امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

بهترین مرطوب‌کننده‌ها برای استفاده پس از لیزر موهای زائد

بهترین مرطوب‌کننده‌ها برای استفاده پس از لیزر موهای زائد

امروزه استفاده از اشعه لیزر نه تنها در مراکز و خدمات پزشکی بلکه در کلینیک‌ها و سالن زیبایی نیز بسیار متداول است. از لیزر علاوه بر درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی می‌توان برای از بین بردن موهای زائد نیز استفاده کرد.

در واقع امروزه یکی از پر طرفدارترین خدماتی که در سالن زیبایی ارائه می‌شود لیزر موهای زائد است و علاوه بر مشتریان روزانه بسیاری از عروس‌هایی که برای رزرو پکیج عروس و آرایش عروس به سالن زیبایی مراجعه می‌کنند نیز خواهان گنجاندن این خدمت در پکیج ویژه خود هستند.

اما بسیاری از افرادی که برای لیزر موهای زائد مراجعه می‌کنند اغلب سوالات متفاوتی درباره بایدها و نبایدهای قبل و بعد از لیزر در ذهن دارند و در این میان حساسیت‌های عروس‌هایی که در کنار آرایش عروس برای لیزر موهای خود به سالن مراجعه می‌کنند از دیگران بیشتر است. زیرا مسلما همه دوست دارند در مهم‌ترین روز زندگی خود از هر جهت بهترین بوده و دارای پوستی و ظاهری بی عیب و نقص باشند.

یکی از متداول‌ترین پرسش‌هایی که پرسیده می‌شود درباره استفاده از مرطوب‌کننده پس از انجام لیزر موهای زائد است. توصیه می‌شود که بعد از جلسات لیزر از یک مرطوب‌کننده سبک و بدون عطر و ساده و بدون چربی استفاده کنید.

برخی افراد تمایل دارند بعد از جلسات لیزر از آلوئه‌ورا استفاده کنند زیرا این گیاه دارای خواص التیام‌دهنده است و باعث بهبود هرچه سریع‌تر پوست پس از لیزر می‌شود. آنچه اهمیت دارد این است که استفادهاز کرم یا لوسیون مرطوب‌کننده یا استفاده از گیاه یا ژل آلوئه‌ورا پس از لیزر موهای زائد نه تنها به حفظ رطوبت و زیبایی پوست کمک می‌کند بلکه در کنترل و از بین بردن التهاب پوست در اثر لیزر نیز موثر است. بنابراین در پکیج ویژه آرایش عروس اغلب از لوسیون‌های خاصی بعد از لیزر برای عروس‌ها استفاده می‌شود تا زیبایی ۱۰۰% پوست تضمین شود.

اگر قصد انجام لیزر را دارید بهتر است نکاتی درباره چگونگی عملکرد لیزر و شیوه مراقبت از پوست پس از انجام لیزر موهای زائد بدانید تا هر چه سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برسید.

استفاده از لیزر بهترین شیوه از بین بردن موهای زائد است

در حال حاضر استفاده از اشعه لیزر یهترین شیوه موجود برای از بین بردن موهای زائد است. لیزر موها به نظر شبیه به یک معجره عمل می‌کند اما معجزه‌ای که یک توجیه و توضیح کاملا علمی دارد. در لیزر پالس‌های نور به صورت گزینشی به فولیکول‌های مو تابانده شده و ملانین موجود در آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. رنگدانه موجود در فولیکول مو نور لیزر را به خود جذب کرده و این نور باعث نابودی و از بین رفتن فولیکول می‌شود و سرعت رشد دوباره موها را به شدت کند می‌کند.

بهترین جوابدهی لیزر موهای زائد

آنچه به اغلب افراد و به ویژه عروس‌هایی که برای رزرو پکیج آرایش عروس به سالن زیبایی مراجعه می‌کنند گفته می‌شود این است که تاثیرگذاری لیزر موهای زائد نسبی است. از آنجا که نور پالس لیزر ملانین موجود در موها را هدف قرار می‌دهد بنابراین موهای تیره و خشن به ویژه در افرادی که دارای پوست روشن هستند بهتر از موهای نازک و روشن به این درمان جواب می‌دهند.

لیزر Nd:YAG

عروس‌ها و مشتریانی که دارای موهای تیره و پوست تیره یا دارای موهای روشن و پوست روشن هستند نیز می‌توانند با انتخاب لیزر Nd:YAG ، اغلب نتیجه خوبی بگیرند. این نوع لیزر دارای نورهایی با طول موج بلندتر است و بهتر رنگدانه‌ها را هدف قرار می‌دهد و در مورد این افراد بهتر از سایر انواع لیزرهای موهای زائد عمل می‌کند. نور لیزر Nd:YAG بدون آسیب به پوست اطراف با دقت بیشتری به درون فولیکول مو نفوذ کرده و عملکرد گزینشی‌تری دارد.

لیزر موهای زائد مناسب چه افرادی است

با وجود تکنولوژی‌های اخیر در زمینه لیزر موهای زائد، امروزه تقریبا تمامی افراد با هر نوع پوستی و با هر رنگ پوستی امکان استفاده از لیر را دارند. تنها استثنایی که وجود دارد برای موهای قرمز رنگ و موهای خاکستری است.

زیرا تکنولوژی لیزر نمی‌تواند تفاوت بین موهای رنگ شده با پوست و محیط اطراف را تشخیص دهد.

با توجه به نحوه عملکرد نور لیزر، افرادی که دارای بیشتری تضاد بین رنگ پوست و رنگ موهای زائد باشند یعنی افرادی که پوشت روشن و موهای تیره و ضخیم دارند همیشه بهترین نتیجه را می‌گیرند.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.
در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

مطالب مرتبط

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*