امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۹ می باشد.

مشکلات جنسی مردان

مشکلات جنسی مردان

مردان به لحاظ غرور و نوع احساساتشون گاها” دارای مشکلاتی در روابط جنسی هستن که عدم مراجعه آنها به پزشک میتونه مشکلات زیادی رو از نظر جسمی و روانشناختی برای انها به بار بیاره .

که در این مقاله سعی شده موارد شاخص رو برای آموزش  ارایه بدیم ، امیدواریم مثمرثمرواقع بشود.

انزال زود رس ، اختلال در نعوظ ، فقدان و یا کاهش میل جنسی وانزال دیر رس .

Erectile dysfunction

اختلال نعوظ عبارت است : از عدم توانایی آلت تناسلی در ایجاد نعوظ یا حفظ نعوظ به مدت کافی جهت انجام عمل مقاربت.

 در اغلب مرد ها گاه گاهی اشکالات در نعوظ تجربه می شود ولی اگر مکررا اتفاق افتد احتیاج به درمان دارد عوامل پزشکی که احتمال اختلا لات نعوظ را افزایش میدهد عبارتند از:
 دیابت ، بالا بودن فشار خون ، مشکلات قلبی ، عدم تعادل هورمونی ، مسائل پروستات و عوارض بعضی از داروها مخصو صا داروهای ضد فشار خون و روانگردان.
 عوامل روانشناسی که باعث اشکلات نعوظ می شوند عبارتند از:
 اضطراب افسردگی ، عدم اعتماد به نفس ، سابقه سو استفاده جنسی ، اعتقادات مذهبی که ارتباط جنسی را گناه می دانند ،ترس از حاملگی و غیره مشکل نعوظ در حقیقت مشکل هر دو جنس محسوب می شود چون می تواند از لحاظ روانی و احساس روی شریک جنسی نیز تاثیر بگذارد و زن احساس کند که شاید برای مرد جذاب نیست ودر طول زمان دتبدیل به اضطراب گردد.
درمان:
 در مرحله اول درمان شامل کشف علت اختلال و بر طرف نمودن علل زمیته ای است . در مرحله دوم استفاده از داروهای گشاد کننده عروق جهت افزایش چریان خون در بافت اسفنجی آلت تناسلی ودر نتیجه ایجاد نعوظ مانند سیلدنافیل و یوهمبین و غیره . نهایتا استفاده از وسایل ایجاد کننده نعوظ و استفاده از تزریقات داخل آلت.
 
Premature ejaculation 
 انزال زود رس اغلب بخاطر آگاهی نداشتن از مکانیسم های حسی و نقاط حساس بدن است دو شریک جنسی باید یکدیگر را بشناسند . اغلب این افراد مسائل روانشناسی عمده ای ندارند بعضی از این دلائل عبارتند از:
 اضطراب ، هیجان ، تجربه های منفی مانند استمنا سریع و روابط جنسی نا مشروع و غیره.
 درمان:
 به کمک درمان های روانشناسی جنسی هشتاد تا نود درصد این مردان بهبود می یابند.
 اقدامات دیگر جهت بالا بردن زمان انزال عبارتند از :
 استفاده از بیحس کننده های موضعی در قسمت تحتانی نزدیک به سر آلت ده دقیقه قبل از نزدیکی.
 Stop-start technique
تکنیک توقف و شروع
 در این متد مرد در مرحله نزدیک انزال حرکات جنسی را متوفف و پس از فرو کش کردن احساس انزال حرکلات را ادامه می دهد و این کار چند بار تکرار می کند و سپس اجازه می دهد انزال صورت گیرد با این روش فرد پس از مدتی می تواند زمان انزال خود را با لا ببرد
Squeeze technique
تکنیک فشردن
 روش فشردن در دهه ی ۶۰ میلادی توسط مسترز و جانسون ارائه شد .  در این متد فرد و یا شریک جنسی وی را از لحاظ جنسی به آرامی تحریک می کند ، سپس هنگامی که فرد به نزدیک لحظه ، انزال رسید ، با انگشت های نشانه و شصت حلقه ای به دور آلت درست میکند و محکم آنرا میفشارد تا وقتی که فشار جنسی فروکش کند .
سپس مجددا مراحل بالا را برای سه بار تکرار می کند و دفعه سوم اجازه ، اجازه انزال را می دهند . با تکرار ۱ تا ۲ مرتبه در هفته کنترل جنسی آنها بالا می رود و زمان نزدیکی را میتواند افزایش دهند.
 داروها
گاهی در درمان انزال زود رس پزشکان متخصص از داروهای ضد افسردگی مانند کلو میپرامین، فلو کستین و غیره استفاده می کنند.
 
