اولین داروی مربوط به مشکل جنسی و نعوظ مطح نمود که مشتقات و داروهای دیگری نیز بر پایه ی آن تولید شده است از جمله : سیالیس( تادالافیل) و لویترا ( واردفافیل ).

عوارض جانبی: تار شدن دید و در بعضی اوقات دیدن اشیاء به رنگ آبی،گرفتگی بینی، سرگیجه، تهوع، مشکل شنوایی.

این دارو بخصوص برای افراد بالای ۵۰ سال، سیگاری و یا کسانی که مشکلات قلبی، دیابت یا فشار خون دارند،

همچنین برای افرادی که سابقه ی سکته، زخم معده و مشکلات تنفسی دارند خطرساز بوده و بدون نظارت پزشک و بررسی تداخل دارویی منع مصرف دارد.

ویاگرا که در تبلیغات به عنوان داروی افزایش دهنده ی طول آلت تناسلی مردان توصیف می شود،

صرفا به طور موقتی با افزایش جریان خون ناحیه تناسلی برای چند ساعت به این هدف می رسد اما این تصور که به طور کلی این دارو از چنین قابلیتی برخوردار است، غلط است.

همچنین از آن جایی که ویاگرا باعث حفظ حالت نعوظ به مدت طولانی و چند ساعت می شود ممکن است برای شریک جنسی رابطه ای خوشایند نبوده و صرفا به لذت یک طرفه بیانجامد.

علاوه بر این در نظر داشته باشید که ویاگرا صرفا در صورتی که از تحریک جنسی لازم برخوردار باشید می تواند به شما کمک کند، در واقع این دارو برای یک مرد طبیعی سالم چندان تاثیرگذار و لازم نیست.

قرص تاخیری

قرص تاخیری ویزارسین

سیلیدنافیل یا ویزارسین که به صورت قرص های روکش دار ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرمی در بازار موجود است، یکی دیگر از داروهای مربوط به اختلالات جنسی می باشد که با تجویز پزشک مصرف می گردد.

این دارو نیز با گشاد کردن رگ های خونی منجر به افزایش خون رسانی به آلت تناسلی و کمک به نعوظ در مردان می گردد.

عوارض: تجویز این دارو در افراد زیر ۱۸ سال، خانم ها، افراد مبتلا به مشکلات کبدی و کلیوی و نیز مبتلایان به زخم معده یا یک مشکل خونریزی دهنده مثلا هموفیلی مشکل ساز بوده و تجویز آن باید زیر نظر پزشک با بررسی تداخلات دارویی بیمار صورت گیرد.

همچنین مصرف اویزارسین می تواند باعث سرگیجه و مشکل در بینایی شده و در نتیجه هنگام رانندگی یا کار با ابزارالات فرد را دچار سانحه کند.

قرص تاخیری واردنافیل

واردنافیل که به آن استاکسین و لویترا نیز می گویند، به عنوان یکی از داروهای تاخیری تجویز می شود.

این دارو باعث شل شدن عضلات، گشاد شدن عروق و  افزایش خون در نواحی خاصی از بدن از جمله آلت تناسلی می گردد.

تجویز این دارو در بیماران کلیوی، بیماران دستگاه گوارش، بیماران قلبی، افراد دارای حساسیت دارویی منع مصرف دارد.

عوارض: افزایش ضربان قلب، گیجی، سرگیجه، قرمز شدن پوست، خواب آلودگی، تاری دید، تشنج، سکته قلبی و مغزی،

و همچنین حساسیت به نور و بینایی و حتی در مواردی نیز از دست دادن ناگهانی بینایی( به علت کاهش جریان خون منتهی به عصب باصره چشم)؛ از جمله عوارض قرص تاخیری واردنافیل است.

قرص اگزوتیک پلاس مارنیز

این دارو که به صورت کپسول های خوراکی عرضه می شود، از ترکیبات گیاهی مانند جینسینگ کره ای، گوارانا، ژل رویال و اسید آمینه ی تورین ساخته شده است.

این دارو در افزایش عملکرد و میل جنسی، رفع استرس فیزیکی و ذهنی، انرژی بخشی و همچنین تحریک پذیری جنسی موثر است.

مصرف این دارو برای افراد باردار، شیرده، افراد مبتلا به آسم یا آلرژی و همچنین کسانی که همزمان از داروهایی نظیر وارفارین و دیگوکسین و یا بدون مشورت پزشک استفاده می کنند می تواند مشکل ساز شود.

قرص تاخیری سینورکس آرایکس

سینورکس آرایکس که به اندروپوز نیز معروف است، به صورت کپسول های ۶۰ عددی برای رفع مشکلات جنسی آقایان و به ویژه با افزایش تستسترون موجب افزایش قوای جنسی و جلوگیری از انزال زودرس مورد می گردد.

ترکیبات این دارو شامل: جینسینگ، جینکوبیلوبا و یوهمبین، گوارانا( حاوی کافئین)، آنوا ساتیوا ( موجب افزایش تستسترون و توان جنسی می شود)، لانگ جک، ساوپالمیتو، تریبولوس، ویتامین B3، و آرژنین می باشد.

عوارض: مصرف این دارو برای افرادی که فشار خون بالا دارند، افراد شیرده و باردار و نیز کسانی که واکنش یا حساسیت آلرژیک دارند بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.

پاروکستین

این دارو که در حقیقت در گروه داروهای ضدافسردگی بوده به عنوان قرص تاخیری و جهت درمان زود انزالی نیز مصرف می شود.

پاروکستین و سایر داروهای ضد افسردگی از جمله سرترالین، سیتالوپرام و فلوکستین، کلومی پرامین و داپوکستین.

بعد از تقریبا سه هفته مصرف اثرگذار هستند و یکی از ایرادات این روش را می توان طولانی بودن این دوره جهت تاثیرگذاری آن عنوان نمود.

از جله عوارض پاروکستین می توان به موارد ذیل اشاره نمود: تهوع، خواب آلودگی و گیجی، یبوست، خشکی دهان، لرزش، کاهش اشتها و همچنین اختلال در نعوظ.

قرص تاخیری آفرودیت

آفرودیت ( ریشه ی یونانی و به معنای الهه ی عشق و شور جنسی)، به عنوان یک داروی گیاهی که حاوی میوه خارخاسک، زنجبیل، زعفران، دارچین بوده و به صورت قرص مصرف می شود جهت افزایش توان جنسی در بعضی افراد تجویز می شوود.

بیماران قلبی، افراد مبتلا به کمبود فشار خون و نیز کسانی که نسبت به اسانس های گیاهی حساسیت دارند در این خصوص منع مصرف دارند.

نویسنده: سایت مشاوره آزاد

 

 

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*