امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

دخالت والدین در خودکشی فرزندان

مواردی_را_که_والدین_باید_در_رابطه (2)

دخالت والدین در خودکشی فرزندان

در طول زمان هایی که فرزندان اقدام به خودکشی می کنند، والدین می توانند دخالت کنند و به آنها کمک کنند

افزایش اضطراب مربوط به ترساندن افراد همجنس گرا و خودکشی های افراد جوان می تواند والدین را نگران افکار و رفتارهای افسردگی و خود کشی در فرزندان بکند. در صورت لزوم، علائمی را که باید به دنبال آنها باشید را یاد بگیرید.

ترساندن افراد همجنس گرا چیست؟

ترساندن افراد همجنس گرا در حالت عمومی به صورت قرار گرفتن مکرر در معرض اقدامات منفی هدفمند یک یا چند نفر دیگر تعریف می شود.

این اقدامات منفی معمولا شامل فحاشی های مستقیم، تهدیدات یا خشونت فیزیکی می باشد. ترساندن سایبری به عنوان یک نوع ترساندن غیر مستقیم هم می تواند صورت بگیرد.

در این نوع از تهدید، فرد از طریق یک نفر آنلاین که اسم آن مشخص نمی باشد، مورد اذیت قرار می گیرد.

ترساندن افراد همجنس گرا معمولا بر روی جوانانی صورت می گیرد که لزبین، گی، دوجنسی یا ترنس جندر (LGBT) هستند یا افرادی که در مورد هویت جنسی خودشان جر و بحث می کنند. ترساندن افراد همجنس گرا علاوه بر حالت های رایج ترساندن، همچین می تواند شامل اذیت و تجاوز جنسی هم باشد.

برخی از تحقیقات به صورت ناامید کننده ای نشان داده است که بیش از ۸۰ درصد از افراد LGBT، آزار و اذیت از طرف افراد متنفر از افراد همجنس خواه را در طول زندگی شان تجربه کرده اند.

دخالت والدین در خودکشی فرزندان

دخالت والدین در خودکشی فرزندان

تاثیرات ترساندن افراد همجنس گرا

در حالت کلی، آزار و اذیت می تواند به پیامدهای مختلفی منجر شود که شامل یک تاثیر منفی بر روی عزت نفس، احساس انزوا، علائم افسردگی یا تفکرات و یا اقدامات خودکشی می باشد. با این وجود، باید در نظر داشت که تمامی قربانیان آزار و اذیت، پیامدهای جدی و منفی را تجربه نخواهند کرد.

برخی از تحقیقات صورت گرفته بیانگر آن است که تاثیرات آزار و اذیت بر روی LGBT و جر و بحث افراد جوان می تواند از طریق عوامل اضافی پیچیده تر شود.

کودکان در دوره نوجوانی تلاش می کنند که یک هویت مستقل از خانواده خودشان داشته باشند. بر اساس هنجارهای فرهنگی، افراد در این دوره باید روابط عاطفی ایجاد کنند.

متاسفانه برخی از LGBT و کودکان جر و بحث کننده برای ایجاد روابط خودشان و در نهایت برای هویت جنسی که دارند، از حمایت کافی برخوردار نمی شوند یا از طریق همتاها و خانواده خودشان مورد تایید قرار نمی گیرند.

عدم وجود حمایت اجتماعی و خانوادگی همراه با آزار و اذیت شدن از طرف افراد متنفر از همجنس خواهی، می تواند احتمال افسردگی یا تفکرات و رفتارهای خودکشی را افزایش دهد.

علاوه بر این، LGBT های اذیت شده و دانش آموزان جر و بحث کننده که احساس می کنند مدرسه آنها پذیرش کمتری نسبت به افراد متفاوت دارد و از رفتن به مدرسه لذت نمی برند، دارای نرخ های مصرف بالایی از الکل و ماری جوانا و همچنین افسردگی و احساسات خودکشی هستند.

این یافته ها نشانگر اهمیت حمایت خانواده و دوستان و پذیرش افراد متفاوت در مدرسه و پیشگیری از آزار و اذیت هستند.

والدین چه کاری می توانند انجام بدهند؟

با در نظر گرفتن این موضوع که کودک شما در صورت اذیت شدن می تواند این احساس را داشته باشد که والدینش افراد غیرمفیدی هستند، برخی از موارد مهمی وجود دارند که والدین با انجام دادن آنها می توانند به کودک خودشان کمک کنند:

• از کودک خودتان حمایت کنید. همانطور که قبلا هم بیان شد، LGBT و افراد جر و بحث کننده ای که دارای والدین حمایت کننده ای هستند، کمتر مورد آزار و اذیت افراد متنفر از همجنس خواهی قرار می گیرند.

در حالت کلی، کودکانی که از حمایت خانوادگی و اجتماعی برخوردارند، به احتمال کمتری دچار انزوا و تنهایی خواهند شد. در مورد احساسات فرزندتان با وی صحبت کنید، و به آنها اثبات کنید که در هر شرایطی از آنها حمایت خواهید کرد.

• دخالت مفید. به صورت مناسبی در معرض آزار و اذیت افراد متنفر از همجنس خواهی قرار بگیرید.

این کار باعث می شود که برای کمک گرفتن به منابع اجتماعی دسترسی داشته باشید. ممکن است برخی از والدین برنامه های پذیرش افراد متفاوت یا مقابله با آزار و اذیت را به مدرسه پیشنهاد بدهند و یا اینکه خودشان به صورت داوطلبانه در مدرسه اجرا کنند.

• آیا افسردگی کودک شما مورد بررسی و درمان قرار گرفته است. در صورتی که فکر می کنید کودک شما افسرده و یا دارای تفکرات خودکشی می باشد، حتما به یک متخصص کودک یا یک فرد متخصص سلامت دیگری مراجعه کنید. مراجعه به درمان بهترین گزینه ممکن برای بهبود می باشد.

• علائمی از قبیل افت در تحصیلات، از دست دادن علاقه به مواردی که قبلا به آن علاقمند بودید، طرد شدن اجتماعی، تغییرات در خواب و اشتها، علائم فیزیکی بیان نشده / مبهم، یا گریه کردن بیش از حد و بدون دلیل خاص می توانند از علائم مربوط به افسردگی باشند.

نویسنده: لورن دی ماریا – ویرایش شده توسط: استون گنز – مترجم : تریبون آزاد
آخرین به روز رسانی: ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*