امروز : چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۴ می باشد.

برای مشکلات جنسی به کجا مراجعه کنیم؟

برای مشکلات جنسی به کجا مراجعه کنیم؟

رییس انجمن علمی ‌سلامت خانواده ایران تاکید کرد:«درمان مشکلات و اختلالات جنسی کار یک نفر نیست بلکه کار تیمی است که این تیم را روانپزشک، روانشناس، متخصص اورولورژی، متخصص زنان، ماما و پرستارهایی که در این زمینه آموزش دیده اند تشکیل می دهند و در غالب کلینیک های درمان مشکلات جنسی فعالیت می کنند.»

دکتر محمدرضا صفری نژاد گفت:«درمان مشکلات و اختلالات جنسی کار یک نفر نیست بلکه کار تیمی است که این تیم را روانپزشک، روانشناس، متخصص اورولورژی، متخصص زنان، ماما و پرستارهایی که در این زمینه آموزش دیده اند تشکیل می دهند و در غالب کلینیک های درمان مشکلات جنسی فعالیت می کنند یعنی در حقیقت درمان مشکلات جنسی کار یک متخصص به تنهایی نیست.

از طرفی برای درمان مشکلات و اختلالات جنسی نیاز به وجود تجهیزاتی است که بتوان بوسیله آن بیماری و مشکلات جنسی را تشخیص داد.»

کمبود مراکز منسجم برای درمان مشکلات جنسی

رییس انجمن علمی سلامت خانواده ایران تاکید کرد:«تشخیص مشکلات جنسی از اهمیت بسیاری برخوردار است به دلیل اینکه زمانی می توانیم درمان موثری را برای بیمار داشته باشیم که تشخیص درستی بدهیم.

در حال حاضر صدها بیمار با پاکت ها دارو به پزشکان بسیاری مراجعه می کنند و نتیجه ای برای درمان خود نمی گیرند و اکثر این افراد ابتدا برای درمان مشکلات جنسی خود به تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی روی آورده اند که دلیل آن عدم وجود مراکزی منسجم در این زمینه است.در حالی که اگر چنین مراکزی وجود داشته باشند مردم می دانند که بایستی برای درمان مشکلات جنسی خود به این مراکز مراجعه کنند در نتیجه تشخیص مشکلات جنسی آنها قطعا درست بوده و به دنبال تشخیص می توان بیماری را درمان کرد.»

تنها ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به مشکلات جنسی برای درمان اقدام می کنند

این متخصص اورولوژی ادامه داد:«متاسفانه بسیاری از افرادی که دچار مشکلات جنسی شده اند برای درمان خود اقدامی نمی کنند به این دلیل که مشکلات جنسی تابو است و این مسئله ای است که در تمامی کشورها وجود دارد و طی بررسی صورت گرفته مشخص شده تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از افرادی که دچار مشکلات جنسی هستند برای درمان مراجعه می کنند که به دلیل شرایط خاص این بیماران و شرم و خجالت از بیان مشکلاتشان است.»

وی تاکید کرد:«بیماران به هیچ وجه نبایستی از مراجعه برای درمان مشکلات جنسی خود شرم و هراس داشته باشند و باید بدانند در مراکزی که به درمان این بیماران می پردازند پرسشنامه هایی موجود است که بیمار در شرایط خصوصی این سوالات را خوانده و پاسخ می دهد بدون اینکه با درمانگر در ابتدا صحبت کند و به راحتی می تواند به صورت واضح مشکل خود را در پرسشنامه بنویسید، سپس درمانگر بعد از مطالعه مشکلات بیمار، آن را بررسی می کند و با اصطلاحات و کلماتی مناسب می توانیم حداکثر اطلاعات را از بیمار بگیریم بدون اینکه دچار خجالت و شرمندگی شود بنابراین بیمار نباید از این نظر احساس کند با مراجعه به پزشک دچار شرمندگی می شود.»

پرونده بیماران مبتلا کاملا محرمانه است

رییس انجمن علمی ‌سلامت خانواده ایران افزود:«متاسفانه برخی از بیماران مبتلا به مشکلات جنسی گمان می کنند با مراجعه به پزشک مشکلات آنها فاش می شود و اطرافیان وی از آن اطلاع پیدا می کنند در صورتی که باید بدانند پرونده های بیماران کاملا محرمانه است و تنها خود بیمار و پزشک به اطلاعات وی دسترسی دارند و پزشک اطلاعات وی را در اختیار شخص دیگری نمی گذارد و کاملا محرمانه است و نباید فکر کنند ممکن است همه از مشکل وی اطلاع پیدا کنند.»

منبع: تریبون آزاد

بازدید:۶۲۵۹۸

رتبه مقاله درگوگل: 4-Stars

ارسال نظرات

۱۷۳ دیدگاه برای “برای مشکلات جنسی به کجا مراجعه کنیم؟”

  1. مينو گفت:

    سلام من یک سال ازدواج کردم ، همسرم زود انزالی شدید داره به طوری که حداکثر زمان رابطه ۵ دقیقه است که در بین این ۵ دقیقه به دفعات سکس قطع میکنه تا از ارضا شدن خودش جلو گیری کنه
    با اینکه از اسپری تاخیری استفاده میکنه اما تاثیری نداره
    با توجه به این شرایط باید به چه پزشکی مراجعه کند ؟

    • ◄Responder► گفت:

      زود انزالی، انزال کنترل نشده قبل از عمل دخول و یا مدت کوتاهی بعد از دخول می باشد که با تحریک بسیار کم جنسی و قبل از ارضاء شدن شریک جنسی اتفاق می افتد. زود انزالی (انزال زودرس) ممکن است منجر به تجربه جنسی ناخوشایند و نارضایتی جنسی هر دو طرف شود. این حالت می تواند موجب اضطراب بشود که این قضیه مشکل را بدتر می کند. زود انزالی یکی از شایعترین مشکلات جنسی مردان می باشد که تقریبا تمام مردان در دوره ای از زندگی جنسی خود با آن مواجه می شوند.

      علل زود انزالی (انزال زودرس) چه چیزهایی هستند؟

      زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد.

      عوامل روانی مانند اضطراب، احساس گناه و یا افسردگی نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد.

      علائم زود انزالی (انزال زودرس) چیست؟

      اصلی ترین نشانه برای زود انزالی انزال کنترل نشده قبل از دخول و یا مدت کوتاهی بعد از دخول است. انزال، قبل از ارضا شدن شریک جنسی و با تحریک جنسی کم اتفاق می افتد.

      درمان زود انزالی (انزال زودرس) چگونه است؟

      در بسیاری موارد درمان انزال زودرس خودبه خودی و با گذر زمان و بدون نیاز به درمان های پزشکی انجام می شود. تکنیک های ریلکسیشن و یا روش های انحراف فکر می توانند در به تاخیر انداختن انزال به شما کمک کنند. در برخی از مردان ترک مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر می تواند در درمان انزال زودرس (زود انزالی) موثر باشد.

      روش های درمان زود انزالی شامل درمان جنسی، درمان دارویی و روان درمانی می شود. برای بسیاری از مردان، بهترین روش درمانی، ترکیبی از این روشهاست.

      درمان جنسی

      در برخی موارد، درمان زود انزالی می تواند مراحل ساده ای داشته باشد مثلا یکی از روش های درمانی، خود ارضایی یک تا دو ساعت قبل از برقراری رابطه جنسی می باشد. این کار در تاخیر در انزال به شما کم می کند. همچنین ممکن است پزشک به شما توصیه کند که برای مدتی از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید و بر روی سایر رفتار های جنسی تمرکز داشته باشید.

      تکنیک فشار

      ممکن است پزشک به شما و یا شریک جنسیتان توصیه کند که برای درمان زود انزالی از تکنیک فشار استفاده کنید. روش انجام این تکنیک به شرح زیر است:

      مرحله ۱: فعالیت جنسی خود را طبق روال همیشگی شروع کنید و تا زمانی که احساس می کنید نزدیک به انزال هستید ادامه دهید.

      مرحله ۲: در این مرحله از شریک جنسیتان بخواهید که از قسمتی که سر آلت به تنه آلت متصل می شود، آلت تناسلی شما را فشار داده و تا زمانی که احساس نیاز به انزال رفع می شود فشار را حفظ کند.

      مرحله ۳: بعد از مرحله ۲، شریک جنسیتان باید فشار را متوقف کند و سپس به مدت ۳۰ ثانیه بدون انجام فعالیتی منتظر بمانید. بعد به ادامه رابطه جنسی خود بپردازید. ممکن است احساس کنید که فشار دادن آلت تناسلی و صبر کردن به مدت ۳۰ ثانیه از میزان نعوظ آلت کم می کند. نگران نباشید. بعد از شروع مجدد تحریک جنسی، نعوظ دوباره به حالت قابل قبول باز خواهد گشت.

      مرحله ۴: مراحل ۱ تا ۳ را تا هر زمان که لازم دانستید (مثلا تا زمانی که شریک جنسیتان به اورگاسم رسید و یا آماده اورگاسم است) تکرار کنید. بعد از چند جلسه انجام این مراحل ممکن است خودتان به تاخیر در انزال عادت کنید و پس از آن دیگر نیازی به انجام این مراحل وجود نخواهد بود.

      دارو هایی برای درمان زود انزالی

      اغلب برای درمان زود انزالی به روش های دارویی از داروهای ضد افسردگی و کرم های بی حس کننده ی موضعی استفاده می شود. اگر چه به طور خاص استفاده از این دارو ها برای درمان زود انزالی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تائید نشده است اما با این حال برخی از پزشکان برای درمان زود انزالی از این داروها استفاده می کنند. ممکن است قبل از اینکه به یک درمان ثابت برسید مجبور باشید دارو های مختلف با دوز های متفاوت را امتحان کنید تا بتوانید تاثیر گذار ترین دارو و دوز ممکن را پیدا کنید.

      دارو های ضد افسردگی و درمان انزال زودرس

      یکی از عوارض جانبی دارو های ضد افسردگی خاص تاخیر در رسیدن به اوج لذت جنسی است. پزشک ممکن است از این عارضه جانبی دارو های افسردگی برای درمان زودانزالی شما استفاده کند. از دیگر عوارض جانبی دارو های ضد افسردگی می توان به حالت تهوع، خشکی دهان، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی اشاره کرد.

      به یاد داشته باشید که این دارو ها برای درمان زود انزالی ساخته نشده اند و در واقع پزشک از عوارض جانبی این دارو ها به نفع شما استفاده می کند لذا قبل از مصرف خودسرانه این داروها (و هر نوع داروی دیگری به طور کلی) با پزشک مشورت کنید و در مورد عوارض جانبی و خطرات احتمالی ناشی از آنها تحقیق کنید.

      کرم های بی حس کننده موضعی و درمان زود انزالی

      کرم های بی حس کننده موضعی حاوی لیدوکائین و یا پریلوکائین هستند که باعث بی حس شدن آلت تناسلی شده و انزال را به تاخیر می اندازند. روش استفاده از این گونه دارو ها معمولا بر روی آنها نوشته شده اند. قبل از مصرف حتما دستورالعمل آن را مطالعه کرده و اجرا کنید.

      برخی از مردان اعلام می کنند که با استفاده از کرم های بی حس کننده ی موضعی، با کاهش احساس آلت، دچار کاهش لذت جنسی می شود. از طرفی، با وجود اینکه قبل از دخول باید کرم از روی آلت پاک شود، اما زنانی که همسرانشان از این کرم ها استفاده می کنند، گاها بیان می کنند که با بی حسی و کاهش تحریک شدن و لذت جنسی مواجه می شوند. در مواردی نادر، لیدوکائین و پریلوکائین به واکنش های آلرژیک منجر شده اند.

      درمان شناختی رفتاری برای درمان زود انزالی

      ممکن است پزشک تکنیک های خاصی را برای به تاخیر انداختن انزال، به شما و یا شریک جنسیتان توصیه کند. این تکنیک ها ممکن است شامل شناسایی و کنترل احساساتی که منجر به انزال زودرس می شود و همچنین راههایی برای کاهش و یا متوقف کردن تحریک باشند. گزینه های دیگری از جمله استفاده از کاندوم برای کاهش تحریک و یا تغییر پوزیشن و امتحان کردن پوزیشن هایی مانند خوابیدن به پشت نیز وجود دارند. مشاوره و رفتار درمانی، می تواند در کاهش اضطراب مربوط به انزال زودرس، به شما کمک کند.

      در برخی موارد مشاوره و گفتگو می تواند به فرد مبتلا به زودانزالی کمک کند. این کار به ارتقای سطح سلامت روان فرد کمک می کند. همچنین مشاور می تواند روش های مقابله با اضطراب و استرس را را به فرد یاد بدهد و با این روش از میزان اضطراب و استرس فرد کاسته شود. معمولا مشاوره همزمان با دارو درمانی یا درمان جنسی انجام شود.

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

  2. Ghazal گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه از ۱۲ تا ۱۶ سالگیم به طور یکنواخت خود ارضایی میکردم .
    الان اندازه لبه های دستگاه تناسلیم یکی نیست و رنگش به کبودی زیاد میزنه
    میشه لطفا کمکم کنین

  3. یکی گفت:

    با سلام.دکتر من از سن ۱۷ سالگی خود ارضایی داشتم والان ۲۱سالمه.متاسفانه ب علت نداشتن آگاهی کافی تا یک ماهم پیش بین عمل مشغول بودم.بیضه هام کوچک شده باید چکار کنم راهی واسه بزرگ کردن مجدد هست؟؟

    • ◄Responder► گفت:

      خودارضایی ربطی به این موارد نداره و مربوط به ژنتیک شماست …
      فیزیک بدن شما به این صورته …ولی اگر احساس میکنید کوچیک تر شده حتما” باید به متخصص ارولوژیست مراجعه کنید

  4. Hojat گفت:

    سلام اندام تناسلی من کوچک است و باعث نا رضایتی طرف مقابلم شده ایا راهکار ی برای این مشکل دارید

  5. محسن گفت:

    سلام. من از وقتی که ختنه شدم بعدش چند تا زاعده اضافی جای بخیه ها باقی مونده منم دیگه روم نشد به دکتر مراجعه کنم تا الان….بنظرتون قابل ترمیم هست؟ چکار باید بکنم؟

  6. حسين گفت:

    سلام.من مشکل زود انزالی دارم.سه بار پیش اورولوژیست رفتم وهمه تکنیکای زناشویی جلو گیری از انزال زود رسشو انجام دادم که نتیجه نداد بعد بهم فلوکستین داد و بخاطر خوابآلودگی شدید بعد از یک سال بهم پاروکستین داد و بیش از دو سالو نیمه که پاروکستین مصرف میکنم . اینم مثل فلوکستین همون عوارضو کمتر داره ولی مشکل اینجاس که الان دچار اختلال نعوذ شدم . میشه بفرمایید با توجه به همه کارهایی که کردم برای مشکل زود انزالیم و این قضیه آخری باید چیکار کنم که به صورت قطعی درمان بشه؟آیا درمان جراحی هم داره؟آیادستگاه وکیو کمک به درمان قطعی میکنه یه موقتیه؟

    • ◄Responder► گفت:

      در این مورد با پزشک معالجتون مشورت کنید
      در ضمن برای درمان زودانزالی بهترین روش استفاده از کاندمهای تاخیریه … ولی افراد در استفاده کردن از این وسیله نوعی وسواس دارن
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

  7. مجيد گفت:

    سلام. مشکل زود انزالی دارم. چکار باید انجام دهم؟آیا باید به دکتر اورولوژیست مراجعه کنم!؟

    • ◄Responder► گفت:

      ۱ – درمان های موضعی : استفاده از کرم های بیحس کننده مانند ژل لیدوکابین ۲% و اسپری های بیحس کننده میتواند در بهبود انزال زود رس موثر باشد . ( ژل ۲% لیدوکابین + کرم پریلو کابین ۲.۵% + کشیدن کاندوم بر روی آلت تناسلی باعث افزایش زمان انزال میشود و استفاده از اسپری های بیحس کننده به دلیل ایجاد حالت تکرر بعد از مصرف زیاد توصیه نمیشود )

      ۲- درمان های دارویی : دارو های مهار کننده بازجذب سرتونین و ضد افسرده گی در درمان انزال زود رس موثر اند ، بر فرض مثال میتوان به داروهای خانواده اس اس آر آی ، اشاره کرد که شامل داپوکستین ، فلوکستین ، پاروکستین و سرتالین میباشند و همچنین گه گاه داروی ویاگرا را توصیه میکنند . ( درمان های دارویی را در مراحل حاد بیماری که بیماری از فاز پزشکی وارد فاز روانی شدید شده و موجبات مشکلات عدیده در روابط فرد شده است ، تجویز میشوند و استفاده بدون نظر پزشک از این داروها به دلایل ماهیت های اعتیاد آور و شرطی کننده و گه گاه تکرر جنسی و همچنین آمار بالای خودکشی در اثر استفاده از داروهای ضد افسرده گی ، توصیه نمیشود ، لذا در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما قبلا با یک متخصص سایکوتراپ یا روانکاو مشورت کنید اما دستگاهی که توسط متخصصین ارولوژیست روی افراد بسیاری آزمایش شده و نتایج جالبی داشته است و عوارض مصرف داروهای خوراکی را هم ندارد دستگاههای اکستندر و وکیوم میباشد که برای مطالعه توضیحات و کاراییهای آنها میتوانید به لینک داده شده مراجعه کنید.