فقدان و یا کاهش میل جنسی
 دلایل کاهش یا فقدان میل جنسی در هر دو جنس عبارتند از:
 دلایل روانشناسی مانند هیجان ، اضطراب ، ترس از ناتوانی و ترس از انتقاد ، سابقه سو استفاده جنسی ، مشکلات شخص با اطرافیان بخصوص همسر و برآورده نکردن انتظارت فرد توسط شریک جنسی و غیره .
 اختلالات هورمونی
 افزایش مسئو لیت ها و تغییرات شرایط زندگی ، فاکتور های زیادی در ارتباط جنسی طبیعی دخالت دارند در صورت مهیا نبودن هر یک از فاکتور های در ارتباط جنسی اختلال وارد می شود.
افراد پر مشغله تمایلات جنسی کمی دارند یک انسان خسته بی حوصله و بی میل جنسی می گردد که در این شرایط طبیعی است. بالا رفتن سن و روند پیری نه تنها باعث تغییرات هورمونی می شود بلکه بر روی مغز نیز اثر می گذارد و باعث کاهش میل جنسی نیز میگردد.
 درمان:
درمان شامل بر طرف نمودن مشکلات روانشناسی وعلل زمینه ای تا حد امکان می باشد. بعضی از دارو هایی که ادعا می شود باعث افزایش میل جنسی می گردند عبارتند از قطره و قرص گیاهی آفرودیت .
 
Retarded Ejaculation 
 شیوع این حالت کمتر است این افراد برای انزال احتیاج به یک تحریک شدید دارند ، بسیاری از این مردان که در هنگام نزدیکی به مرحله انزال نمی رسند ممکن است از طریق استمنا یا از طریق دست و یا دهانی زوج خود به مرحله انزال برسند . دلایل شایه آن عبارتند از مصرف زیاد الکل و یا کو کا ئین اعتیاد به مواد مخدر و یا استفاده از داروهای روانگردان و ضد افسردگی.
 عوامل روانشناسی شامل:
 اضطراب ، بر آشفتگی و خشم نسبت به شریک جنسی و ترس از حاملگی.
 درمان:
درمان شامل بر طرف کردن عوامل روانشناسی و همچنین آموزش دادن جهت پائین آوردن فشار های روانی و اموزش هایی جهت خوشایند کردن ارتباط جنسی .
 منبع: تریبون آزاد

بازدید: ۸۳۶۹۵۶
رتبه مقاله درگوگل: 4.5-Stars

ارسال نظرات

۴۳ دیدگاه برای “مشکلات جنسی مردان”

  1. محسن گفت:

    سلام دوستان
    آیا راهی برای جنب شدن هست؟؟؟؟

  2. محمود گفت:

    شدن یا نشدن؟؟؟؟؟

  3. حامد گفت:

    با سلام
    من چند ماهی خود ارضایی میکردم و از ماه رمضان ترک کردم.اما از وقتی که ترک کردم یه مشکل پیش اومده و اینکه مشکل زود انزالی پیدا کردم و هر شب توی خواب محتلم میشم.دیگه از این وضع خسته شدم.لطفآ کمکم کنید…

  4. امير گفت:

    شما باید به پزشک مراجعه کنید که براتون دارو تجویز کنه که تحریک کیشه منی رو کم کنه

  5. سعيد گفت:

