امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

ارگاسم متعدد در مردان : آیا ارگاسم چندگانه ممکن است؟

ارگاسم متعدد در مردان : آیا ارگاسم چندگانه ممکن است؟

آیا ارگاسم متعدد در مردان (ارگاسم چندگانه) امکان پذیر است؟  ارگاسم اوج تحریک جنسی است و پاسخی است که منجر به لذت فوق العاده می شود آیا عالی نیست اگر بتوانیم این لذت را بیش از یک بار در طول یک تعامل جنسی تجربه کنیم؟ وارد ارگاسم های متعدد شوید. اغلب وقتی مردان به ارگاسم می‌رسند، دوره‌ای پس از انزال را تجربه می‌کنند و در نتیجه برانگیختگی خود را از دست می‌دهند. دوره نسوز می تواند مردان را بین ۱۵ دقیقه تا ۲۰ ساعت از فعالیت خارج کند. وقتی مردی انزال می‌کند، ممکن است سرگرمی برای مدتی تمام شود. 

ارگاسم متعدد در مردان

بنابراین ارگاسم های چندگانه (ارضای چندگانه) ممکن است بیشتر با زنان مرتبط باشد، در حالی که ناحیه ارگاسم های چندگانه مردانه (MMOs) تا حدودی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. ارگاسم های چندگانه مردانه ظاهراً منطق و محدودیت های دوره نسوز را نادیده می گیرند و علاقه مردان کنجکاو و شریک زندگی آنها را به خود جلب می کنند. این مقاله به بررسی ارگاسم‌های چندگانه مردانه، افسانه‌ها و باورهای غلط پیرامون آن‌ها و همچنین تکنیک‌هایی می‌پردازد که ممکن است به شما در رسیدن به آن‌ها کمک کند.

ارگاسم متعدد در مردان و خوشحالی

 

ارگاسم چندگانه مردانه چیست؟

ارگاسم چندگانه مردانه زمانی است که مردان بیش از یک ارگاسم را پشت سر هم در طول فعالیت جنسی تجربه می کنند. مروری بر ادبیات موجود دو نوع ارگاسم مردانه، پراکنده و متراکم را شناسایی کرد. ارگاسم های پراکنده  در فواصل زمانی چند دقیقه ای اتفاق می افتد در حالی که ارگاسم غلیظ می تواند در عرض چند ثانیه رخ دهد.

این بررسی ادامه داد که کمتر از ۱۰٪ از مردان در ۲۰ سالگی می توانند به ارگاسم های متعدد دست یابند، در حالی که کمتر از ۷٪ از مردان بالای ۳۰ سال می توانند به ارگاسم دست یابند.

مطالعه ای در سال ۱۹۸۹ انجام شد که با ۲۱ مرد ارگاسمیک چندگانه (شامل ۱۴ نفر از شریک زندگی آنها) مصاحبه کرد و موارد زیر را مشاهده کرد:

  • شرکت‌کنندگانی بودند که از اولین برخورد جنسی خود دارای ارگاسم چندگانه بودند، در حالی که دیگران توانایی داشتن ارگاسم‌های متعدد را در مراحل بعدی زندگی خود داشتند.
  • برخی از شرکت‌کنندگانی که چند ارگاسمیک شدند این کار را اتفاقی انجام دادند در حالی که برخی دیگر از تلاش عمدی استفاده کردند.
  • ۸ نفر بعد از ۳۵ سالگی به ارگاسم چندگانه دست یافتند.
  • دو نفر از آزمودنی هایی که یاد گرفتند چند ارگاسم شوند، این کار را با یادگیری جداسازی ارگاسم از انزال انجام دادند.
  • تکنیک‌های لبه‌زنی (از جمله فشردن و استاپ شروع) توسط مردان با موفقیت در تلاش برای رسیدن به ارگاسم چندگانه مورد استفاده قرار گرفت.
  • آزمودنی‌ها بین ۲ تا ۹ جلسه ارگاسم را تجربه کردند (یکی از آنها ۱۶ جلسه را گزارش کرد)