      ۳ – درمان های رفتاری : این نوع درمان ها از موثر ترین و سالم و بدون عارضه ترین نوع درمانها میباشند و بر طبق آنها فرد به جای استفاده از دارو یا مواد مصنوعی با استفاده از روش های آموزشی رفتاری ، سعی میکند که رفتار و احساسات جنسی خود را کنترل کند ( در بیشتر مواقع این روشها اولین پیشنهاد برای درمان میباشند ) ، این روشها به هفت بخش تقسیم میشوند که شامل :

      تکنیک ماستر و جانسون : این روش شامل یادگیری ، تشخیص و کنترل احساسات و رفتارهایی است که منجر میشود فرد به اوج نقطه لذت جنسی برسد و انزال صورت گیرد ، این روش نیاز به اراده و تمرین زیاد دارد ، اما از جمله موثرترین روشهای درمانی است که تاکنون برای درمان انزال زود رس شناخته شده است ، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط خود یا شریک جنسی اش ، تحریک میشود و هر بار که به نزدیکی نقطه اوج لذت جنسی میرسند ، عمل تحریک را متوقف و بعد از چند لحظه که احساسات فروکش کرد ، دوباره اقدام مینمایند ، بعد از چند روز تمرین اولیه ، نزدیکی به روشی که مرد در زیر و زن در بالا قرار میگیرد عمل تکرار میشود به این صورت که مرد در زمان نزدیک شدن به اوج نقطه جنسی با آگاه کردن زن که در اینجا کنترل عملیات جنسی را در دست گرفته ، او را باخبر میسازد تا رابطه را کنترل کند ، بر طبق این روش که از جمله بهترین روشهای درمانی است ، فرد بعد از چندین هفته تمرین و ممارست ، به مرحله ای میرسد که کنترل رابطه جنسی برایش شرطی میشود و میتواند با کنترل احساسات نزدیکی خود ، هم زمان رابطه جنسی اش را زیاد کند و هم شریک جنسی اش را ارضاء کند . ( کلیه اصول این روش بر پایه تحریک و توقف قبل از نقطه اوج لذت جنسی میباشد ، لذا از جمله بهترین روشها برای افزایش مهارت جنسی محسوب میشود )

      تکنیک فشار : بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال ، از انزال جلوگیری میشود که دلیل جلوگیری کردن آن این است که با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط کم میشود و درنتیجه نعوظ یا ارکیسون کم میشود و انزال دیر انجام می پزیرد .

      پوزسیون خوب هنگام مقاربت : روش های معمول ( مرد در بالا ) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زود رس نمیکند ، برای درمان میبایست از روشهای جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل میکند از جمله بهترین روشها برای درمان میباشند .

      تعدد مقاربت : زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز میتواند به در مان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالیتان تا حدودی رفع میشود .

      استفاده از کاندوم : استفاده از کاندوم و بخصوص از نوع بیحس کننده آن که در بازار به فراوانی موجود است ، میتواند به دلیل کمتر کردن میزان تماس آلت جنسی مردانه ، باعث کمتر شدن زود انزالی شود .

      ۴ – درمان های روانی – عاطفی : یکی از بهترین ها و موثرترین روشها برای رفع انزال زود رس و افزایش لذت در روابط زناشویی ، جایگزینی عشق بازی در رابطه جنسی است ، بدیهی است که در زمانیکه عشق بازی در رابطه جنسی برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازی بایکدیگر اند ، دیگر زود انزالی معنی خود را از دست میدهد ! کارهایی مثل نوازش ، تحریک کلامی و بدنی زن قبل از دخول و کارهایی مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه که در پست های قبلی وبلاگ نوشتم ، میتوانند به این مهم کمک کنند . ( به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام نزدیکی مشغول عشق بازی باشند به دلیل اینکه رضایت جنسی هر دو طرف ایجاد میشود ، زود انزالی برطرف میشود )

      ۵ – درمان های سنتی و گیاهی : دمکرده گل شقایق و دارچین و همچنین سیاه دانه و بخته سنجد در روغن زیتون باعث دیر انزالی یا به اصطلاح سفتی کمر میشود ، همچنین مالیدن حنا هم در بعضی از متون قدیمی آمده شده ( صحت علمی روشهای فوق تایید نشده و بیشتر تجربی اند ! تا علمی ! )

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

  8. امیر گفت:

    سلام من در زمان رابطه با زنم باید از ناحیه بیرونی همسرم رو ارضا کنم وحتما باید ناحیه بیرونیشو بوخورم از راه دخول ارضا نمیشه یه راه حل ب من بدید؟؟؟

    • ◄Responder► گفت:

      در این مورد حتما “با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  9. نيوشا گفت:

    سلام خسته نباشید،من مطلب شمارو خوندم و واقعا چند سالی هست که سر در گم هستم که پیش چه دکتری بریم برای مشاوره و واقعا پیدا نمیکنیم دکتر مناسب رو!
    همسر من از ابتدای ازدواج سرمزاج بود ولی سردمزاجیش جوری نبود که از رابطه لذت نبره،اتفاقا بعد از هر رابطه میگفت من که انقد لذت میبرم چرا انقد دیر به دیر به رابطه داشتن رو میارم!همیشه هم دلیلش اینه که وقتی فکرم مشغوله نمیتونم به فکر رابطه باشم اما مگه میشه فکر کسی مشغول نباشه،کوچکترین مسئله ای که تو زندگی پیش بیاد حتی ترافیک تو خیابون که اعصابشو بهم بریزه میتونه رو رابطه ما تاثیر بزاره و یک ماه عقب بیوفته این رابطه!ما هنوز خیلی جوونیم ٢٧سالشه همسرم فک نمیکنیم ٣٠،۴٠ روز یبار واسه داشتن رابطه خوب باشه!ممنون میشم کمک کنید چون به همون اندازه که اون به داشتن رابطه فکر نمیکنه فکر من شبانه روز مسغول این موضوعه و واقعاروح و روانمو بهم ریخته!

    • ◄Responder► گفت:

      سرد کننده‌های زیر این معادله را برهم می‌زنند و نتیجه اش این می‌شود که مردتان، یا از شما زده شود و به شما در خفا خیانت می‌کند، یا کار را برای همیشه تمام کند و شما را طلاق دهد ، یا در بهترین حالت اگر آدم با اخلاق و با ایمانی باشد، با اینکه از شما متنفر است تا آخر عمر شما را تحمل می‌کند و شما را از آنچه که در روابط زناشیویی نیازمندش هستید و حقتان است، محروم سازد.

      خانم‌هایی که باعث می شوند رفتارشان موجب دلسردی مرد و همسرشان از آن ها شوند به شرح زیرند ، که شما باید خودتان را از این افراد جدا کنید تا در رابطه جنسی با همسرتان موفق باشید.

      ۱- خانم‌هایی که به گونه ای رفتار می‌کنند که گویی از معاشقه با همسرشان خوششان نمی آید و لذت نمی‌برند.

      ۲- خانم‌هایی که هیچ وقت شروع کننده نیستند.

      ۳- خانم‌هایی که نسبت به بدن مردها شناخت کافی ندارند.

      ۴- خانم‌هایی که کلیه فعالیت‌های لازم برای رسیدن به اوج نقطه جنسی خودشان را به مردشان واگذار می‌کنند و خود هیچ کوششی نمی‌کنند.

      ۵- خانم‌هایی که هنگام مجامعت مانند پلیس رفتار می‌کنند ( آی موهام رو کندی ، آخ دردم گرفت ، بهم دست نزن، وای چقدر سنگینی ، تو همش به فکر خودتی ، صبر کن دستشوییم گرفت و … )

      ۶- خانم‌هایی که مانند جسد در رختخواب بی حرکت و بی عکس العمل می‌باشند.

      ۷- خانم‌هایی که در هنگام نزدیکی زیاد حرف می‌زنند به خصوص حرف‌هایی که هیچ ربطی به آن لحظه‌ای که در آن هستند ندارد.

      ۸- خانم‌هایی که زیاد مراقب بهداشت و زیبایی خود نیستند ( موهای بلند زهار ، بدن پر از مو(زیر بغل ، صورت و …)، دهان بد بو، عرق متعفن، لباس نامرتب، موی بیش از حد آرایش شده و تافت خورده، اندام جنسی بدبو و چرکین(در بسیاری از خانم‌های مشکل عفونت در اندام جنسی وجود دارد که باید جهت رفع آن اقدام کنند)، صورت آکنده از کرم، پودر و… ، زیاده روی در رژ لب و … )

      ۹- خانم‌هایی که خودشان از ظاهر و قیافه خود خوششان نمی‌آید و مرتبا شأن خود را پایین آورده و شخصیتشان را حقیر می شمارند. به خودتان اعتماد داشته باشید و هرگز جلوی همسرتان ، این گونه عمل نکنید.

      ۱۰- خانم‌هایی که بیش از اندازه به ظاهر و قیافه خودشان حساس اند.

      ۱۱- خانم‌هایی که دوست ندارند معاشقه دریافت کنند.

      ۱۲- خانم‌هایی که هنر بوسیدن را بلد نیستند و همچنین خانم‌هایی که از بوسیدن یا لمس کردن بدشان می‌آید.

      ۱۳- خانم‌هایی که بیش از حد جدی هستند به طوری که شرایط را برای نزدیک شدن همسرشان به خود را فراهم نمی کنند.

      ۱۴- خانم‌هایی که دائما می خواهند رابطه جنسی همسرشان را کنترل کنند.

      ۱۵- خانم‌هایی که درخواست جنسی همسرشان را سریع اجابت نمی‌کنند و با دلایل مختلف ولو موجه ، آن را به تاخیر می‌اندازند.

      ۱۶- خانم‌هایی که هنگام رابطه جنسی به مسائل حاشیه‌ای مثلا زنگ تلفن و امثال آن اهمیت می‌دهند.

      ۱۷- خانم‌هایی که شرایط رابطه را سخت می کنند . مثلا حتما باید برق خاموش باشد. شب باشد. در حالت و روز خاصی باشد و … .

      ۱۸- خانم‌هایی که مدام از کیفیت رابطه جنسی همسر قبلی خود تعریف می‌کنند.

      ۱۹- خانم‌هایی که به لحاظ جنسی خود انگیخته نیستند.

      ۲۰- خانم‌هایی که به پوشش جنسی خود اهمیت نمی دهند و مثلا لباس زیر پاره یا زشت می‌پوشند
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

  10. على گفت:

    سلام من ٢۶ سالمه و هنگامه نزدیکى التم را نمى توانم نگه دارم این اتفاق یک شبه شده لطفا کمک کنین بکجا مراجعه کنم

    • ◄Responder► گفت:

      یکی از انواع اختلالات جنسی در مردان، اختلال نعوظ است. ۲ دهه قبل، بیش از ۸۰ درصد موارد اختلال نعوظ در مردان را به عوامل روحی‌روانی نسبت می‌دادند. ولی اکنون با پیشرفت علم و روش‌های تشخیصی، در بیش از ۸۰ درصد موارد، با انجام روش‌های تشخیصی مورد نیاز بیمار می‌توان یک علت عضوی برای اختلال نعوظ پیدا کرد.

      وقتی مردی از اختلال نعوظ رنج می‌برد، ۳ علت بزرگ می‌تواند داشته باشد:
      • علت عضوی: یعنی فرآیند خاصی در بدن مرد سبب اختلال نعوظ شده است؛ به عنوان نمونه، بیماری قند یا دیابت می‌تواند سبب اختلال عروقی و در نتیجه، ناتوانی جنسی مردان شود. یکی از علل شایع اختلال نعوظ مردان، همین بیماری قند است.

      • علت عصبی: این گروه از اختلالات نعوظ در مردان که منشا عصبی دارند، در اصطلاح علمی، نوروژنیک نامیده می‌شوند؛ مانند فردی که دچار آسیب نخاعی (مثلا قطع نخاع) شده یا فردی که دچار بیماری ام‌اس است.

      • علت روانی: این گروه سوم از اختلالات نعوظ در مردان که منشا روانی دارند، در اصطلاح علمی، سایکوژنیک نامیده می‌شوند؛ مانند بیماری افسردگی که در این افراد، میزان شیوع اختلالات جنسی به‌طور قابل توجهی بیشتر از جمعیت عادی است.

      خود علل عضوی یا ارگانیک به ۲ دسته بزرگ تقسیم می‌شوند که عبارتند از:
      هورمونی (مانند افرادی که بیماری غدد درون‌ریز مثل تیرویید یا هیپوفیز دارند) و عروقی (مانند افرادی که دچار شکستگی لگن همراه با ضایعات عروقی می‌شوند یا افرادی که میزان چربی خون آنها خیلی بالاست). خلاصه، اختلالات جنسی انواع مختلفی دارند و بدون تشخیص دقیق، نباید فردی تحت درمان قرار گیرد و تشخیص دقیق نیز نیازمند استفاده صحیح و مناسب از اقدامات پاراکلینیک است.

  11. علی رضا گفت:

    سلام مدت ۶ ماهه که ازدواج کردم وقبا از عروسی هم با همسرم به کرات رابطه داشتم البته این رابطه در حد عقد بوده و ایشون تو این دوران هیچ مشکلی نداشته اما از شب اول عروسیمون به بعد که رابطه کامل داشتیم ایشون دچار انورگاسمی شده و این مساله هر دومون رو بشدت تحت تاثیر قرار داده البته بخاطر موقعیت خاص شغلی من هر ۲۰ روز بمدت یک هفته کنار ایشون هستم می خواستم راهنماییم کنید

    • ◄Responder► گفت:

      بسیاری از عوامل روانی در توانایی رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی دخالت دارند:
      مشکلات سلامت روانی، مانند اضطراب و افسردگی
      اضطراب حین رابطه زناشویی
      استرس و فشارهای اقتصادی
      باورهای فرهنگی خاص
      ترس از بارداری یا بیماری های مقاربتی
      آشفتگی و سراسیمگی

      در این مورد حتما با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  12. ناشناس گفت:

    سلام من ۱۰ ساله ک دیابت دارم و الان در نعوظ مشکل دارم. ایا قابل درمان هست؟ باید چیکار کنم؟

    • ◄Responder► گفت:

      نگران نباشید با متخصص عروق مشورت کنید چون میتونه روی عروق شما تاثیرگذار شده باشه
      مشکلتون قابل حل خواهد بود

  13. مهدی گفت:

    سلام
    بعد از چند سال که از زندگی مشترکم میگذرد خان من اظهار میکند که هنوز معنی دقیق ارگاسم را نمیداند
    و شکایت از نرسیدن به اوج لذت جنسی میکند
    در حالی که من زود انزالی ندارم و به طور مداوم سکس ما بیش از ده دقیقه به طول می انجامد.
    به نظر شما چه باید کرد؟

    • ◄Responder► گفت:

      ارگاسم در زنان به دو گونه است :

      در حال حاضر بحث ارگاسم در زنان تبدیل به یک مساله پیچیده در زناشویی شده است. برخی معتقدند ارگاسم در زنان دو شکل دارد:

      ارگاسم در زنان به دو صورت ارگاسم کلوتیرال و ارگاسم واژینال است.

      مفهوم ارگاسم واژینال در زنان موضوعی است که نخستین بار توسط زیگموند فروید مطرح گردید.

      وی معتقد بود که ارگاسم کلوتیرال پدیده ای مختص دوران نوجوانی و مصادف با رسیدن به سن بلوغ است ولی در زنان بالغ این ارگاسم کلیتورال به ارگاسم واژینال تبدیل می گردد یعنی ارگاسمی که بدون تحریک ناحیه کلیتوریس رخ می دهد.

      در حالیکه فروید در مورد اظهاراتش هیچ دلیل و مدرک علمی نداشت اما این نظریه قابل تامل بوده و در اذهان زنان ، تاثیرات خاص خود را گذاشته بود.

      بسیاری از زنان وقتی از تماس زناشویی واژینال به مرحله ارگاسم نمی رسیدند احساس نقص و کمبود می کردند چرا که مطابق با نظریه فروید تنها راه به ارگاسم رسیدن زنان از طریق رابطه زناشویی کلاسیکی است که با همسرش دارد و این طرز فکر موجب می شد که زوجین برای ایجاد تغییر در کیفیت و کمیت ارتباط زناشویی خود تلاشی به خرج ندهند.این در حالیست که بسیاری از زنان تنها می توانند از طریق ایجاد تحریکات ناحیه کلیتوریس در هنگام رابطه زناشویی به ارگاسم برسند.

