امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

گرایشات جنسی متفاوت را می‌شناسید، آشنایی با ۷ گرایش جنسی

گرایشات جنسی متفاوت را می‌شناسید، آشنایی با ۷ گرایش جنسی

گرایشات جنسی متفاوت را می‌شناسید، آشنایی با ۷ گرایش جنسی

در این مقاله میخواهید بفهمید که معنی گرایش جنسی چیست و چند نوع گرایش جنسی وجود دارد؟

گرایش جنسی یعنی الگوی پایداری که فرد برای تمایلات جنسی خود انتخاب می کند، اکثر این تمایلات به سمت جنس مخالف می باشد اما تمایلات انواع مختلفی دارد و ممکن افرادی علاقه به نمونه های دیگر داشته باشند.

بعضی از افراد ممکن است مشکلاتی در هویت جنسی برای آن ها به وجود آید آن ها ممکن است اطلاعات دقیق و درستی از تمایلات و گرایش جنسی نداشته باشند و نتوانند علت ایجاد این گرایش ها را تشخیص دهند.

در بیشتر جوامع فقط یک تمایل جنسی مورد قبول عموم قرار گرفته است و بقیه تمایلات به دلیل اینکه مخالف و تعارض با ارزش های جامعه است مخفیانه انجام می شود.

پنهان کاری و مخفیانه انجام دادن این تمایلات باعث می شود که به فرد آسیب های روحی و روانی زیادی وارد شود.

در این مقاله به بررسی انواع گرایش ها می پردازیم تا فرد با آن ها آشنا شود و برای رفع مشکلات ایجاد شده به خاطر تمایلات و گرایشات نا به جا از متخصص کمک بگیرد.

انواع گرایشات جنسی

در دنیا گرایشات جنسی بسیار متفاوتی وجود دارد اما شناخته شده ترین آن گرایش به جنس مخالف و همجنس گرایی می باشد.

گرایش جنسی با انحرافات جنسی متفاوت است و باید ابتدا نشانه های کافی در مورد آن شناخته شود تا بتوانید آن را به عنوان اختلال در نظر بگیرید.

در این مقاله اطلاعات کافی درمورد گرایش ها وجود دارد و شما با مطالعه آن می توانید نوع گرایش که به آن تمایل دارید اطلاعات لازم را کسب کنید.

این اطلاعات باعث می شود تا هنگامی که به مشکلی در رابطه جنسی برخورد کردید و دچار ملال جنسیتی، کژکاری های جنسی و اختلالات جنسی شدید هر چه زودتر برای رفع مشکل خود اقدامات لازم را انجام دهید.

با مراجعه به پزشک وروانشناس و دریافت مشاوره جنسی می توانید مشکل خود را به خوبی بشناسید و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

  1. همجنس‌گرایی (Homosexual)

معمولا تا حالا گرایش همجنس گرایی را شنیده اید، هم جنس گرا به کسی می گویند که فرد تمایل دارد با افراد هم جنس خود در ارتباط باشد و به آن ها علاقه دارد.

این تمایل ممکن است به دلیل مشکلات جنسی و هورمونی در فرد به وجود آید اما بسیاری از افراد هستند که از نظر فیزیولوژیکی هیچ مشکلی ندارند اما از نظر روانی دچار مشکل شده اند و احساس می کنند که به جنس مخالف خود هیچ تمایلی ندارند و بیشتر علاقه دارند تا به هم جنس خود در ارتباط باشند.

اگر فرد وارد زندگی مشترک شود این مسئله باعث خواهد شد تا آسیب های فراوانی به زندگی  و شخصیت فرد وارد شود و زندگی آن ها از هم می پاشد و منجر به طلاق خواهد شد.

  1. دگرجنس‌گرایی (Heterosexual)

این نوع گرایش طبیعی ترین و عادی ترین نوع گرایش جنسی می باشد که در جامعه ایران بسیار روج دارد و در بین اکثر افراد رایج است.

در این گرایش فرد به جنس مخالف خود علاقه و تمایل جنسی دارد و می خواهد با او در ارتباط باشد این گرایش حالتی نرمال و طبیعی دارد.

گرایشات جنسی

  1. گرایش های جنسیهر دو جنس‌گرایی (Bisexual)

افرادی که در این گروه قرار می گیرند تمایل به هر دو جنس دارند که به آن ها همجنس گرایی یا بایسکشوال می گویند.

این افراد علاقه دارند هم با زنان و هم با مردان رابطه جنسی داشته باشند اما این بدان معنی نمی باشد که هر کسی را ببینند می تواند با او در ارتباط باشند.

این حالت دو جنس گرایی معمولا در سن ۲۰ تا ۲۵ شدت بیشتری دارد اما از آن سن به بعد آن ها بیشتر تمایل دگر جنس گرا باشند.

همچنین دختران هم آسیب های بسیار زیادی در رابطه با جنس مخالف میبینند و به همین دلیل روابط عاطفی آن ها به سمت جنس موافق تمایل پیدا می کند.

  1. هر جنس‌گرایی (Pansexual)

برای این افراد کیفیت رابطه جنسی خیلی مهم است و به همین دلید به هر نوع جنسیت و هر نوع گرایشی تمایل دارند.