    سلام
    من ۲۴ سال دارم و مجرد میترسم از ازدواج از اینکه نتونم نیازهای جنسی همسرمو برآورده کنم .من سالها خود ارضایی کردم و تو بعضی از سایتها خوندم که خودارضایی باعث زود انزالی میشه نظر شما چیه؟؟؟

  6. سعيد گفت:

    دوستان لطفأ راهنمای کنید.مرسی

  7. محمود گفت:

    داداش از زندگیت لذت ببر به این موارد توجه نکن.روزهای جوانی عمرت رو با تفکرات پوچ خراب نکن.خیلی ها بوده که خود ارضایی داشتن و الان زندگی خوبی دارن

  8. حسين گفت:

    ببین محمو جان این زود انزالی یکی از عوارض خود ارضاییه ولی روز اول زود انزالی بیداد میکنه اما بعد از مدتی که عادت کردین ،کاملأ عادی میشه پس نگران نباشید

  9. farhad گفت:

    سلام.یه مشکل دارم اینکه آلت من با کوچکترین چیز نعوذ پیدا میکنه ..نزدیکی جنسی و یا ارتباط با جنس مخالفم هم نداشتم اگه ممکنه کمکم کنید که بتونم کنترلش کنم؟

  10. ناشناس گفت:

    دوست خوبم شما باید از نظر ذهنی رو خودت کار کنی و چیزایی رو که باعث تحریکت میشه از خودت دور کنی.امیدوارم موفق بشی

  11. مهيار گفت:

    سلام مدتیه که موقه نزدیکی با همسرم تقریبأ بعد از چند دقیقه قبل از اینمه ارضا بشم آلتم شل میشه.توروخدا کمکم کنید مشکل چیه؟؟؟

  12. nima گفت:

    salam.chand vaghatiye ke abe mani man zard shide .kheili negaranam albate man moshkele zood enzali ham daram mitarsam ye bimari bashe???

  13. صادق گفت:

    زیر نور مهتابی بزار سفید میشه

  14. ناشناس گفت:

    نه بابا…..شما تو آب نمک میخابی؟؟؟

  15. ناشناس گفت:

    شما باید به یک متخصص مراجعه کنید این ممکنه علائم بیماری باشه

  16. جواد گفت:

    سلام پسری ۲۴ ساله هستم سالهاست محتلم نمیشم.نهایتأ سالی یک بار یا دو سال یک بار. قبلأ خود ارضایی داشتم و حدود ۱۰ ساله ترک کردم .ازدواج هم نکردم .به نظر شما مشکلی دارم؟

  17. حسين گفت:

    به نظر من مشکل دارین شما حتمأ باید به پزشک مراجعه کنید

  18. ناشناس گفت:

    مگه هر پسری باید همچین تجربه ای داشته باشه؟؟؟

  19. حسين گفت:

    انسان عادی اصولأ ماهی یک بار اگه خودارضایی نکنه محتلم میشه

  20. صالح گفت:

    سلام من چند سالیه به طور مداوم شبها جنب میشم .۲۰ سالمه و مجرد.به خاطر این موضوع مسافرت نمیتونم برم حالا یه کاری پیش اومده که به اجبار باید برم مسافرت چکار کنم جنب نشم؟؟؟؟

    • ناشناس گفت:

      سلام شبها غذای سبک بخورید و رو شکم نخوابید.دعاهای هم در کتابها ی دعا برای جنب نشدن هست اونا رو بخونید

  21. omid گفت:

    من دچار بیماری روحی شدم هر زنی که جلو قرار میگیره به چشم *** بهش نگاه میکنم فرقی نمیکنه محرم باشه یا نامحرم.حالا میترسم کار بدم دست خودم.در ضمن متأهل هستم.خواهشأ کمکم کنید.