      از طرف دیگر در سال ۱۹۶۶مسترز و جانسون در زمینه مراحل تحریک جنسی، تحقیقاتی را انجام دادند که این تحقیقات بر روی زنان و مردان(توامان) صورت گرفت. هر چند که چند سال قبل، کینزی سعی نموده بود مراحل فیزیولوژیک قبل و بعد از ارگاسم را مورد بررسی قرار دهد(این مراحل عبارت بودند از: مرحله پیدایش انگیزش، پلاتو، ارگاسم و مرحله فرو نشینی).

      مسترز و جانسون در طی مطالعات خود مشاهده کردند که مرحله ارگاسم می تواند شامل ارگاسم کلیتورال و یا ارگاسم واژینال باشد.

      همچنین پژوهشهای دیگری در همین زمینه نشان داد که بافت ناحیه کلیتورال به مقدار قابل توجهی به داخل ناحیه واژینال ادامه پیدا کرده است. این مطالعات این مساله را به اثبات رساند که بین ارگاسم واژینال و کلیتورال تفاوتی وجود نداشته و آنها دو فاز متفاوت از هم نیستند.

      لذا ارگاسم در زنان به این صورت است که برخی از زنان با تحریک ناحیه کلیتوریس و برخی دیگر با تحریک ناحیه واژینال به مرحله ارگاسم می رسند.

      اما در هر حال ارگاسم در هر دو دسته این زنان یک مفهوم دارد. حتی برخی معتقدند این ارتباط میان ناحیه واژینال و کلیتورال باعث شده که ناحیه کلیتورال پایه ای برای ارگاسم زنان به شمار آید. همچنین یکی از مهمترین پژوهشهایی که در این زمینه توسط دکتر هلن کانل صورت گرفته عنوان می کند که ارتباط داخلی که میان کلیتوریس و واژینال وجود دارد، منشا احساس ارگاسمی است که زنان آن را در طی رابطه زناشویی حس می کنند.

      با این فرض که در اثر مقاربت در رابطه جنسی، سطح داخلی بافت کلیتوریس تحریک شود. این محقق معتقد است که دیواره واژن همان کلیتوریس است. ضمنا در برخی از زنان ناحیه کلیتوریس وسیع تر بوده و لذا شدت تحریک این دسته از زنان باید شدید تر از سایرین باشد یعنی این دسته از زنان نیاز دارند تا در هنگام ارتباط زناشویی با همسرشان، برای رسیدن به مرحله ارگاسم بیشتر مورد تحریک قرار گیرند. این در حالیست که زنانی با بافت طبیعی و معمولی نیازی به تحریکات شدید تر و بیشتر ندارند. شناخت این مساله در بهبود کیفیت رابطه زناشویی در زوجین کمک شایان توجهی خواهد کرد.

      مدت زمان ارگاسم در زنان:

      تخمین زده می شود که به طور کلی ارگاسم در زنان حدود بیست ثانیه به طول می انجامد که شامل انقباضات ماهیچه ای در ناحیه لگن، واژینال، رحم و .. است. البته ارگاسم در زنان در برخی دیگر خیلی زود شروع شده و خاتمه می یابد(یعنی زمان کلی ارگاسم زنان در برخی تنها در حدود یک ثانیه است در حالیکه این ارگاسم در همین یک ثانیه ابتدا شدتش خیلی زیاد است و بعد کاهش می یابد.

      در برخی از لحظات این انقباضات منظم و متوالی ، توام با لرزشهای نامنظم خواهد بود ولی در موارد دیگر وقتی زنان احساس ارگاسم می کنند این احساس با انقباضات لگنی و … توام نمی باشد. این مساله نشان می دهد که کیفیت و احساس ارگاسم در زنان مختلف می تواند به شکلهای مختلف خود را نشان دهد و ارایه یک نسخه واحد در مورد ارگاسم زنان برای همه منطقی به نظر نمی رسد.

      رسیدن به ارگاسم در زنان

      تفاوت در میزان یا شکل ارگاسم در زنان :

      همانطور که در قسمت قبل بیان شد ارگاسم حاصل انقباض هایی غیر ارادی در ماهیچه ها می باشد که این انقباض ها در زنان در یک سوم بیرونی مهبل و در مردان در ماهیچه های لگنچه صورت می گیرد.

      ارگاسم در زنان به شکلهای مختلفی صورت میگیرد زنان تجربه ی ارگاسم خود را به شکل های مختلفی بیان می کنند، برخی می گویند که ارگاسم مانند یک عطسه بزرگ می باشد و برخی هم آن را همچون صعود به یک قله ی بلند بیان می کنند.

      برخی ها ارگاسم را فقط در اندامهای جنسی خود و برخی دیگر در سایر اعضای بدنشان احساس می نمایند. وقتی زنان به ارگاسم می رسند، بدن آنها قدری به هم جمع شده و ماهیچه هایشان جنب و جوش پیدا می کند. همچنین ماهیچه های دیواره ی مهبل به همراه ماهیچه های لگنچه و مخرج با ریتم منظمی منقبض می شوند. بر خلاف مردان که پس از ارگاسم، تمایل جنسی آنها دقایقی کاهش یافته و نعوظ آنها کاهش می یابد، هنگامی که زنان وارد مرحله ی آرامش شده و انقباض ماهیچه ها در آنها کاهش می یابد، آنها می توانند به سرعت و مجدداً به مرحله تداوم لذت بازگشته و آمیزش دوباره را از همانجا شروع نمایند.

      بسیاری از زوجین تصور می کنند که ارگاسم در زنان مانند مردان به هنگام دخول ایجاد می شود و نیازی به تحریک کلیتوریس نیست. به همین دلیل دیده می شود که بسیاری از زنان در آمیزش های خود به ارگاسم نمی رسند و حتی ارگاسم را با دیگر حالات چرخه ی واکنش جنسی، به ویژه تداوم لذت، اشتباه می گیرند. اما باید گفت که اندام اصلی ارگاسمی زنان کلیتوریس است و معمولاً زنان از تحریک های مهبلی به ارگاسم نمی رسند.

      زنان باید به ارگاسم رسیدن را یاد بگیرند:

      ارگاسم در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است. به اوج نرسیدن در حین عمل جنسی میتواند سرمنشا مشکلات فراوانی باشد. ثابت شده که ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی در این مسئله میباشد.

      ارگاسم در زنان از فرآیند پیچیده تری نسبت به مردان برخوردار است و به همین دلیل زمانی بیشتر می برد تا زنان به ارگاسم برسد.

      ارگاسم در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمی توان مشخص کرد. حدود ۱۰ درصد از زنان به ارگاسم نمی رسند یا ارگاسم آنان از طریق خود ارضایی می باشد یادگیری به ارگاسم رسیدن زنان به یک امر مهم و ضروری برای بقای زندگی زناشویی تبدیل شده است.

      زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می توانند به ارگاسم مطلوب برسند. که در این میان مردان وظیفه سنگین تری دارند و بایستی با کسب مهارت در به ارگاسم رسیدن رسیدن و لذت جنسی به همسرشان کمک کنند و همچنین همسر نسبت به شوهر این وظیفه را انجام دهد.ارگاسم در مردان صرفاً با تحریکات بدنی و تماس ایجاد می شود. در حالیکه این پدیده در خانم ها بسیار پیچیده تر بوده و تا حد بسیار زیادی به شرایط روحی و ارتباط عاطفی طرفین بستگی دارد.

      به ارگاسم نرسیدن زنان می تواند به دلیل بی علاقگی، اضطراب و شرایط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد و بعلاوه برای بعضی خانم ها این الزام وجود ندارد که با هر مقاربت الزاماً به ارگاسم برسد.

      شاید یکی از راههای زیر گره گشای مشکل شما باشد:

      ۱-اکثر زنان به اشتباه تصور می کنند که در طول رابطه جنسی آرامش بسیار مهم است اما آنها از این نکته غافل هستند که تنش هم در طول رابطه جنسی بسیار مهم و عامل رسیدن به ارگاسم است.زنان باید یاد بگیرند که تمام عضلات آنها ساق پا ؛شکم، باسن و… دررسیدن به ارگاسم درگیر می شوند.اکثر زنان می گویند هنگام ارگاسم انقباض در لگن را احساس می کنند.

      ***********************************************

      ۲-اکثر زنان رابطه جنسی ذهن فعالی دارند و نمی توانند آن را بر این فعالیت متمرکز کنند. فکرهایی که تمام مغز را اشغال می کنند و به جای تحریک و تشویق جنسی منجر به واپس زدگی میل جنسی می شود.سعی کنید ذهن خود را از تمامی مسائل خالی کنید و در این لحظه فقط به همین مسئله بیندیشید.

      ***********************************************

      ۳-در موارد بغرنج تر برای درمان حتما به یک پزشک مراجعه کنید و با استفاده از داروهایی تجویز شده زندگی زناشویی خود را انجات دهید تجویز پزشک در بیشتر مواقع می تواند مشکل را برطرف کند.

  14. Alireza گفت:

    با سلام من ۲۰ سالمه از سن بلوغ به خودارضائی مشغول بودم الان توی رابطه جنسی اصلا تحریک نمیشم و نعوذ ندارم یعنی شهوتم به صفر رسیده هیچ علاقه ای به سکس ندارم راه حل چیه باید به چه دکتری مراجعه کنم؟؟؟

    • ◄Responder► گفت:

      در این مورد نمیتونید بگید شهوت شما صفر شده … میتونه بعلت مشکلات هورمونی و شاید مشکلات جسمی باشه ولی ربطی به خودارضایی شما نداره
      بهتره در این مورد با یک س.ک.س تراپیست مشورت کنید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

  15. abolfazl گفت:

    سلام خسته نباشید الت بنده کمانی شکله به سمت پایین وصاف نیست و خیلی هم موقع سکس اذیت میشم ۲۰ سالمه میشه کمکم کنید ممنون

  16. abolfazl گفت:

    سلام خسته نباشید
    ۲۰ سالمه راستش آلتم کمانی شکله به سمت پایین وهنگام سکس خیلی اذیت میشم میشه کمکم کنید.
    شهرمون هم متخصص اورولوژیست نداره
    بنده ساکن خمین هستم

    • ◄Responder► گفت:

      کجی مادرزادی آلت تناسلی یک بیماری نسبتا شایع است و حدود ده درصد مردان را گرفتار می کند. میزان کجی از بسیار خفیف تا بسیار شدید متفاوت است. در ۳-۱ در صد مردان کجی شدید آلت تناسلی وجود دارد.
      بعلت خجالت و شرم، بسیاری از بیماران هرگز به پزشک مراجعه نمی کنند و تا آخر عمر با یک استرس روحی و روانی شدیدی زندگی می کنند و در بسیاری از موارد نیز مرد بعلت این مشکل از ازدواج امتناع می کند، در صورتیکه این مشکل با جراحی به راحتی قابل حل است.
      بطور کلی کجی آلت‌تناسلی به دو دسته بزرگ تقسیم می شود: مادرزادی یا اولیه و اکتسابی یا ثانویه.
      پیش‌آگهی، تشخیص و درمان آنها کاملاً متفاوت است و باید این دو بیماری را از همدیگر افتراق داد. کجی آلت‌تناسلی مادرزادی یا اولیه یک بیماری نسبتاً شایع می باشد و ده درصد مردان به آن مبتلا هستند. در ۳-۱ در صد مردان کجی خیلی شدید و بیش از ۴۵ درجه می باشد.
      مقوله کجی مادرزادی آلت تناسلی کاملا متفاوت از کجی اکتسابی است. کجی اکتسابی بیشتر به دنبال بیماری پیرونی اتفاق می افتد و همراه با اختلال نعوظ می باشد و از خصوصیات آن پیشرفت بیماری به طرف ناتوانی جنسی در اکثر موارد است. ولی کجی مادرزادی آلت تناسلی یک حالتی است که بخودی خود سبب ناتوانی جنسی نمی شود، ولی بعد از سن بلوغ اگر اصلاح نشود ممکن است در تعدادی از افراد، شدت آن رفته رفته شدیدتر گردد.
      این بیماری ممکن است همراه با سایر اختلالات مادرزادی آلت تناسلی مثل چرخش آلت تناسلی و هیپوسپادیاس (باز شدن سوراخ مجرای ادرار پائین تر از محل طبیعی) همراه باشد . این بیماران هیچ سابقه ای مثل ضربه ندارند ، و برخلاف افراد مبتلا به بیماری پیرونی، دارای پلاک بر روی آلت تناسلی نیز نیستند.
      آلت‌تناسلی در مرد یک عضو کاملاً عروقی است که از ترکیب سه جزء استوانه‌ای تشکیل می شود: دو عدد اجسام غاری در طرفین که همان بافت نعوظی مرد را تشکیل می دهند و یک عدد جسم اسفنجی که در قسمت تحتانی آلت مابین اجسام غاری قرار می گیرد و از وسط آن مجرای ادرار عبور می کند . وقتی یک مردی تحریک می شود اجسام غاری پر از خون شده و حالت نعوظ به مرد دست می دهد. کجی در حالت نعوظ خود را بهتر نشان می دهد، ولی در موارد شدید در حالت شل نیز دیده می شود. گاهی برای تشخیص و اندازه گیری دقیق میزان کجی از نعوظ مصنوعی استفاده می شود که در آن با تزریق ماده ای در داخل آلت تناسلی نعوظ ایجاد می شود.
      کجی آلت‌تناسلی می تواند بطرف پائین، بالا، راست، چپ و یا ترکیبی از آنها مثلاً بطرف پائین و راست باشد. در نوع مادرزادی، کجی اکثرا بطرف چپ می باشد.
      در بالا توضیح داده شد که اعضاء نعوظ آلت، اجسام غاری هستند که به شکل دو استوانه متساوی در طرفین آلت‌تناسلی قرار می گیرند و یک عدد جسم اسفنجی که در قسمت تحتانی آلت مابین اجسام غاری قرار می گیرد و از وسط آن مجرای ادرار عبور می کند، حال اگر بطور مادرزادی جسم اسفنجی کوتاه تر از اجسام غاری باشد، آلت‌تناسلی بطرف پائین کج می شود .
      میزان کجی آلت‌تناسلی را بر حسب درجه می سنجند. یک مرد از نظر زناشوئی دارای دو جنبه است: توانائی باروری و توانائی برقرار کردن رابطه زناشوئی یا همان نزدیکی. کجی آلت‌تناسلی بخودی خود سبب آسیب به قدرت باروری مرد نمی شود. اگر کجی آلت‌تناسلی بیش از ۳۰ درجه باشد، هم نزدیکی مشکل می شود و هم اینکه ممکن است همسر بیمار حین نزدیکی احساس درد بکند که این موارد نیاز به جراحی دارند.
      بطور کلی عوارض کجی مادرزادی آلت تناسلی عبارتند از:
      • استرس روحی روانی و کاهش اعتماد به نفس
      • مقاربت دردناک
      • عدم امکان مقاربت وقتی میزان کجی بیش از ۴۵ درجه است
      • در دراز مدت ممکن است سبب ناتوانی جنسی روحی روانی گردد.
      بنده مردان جوان بسیاری را دیده ام که بعلت کجی آلت تناسلی از ازدواج خودداری می کنند و واهمه دارند، و از این بابت تحت فشار روحی روانی بسیار زیاد هستند. در صورتیکه اگر در این زمینه آگاهی کافی به جامعه داده شود که این بیماری به راحتی قابل درمان است، از فشار روحی و روانی این مردان کاسته شده و می توانند مثل سایر مردان طبیعی ازدواج کنند. حتی محل عمل جراحی پس از مدتی قابل تشخیص نمی باشد.
      درمان
      درمان آن توسط عمل جراحی است، ولی باید در مرکزی صورت بگیرد که تجربه کافی در اصلاح کجی آلت تناسلی دارند. جهت اصلاح کجی آلت‌تناسلی یک عمل جراحی بسیار مؤثر وجود دارد. گاهاً کجی آلت‌تناسلی به اندازه‌ای نیست که مانع نزدیکی و یا درد همسر شود، ولی بعلت ظاهر نامناسب آلت‌تناسلی، از نظر روحی و روانی، زوجها دچار مشکل می شوند.
      این موارد را نیز می توان با جراحی اصلاح کرد. آن مثل جراحی زیبائی برای بینی است. خیلی از افراد ظاهر بینی نامناسبی دارند، ولی هیچ مشکلی با آن ندارند، ولی عده‌ای ترجیح می دهند که عمل جراحی کنند.
      به سه روش جراحی کجی آلت تناسلی قابل اصلاح است:
      • بریدن و برداشتن قسمتهائی از پوشش اجسام غاری (اجسامی که سبب نعوظ می گردند)
      • استفاده از پیوند در طرف مقابل کجی
      • چین دادن پوشش اجسام غاری
      بر حسب نوع و شدت کجی و اندازه آلت تناسلی، جراح تصمیم می گیرد که بیمار از کدام نوع روش جراحی سود می برد.
      شش هفته پس از عمل جراحی بیمار می تواند فعالیت جنسی خود را از سر بگیرد.
      بطور خلاصه کجی آلت‌تناسلی بر دو نوع است: نوع مادرزادی که در صورتی نیاز به جراحی دارد که در روابط زناشوئی مشکل ایجاد کند و یا از نظر ظاهری برای زوجها ناراحت کننده باشد. نوع مادرزادی بخودی خود سبب ناتوانی جنسی و ناباروری نمی شود، ولی اگر بیش از ۳۰ درجه باشد، نزدیکی مشکل و دردناک خواهد بود.
      نوع اکتسابی که سیر پیشرونده دارد و اگر بطور مناسب درمان نشود، اکثراً سبب ناتوانی جنسی در مرد خواهد شد. مهمترین علت کجی اکتسابی آلت‌تناسلی بیماری پیرونی است، که تشخیص و درمان زود هنگام آن برای بیمار خیلی کمک کننده خواهد بود.