ارگاسم چندگانه مرد در مقابل ارگاسم چندگانه زن

توانایی زنان برای داشتن ارگاسم های متعدد بخشی از دیرینه ادبیات جنسی بوده است. هنگامی که زنان به ارگاسم می رسند، می توانند از نظر جنسی برانگیخته شوند و در همان جلسه به ارگاسم بیشتر برسند. این توانایی نتیجه آن است که زنان دوره نسوز کوتاه‌تری نسبت به مردان دارند. در مقابل، طولانی‌تر بودن دوره نسوز مردان ممکن است از دستیابی به ارگاسم بیشتر در بازه‌های زمانی کوتاه جلوگیری کند.

این ممکن است منجر به این شود که مردم باور کنند که مردان قادر به داشتن ارگاسم های متعدد نیستند.

با این حال، همانطور که تحقیقاتی که قبلا بررسی کردیم تأیید می کند، این دیدگاه که مردان نمی توانند به ارگاسم های متعدد دست یابند یک تصور اشتباه است. این سردرگمی ممکن است به دلیل تفاوت بین ارگاسم و انزال مردانه باشد.

ارگاسم مردانه در مقابل انزال مردانه

تفاوت (یا عدم تفاوت شناخته شده) بین ارگاسم و انزال مردانه می تواند باعث سردرگمی شود. این به این دلیل است که معمولاً وقتی یک مرد به اوج خود می رسد، انزال نیز رخ می دهد. این امر بسیاری از مردم را به این باور می رساند که انزال مردانه بخشی از ارگاسم است. بر خلاف تصور، ارگاسم و انزال مردانه عملکردهای جداگانه ای هستند که می توانند مستقل از یکدیگر رخ دهند.

برای ساده سازی این فرآیندها برای شفاف سازی؛ ارگاسم احساس لذت بخش در دوران اوج جنسی است، در حالی که انزال خروج مایع منی از آلت تناسلی است.

جداسازی این دو عملکرد فیزیولوژیکی می تواند کلید دستیابی به ارگاسم چندگانه مردانه باشد. رسیدن به نقطه اوج و جلوگیری از انزال یک نکته کلیدی بود که هم در بررسی ادبیات و هم در مطالعه سال ۱۹۸۹ که در بخش قبل به آن اشاره شد شناسایی شد.

سردرگمی بین ارگاسم و انزال می تواند مردان را هنگام تلاش برای دستیابی به MMO گمراه کند. مردانی که نمی دانند انزال ارگاسم نیست، ممکن است هدف اشتباهی داشته باشند. اگر هدف شما انزال است، دوره مقاوم به درمان محتمل است. یک رویکرد بهتر ممکن است هدف رسیدن به ارگاسم بدون رسیدن به انزال باشد.

انواع ارگاسم چندگانه مردانه بدون انزال

رسیدن به ارگاسم بدون ترشح مایع منی به این معنی است که ممکن است از دوره نسوز جلوگیری شود. و همانطور که از تحقیقات بالا آموختیم، رسیدن به اوج بدون انزال ممکن است کلید کمک به مردان برای رسیدن به ارگاسم های متعدد باشد. در زیر به انواع مختلف ارگاسم غیر انزالی اشاره کرده ایم.

 

ارگاسم مردانه بدون انزال (NEMO)

ارگاسم مردانه بدون انزال به عنوان ارگاسم خشک نیز شناخته می شود. ارگاسم خشک زمانی اتفاق می افتد که مردان از طریق تحریک آلت تناسلی اوج می گیرند اما منی ترشح نمی کنند. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که مردان کنترل دقیق انزال را داشته باشند و اجازه دهند ارگاسم مستقل از انزال اتفاق بیفتد.

ارگاسم خشک می تواند پس از عمل های پروستات(after prostate operations) مانند پروستاتکتومی رادیکال نیز رخ دهد. به دلیل عوارض پزشکی، منی می تواند به داخل مثانه (معروف به انزال رتروگراد ) هدایت شود و از نوک آلت تناسلی آزاد نشود.