برای آن ها فقط رضایت جنسی و کیفیت رابطه مهم می باشد و به مسائلی مانند جنسیت، مسائل عاطفی، اندام تناسلی و … اهمیت نمی دهند.

البته این گرایش جنسی به معنی آن نمی باشد که آن ها می خواهند با همه کس در ارتباط باشند و تمایل آن ها به همه کس نیست.

  1. هیچ جنس‌گرایی (Asexual)

این افراد قابلیت برقراری رابطه سالم را دارند ولی هیچ تمایلی ندارند که با افراد هیچ جنسیتی رابطه برقرار کنند به این افراد هیچ جنس گرا می گویند.

  1. گرایش های جنسی : گرایش جنسی نسبت به خود (Autosexual)

به افراد خودجنس گرا، اتوسکچوال می گویند آن ها تمایل دارند که با خود رابطه جنسی داشته باشند و رابطه با خود را به رابطه با دیگران ترجیح می دهند.

آن ها آنچه را که از سکس می خواهند از طریق خودارضایی به دست می آورند و با انجام روابط دیگری ارضا نمی شوند به این افراد خودجنس گرا می گویند.

این گرایش به دلیل خودارضایی زیاد به وجود می آید چون فرد تحت تاثیر این گرایش قرار گرفته و فقط از این رابطه لذت می برد.

در این مواقع ابتدا باید فردی که خودارضایی انجام می دهد تحت درمان قرار بگیرد چون خودارضایی مشکلات جنسی و اختلالات متفاوتی را به وجود می آورد و تاثیرات منفی بر روی جنبه های مختلف زندگی آن ها می گذارد.

  1. ترنسکشوال (Transsexual)

ترانسکشوال نام های دیگری هم دارد و به نام تراجنسی و ملال جنسیتی شناخته می شود.

افرادی که در این گروه قرار دارند از جنسیت فیزیکی خود راضی نیستند و از نظر روانشاسی خود را در گروه مخالف در نظر می گیرند.

اگر از آن ها انتظاری در مورد جنسیت خودشان داشته باشید می توانید آن ها را ناراحت کنید چون آن ها جنسیت مخالف را می خواهند.

ملال جنسی شامل یک تعارض می باشد که در جنسیت شناخته شده فیزیکی فرد ایجاد می شود.

گرایشات جنسی : علل تفاوت گرایش بین افراد

بسیاری از جوامع معتقد هستند که افراد با انتخاب شخصی خود نوع گرایش جنسی را انتخاب می کنند و ربطی به عوامل زیستی و جسمانی ندارند.

در همه گرایش های جنسی به عملکرد جنسی طبیعی زنان و مردان توجه شده و آن ها را در نظر می گیرند.

متخصصان در مورد انواع گرایش های جنسی احتمالاتی را در نظر گرفته اند که در زیر مورد بررسی قرار می دهیم.

  • تاثیرات ژنتیک: بسیاری از متخصصان حوزه بهداشت روان اعتقاد دارند که جهت گیری جنسیتی قبل از تولد تعیین می شود.

این جهت گیری جنسیتی قبل از تولد توسط ژن ها در یک DNA فرد یا توسط اپی ژنتیک مشخص می شود.

  • تاثیرات ترتیب تولد: متخصصان تحقیقاتی بر روی ترتیب تولد انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که مادارنی که پسران فراوانی را به دنیا آورده اند ممکن است پسران آخرش تمایل به همجنس گرایی داشته باشد و احتمال این مورد بسیار زیاد است.
  • تاثیرات هورمونی: در تحقیقات انجام شده مشخص می شود که جنین به دلیل برخی از هورمون ها ممکن است جنسیت و گرایش جنسی او قبل از تولد تا حد بسیار زیادی مورد تغییر قرار گیرد.

کلام آخر

گرایش های جنسی در افراد بسیار مهم می باشد و می تواند تاثیرات بسیاری بر روی جنبه های جسمی و روانی زندگی فرد بگذارد.

این گرایش های جنسی بسیاری از آن ها به دلیل آنکه از نظر قانونی منع می باشد مشکلاتی برای فرد به وجود می آورد و به همین دلیل اختلالات روحی و جسمی بسیاری برای فرد به وجود می آورند.

افراد می توانند برای حل مشکلات خود مانند اختلال جنسی و کژکاری ها از مشاور و متخصص کمک بگیرند تا بتوانند مشکلات جنسی خود را مطرح کرده و آن ها را رفع کنند.

بهتر است در این شرایط از مشاوره تلفنی استفاده شود چون احساس شرم و خجالت آن کمتر خواهد بود و بهتر خواهید توانست با مشاور راحت باشید و تمام مسائل مورد نظر را بیان کنید.

نویسنده: سایت مشاوره آزاد

سوالات متداول

۱ - چه عواملی در ترنس شدن افراد نقش دارد؟

از جملع عواملی که می تواند تاثیراتی در تراجنسی فرد داشته باشد می توان به عوامل زیر اشاره کرد. - عوامل ژنتیکی - عوامل هورمونی - عوامل محیطی - عوامل روانشناختی مانند استرس دوران بارداری - عوامل روانشناختی مانند سبک های دلبستگی - همانند سازی با والد همجنس اگر به درستی شکل نگیرد ممکن است باعث شکل گیری تراجنسی شود.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*