  17. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید من بیست و پنج سالمه و مشکل نعوظ دارم و احساس میکنم از پرخاشگری و عصبی بودنمه چون سر هر چیزی عصبی میشم قبلانم تو خواب ارضا میشدم ولی الان نه لطفا لطفا لطفا کمکم کنید و جواب سوالمو از کجا بدونم

    • ◄Responder► گفت:

      اینکه در خواب ارضا نمیشید نمیتونه دلیلی بر مشکل تناسلی شما باشه ولی اگر در نعوظ دچار اختلال شدید باید در این مورد با متخصص ارولوژیست مشورت کنید مشکلات هورمونی و یا عروقی میتونه سبب ساز چنین مشکلاتی باشه

  18. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر. همسرم هنگام دخول دچار درد میشه و مجبور به ترک مقاربت میشیم. دکتر زنان زیادی رفتیم و هیچ کدوم درمان موفقی رو ارائه نکرده. حدود ۲ سال و نیم از ازدواج ما میگذره و باعث سرد مزاجی ایشون شده و مشکلات مشابه سرد مزاجی هم برای من پیش اومده. به چه دکتری مراجعه کنم و آیا این فشار جنسی باعث تاثیر در کیفیت اسپرم و سلامت پروستات من در آینده هست یا خیر؟

    • ◄Responder► گفت:

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      احساس درد حین ارتباط جنسی لذت مورد نظر را از بین خواهد برد. از این گذشته، رابطه جنسی باید تجربه ای لذت بخش و خوشایند باشد نه دردناک.
      خوشبختانه، اگر مردان وقت بیشتری را برای عشق بازی و ناز و نوازش خانمشان صرف کنند تا دستگاه تناسلی زن استراحت کند و روان کننده طبیعی آن راه بیفتد، و اگر زن و مرد از یکی از جدیدترین روان کننده های آمیزشی استفاده کنند، این مشکل برطرف خواهد شد.
      چه زمان کمک بگیرید؟
      اگر این درد فقط در یک قسمت از رابطه جنسی برایتان اتفاق بیفتد، می توانید به راحتی آن را نادیده بگیرید. اما اگر این درد پیوسته ادامه یابد دیگر نمی توانید اعتنا نکنید. برای بهتر کردن اوضاع باید کاری کنید.
      اما چطور؟ اگر می دانید که پزشک خانوادگیتان در این زمینه مهارت کافی دارد میتوانید مشکل را با او در میان بگذارید اما واقعیت این است که بیشتر پزشک های داخلی به اندازه کافی برای مقابله با اینگونه دردها آموزش ندیده و مهارت ندارند.
      متاسفانه، کلینیک های تنظیم خانواده مملو از بیمار است و متخصصین آن وقت کافی برای رسیدگی به مشکلات خانم هایی که در ارتباط جنسی دارای مشکل هستند، ندارند.
      یک راه دیگر این است که به یک متخصص زنان مراجعه کنید و از او بخواهید که به شما برای حل مشکلتان کمک کند.
      عامل احساسی
      بد نیست نگاهی به این مشکل بیندازیم و ببینیم علت دردناک بودن رابطه جنسی چه می تواند باشد. اما خوب است به خاطر داشته باشید که همیشه کمی از عناصر احساسی نیز در این قبیل مشکلات دیده می شود.
      اگر شما هم هنگام برقراری ارتباط جنسی دچار درد می شوید، مطمئناً این مسئله باعث نگرانی و ناراحتی شما شده است. این نگرانی و ناراحتی به کلی شهوت جنسی شما را خاموش می کند و همین مسئله باعث می شود دفعه بعد درد بیشتری را تجربه کنید.
      متاسفانه، مقاربت دردناک در اکثر موارد می تواند تاثیرات احساسی بسیار مخربی بر یک رابطه داشته باشد. گاهی اوقات حتی پیش می آید که زوج هایی به خاطر این مشکل از هم جدا می شوند. با در نظر گرفتن این مسائل دیگر واضح است که باید سریعاً به دنبال راه چاره ای برای مشکل خود باشید.
      علت آن چیست؟
      عوامل مختلفی می توانند در بروز مقاربت دردناک تاثیرگذار باشند که خیلی از آنها چندان جدی نیستند. اما برخی از این عوامل کاملاً جدی هستند.
      درواقع، این ارزیابی باید توسط پزشک شما صورت گیرد که متخصص در آزمایش دستگاه تناسلی است. یکی از اولین چیزهایی که باید مشخص شود این است که آیا این درد عمقی است یا نزدیک به خارج است؟
      پاسخ به این سوال شاید چندان ساده هم نباشد. گاهی اوقات این درد هم سطحی و هم عمقی است. اما تشخیص اینکه درد از کدام ناحیه است می تواند به تشخیص مشکل کمک کند.
      – گرفتگی عضلات واژن
      گرفتگی عضلات واژن می تواند هم درد سطحی و هم عمقی ایجاد کند و یکی از متداولترین عوامل بروز درد حین رابطه جنسی است. این اسپاسم و گرفتگی عضلات آن ناحیه از بدن است که معمولاً به خاطر ترس از آسیب دیدن اتفاق می افتد.
      این گرفتگی معمولاً آنقدر دردناک است که ادامه ارتباط غیرممکن می شود—گاهی اوقات حتی برای سال ها.
      برخی از خانم ها که دچار گرفتگی عضلات واژن می شوند، دیگر هیچوقت نتوانسته اند یک رابطه جنسی کامل داشته باشند یا حتی از نواربهداشتی استفاده کنند. این دسته از خانمها حتی نسبت به آزمایش های واژن نیز ترس دارند به همین علت هیچوقت برای معاینه نزد پزشک و متخصص نمی روند.
      گرفتگی عضلات واژن درد بسیار زیادی ایجاد می کند و خانم هایی که دچار آن می شوند معمولاً تا حد زیادی از دست همسرشان، پزشکشان و حتی خودشان، عصبانی می شوند. اما این وضعیت تقصیر هیچ کس نیست.
      دلایل متداول این مشکل عبارتند از:
      تربیت و پرورش محدود و سخت گیرانه که زن طوری بار آمده باشد که به رابطه جنسی به عنوان کاری زشت و ناپسند نگاه کند.
      تربیتی که در آن به زن این باور غلط داده شده که مهبل خیلی تنگ است به همین دلیل رابطه جنسی خیلی دردناک می شود.
      در گذشته به فرد تجاوز شده باشد یا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته باشد. تجربیاتی مثل این ممکن است باعث شود فرد از رابطه جنسی ترس داشته باشد.
      عفونت های دردناک مهبل
      عدم راحتی با والدین—در سطح ناخودآگاه.
      این باور غلط وجود دارد که خانم هایی که دچار گرفتگی عضلات مهبل هستند به طور کل از رابطه جنسی و برقراری رابطه جنسی بدشان می آید. درواقع، خیلی از خانم هایی که دچار این وضعیت هستند بسیار علاقه مند به نزدیکی با همسرشان هستند.
      خیلی از آنها از عشق بازی و ناز و نوازش های همسر لذت می برند و حتی برخی از آنها می توانند به همین ترتیب به ارگاسم برسند. اما به محض اینکه همسرشان به برقرار ارتباط مبادرت ورزد، این لذت از بین می رود.
      عوامل دیگر درد عمقی حین رابطه جنسی
      مشکل گردنه رحم: آلت تناسلی مرد، با شدت به گردنه رحم برخورد می کند. درنتیجه عفونت های گردنه رحم و نواحی حساس روی آن می تواند موقع ارتباط جنسی ایجاد درد کند.
      مشکل رحم: اختلالات مختلف رحم می تواند درد عمقی حین رابطه جنسی ایجاد کند.
      تورم درونی رحم: این اختلال که بسیار هم متداول است معمولاً رحم و بافت های اطراف آن را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل باعث می شود این نواحی بسیار حساس شوند مخصوصاً وقتی نزدیک به عادت ماهیانه فرد می شود. فشار آلت جنسی مرد روی ناحیه ای که دچار این مشکل است، دردی شدید و عمقی ایجاد می کند.
      مشکل تخمدان: کیست های تخمدان هم ممکن است درد ایجاد کنند. این درد همچنین اگر نوک آلت جنسی مرد به تخمدانی که در جای عادی خود قرار ندارد برخورد کند، ایجاد می شود.
      بیماری التهابی لگن: این مشکل با عفونت ایجاد می شود و اخیراً به خاطر ویروسی به نام کلامیدیا متداولتر شده است. اگر این ویروس درمان نشود، تا حد زیادی احتمال بروز این بیماری وجود دارد. در این مشکل، بافت های عمقی درونی به طرز بدی ملتهب می شوند و درنتیجه فشار رابطه جنسی منجر به ایجاد درد می شود.
      بارداری خارج از رحم: ایجاد فشار روی آن می تواند دردناک باشد.
      عوامل دیگر درد سطحی حین رابطه جنسی
      نبود مایع روان ساز: این مسئله می تواند به خاطر استرس، وقفه افتادن در رابطه جنسی، راحت نبودن بدن پدید آید. بی مهارت مرد در مقدمه رابطه جنسی هم می تواند یکی از متداول ترین دلایل بروز این مسئله باشد.
      بزرگ بودن آلت جنسی مرد: بعضی از خانم ها شکایت دارند که آلت تناسلی همسرشان بیش از اندازه بزرگ است. درواقع، وقتی زن تحریک می شود و راحت هم باشد، واژن تا چند سانتیمتر باز می شود بنابراین هر زنی باید بتواند هر نوع آلت تناسلی را تحمل کند.
      اما اگر فرد به آلت تناسلی بزرگ عادت نداشته باشد یا مشکلات قبلی عفونت های ادراری یا تورم درونی رحم داشته باشد می تواند حین رابطه جنسی برای او استرس و اضطراب ایجاد کند.
      یک اختراع جدید می تواند در این مورد به درد بخور باشد. این اختراع مثل یک حلقه بالشتکی است که مرد ته آلت تناسلی خود می اندازد. این باعث می شود طول آلت تناسلی که وارد وازن می شود کوتاهتر شود.
      خشکی یائسگی یا پس از یائسگی: این مسئله معمولاً به خاطر افت هورمون های جنسی در خانم هاست. درمان با قرص های مخصوص یا کرم هورمونی معمولاً مشکل را برطرف می کند. روان سازهای معمولی مخصوص رابطه جنسی هم می تواند کمک کند.
      عفونت واژن: این عفونت ها بسیار متداول است. یک نوع عفونت که تعداد زیادی از خانم ها را گرفتار می کند، برفک است. تاول یا تبخال روی وازن هم می تواند دردناک باشد.
      آسیبدیدگی: آسیبدیدگی فرج یا واژن ممکن است در تجاوز های جنسی اتفاق بیفتد و بعدها مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. انواع متداولتر آسیب ها با پارگی های موقع وضع حمل اتفاق می افتد.
      زگیل روی دستگاه تناسلی: این مشکلات در افرادی که از نظر جنسی بی بند و بار هستند به وفور دیده می شود. معمولاً این زکیل ها می تواند درد ایجاد کند، به خصوص اگر عفونی شوند.
      تورم فرج یا مادگی: فرج یا مادگی به دهانه وازن اطلاق می شود. این مشکل می تواند به خاطر عوامل مختلفی باشد از جمله مواد شیمیایی موجود در ماده های شوینده بدن و صابون ها.
      ورم خونی چوچوله: این مشکل کبودی یا خون مردگی است که روی چوچوله ایجاد می شود که به خاطر سایش بیش از حد می تواند باشد. این مشکل معمولاً طی چند هفته بهبود می یابد.
      اجسام خارجی در واژن: متداولترین این اجسام، تکه پنبه ای از نوار بهداشتی است که جا مانده است. این مسئله معمولاً ایجاد درد می کند به خصوص اگر آن پنبه منجر به عفونت شده باشد.
      حساسیت اندام های جنسی خارجی: این مشکلی بسیار ماندگار و دردناک است که در آن ناحیه خارجی اندام های جنسی بسیار حساس میشود و فقط لمس کردن آن درد شگرفی ایجاد می کند. دلیل این مشکل هنوز شناخته شده نیست اما معمولاً می توان آن را با موفقیت درمان کرد.
      سرطان: سرطان معمولاً به ندرت منجر به درد در رابطه جنسی می شود اما برای خانمی که تا قبل از ۴۰ سالگی با چنین مشکلی مواجه نبوده است می تواند یک علامت اخطار باشد.
      آیا مردها هم ممکن است حین رابطه جنسی دچار درد شوند؟
      گاهی اوقات مردها نیز حین ارتباط جنسی دچار درد می شوند. دلایل متداول این مشکل می تواند شامل اختلالات پوستی روی آلت جنسی مثل اگزما یا پسوریازیس باشد. همچنین ممکن است به این علت باشد که وازن زن برای آلت تناسلی مرد خیلی کوچک است. یک روان ساز خوب مخصوص رابطه جنسی می تواند در این زمینه کمک کند.
      عوامل معمول درد مردها حین رابطه جنسی عبارتند از:
      برفک که در این مورد زن هم مبتلا به این مشکل خواهد بود.
      بخیه ای که پس از وضع حمل در واژن زن جا مانده باشد.
      نخ آئودی یا آئودی که به خوبی در واژن جاسازی نشده باشد.
      بیماری پیرونی (Peyronie’s disease)—اختلالی مردانه که موجب خم شدن آلت تناسلی می شود.

  19. سما گفت:

    سلام و ممنون از کانال خوبتون
    اولا برای حل مشکلات جنسی از کجا باید کمک بگیرم، مشاور خانواده یا دکتر زنان یا طب سنتی

    من اوایل ازدواج گرم مزاج بودم، اما شوهرم خیلی گرم نبود ،‌مثلا هفته ای یکبار یا دو هفته یکبار میل رابطه داشت

    در زمان عقد متاسفانه گاهی بعد از ارضا ایشون خوابشون میبرد و من خیلی ناراحت میشدم

    یا بعضی وقت ها که با اشاره مثلا پوشیدن لباس یا آرایش اعلام نیاز میکردم ، ایشون متوجه نمیشدن یا میل نداشتن و توجه نمیکردن

    بیشتر وقت ها هم بعد از رابطه که معطل غسل میشدم و نمازم دیر میشد خودم را سرزنش میکردم

    الان پنج سال از ازدواجم گذشته و یک بچه دارم
    و احساس میکنم به شدت سرد مزاج شدم
    حتی حین رابطه و نزدیکی تحریک و ارضا نمیشم و از این بابت از داشتن رابطه میترسم
    ممنون بابت کمکتون

    • ◄Responder► گفت:

      دوست عزیز رابطه جنسی زن برعکس مردانه یعنی در تکرار و دوام بیشتر و گرمتر میشه … در این مورد باید با همسرتون بطور جدی صحبت کنید
      اینکه ایشون متوجه رفتارهای شما نمیشه برمیگرده به نوع دیدگاه ایشون که در زندگی آموزش لازم رو کسب نکرده و در کل مردان در این زمینه ها کمی کند عمل میکنن
      برای درمان سردمزاجی داروهای گیاهی متنوعی هست که در مراجعه به س.ک.س تراپیست میتونید درخواست کنید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  20. هلیا گفت:

    سلام خسته نباشید
    ۲۷سالمه قبل ازدواج تنها روش رفع غریزه ام خود ارضایی بوده الان که یکسال از ازدواجم میگذره نمیتونم به تنهایی با رابطه دخول و واژینال ارضا بشم حتما باید تحریک کلیتوریس انجام بدم.از این موضوع همسرم ناراحته که نباید با تحریک ارضا بشی باید با رابطه باشه.در حالی که من لذت ارضا رو دارم.این مشکل رابطمونو کمتر کرده که من میلم بیشتر بشه ولی دارم سرد میشم و عصبی نسب به روابطمون
    لطفا راهنمایی کنید.ممنونم

    • ◄Responder► گفت:

      درسته شما در قبل خودارضایی داشتید ولی دلیلی نمیشه که حتما از دخول به ارگاسم برسید … چون راه رسیدن به ارگاسم در افراد فرق میکنه و تحریک کلیتوریس هم جزیی از ریتم رابطه جنسی شماست
      چون میتونید از این طریق به مرحله برانگیختگی برسید و با همسرتون همزمان به اوج لذت جنسی برسید

      ارگاسم خانم ها و آقایان با هم متفاوت است از این نظر که آقایان از یک طریق به ارگاسم یا اوج لذت جنسی میرسند و خانمها از دو راه. خانها یکی از طریق دخول ارضا میشوند اصطلاحا واژینال و دیگری بر اثر تحریک کلیتوریس که کلیتورال خوانده میشود. افراد زیادی در این مورد سئوال داشتند و راهنمایی خواسته اند، مثلا پرسیدند که اگر تنها با تحریک کلیتوریس به ارگاسم برسند طبیعی است یا نه؟ یا عده ی دیگری گفته اند که از طریق دخول هیچ حسی ندارند و نمیتوانند به ارگاسم برسند.