ارگاسم پروستات بدون انزال (NEPO)

پروستات غده ای به اندازه گردو است که زیر مثانه قرار دارد. غده مسئول ایجاد مایع پروستات است که به منی کمک می کند. ممکن است بشنوید که غده پروستات به عنوان ” نقطه p ” نامیده می شود . این به این دلیل است که می تواند تحریک شود و به مردان اجازه می دهد تا به ارگاسم پروستات برسند .

هنگامی که ارگاسم پروستات رخ می دهد، ممکن است مایع پروستات آزاد شود، به همین دلیل است که تحریک پروستات به عنوان شیردوشی پروستات شناخته می شود.

این غده از طریق مقعد قابل دسترسی است و با استفاده از انگشت روغن کاری شده یا اسباب بازی جنسی تحریک می شود.

ارگاسم های طولانی مدت یا اوج بدون انزال (PNEO)

PNEO شامل طولانی شدن تجربه ارگاسم بدون انزال است. تصور می‌شود که این اوج شامل تجربه ارگاسم‌های منظم غیر انزالی در موارد متعدد است. رسیدن به لذت شدید ارگاسم بدون ترشح مایع منی ممکن است کلید تکرار این فرآیند باشد. از Kegels و Edge می توان برای دستیابی به کنترل پیشرفته انزال مورد نیاز برای رسیدن به PNEO استفاده کرد. اگر با این تکنیک ها آشنا نیستید، در بخش بعدی آن ها را بررسی می کنیم.

روش هایی برای رسیدن به ارگاسم های متعدد بدون انزال

در زیر روش‌هایی را که می‌توانید در تلاش خود برای دستیابی به ارگاسم‌های متعدد استفاده کنید، ارائه کرده‌ایم. اگر بار اول که سعی می کنید به ارگاسم های متعدد نرسید، ناامید نشوید. به احتمال زیاد قبل از رسیدن به آنها کمی تمرین لازم است.

لبه زدن

لبه به طور گسترده ای برای طولانی تر کردن لذت تجربه شده از طریق تحریک آلت تناسلی استفاده می شود. لبه زدن شامل تلاش برای رسیدن به ارگاسم و کنار گذاشتن تحریک لحظاتی قبل از انزال است.

هنگامی که ارگاسم آزاد می شود، به افراد اجازه می دهد تا اوج لگنی شدید را تجربه کنند.

با تمرین کافی، افراد نسبت به احساساتی که هنگام نزدیک شدن به انزال تجربه می کنند احساس می کنند و کنترل زیادی بر جلوگیری از آن ایجاد می کنند. در مطالعه سال ۱۹۸۹ که قبلاً در مقاله بررسی کردیم، لبه زدن با استفاده از تکنیک های شروع-ایست و فشردن برای دستیابی موفقیت آمیز به ارگاسم های متعدد توسط دو نفر مورد استفاده قرار گرفت.

مناطق کمتر حساس را تحریک کنید

راه دیگری برای جلوگیری از انزال در هنگام خودارضایی یا رابطه جنسی ممکن است تحریک قسمت های کمتر حساس اندام تناسلی شما باشد. به عنوان مثال می توان به مالیدن پایه آلت تناسلی، بیضه ها و پرینه (پوست بین مقعد و بیضه) اشاره کرد.

هنگام تحریک نواحی بسیار حساس (اغلب به سمت نوک آلت تناسلی) یک ضربه بیش از حد می تواند شما را از لبه خارج کند.

مناطق کمتر حساس ذکر شده در بالا را به عنوان راهی برای ادامه لذت بدون نیاز به کنار گذاشتن کامل تحریک تحریک کنید. این تکنیک همچنین می تواند در حین رابطه جنسی با شریک جنسی مورد استفاده قرار گیرد.