  22. jafar گفت:

    سلام من از بچگی به پای خانم ها علاقه شدید داشتم الان این علاقه شدیدتر شده.دیگه نمیتونم خودمو کنترل کنم،باید چکار کنم؟؟؟

  23. حسين گفت:

    شما چند سالتونه؟این علاقه مندیتون از روی شهوته؟

  24. jafar گفت:

    ۲۰ سال.بله

  25. حسين گفت:

    شما باید وقتتون رو پر کنید و برنامه ریزی کنید طوری که اصلأ وقت فکر کردن به این چیزا رو نداشته باشید.باید ورزش کنید تا این شهوات خالی بشه

  26. jafar گفت:

    یعنی این حس من بیماری حساب نمیشه؟

  27. ناشناس گفت:

    عزیز جوان در سن بلوغ شهوتش زیاد میشه این طبیعیه

  28. سعيد گفت:

    سلام،پسری هستم ٢٢ ساله،من مشکل استرس دارم همراه با تپش قلب شدید که تنها به موارد جنسی مربوط نمیشه؛و همچنین یک جور فوبیای اجتماعیه هم دارم،برای ارائه کنفرانس وغیره،طوریه که صورتم برافروخته و سرخ میشه،تپش قلب پیدا میکنم،متاسفانه سابقه خود ارضایی هم دارم به علاوه مشکل زود انزالی شدید؛یکسری غدد ریز زیر(کلاهک)الت تناسلی دارم که نمیدونم غدد حسی اند یا نه؟اگر هستند ایا باید اینگونه برجسته و بیرون زده باشند؟و ایا عادیند؟چون به شدت باعث تحریک آلتم می شوند،که حتی با برخورد با شلوارم حالت نعوذ پیدا می کند! و اینکه ایا لازم است به متخصص مراجعه کنم،واگر بله به اورولوژیست یا روانپزشک یا…؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخگویی شما

    • دکتر ژاله طاهری گفت:

      در مورد استرس باید با روانشناس مشورت کنید تا با انجام تست استرس و رفتار درمانی کار درمان رو شروع کنه ولی در مورد نگرانی هایی که دارید باید به متخصص ارولوزیست مراجعه کنید …. در مورد تحریک بالای خودتون باید تعداد دفعات خودارضای بکاهید تا این حساسیت زیاد از بین برود … ولی برای بررسی بیشتر به معاینات هر دو متخصص نیاز دارید
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  29. mohamadreza گفت:

    سلام من ۱۶سالمه متاسفانه از۴سال پیش این عادت زشتو شروع کردم و الان اثارشو میبینم تمرکز ندارم الان تعدادشو کم کردم اما چکار کنم کمکم کنید

    • دکتر ژاله طاهری گفت:

      دوست عزیز این عمل از پله اول تحریک شدن شروع میشه … خودتون رو از تحریک شدن دور نگه دارید تا بتونید در تعداد دفعات این عمل کاهش داشته باشید و اونو به مرز ترک شدن برسونید …
      هر وقت در موقعیت تحریک امیزی قرار گرفتید از صحبت /فیلم / عکس و … سریع خودتون رو به کاری مشغول کنید و موقعیت خودتون رو تغییر بدید تا از این حال و هوا خارج بشید …
      ورزش کنید و تغذیه سالم و مقوی داشته باشید چون در سن بلوغ هستید و با ورزش میتونید انرژی رو در مسیر درستی صرف کنید و این ورزش میتونه در قد و تناسب اندام شما موثر باشه

  30. پویا گفت:

    باعرض سلام مشکل بنده اینه که موقعی که ارضا میشم منی خیلی کم خارج میشه وباعرض شرمندگی اصلا حالت پرتابی نداره۰ایا من دچار بیماری هستم?

    • ◄Responder► گفت:

      از نظر اینکه چه کنیم تا مقدار مایع منی زیاد بشه.. حرفی ندارم.. شاید رژیم غذائی دخیل باشه..ولی بد نیست اینو بدونید
      که مایع منی که از شما خارج میشه..۳ ماه قبل تولید شده. شاید اگه طوری بشه که بیشتر تحریک بشین.. مایع منی بیشتری
      تولیدو ترشح بشه… در این خصوص نیاز به بررسی توسط متخصص ارولوژیست دارید

پاسخی بگذارید

*