      برای اینکه خیالتان راحت بشود اول بگویم که نه تنها غیر عادی نیستید خیلی هم طبیعی هستید. قریب به ۸۰% و بیشتر از خانمهایی که مورد تحقیقات مختلف واقع شده اند اعلام کرده اند که تنها از طریق دوم یعنی تحریک کلیتورال به ارگاسم میرسند. دانستن این نکته مهم است چون میتواند مژده ای باشد برای خانهایی مثل شما که هرگز احساس ارگاسم را از طریق دخول تجربه نکرده اند و همچنین خبر خوبی برای آقایانی که چون نمیتوانند خانمشان را به ارگاسم برسانند تصور میکنند که به اختلال انزال زودرس دچار هستند و یا احساس عدم کفایت میکنند.

      با دانستن این نکته میتوانید کاری کنید که هر دو طرف در هر بار برقراری ارتباط جنسی چرخه تان را کامل کنید. چرخه جنسی کامل یعنی از زمانی که تصمیم به برقراری رابطه جنسی می گیرید تا زمانی که به اوج لذت جنسی می رسید و در کنار هم به آرامش می رسید. به زبان دیگر یعنی بجای اینکه با ارضا شدن یک نفر معمولا مرد، نفر بعدی اکثرا خانم به حال خودش رها بشود و از دست هم عصبانی بشوید یا ناامید بشوید و غیره، با ادامه تحریکات بر روی کلیتوریس توسط همسر او هم میتواند به ارگاسم یا اوج لذت جنسی برسد و چرخه اش را کامل کند.

      برای انجام این کار باید خانم اول با بدنش آشنایی داشته باشد که بتواند همسرش را به مرور راهنمایی کند. این شما هستید که باید به او یاد بدهید از چه گونه تماسی لذت میبرید تا ایشان به مرور نحوه انجام صحیح این کار را یاد بگیرند. اگر اطمینان حاصل کنید که هر دو نفر در هر بار برقراری ارتباط جنسی چرخه جنسی تان را کامل کرده اید دیگر بیش از حد نگران انزال آقا پیش از ارضا شدن خانم نیستید و یا دچار این شک و شبهه نخواهید بود که بدلیل کوچک بودن آلت مردانه آقا، خانم قادر نیست ارضا شود چون اندازه آلت در ارضا شدن خانمها تاثیر چندانی ندارد.

      اولا اگر شما پیش از خانمتان ارضا بشوید و یا به انزال برسید لزوما دچار اختلال انزال زودرس نیستید و میتوانید با رعایت نکاتی که گفتم مسئله ارضا نشدن خانم را تا حد زیادی حل کنید. و حتی اگر دچار انزال زودرس هستید در کنار انجام دادن تمرین هایی برای رفع اختلالتان با کامل کردن چرخه هر دو نفرتان مقدار زیادی از تنش رابطه جنسی تا کم می شود بدلیل اینکه معمولا زمان انزال زمانی اهمیت پیدا می کند که یکی از طرفین رضایت جنسی نداشته باشد. برانگیخته شدن و بعد به ارگاسم نرسیدن میتواند هر یک از طرفین را عصبی کند و به مرور زمان از برقراری رابطه جنسی سرد کند.

      اولین مرحله از چرخه جنسی داشتن رغبت جنسی به فرد مقابل است. خانمها دوست دارند اغوا بشوند، دوست دارند بدانند که شما بخاطر اینکه آنها را دوست دارید با آنها ارتباط جنسی برقرار می کنید نه از سر ناچاری و نه برای ارضا شدن خودتان. این حتی شما را در موقعیت ضعیف تری قرار میدهد، چون رابطه جنسی مثل یک نیاز یک طرفه میشود یعنی مرد تقاضا میکند و زن عرضه میکند که حالت متعادلی نیست.

      تمرینی که می دهم برای بر قراری این تعادل خیلی مفید است. این تمرین تمرکزحسی نام دارد:
      جلساتی را فقط برای تمرکز و عشق ورزی به هم اختصاص بدهید. یعنی اگر بچه دارید بعد از اینکه به خواب رفتند و یا روزی که پیش مادربزرگ یا خاله شان هستند زمانی را با هم خلوت کنید. اگر در ابتدا خجالت میکشید ایرادی ندارد که این کار را در نور بسیار کم انجام دهید. حتی میتوانید لباس نازکی به تن داشته باشید که معذب نشوید.

      در طول این تمرین یکی دراز میکشد و دیگری با دقت تمام بدن او را نوازش میکند، دقت کنید که این کار حالت ماساژ دادن ندارد بلکه حالتی است که شما به لذت بردن و کشف نقاط مختلف بدن همسرتان میپردازید. در طول این تمرین از لمس کردن ناحیه تناسلی و سینه هم در خانم ها و هم در آقایان پرهیز کنید، چون این تمرین اصلا ربطی به رابطه جنسی ندارد. این تمرین برای آن است که به هم ثابت کنید تنها برای برقراری رابطه جنسی به سمت هم نمی روید بلکه میتوانید از روی محبت و علاقه همدیگر را لمس کرده و از این تماس لذت ببرید. هر دو طرف باید بر روی احساس خودشان تمرکز کنند.

      بعد جایتان را با هم عوض کنید و بعد از تمرین راجع به احساستان با هم صحبت کنید. از لمس چه مناطقی از بدن طرف مقابلتان لذت بردید؟ اگر چطور بود بهتر می شد و غیره. با وجود اینکه اکثر زوج ها بخصوص کسانی که سال هاست با هم زندگی میکنند فکر میکنند همدیگر را به خوبی می شناسند من تضمین میکنم که با انجام این تمرین نکاتی را در مورد خودتان و همسرتان یاد میگیرید که تعجب زده می شوید.

      این تمرین استانداردی است که برای درمان کم شدن میل جنسی در خانمها توصیه میشود. بخاطر داشته باشید که بر روی مثبت ها تمرکز کنید و تا جای ممکن بدنبال یادگیری باشید تا هر چیز دیگر. اگر هر دو نفر موافق بودید میتوانید این تمرین را هر از گاهی به عنوان بخشی از پیش نوازی پیش از بر قراری رابطه جنسی تان هم استفاده کنید. تاکید میکنم هر از گاهی چون این تمرین نباید همیشه به برقراری رابطه جنسی بیانجامد و گرنه کل هدف آن از بین می رود.

      برای خانمهایی که در رسیدن به اوج لذت جنسی مسئله دارند تمرینات عضلات کف لگن یا پی سی میتواند بسیار موثر باشد. همانطوری که در برنامه های پیش هم گفتم اسم این تمرینها تمرین های کگل است. این ها همان تمرینهایی هستند که برای درمان انزال زودرس در آقایان هم خیلی مفید هستند.

      برای انجامشان باید این مراحل را انجام بدهید:
      • خروج ادرار را در هنگام ادرار کردن بوسیله‎ی سفت کردن عضلات لگنی متوقف کنید و بعد دوباره رها کنید.
      • عضلات لگن را منقبض کرده ، به مدت یک ثانیه نگه دارید و رها کنید. این حرکت را روزی سه بار و هر بار ده مرتبه انجام دهید. به ‎تدریج تعداد انقباضات و دفعات را به ده بار انقباض به تعداد بیست دفعه در روز برسانید.
      • در هر حالتی اینکار را انجام دهید: حتی هنگامی ‎که پشت کامپیوتر هستید، یا وقتی کتاب می‎خوانید و یا با تلفن صحبت می‎کنید.
      • در هنگام نزدیکی انقباض عضلات لگنی که قوی هستند موجب ایجاد لذت برای شما و شریک جنسی‎تان خواهد بود. نتیجه یکباره حاصل نمی‎شود اما تدریجاً تفاوت را متوجه خواهید شد.
      برخی پزشکان معتقدند زنان باردار باید تعداد تمرینات خود را بیشتر از افراد عادی انجام دهند تا آمادگی لازم را برای انجام زایمانی راحت‎تر و سالم‎تر داشته باشند. و این تمرین ها را پس از زایمان ادامه دهند که بعد از زایمان هم قوام واژن شان زودتر به حالت طبیعی بازگردد.

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  21. بابک کرمی گفت:

    با سلام
    لطفا کلینیک فوق تخصصی در رابطه با مشکلات جنسی و اختلال در عمل نعوظ را معرفی فرمایید. ممنون

  22. younes گفت:

    سلام . من الان نزدیک به شش ماه هیچ نوع انزال نداشته ام الان درد عجیبی در بیضه هام دارم . باید چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ◄Responder► گفت:

      ضربه و کوفتگی
      معمولاً کوفتگی و تورم بیضه از جمله عوارض بد ضربات مستقیم به حساب می‌آیند ولی علی‌رغم وجود این حالت هشداردهنده، در اکثر موارد با انجام اقدامات محافظتی می‌توان طی چند روز این مسائل را برطرف نمود.
      اقدامات محافظتی شامل پوشیدن لباس‌های زیر خاص، استفاده از مسکن‌ها و کمپرس گرم است. تورم و کوفتگی ناشی از عمل وازکتومی نیز به همین طریق قابل درمان است.

      عفونت بیضه
      هم بیضه و هم بافت‌های مجاور آن‌ها استعداد قابل ملاحظه‌ای جهت ابتلا به عفونت دارند. زمانی که این عفونت‌ها رخ می‌دهند التهاب سبب بروز درد می‌شود و بیضه‌ها بخصوص در هنگام لمس بسیار دردناک خواهند بود.
      عفونت‌های باکتریایی معمولاً از طریق سیستم ادراری بالا می‌روند و سبب عفونت در این اعضا می‌شود که البته به آنتی‌بیوتیک بسیار عالی پاسخ می‌دهند.
      عفونت‌های ویروسی نظیر اوریون در بالغین بندرت سبب درگیری بیضه‌ها می‌شوند اما در صورت درگیری معمولاً یک بیضه را درگیر می‌کنند؛ هرچند که گاهی ممکن است در افراد کمی هر دو بیضه با هم درگیر شوند. عفونت بیضه ناشی از اوریون، در صورت درگیری هر دو بیضه می‌تواند منجر به عقیمی شود.

      سنگ‌های کلیه
      گاهی اوقات حین دفع سنگ ممکن است، درد تیزی در ناحیه شکم احساس شود که معمولاً این درد به ناحیه بیضه‌ها انتشار می‌یابد. این نوع درد، وجه مشخصه دفع سنگ است. گاهی حتی ممکن است خون در ادرار ظاهر شود. زمانی که پزشک در حضور چنین علائمی هیچ‌گونه اختلالی در بیضه‌ها پیدا نکرد درمان جهت سنگ‌های کلیه توصیه می‌شود.

      هیدروسل (تجمع مایع دور بیضه)
      هیدروسل به معنای تجمع مایع شفاف در داخل کیسه‌ای است که بیضه را احاطه کرده است. گاهی اوقات ممکن است از بدو تولد این حالت وجود داشته باشد که بیشتر به خاطر اختلالات شکل‌گیری کیسه‌های اطراف بیضه‌هاست. هیدروسل‌های کوچک بسختی قابل تشخیص بوده و خودبخود بهبود می‌یابند اما انواع بزرگ هیدروسل باید طی عمل جراحی درمان شوند.

      واریسی شدن رگ‌های بیضه همراه با هیدروسل
      هر دو حالت فوق می‌تواند منجر به بروز ناراحتی در اطراف بیضه‌ها شود. در این حالت فرد بیشتر درد را در اطراف بیضه‌ها حس می‌کند و خود بیضه‌ها معمولاً فاقد درد است. وریدهای اطراف بیضه نیز همانند وریدهای پا می‌تواند واریسی شود که سبب بروز احساس گرمی در نوک بیضه‌ها و محل واریسی شدن وریدها در اطراف بیضه‌ها می‌شود.
      گاهی عروق در هنگام لمس نیز حساس می‌شوند. در موارد متوسط تا شدید استفاده از روش‌های جراحی برای برداشتن عروق واریس، راهکار درمانی مناسبی خواهد بود.

      پیچ‌خوردگی بیضه‌ها
      بیضه‌ها تا حدی متحرکند و اتصالات آن‌ها به پوسته بیضه سبب می‌شود میزان حرکت به حداقل برسد؛ اما گاهی اوقات با ایجاد فشارهای یکباره و شدید ممکن است بیضه‌ها دچار چرخش و پیچ‌خوردگی شوند و در نتیجه گردش خون آن‌ها دچار مشکل شود. در این حالت، بیضه‌ها متورم شده و باعث ایجاد درد در ناحیه تناسلی مردان می‌شود.
      اگرچه گاهی اوقات ممکن است بروز تورم منجر به بازگشت پیچ‌خوردگی شود اما پیچ‌خوردگی دائمی می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا در صورت کاهش یا عدم خون‌رسانی کافی به بیضه‌ها طی ۶ ساعت، این بافت خواهد مرد.
      برای تصحیح این اختلال باید بلافاصله و به صورت اورژانسی عمل جراحی انجام شود اما اگر بیضه دچار تخریب شده باشد، راهی جز برداشتن آن‌ها وجود ندارد.
      گفته می‌شود مرد با یک بیضه نیز می‌تواند فعالیت تناسلی خود را به طور طبیعی دنبال کند و بچه‌دار شود.

      فتق
      فتق زمانی رخ می‌دهد که دیواره عضلانی تشکیل‌دهنده شکم در یک نقطه ضعیف شده و بخشی از حلقه‌های روده از بین این شکاف بیرون بزند و سبب ایجاد توده‌ای شود که روی پوست قابل مشاهده است.
      در ناحیه کشاله ران و در صورت بروز فتق، پائین آمدن حلقه‌ای از روده سبب می‌شود که بیضه بزرگ‌تر از معمول به نظر آمده و دردی ایجاد شود که بیشتر به نظر می‌رسد دارای منشأ شکمی باشد. این درد با حرکت، سرفه یا عطسه بدتر می‌شود.

      که در مورد شما وجود مورد زیر بیشتره
      تحریکات جنسی
      گاهی اوقات تحریکات جنسی که در نهایت منجر به انزال نشود، منجر به بروز احتقان در لوله‌های منی‌بر (یا انتقال‌دهنده منی) خواهد شد که این امر منجر به بروز درد در بیضه‌ها می‌شود، این حالت به طور کلی خطرناک نیست اما ناخوشایند خواهد بود (بسیاری از پزشکان و متخصصان این حوزه معتقدند جلوگیری از خروج منی هنگام انزال مشکل‌ساز خواهد بود). در هر صورت این گونه درد بعد از چند ساعت بهبود خواهد یافت.