اسباب بازی

اسباب‌بازی‌های جنسی(Sex toys) می‌توانند لذت تجربه در طول صمیمیت را افزایش دهند و همچنین ممکن است به شما در رسیدن به ارگاسم‌های متعدد کمک کنند. آنها مزایایی مانند توانایی تمرین نفوذ هنگام تحریک اضافی از طریق ارتعاش را ارائه می دهند. نمونه هایی از این اسباب بازی های جنسی عبارتند از:

اسباب بازی های جنسی کاری که آنها انجام می دهند
فلش لایت اندام های جنسی را تقلید کنید، به مردان اجازه می دهد در حین دخول، انزال را تمرین کنند.
حلقه های خروس ارتعاشی تحریک آلت تناسلی و نعوظ سفت‌تر را ارائه دهید، که آنها را گزینه خوبی برای جلسات تمرین طولانی مدت MMO می‌کند.
ماساژورهای پروستات می تواند به مردان در رسیدن به ارگاسم پروستات بدون انزال کمک کند.

تمرینات کگل

تمرینات کگل شامل تقویت عضلات کف لگن از طریق تمرینات فشرده سازی و رهاسازی است. احساس فشار را می توان با تقلید از احساس نگه داشتن در ادرار به دست آورد.

تمرین این تکنیک آسان است زیرا فقط چند دقیقه طول می کشد و می توان آن را در موقعیت های مختلف انجام داد.

با صرف زمان و تلاش کافی، افراد ممکن است بتوانند با فشردن ماهیچه های کف لگن خود از انزال جلوگیری کنند. برنامه های آموزشی عالی برای Kegels وجود دارد که راهنمای صوتی را برای تکمیل تمرینات ارائه می دهد.

روی تنفس خود کار کنید

تمرینات تنفسی در رشته های مختلفی از مدیتیشن تا درمان استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که تکنیک هایی مانند تنفس عمیق ممکن است تاثیر مثبتی بر خلق و خو و سطح استرس داشته باشند. تمرکز بر تنفس شما همچنین ممکن است به عنوان یک انحراف موثر از افکار شهوانی و واکنش های تحریک آمیز جنسی شریک زندگی شما که منجر به انزال ناخواسته می شود، عمل کند. تمرکز بر جنبه‌های حسی مختلف، از هوای ورودی به ریه‌ها گرفته تا صدای نفس و حرکت بدن، می‌تواند به شما کمک کند در لحظه بمانید.

تمرین روزانه

عبارت “هیچ چیز ارزش داشتن آسان به دست نمی آید” در مورد ارگاسم های متعدد صادق است. دستیابی به MMO ممکن است در اولین باری که سعی می کنید اتفاق نیفتد. برای به حداکثر رساندن شانس خود برای دستیابی به ارگاسم های متعدد، باید به طور مداوم کار را انجام دهید.

استفاده از آزمون و خطا نیز ممکن است شانس شما را افزایش دهد. با تکنیک های بالا آزمایش کنید و رویکرد خود را در صورت لزوم تطبیق دهید. به عنوان مثال، اگر لبه زدن کار نمی کند، سعی کنید تحریک را زودتر کنار بگذارید یا به روش دیگری بروید.

خلاصه

اگرچه تحقیقات محدودی در مورد این موضوع وجود دارد، اما شکی وجود ندارد که ارگاسم چندگانه مردان ممکن است. اگرچه تعیین دقیق نحوه دستیابی به آنها دشوار است، اما یکی از راه‌های بهبود شانس ممکن است یادگیری جلوگیری از انزال باشد. به هر حال، هنگامی که انزال اتفاق می افتد، افراد وارد دوره نسوز می شوند و به طور معمول برانگیختگی خود را از دست می دهند.

رسیدن به ارگاسم های متعدد به زمان و فداکاری نیاز دارد.

سعی کنید با استفاده از تکنیک های ذکر شده در بالا از جمله کیگل، لبه زدن و تمرینات تنفسی، پیشگیری از انزال را تمرین کنید. اگرچه هدف این مقاله آموزنده است، نمی توان آن را جایگزین توصیه های پزشکی حرفه ای دانست. برای هر گونه نگرانی سلامتی مربوط به ارگاسم (اما نه محدود به) همیشه با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*