  23. باران گفت:

    سه ساله که اذدواج کردم اما ارگاسم نمیشم همه راهکارهارو امتحان کردم اما نمیشه خجالت میکشم به دکتر مراجعه کنم

    • ◄Responder► گفت:

      اگر بخواهیم ارگاسم را در یک عبارت خلاصه کنیم باید گفت: رسیدن به اوج لذت جنسی. به بیان دیگر ارگاسم یعنی بدن از لحاظ احساسی و بدنی به اوج فعالیت می رسد. وقتی زن با شوهر تحریک جنسی می شوند. به تدریج تمام بدن چه از نظر فیزیولوژی و چه از نظر احساسی به حالتی می رسد که هر لحظه در حال افزایش است. البته در متون تخصصی ارگاسم به این صورت تعریف می شود: انقباض شدید ماهیچه ای در طی رابطه جنسی که به همراه تغییر در برخی علایم بدنی مانند تغییر در ضربان قلب، تغییر در فشار خون و تغییر در عمق و نرخ تنفس می باشد. البته برخی از محققان در تعریف ارگاسم سعی دارند جنسیت را مجزا کنند و آن را این گونه تعریف می کنند: ارگاسم عبارتست از اوج لذت جنسی و رها شدن تنش های جنسی. لازم به ذکر است ارگاسم در مردان با احساس ذهنی غیر قابل اجتناب بودن انزال شروع شده و با بروز انزال پایان می یابد. اما ارگاسم در زنان با انقباض مجرای واژینال همراه است؛ تغییرات دیگری در ارگاسم زنان ،چون حرکات غیر ارادی و ارادی عضلانی، زیاد شدن فشار خون و افزایش تعداد ضربان قلب نیز در این مرحله روی می دهد.
      ارگاسم در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است. به اوج نرسیدن در حین عمل جنسی میتواند سرمنشا مشکلات فراوانی باشد. ثابت شده که ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی در این مسئله میباشد. زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می توانند به ارگاسم مطلوب برسند. که در این میان مردان وظیفه سنگین تری دارند و بایستی با کسب مهارت در به ارگاسم رسیدن رسیدن و لذت جنسی به همسرشان کمک کنند و همچنین همسر نسبت به شوهر این وظیفه را انجام دهد.ارگاسم در مردان صرفاً با تحریکات بدنی و تماس ایجاد می شود. در حالیکه این پدیده در خانم ها بسیار پیچیده تر بوده و تا حد بسیار زیادی به شرایط روحی و ارتباط عاطفی طرفین بستگی دارد. به ارگاسم نرسیدن زنان می تواند به دلیل بی علاقگی، اضطراب و شرایط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد و بعلاوه برای بعضی خانم ها این الزام وجود ندارد که با هر مقاربت الزاماً به ارگاسم برسد.
      انواع ارگاسم در زنان
      ارگاسم در زنان تبدیل به یک مساله پیچیده در زناشویی شده است. برخی معتقدند ارگاسم در زنان به دو صورت ارگاسم کلوتیرال و ارگاسم واژینال است:
      مفهوم ارگاسم واژینال در زنان موضوعی است که نخستین بار توسط زیگموند فروید مطرح گردید. وی معتقد بود که ارگاسم کلوتیرال پدیده ای مختص دوران نوجوانی و مصادف با رسیدن به سن بلوغ است ولی در زنان بالغ این ارگاسم کلیتورال به ارگاسم واژینال تبدیل می گردد یعنی ارگاسمی که بدون تحریک ناحیه کلیتوریس رخ می دهد. در حالیکه فروید در مورد اظهاراتش هیچ دلیل و مدرک علمی نداشت اما این نظریه قابل تامل بوده و در اذهان زنان ، تاثیرات خاص خود را گذاشته بود.
      بسیاری از زنان وقتی از تماس زناشویی واژینال به مرحله ارگاسم نمی رسیدند احساس نقص و کمبود می کردند چرا که مطابق با نظریه فروید تنها راه به ارگاسم رسیدن زنان از طریق رابطه زناشویی کلاسیکی است که با همسرش دارد و این طرز فکر موجب می شد که زوجین برای ایجاد تغییر در کیفیت و کمیت ارتباط زناشویی خود تلاشی به خرج ندهند. این در حالیست که بسیاری از زنان تنها می توانند از طریق ایجاد تحریکات ناحیه کلیتوریس در هنگام رابطه زناشویی به ارگاسم برسند.
      در سال ۱۹۶۶ مسترز و جانسون در زمینه مراحل تحریک جنسی، تحقیقاتی را انجام دادند که این تحقیقات بر روی زنان و مردان با هم صورت گرفت. هر چند که چند سال قبل، کینزی سعی نموده بود مراحل فیزیولوژیک قبل و بعد از ارگاسم را مورد بررسی قرار دهد. (این مراحل عبارت بودند از: مرحله پیدایش انگیزش، پلاتو، ارگاسم و مرحله فرو نشینی).
      مسترز و جانسون در طی مطالعات خود مشاهده کردند که مرحله ارگاسم می تواند شامل ارگاسم کلیتورال و یا ارگاسم واژینال باشد. همچنین پژوهشهای دیگری در همین زمینه نشان داد که بافت ناحیه کلیتورال به مقدار قابل توجهی به داخل ناحیه واژینال ادامه پیدا کرده است. این مطالعات این مساله را به اثبات رساند که بین ارگاسم واژینال و کلیتورال تفاوتی وجود نداشته و آنها دو فاز متفاوت از هم نیستند.
      لذا ارگاسم در زنان به این صورت است که برخی از زنان با تحریک ناحیه کلیتوریس و برخی دیگر با تحریک ناحیه واژینال به مرحله ارگاسم می رسند. اما در هر حال ارگاسم در هر دو دسته این زنان یک مفهوم دارد. حتی برخی معتقدند این ارتباط میان ناحیه واژینال و کلیتورال باعث شده که ناحیه کلیتورال پایه ای برای ارگاسم زنان به شمار آید. همچنین یکی از مهمترین پژوهشهایی که در این زمینه توسط دکتر هلن کانل صورت گرفته عنوان می کند که ارتباط داخلی که میان کلیتوریس و واژینال وجود دارد، منشا احساس ارگاسمی است که زنان آن را در طی رابطه زناشویی حس می کنند.
      با این فرض که در اثر مقاربت در رابطه جنسی، سطح داخلی بافت کلیتوریس تحریک شود. این محقق معتقد است که دیواره واژن همان کلیتوریس است. ضمنا در برخی از زنان ناحیه کلیتوریس وسیع تر بوده و لذا شدت تحریک این دسته از زنان باید شدید تر از سایرین باشد یعنی این دسته از زنان نیاز دارند تا در هنگام ارتباط زناشویی با همسرشان، برای رسیدن به مرحله ارگاسم بیشتر مورد تحریک قرار گیرند. این در حالیست که زنانی با بافت طبیعی و معمولی نیازی به تحریکات شدید تر و بیشتر ندارند. شناخت این مساله در بهبود کیفیت رابطه زناشویی در زوجین کمک شایان توجهی خواهد کرد.
      بر طبق نتایج مطالعه ای که اخیرا در مجله نوروکوانتولوژی NeuroQuantology به چاپ رسیده است ۴ نوع ارگاسم متفاوت در زنان وجود دارد. ارگاسم کلیتوریس، واژن، مخلوط و ارگاسم چندگانه که تلاش برای رسیدن به هر کدام از این ارگاسم ها می تواند در رابطه جنسی شما تنوع ایجاد کند. در ادامه به تشریح هر کدام از آن ها می پردازیم.
      ارگاسم کلیتوریس در زنان
      کلیتوریس که در قسمت بیرونی دستگاه تناسلی زن قرار دارد، نقطه بسیار حساسی است.علت این حساسیت تمرکز بیش از ۸۰۰۰ پایانه عصبی در این قسمت است. از این رو تحریک این نقطه به یکی از انواع ارگاسم یعنی ارگاسم کلیتوریس منجر می شود. اگر عمل تحریک مستقیما از این نقطه از اندام جنسی زن شروع شود سبب می شود تا او حداقل احساس لذت ارگاسم کلیتوریس را تجربه کند. از این رو برای دستیابی به حداکثر لذت این ارگاسم باید قبل از رفتن به سراغ نقطه حساس اصلی یعنی کلیتوریس، سایر قسمت های بدن و اندام تناسلی زن به خوبی مورد لمس، نوازش و ماساژ قرار گیرد تا به خوبی برای رسیدن به اوج لذت این ارگاسم تحریک شده باشد.

      ارگاسم واژینال در زنان
      اگرچه هنوز بر سر وجود G point (نقطه حساس درون واژن زنان که با تحریک آن به اوج لذت جنسی می رسند) بحث وجود دارد اما ۳۰ درصد از زنان مدعی هستند که تنها در اثر دخول آلت تناسلی مرد در واژن و تحریک شدن این نقطه، ارگاسم های شدیدی را تجربه می کنند. از آنجایی که نقطه جی در دیواره قدامی واژن قرار دارد بهتراست عمل دخول در حالی صورت گیرد که زن و مرد روبرو هم و به یک پهلو دراز کشیده اند تا تحریک این دیواره بهتر صورت گیرد.

      ارگاسم همزمان در زنان
      بر طبق نتایج این پژوهش، ارگاسم همزمان کلیتوریس و واژینال، قویترین حالت ارگاسم در زنان است که شدت و قدرت آن می تواند ۲ برابر هر کدام از این ارگاسم ها به تنهایی باشد. رسیدن یک زن به این ارگاسم بسیار ایده آل است. در این حالت پوزیشن قرار گیری مرد و زن باید بگونه ای باشد که هر دو نقطه حساس کلیتوریس و G Point در زن تحریک شود، مانند پوزیشن هایی که در حالت درازکش و یا نشسته زن بر روی مرد قرار می گیرد. احتمال رسیدن به این ارگاسم در زنان در حالتی که زن قبل از اینترکورس (دخول واژینال) به شدت تحریک شود، بیشتر خواهد بود. از این رو بهتر است مرحله عشقبازی به اندازه کافی بطول انجامد تا احتمال این نوع ارضا شدن زنان بیشتر شود.

      ارگاسم چندگانه در زنان
      در ارگاسم چندگانه یک ارگاسم بلافاصله بعد از ارگاسم دیگر اتفاق می افتد بطوری که هیچ فاصله زمانی بین آنها نباشد. این حالت با ارگاسم هایی که با فاصله زمانی اما در طی یک شب (یا طی رابطه جنسی چند ساعته) اتفاق می افتد متفاوت است اگرچه رسیدن به این نوع ارگاسم نیز مطلوب است. تحقیقات نشان می دهد ارگاسم چندگانه در برخی از زنان امکانپذیر است، درواقع آن دسته از زنانی که بتوانند پس از رسیدن به یک ارگاسم همچنان تحریک شدن را تحمل کنند. برای دستیابی به ارگاسم چندگانه باید پس از رسیدن به یکی از ۲ ارگاسم کلیتوریس یا G point، تحریک زن از نقطه ارگاسم دیگر و یا سینه و نوک آنها ادامه یابد.
      لذت جنسی کدام ارگاسم در زنان بیشتر است ؟
      رضایت جنسی پدیده‌ای فیزولوژیکی نیست اتفاقات اصلی در مغز انسان می‌افتد از اینرو تفاوتی بین ارضای جنسی از ناحیه کلیتوریس و یا دخول واژینال وجود ندارد. اما در هر حال ارگاسم در هر دو دسته این زنان یک مفهوم دارد. حتی برخی معتقدند این ارتباط میان ناحیه واژینال و کلیتورال باعث شده که ناحیه کلیتورال پایه ای برای ارگاسم زنان به شمار آید. همچنین یکی از مهمترین پژوهش‌هایی که در این زمینه توسط دکتر هلن کانل صورت گرفته عنوان می‌کند که ارتباط داخلی که میان کلیتوریس و واژینال وجود دارد، منشا احساس ارگاسمی است که زنان آن را در طی رابطه زناشویی حس می‌کنند.
      با این فرض که در اثر مقاربت در رابطه جنسی، سطح داخلی بافت کلیتوریس تحریک شود. این محقق معتقد است که دیواره واژن همان کلیتوریس است. ضمنا در برخی از زنان ناحیه کلیتوریس وسیع تر بوده و لذا شدت تحریک این دسته از زنان باید شدید تر از سایرین باشد یعنی این دسته از زنان نیاز دارند تا در هنگام ارتباط زناشویی با همسرشان، برای رسیدن به مرحله ارگاسم بیشتر مورد تحریک قرار گیرند. این در حالیست که زنانی با بافت طبیعی و معمولی نیازی به تحریکات شدید تر و بیشتر ندارند. شناخت این مساله در بهبود کیفیت رابطه زناشویی در زوجین کمک شایان توجهی خواهد کرد.
      برخی‌ها ارگاسم را فقط در اندام‌های جنسی خود و برخی دیگر در سایر اعضای بدنشان احساس می‌نمایند. وقتی زنان به ارگاسم می‌رسند، بدن آنها قدری به هم جمع شده و ماهیچه‌هایشان جنب و جوش پیدا می‌کند. همچنین ماهیچه‌های دیواره‌ی مهبل به همراه ماهیچه‌های لگنچه و مخرج با ریتم منظمی منقبض می‌شوند. بر خلاف مردان که پس از ارگاسم، تمایل جنسی آنها دقایقی کاهش یافته و نعوظ آنها کاهش می‌یابد، هنگامی که زنان وارد مرحله‌ی آرامش شده و انقباض ماهیچه‌ها در آنها کاهش می‌یابد، آنها می‌توانند به سرعت و مجدداً به مرحله تداوم لذت بازگشته و آمیزش دوباره را از همانجا شروع نمایند.
      بسیاری از زوجین تصور می‌کنند که ارگاسم در زنان مانند مردان به هنگام دخول ایجاد می‌شود و نیازی به تحریک کلیتوریس نیست. به همین دلیل دیده می‌شود که بسیاری از زنان در آمیزش‌های خود به ارگاسم نمی‌رسند و حتی ارگاسم را با دیگر حالات چرخه‌ی واکنش جنسی، به ویژه تداوم لذت، اشتباه می‌گیرند. اما باید گفت که اندام اصلی ارگاسمی زنان کلیتوریس است و معمولاً زنان از تحریک‌های مهبلی به ارگاسم نمی‌رسند.
      برخی سوالات متداول در این زمینه عبارت‌اند از:
      هر کاری میکنم همسرم از دخول ارگاسم نمیشود.
      هیچ حسی نسبت به دخول ندارم.
      بعد ازد خول باید با تحریک کلیتوریس ارضا شم.
      و سوالاتی از این قبیل که یک پاسخ دارد:
      ارگاسم در ۷۰ درصد از خانم‌ها از ناحیه کلیتوریس است؛ بدین ترتیب تنها ۳۰ درصد از خانم ها از طریق دخول و رابطه واژینال ارگاسم را تجربه میکنند و کاملا طبیعی است.
      افزایش ارگاسم در زنان , لذت جنسی و ارگاسم در زنان , دلایل ارگاسم در زنان
      رسیدن به ارگاسم و لذت جنسی در زنان
      مدت زمان ارگاسم در زنان
      به طور کلی تخمین زده می شود که ارگاسم در زنان حدود بیست ثانیه به طول می انجامد که شامل انقباضات ماهیچه ای در ناحیه لگن، واژینال، رحم و .. است. البته ارگاسم در زنان در برخی دیگر خیلی زود شروع شده و خاتمه می یابد؛ یعنی زمان کلی ارگاسم زنان در برخی تنها در حدود یک ثانیه است در حالیکه این ارگاسم در همین یک ثانیه ابتدا شدتش خیلی زیاد است و بعد کاهش می یابد.
      در برخی از لحظات این انقباضات منظم و متوالی ، توام با لرزشهای نامنظم خواهد بود ولی در موارد دیگر وقتی زنان احساس ارگاسم می کنند این احساس با انقباضات لگنی و … توام نمی باشد. این مساله نشان می دهد که کیفیت و احساس ارگاسم در زنان مختلف می تواند به شکلهای مختلف خود را نشان دهد و ارایه یک نسخه واحد در مورد ارگاسم زنان برای همه منطقی به نظر نمی رسد.
      میزان یا شکل ارگاسم در زنان
      ارگاسم در زنان از فرآیند پیچیده تری نسبت به مردان برخوردار است و به همین دلیل زمانی بیشتر می برد تا زنان به ارگاسم برسد. ارگاسم حاصل انقباض هایی غیر ارادی در ماهیچه ها می باشد که این انقباض ها در زنان در یک سوم بیرونی مهبل و در مردان در ماهیچه های لگنچه صورت می گیرد. ارگاسم در زنان به شکلهای مختلفی صورت میگیرد زنان تجربه ی ارگاسم خود را به شکل های مختلفی بیان می کنند، برخی می گویند که ارگاسم مانند یک عطسه بزرگ می باشد و برخی هم آن را همچون صعود به یک قله ی بلند بیان می کنند.
      برخی ها ارگاسم را فقط در اندامهای جنسی خود و برخی دیگر در سایر اعضای بدنشان احساس می نمایند. وقتی زنان به ارگاسم می رسند، بدن آنها قدری به هم جمع شده و ماهیچه هایشان جنب و جوش پیدا می کند. همچنین ماهیچه های دیواره ی مهبل به همراه ماهیچه های لگنچه و مخرج با ریتم منظمی منقبض می شوند. بر خلاف مردان که پس از ارگاسم، تمایل جنسی آنها دقایقی کاهش یافته و نعوظ آنها کاهش می یابد، هنگامی که زنان وارد مرحله ی آرامش شده و انقباض ماهیچه ها در آنها کاهش می یابد، آنها می توانند به سرعت و مجدداً به مرحله تداوم لذت بازگشته و آمیزش دوباره را از همانجا شروع نمایند.
      بسیاری از زوجین تصور می کنند که ارگاسم در زنان مانند مردان به هنگام دخول ایجاد می شود و نیازی به تحریک کلیتوریس نیست. به همین دلیل دیده می شود که بسیاری از زنان در آمیزش های خود به ارگاسم نمی رسند و حتی ارگاسم را با دیگر حالات چرخه ی واکنش جنسی، به ویژه تداوم لذت، اشتباه می گیرند. اما باید گفت که اندام اصلی ارگاسمی زنان کلیتوریس است و معمولاً زنان از تحریک های مهبلی به ارگاسم نمی رسند.
      ارگاسم در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمی توان مشخص کرد. حدود ۱۰ درصد از زنان به ارگاسم نمی رسند یا ارگاسم آنان از طریق خود ارضایی می باشد یادگیری به ارگاسم رسیدن زنان به یک امر مهم و ضروری برای بقای زندگی زناشویی تبدیل شده است.
      راه های رسیدن به ارگاسم در زنان
      در ارتباط زناشویی ،زن و مرد هر دو برای رسیدن به ارگاسم باید همکاری کنند. نیازهای یکدیگر را برطرف نمایند. در خیلی مواقع بیشتر به نقش زنان پرداخته شده در حالی که مردان با رفتار درست خود در رابطه ی زناشویی می توانند باعث شوند همسرشان احساس لذت بیشتری کرده و شریک جنسی مناسب تری گردد.
      ملاعبه کردن یکی از راههای به ارگاسم رسیدن زنان است؛ ملاعبه یعنی بازی کردن در روابط جنسی به معنای بازی با اعضای جنسی زن می باشد.
      تحریک جنسی زن قبل از دخول، امر لازمی است. همه زنان، نقطه تحریک جنسی ویژه ای دارد. یکی از نوازش ملایم سینه ها خوشش می آید، دیگری از آغوش و تنگ در بغل گرفتن . لمس اعضای تناسلی (فرج ومهبل) نیز در برخی دیگر محرک عمل است .هر مردی باید نقاط شهوی ویژه زن خود را یافته، قبل از دخول به نوازش آنها بپردازد. برخی اعمال و تماس زود گذر دهانی تناسلی مثل بوسه اندام های آمیزشی یکدیگر نیز طبیعی به حساب می آید. برخی زنها از عوامل روانی بیشتر از ملامسه و تحریکات فیزیکی لذت می برند. بیان جملات عشقی و تعریف از زیبایی واظهار علاقه بیش از حد سبب آمادگی جنسی برخی از ایشان می شود.
      ارگاسم در زنان یا به عبارتی انزال هر زنی مستلزم شراط خاصی است. گاهی مستلزم کارهایی که به ظاهر بی معنا وخنده آور جلوه می کند؛ امّا تا جایی که ممکن است وممنوعیتی از جهت شرعی واخلاقی ندارد، باید در تأمین آن ها کوشید تا به ارگاسم رسیدن زنان کمک کند.
      نقاط حساس بدن ، نقاطی هستند که به تحریک های دستی و نوازش ها به شدت واکنش نشان می دهند. علاوه بر سینه ها و اندام های جنسی که حساسترین اندام های بدن می باشد، لاله گوش، پشت گردن، زیر بغل، انگشتان و دستها، باسن و قسمت‌های داخلی رانها، اطراف مخرج، پشت زانوها، مچ پا و ساقها، کف وانگشتان پا نیز دیگر اندام های حساس بدن را تشکیل می دهند. باید این قسمت ها را به آرامی نوازش و تحریک کنید. نوازش قسمت های مذکور قبل و در طول آمیزش، می تواند شما را برای شروع نزدیکی کاملاً آماده نماید.
      در این مرحله (آمادگی)، در صورتی که نقاط شهوی و محرک جنسی زن نیز به وسیله شوهر او خوب تحریک شده باشد، از ابتدا و قبل از دخول، غدد برتلن وغدد اسکن شروع به ترشح می کنند که در تمام مراحل جماع ادامه دارد. این ترشحات باعث سهولت دخول آلت در مرحله بعدی می گردد.
      حواسی چون حس دیداری و حس بساوایی در این مرحله نقشی غیر قابل انکار دارند. به زبان دیگر، مهارت های پیشنوازی جنسی زوجین در این مرحله کار آرایی محسوس دارد. طرفین باید با اعمال کردن مهارت‌های مقاربتی خویش هر چه بیشتر طرف ارتباطی خود را تحریک کنند. این تحریکات نهایتاً سبب تقویت میل جنسی شده و سرانجام زوجین در آستانه مرحله سوم (ارگاسم ) قرار می گیرند. مرد کاردان و با تجربه به کسی گفته می شود که ارگاسم خود را مهار کرده و آن را با اوج لذت جنسی زن هماهنگ سازد.
      ممکن است برخی روتین های زندگی برای شما خوشایند باشد مانند روتینی که سبب می شود هر روز صبح از خانه بیرون بروید و یا اینکه در پایان روز انجام تمرینات ورزشی تان به باشگاه بروید ، اما آیا در رابطه جنسی با شریکتان نیز باید به یک روتین تکیه کنید؟ به نظر خیلی خوشایند نمی آید.
      نکات دستیابی به ارگاسم در زنان
      با تمرین این روش ها میتوانید لذت زیادی از سکس خود ببرید و ارگاسم را برای او لذتبخش تر کنید.
      ۱- اکثر زنان به اشتباه تصور می کنند که در طول رابطه جنسی آرامش بسیار مهم است اما آنها از این نکته غافل هستند که تنش هم در طول رابطه جنسی بسیار مهم و عامل رسیدن به ارگاسم است.زنان باید یاد بگیرند که تمام عضلات آنها ساق پا ؛شکم، باسن و… دررسیدن به ارگاسم درگیر می شوند.اکثر زنان می گویند هنگام ارگاسم انقباض در لگن را احساس می کنند.
      ۲- اکثر زنان رابطه جنسی ذهن فعالی دارند و نمی توانند آن را بر این فعالیت متمرکز کنند. فکرهایی که تمام مغز را اشغال می کنند و به جای تحریک و تشویق جنسی منجر به واپس زدگی میل جنسی می شود.سعی کنید ذهن خود را از تمامی مسائل خالی کنید و در این لحظه فقط به همین مسئله بیندیشید.
      ۳- در موارد بغرنج تر برای درمان حتما به یک پزشک مراجعه کنید و با استفاده از داروهایی تجویز شده زندگی زناشویی خود را انجات دهید تجویز پزشک در بیشتر مواقع می تواند مشکل را برطرف کند.
      ۴- مهم است که رابطه جنسی شما در محیطی آرام و بدون استرس صورت گیرد. بعلاوه باید ارتباط شما صمیمانه و راحت باشد. اهمیت این موضوع از آن جهت است که موقع ارگاسم، زنان احساسی مشابه دفع ادرار دارند، بنابراین شما با اطمینان بخشیدن به او از اینکه هیچ اتفاق بدی نمی افتد و مانع شدن از ایجاد اضطراب در او بخاطر این احساس میتوانید شانس ارگاسم را در شریک جنسیتان بالاتر ببرید.
      ۵- با استفاده از نوک انگشتتان در داخل واژن به فاصله یک بند انگشت قسمت اسفنجی را پیدا کنید . می توانید انگشت دیگر خود را هم وارد واژن کرده و این نقطه را به سمت بالا مالش دهید. فشار کمی به آن وارد کنید . همین موقع ممکن است به او احساس دفع ادرار دست دهد. این حالت دقیقا برابر با ارگاسم است.
      ۶- همزمان با تحریک نقطه جی ( نقطه ای که در بالا ذکر شد ) از داخل واژن، با انگشت دیگرخود کلیتوریس را هم تحریک کنید . از او بخواهید تا ماهیچه های لگنی خود را منقبض کند. با دست شکم او را نوازش کنید.
      ۷- نزدیکی از پشت در حالت سجده یا در کنارهم بعلت تماس مناسب نوک آلت مرد با دیواره قدامی زن از مناسبترین حالت های نزدیکی برای رسیدن به ارگاسم می باشد.
      ۸- شرایط روحی نیز عامل مهمی در احساس رضایت جنسی و رسیدن به ارگاسم محسوب می شود. گاهی حتی چند جمله عاشقانه و محبت آمیز می تواند باعث ارگاسم شود.
      مشکل ارگاسم در زنان , لذت جنسی و ارگاسم در زنان , دلایل ارگاسم در زنان
      مشکلات ارگاسم در زنان
      افزایش سرعت ارگاسم در زنان
      ارگاسم خانم ها و آقایان با هم متفاوت است از این نظر که آقایان از یک طریق به ارگاسم یا اوج لذت جنسی میرسند و خانمها از دو راه. خانها یکی از طریق دخول ارضا میشوند اصطلاحا واژینال و دیگری بر اثر تحریک کلیتوریس که کلیتورال خوانده میشود. افراد زیادی در این مورد سئوال داشتند و راهنمایی خواسته اند، مثلا پرسیدند که اگر تنها با تحریک کلیتوریس به ارگاسم برسند طبیعی است یا نه؟ یا عده ی دیگری گفته اند که از طریق دخول هیچ حسی ندارند و نمیتوانند به ارگاسم برسند.
      برای اینکه خیالتان راحت بشود اول بگویم که نه تنها غیر عادی نیستید خیلی هم طبیعی هستید. قریب به ۸۰% و بیشتر از خانمهایی که مورد تحقیقات مختلف واقع شده اند اعلام کرده اند که تنها از طریق دوم یعنی تحریک کلیتورال به ارگاسم میرسند. دانستن این نکته مهم است چون میتواند مژده ای باشد برای خانهایی مثل شما که هرگز احساس ارگاسم را از طریق دخول تجربه نکرده اند و همچنین خبر خوبی برای آقایانی که چون نمیتوانند خانمشان را به ارگاسم برسانند تصور میکنند که به اختلال انزال زودرس دچار هستند و یا احساس عدم کفایت میکنند.
      با دانستن این نکته میتوانید کاری کنید که هر دو طرف در هر بار برقراری ارتباط جنسی چرخه تان را کامل کنید. چرخه جنسی کامل یعنی از زمانی که تصمیم به برقراری رابطه جنسی می گیرید تا زمانی که به اوج لذت جنسی می رسید و در کنار هم به آرامش می رسید. به زبان دیگر یعنی بجای اینکه با ارضا شدن یک نفر معمولا مرد، نفر بعدی اکثرا خانم به حال خودش رها بشود و از دست هم عصبانی بشوید یا ناامید بشوید و غیره، با ادامه تحریکات بر روی کلیتوریس توسط خود خانم و یا شریک جنسی اش او هم میتواند به ارگاسم یا اوج لذت جنسی برسد و چرخه اش را کامل کند.
      برای انجام این کار باید خانم اول با بدنش آشنایی داشته باشد که بتواند همسرش را به مرور راهنمایی کند. این شما هستید که باید به او یاد بدهید از چه گونه تماسی لذت میبرید تا ایشان به مرور نحوه انجام صحیح این کار را یاد بگیرند. اگر اطمینان حاصل کنید که هر دو نفر در هر بار برقراری ارتباط جنسی چرخه جنسی تان را کامل کرده اید دیگر بیش از حد نگران انزال آقا پیش از ارضا شدن خانم نیستید و یا دچار این شک و شبهه نخواهید بود که بدلیل کوچک بودن آلت مردانه آقا، خانم قادر نیست ارضا شود چون اندازه آلت در ارضا شدن خانمها تاثیر چندانی ندارد.
      اولا اگر شما پیش از خانمتان ارضا بشوید و یا به انزال برسید لزوما دچار اختلال انزال زودرس نیستید و میتوانید با رعایت نکاتی که گفتم مسئله ارضا نشدن خانم را تا حد زیادی حل کنید. و حتی اگر دچار انزال زودرس هستید در کنار انجام دادن تمرین هایی برای رفع اختلالتان با کامل کردن چرخه هر دو نفرتان مقدار زیادی از تنش رابطه جنسی تا کم می شود بدلیل اینکه معمولا زمان انزال زمانی اهمیت پیدا می کند که یکی از طرفین رضایت جنسی نداشته باشد. برانگیخته شدن و بعد به ارگاسم نرسیدن میتواند هر یک از طرفین را عصبی کند و به مرور زمان از برقراری رابطه جنسی سرد کند.
      اولین مرحله از چرخه جنسی داشتن رغبت جنسی به فرد مقابل است. خانمها دوست دارند اغوا بشوند، دوست دارند بدانند که شما بخاطر اینکه آنها را دوست دارید با آنها ارتباط جنسی برقرار می کنید نه از سر ناچاری و نه برای ارضا شدن خودتان. این حتی شما را در موقعیت ضعیف تری قرار میدهد، چون رابطه جنسی مثل یک نیاز یک طرفه میشود یعنی مرد تقاضا میکند و زن عرضه میکند که حالت متعادلی نیست.
      تمرینی که می دهم برای بر قراری این تعادل خیلی مفید است. این تمرین تمرکزحسی نام دارد:
      جلساتی را فقط برای تمرکز و عشق ورزی به هم اختصاص بدهید. یعنی اگر بچه دارید بعد از اینکه به خواب رفتند و یا روزی که پیش مادربزرگ یا خاله شان هستند زمانی را با هم خلوت کنید. اگر در ابتدا خجالت میکشید ایرادی ندارد که این کار را در نور بسیار کم انجام دهید. حتی میتوانید لباس نازکی به تن داشته باشید که معذب نشوید.
      در طول این تمرین یکی دراز میکشد و دیگری با دقت تمام بدن او را نوازش میکند، دقت کنید که این کار حالت ماساژ دادن ندارد بلکه حالتی است که شما به لذت بردن و کشف نقاط مختلف بدن همسرتان میپردازید. در طول این تمرین از لمس کردن ناحیه تناسلی و سینه هم در خانم ها و هم در آقایان پرهیز کنید، چون این تمرین اصلا ربطی به رابطه جنسی ندارد. این تمرین برای آن است که به هم ثابت کنید تنها برای برقراری رابطه جنسی به سمت هم نمی روید بلکه میتوانید از روی محبت و علاقه همدیگر را لمس کرده و از این تماس لذت ببرید. هر دو طرف باید بر روی احساس خودشان تمرکز کنند.
      بعد جایتان را با هم عوض کنید و بعد از تمرین راجع به احساستان با هم صحبت کنید. از لمس چه مناطقی از بدن طرف مقابلتان لذت بردید؟ اگر چطور بود بهتر می شد و غیره. با وجود اینکه اکثر زوج ها بخصوص کسانی که سال هاست با هم زندگی میکنند فکر میکنند همدیگر را به خوبی می شناسند من تضمین میکنم که با انجام این تمرین نکاتی را در مورد خودتان و همسرتان یاد میگیرید که تعجب زده می شوید.
      این تمرین استانداردی است که برای درمان کم شدن میل جنسی در خانمها توصیه میشود. بخاطر داشته باشید که بر روی مثبت ها تمرکز کنید و تا جای ممکن بدنبال یادگیری باشید تا هر چیز دیگر. اگر هر دو نفر موافق بودید میتوانید این تمرین را هر از گاهی به عنوان بخشی از پیش نوازی پیش از بر قراری رابطه جنسی تان هم استفاده کنید. تاکید میکنم هر از گاهی چون این تمرین نباید همیشه به برقراری رابطه جنسی بیانجامد و گرنه کل هدف آن از بین می رود.
      برای خانمهایی که در رسیدن به اوج لذت جنسی مسئله دارند تمرینات عضلات کف لگن یا پی سی میتواند بسیار موثر باشد. همانطوری که قبلا گفته شد اسم این تمرینها تمرین های کگل است. این ها همان تمرینهایی هستند که برای درمان انزال زودرس در آقایان هم خیلی مفید هستند.
      برای انجامشان باید این مراحل را انجام بدهید:
      • خروج ادرار را در هنگام ادرار کردن بوسیله‎ی سفت کردن عضلات لگنی متوقف کنید و بعد دوباره رها کنید.
      • عضلات لگن را منقبض کرده ، به مدت یک ثانیه نگه دارید و رها کنید. این حرکت را روزی سه بار و هر بار ده مرتبه انجام دهید. به ‎تدریج تعداد انقباضات و دفعات را به ده بار انقباض به تعداد بیست دفعه در روز برسانید.
      • در هر حالتی اینکار را انجام دهید: حتی هنگامی ‎که پشت کامپیوتر هستید، یا وقتی کتاب می‎خوانید و یا با تلفن صحبت می‎کنید.
      • در هنگام نزدیکی انقباض عضلات لگنی که قوی هستند موجب ایجاد لذت برای شما و شریک جنسی‎تان خواهد بود. نتیجه یکباره حاصل نمی‎شود اما تدریجاً تفاوت را متوجه خواهید شد.
      برخی پزشکان معتقدند زنان باردار باید تعداد تمرینات خود را بیشتر از افراد عادی انجام دهند تا آمادگی لازم را برای انجام زایمانی راحت‎تر و سالم‎تر داشته باشند. و این تمرین ها را پس از زایمان ادامه دهند که بعد از زایمان هم قوام واژن شان زودتر به حالت طبیعی بازگردد.
      ارگاسم در زنان , لذت جنسی و ارگاسم در زنان , دلایل ارگاسم در زنان
      رازهای ارگاسم در زنان

      دلایل به ارگاسم نرسیدن زنان
      به ارگاسم نرسیدن زنان می‌تواند به دلیل بی علاقگی، اضطراب و شرایط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد و بعلاوه برای بعضی خانم‌ها این الزام وجود ندارد که با هر مقاربت الزاماً به ارگاسم برسد.
      عدم تمرکز: اکثر زنان رابطه جنسی ذهن فعالی دارند و نمی‌توانند آن را بر این فعالیت متمرکز کنند. فکرهایی که تمام مغز را اشغال می‌کنند و به جای تحریک و تشویق جنسی منجر به واپس زدگی میل جنسی می‌شود. سعی کنید ذهن خود را از تمامی مسائل خالی کنید و در این لحظه فقط به همین مسئله بیندیشید.
      ترس و استرس: هستند برخی از زوجین که حتی ماه‌ها بعد از ازدواج نیز موفق به برقراری دخول و برداشتن بکارت نشده اند ، احساس ترس از درد و سوزش علاوه بر اینکه میتواند باعث کاستن از تحریک جنسی شود همچنین می‌تواند باعث تلقین نسبت به آن نیز شود همچنین ترس و استرس میتواند باعث ایجاد اسپاسم نیز شود.
      درد: درد در حین دخول به می‌تواند ناشی از : تنگی دهانه واژن، نوع بکارت، عفونت،خشکی دهانه واژن ، گرفتگی عضلات و اسپاسم باشد که میتواند در ارگاسم موثر باشد.
      عدم پیشنوازی و معاشقه کافی: هستند مردانی که بلافاصله قصد دارند سراغ آخرین مرحله بروند در برخورد با خانم ها در رابطه جنسی باید قدم به قدم پیشروی کرد.
      تنش: اکثر زنان به اشتباه تصور می‌کنند که در طول رابطه جنسی آرامش بسیار مهم است؛ اما آنها از این نکته غافل هستند که تنش هم در طول رابطه جنسی بسیار مهم و عامل رسیدن به ارگاسم است. زنان باید یاد بگیرند که تمام عضلات آنها ساق پا ؛شکم، باسن و… در رسیدن به ارگاسم درگیر می‌شوند. اکثر زنان می‌گویند هنگام ارگاسم انقباض در لگن را احساس می‌کنند.
      تشخیص رسیدن به ارگاسم در زنان
      اگر بدانید دقیقا چه اتفاقی برای زنان در حالت ارگاسم رخ می دهد، پس به راحتی می توانید تشخیص دهید به ارگاسم رسیده است یا خیر:
      ۱- نوک پستانها سفت میشود نفس نفس زدنهای تند ممکن است نشان دهنده این باشد که خانمتان حتما ارضاء شده
      ۲- احساساتی میشود بعضی از مواقع به ارگاسم رسیدن زن چنان موجی از احساست در او بوجود می آورد که شروع به گریه میکند
      ۳- به خواب میروند البته بیشتر مردم تصور میکنند این حالت درمردان بیشتر نمایان میشود اما در حقیقت این چنین نمی باشد به خاطر داشته باشید اگر زن شما بعد از برقراری رابطه جنسی به خواب رفت و پشتش را به شما کرد بی احترامی از جانب او تلقی نکنید این خود نشانه خوبی از ارضاء شدن آن میباشد
      ۴- نیاز به آغوش صمیمی : بعد از به ارگاسم رسیدن مایلند که شما محکم آنها را در آغوش بگیرید این کار احساس حوبی به آنها دست میدهد و به عنوان خاتمه کار مفید میباشد
      ۵- نمیتواند راه برود: بعد از به ارگاسم رسیدن به علت لرزش پاها قادر به راه رفتن نمیباشد لرزش پاها و بدن بدین معنی است که شما بعنوان یک مرد وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اید
      ۶- نمیتواند در موردش حرف نزند : اگر خانمتان پس از اتمام کار نتوانست در مورد سکس با شما صحبت نکند یا برخی مواقع حرفهای حین سکس را تکرار میکند این نشانه خوبیست
      ۷- لبخند رضایت : شما میدانید راجع به چه چیزی میگویم زمانی که خانمتان تا مدتی بر اساس بوجود آمدن حس خوبی که نسبت به شما بعد از انجام سکس و به ارگاسم رسیدن دارند لبخند بر لب دارد.

      تصورات غلط در مورد انزال زنان
      ۱) انزال در خانم ها وجود ندارد.
      ۲) تنها درصد کمی از خانم ها قادر به تجربه انزال می باشند.
      ۳)تمرین های واژینال نمی تواند به خانم ها کمک کند تا بتوانند به انزال برسند.
      ۴) فقط خانم هایی که دارای آلت تناسلی برجسته هستند، می توانند انزال داشته باشند
      ۵)انزال در خانم ها تنها از طریق ارگاسم واژینال صورت می پذیرد.
      ۶) پزشک زنان و زایمان در این مورد آگاهی دارد و می توانند خانم ها را با روش آگاهی دارد و می توانند خانم ها را با روش های صحیح انجام ان آشنا کنند.
      ۷) خانم ها تنها ۱ یا ۲ قطره از ماده درون بدن خود را بیرون می دهند و اگر بیش از این حد باشد (به ویژه تا حدی که برخی خانم ها ادعا می کنند تا ۱-۲ فنجان نیز می شود) ممکن است با ادرارشان مخلوط گردیده باشد.
      ۸) انزال خانم ها نوعی بی اختیاری در تخلیه ادرار است.
      ۹) تنها خانم هایی که زایمان کرده اند قادر به تجربه انزال می باشند.
      ۱۰) تنها یک راه برای رسیدن به انزال در خانم ها وجود دارد.

      حقایق درباره ارگاسم در زنان
      ۱) انزال در خانم ها نشئت گرفته از ترشح غدد پارارترال می باشد
      ۲) خانم ها متوجه نیستند که توانایی رسیدن به انزال را دارند، تنها به این دلیل که زمان انجام آنرا نمی دانند.
      ۳) تکنیک های ویژه ای وجود دارد که به خانم ها آموزش می دهد تا هر زمان که اراده می کنند به انزال برسند و یا آنرا متوقف نمایند
      ۴) خانم ها لازم نیست که فقط از طریق ارگاسم مهبلی به انزال برسند و حتی لازم نیست اصلا ارگاسم شوند تا انزال رخ دهد.
      ۵) خانم ها می توانند میزان انزال خود را با پشت سر گذاشتن مراحل خاصی، افزایش دهند.
      ۶) خانم ها قادر هستند که در مدت زمان بسیار کوتاه چندین مرتبه، پشت سر هم، انزال را تجربه کنند.
      ۷) ماده ای که از بدن خانم ها خارج می شود، ادرار نیست.معمولاً چیزی شبیه به آب است، که تقریبا بی رنگ بوده وبوی خاصی هم نمی دهد و یا اگر بو بدهد، کمی بوی شیرین است.
      ۸) کسانی که ادعایی می کنند انزال نوعی بی اختیاری ادرار است چیزی در مورد انزال خانم نمی دانند و یا اینکه درک صحیحی از این مطلب ندارند.

  24. Hossein گفت:

    سلام
    خسته نباشین
    من دو سه سالی هست که رنگ منی م تغییر کرده،زرد رنگ شده میخواستم بدونم باید پیش چه دکتری برم؟اصلا قابل درمان هست؟
    یه سول دیگه اینکه منیم جهش نداره دیگع ،اینم قابل درمان هست یا نه؟
    ممنون میشم جواب بدین

    • ◄Responder► گفت:

      عللی که میتونیم برای مایع منی خون آلود بحساب بیاریم

      ترومای minor به دستگاه ژنیتال – پروستاتیت – خودداری طولانی مدت از مقاربت -مقاربت مکرر – مقاربت ناگهانی
      اختلالات خونریزی دهنده – تنگی پیشابراه – بدخیمی ها -احتقان عروقی – بی دلیل

      اینکه آیا خون در مایع منی شما هست یا نه.. و اینکه اگر هست علت اون چه هست.. جوابشو پزشک خودتون باید بدن که تا بحال هم گفته اند و ظاهری مشکلی وجود نداشته. همان طور که می بینید… هم انجام مقاربت ممکنه ایجاد خون در مایع منی کنه و هم
      خود داری طولانی مدت از مقاربت جنسی.. در عین حال ممکنه تمام بررسی ها انجام شده.. اما علتی برای اون پیدا نشده و بی دلیل هست…

      مایع منی طبیعی رنگ زرد بسیار کمرنگ یا کرم نزدیک به سفید دارد. اما اگر مایع مـنی رنگ زرد یا سبز گرفت نشانه عفونت است که معمولاً به خاطر بیماری هایی که با رابطه جنسی منتقل می شود مثل سوزاک می باشد. پس حتماً به پزشک مراجعه کنید. اگر بیماری مزبور سوزاک باشد خیلی ساده با آنتی بیوتیک درمان می شود.
      هر میلی لیتر مایع منی به طور معمول حاوی میلیون ها اسپرم است اما اکثر حجم آن را ترشحات غدد موجود در دستگاه تناسلی مرد تشکیل می دهد.
      هدف مایع منی فقط تولیدمثل است، بعنوان وسیله ای برای بردن اسپرم به دستگاه تناسلی زن.
      بااینکه انزال منی همراه با ارگاسم و لذت جنسی است اما نعوظ و ارگاسم توسط مکانیزم های مختلفی کنترل می شوند و برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش، نیازی به بیرون آمدن منی نیست.
      مایع منی علاوه بر اسپرم از ۶۵ درصد مایع کیسه منی، ۳۰ تا ۳۵ درصد از پروستات، و ۵ درصد از رگ ها تشکیل شده است. مایع منی حاوی اسید سیتریک، اسید آمینه های آزاد، فروکتوز، آنزیم ها، فسفوریل کولین، پروتاگلاندین، پتاسیم و روی می باشد. میزان مایع منی تولید شده از چند قطره تا ۶۶ میلی لیتر متغیر است.
      مایع منی هنگامی که به رنگ سفید باشد، سالم در نظر گرفته می شود. البته اگر اندکی به رنگ زرد نیز تمایل داشته باشد، جای نگرانی نیست. با این وجود، اگر با رنگ های زرد یا سبز مواجه هستید، مراجعه به پزشک توصیه می شود زیرا این شرایط به طور معمول از یک عفونت جدی، به ویژه زمانی که با نشانه هایی دیگر همراهی می شود، حکایت دارد.
      در شرایطی که گاه گاهی تغییر رنگ جزئی می تواند در رنگ مایع منی رخ دهد، اما تغییر رنگ ناگهانی، به ویژه زمانی که با بوی بد یا نشانه های دیگر همراه است را نباید نادیده گرفته شود.
      رنگ مایع منی باید سفید یا تا حدودی خاکستری باشد، که این شرایط بیشتر ناشی از وجود پروتئین ها در ترشحات است. اما دلایل زیر می توانند به زرد رنگ شدن رنگ این مایع منجر شوند:
      علت تغییر رنگ مایع منی
      عفونت ها
      شایع ترین دلیل تغییر رنگ مایع منی ابتلا به یک عفونت است. اگر به همراه مایع منی زرد رنگ بوی بدی نیز حس می کنید، احتمال ابتلا به عفونت بالا است. برای برطرف کردن این شرایط ممکن است به مصرف آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. با مراجعه به پزشک بهترین روش درمان پس از بررسی مایع منی تعیین می شود.
      مشکل تغییر رنگ مایع منی | آیا تغییر رنگ منی نشانه بیماری است؟
      تغییر رنگ مایع منی نشانه عفونت است
      مایع منی در ترکیب با ادرار
      گاهی اوقات رنگ زرد مایع منی می تواند از وجود ادرار در آن که داخل مجرای ادرار باقی مانده بوده است، حکایت داشته باشد. این شرایط ظاهر زرد رنگ و بوی نامطبوع مایع منی را موجب می شود. باقی ماندن ادرار در مجرای ادرار ممکن است به دلیل یک عفونت دستگاه ادراری رخ دهد، به ویژه اگر هنگام دفع ادرار احساس سوزش دارید.
      افزایش سن
      با افزایش سن، رنگ مایع منی نیز احتمال بیشتری دارد به رنگ زرد متمایل شود. این شرایط بر باروری یا عملکرد جنسی فرد تاثیرگذار نیست. افزون بر این، ممکن است در هر بار انزال با رنگ زرد مایع منی مواجه نشوید.
      رژیم غذایی
      آن چه مصرف می کنید می تواند بر رنگ مایع منی تاثیرگذار باشد. اگر رژیم غذایی شما حاوی مواد غذایی غنی از گوگرد باشد، رنگ مایع منی ممکن است زرد شود. از جمله این مواد غذایی می توان به سیر، پیاز، و پیازچه اشاره کرد. مصرف برخی داروها نیز ممکن است موجب زرد رنگ شدن مایع منی شوند که از آن جمله می توان به مولتی ویتامین ها و داروهای مورد استفاده در درمان سل اشاره کرد.
      انزال پس از مدتی طولانی
      اگر مدتی از نظر جنسی غیر فعال بوده اید، در نخستین انزال پس از این مدت احتمال دارد با رنگ زرد مایع منی مواجه شوید. این شرایط به دلیل باقی ماندن مایع منی در کیسه های منی برای مدتی طولانی و غلیظ شدن آن شکل می گیرد.
      بیماری های مقاربتی
      برخی بیماری های مقاربتی می توانند به تغییر رنگ مایع منی منجر شوند. از جمله شایع ترین این بیماری ها می توان به سوزاک و کلامیدیا اشاره کرد. اگر تغییر رنگ مایع منی در نتیجه بیماری های مقاربتی رخ داده است، احتمالا بوی ناخوشایند و احساس سوزش در زمان انزال را نیز تجربه خواهید کرد.
      برای برطرف کردن رنگ زرد مایع منی چه باید کرد؟
      مایعات فراوان بنوشید
      تغییر رنگ مایع منی ممکن است در نتیجه کم آبی بدن رخ داده باشد. بر همین اساس، نوشیدن حداقل سه لیتر مایعات در روز از جمله آب و آبمیوه به منظور تامین آب مورد نیاز بدن را فراموش نکنید.
      سطوح تستوستورون را تقویت کنید
      نوسان در سطوح هورمون تستوسترون ممکن است به تغییر رنگ مایع منی منجر شود. سطوح تستوسترون با افزایش سن کاهش می یابند، که بر کیفیت مایع منی و اسپرم تاثیرگذار است. با مصرف تقویت کننده های تستوسترون به حفظ رنگ سفید مایع منی، میل جنسی و همچنین قدرت ماهیچه ای کمک خواهید کرد.
      از الکل و تنباکو پرهیز کنید
      سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را به منظور بهبود شرایط مایع منی کنار بگذارید. مصرف نوشیدنی های الکلی بدن را با سموم مختلف پر می کند، که برخی از آنها به مایع منی راه یافته و تغییر رنگ آن به زرد را موجب می شوند.
      چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
      رنگ زرد مایع منی همواره شرایطی نگران کننده نیست زیرا با تغییر در رژیم غذایی، دارو و سبک زندگی به طور معمول برطرف می شود. اگر مشکل همچنان پابرجا بود و با نشانه های دیگری نیز همراهی می شد باید به پزشک مراجعه کنید تا دلیل دقیق آن مشخص شود.
      در صورت مواجهه با مایع منی قرمز رنگ که نشان دهنده وجود خون است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در صورت مشاهده نشانه های دیگر مانند اختلال در عملکرد جنسی، تب، درد یا خون در ادرار نیز به پزشک مراجعه کنید.

  25. مهدی گفت:

    من یکسال ازدواج کردم وقتی نزدیکی دارم زود ارضا میشم باید چکار کنم

    • ◄Responder► گفت:

      دیر ارضا شدن مرد باعث می شود تا زن بیشتر از عمل دخول لذت برد و مردانی که زود ارضا می شوند باید با انجام چند تکنیک دیر ارضا شدن را یاد بگیرند. بهترین زمان استاندارد برای ارضا شدن مرد ۳ دقیقه پس از دخول است و اگر مردی زودتر از این ارضا شود خوب نیست.

      تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده و نشان داده ۳-۱۰ دقیقه ایده‌ال‌ترین زمانی است که رابطه جنسی می‌تواند طول بکشد. منظور عمل دخول است نه فرآیند رابطه جنسی اما آیا انزال قبل از ۳ دقیقه انزال زودرس است؟

      یکی از مسایلی که ذهن بسیاری از زنان و مردان را درگیر می‌کند مسئله انزال و زمان طبیعی یک رابطه جنسی است. بر اساس تحقیقی که در مجله International Society of sexual medicine منتشر شد، زمان طبیعی برای انزال حدود یک تا دو دقیقه است. انزال زودرس به انزالی گفته می‌شود که مرد هیچ کنترلی روی آن ندارد و به قدری زودهنگام رخ می‌دهد که مرد و زن هیچ یک به رضایت جنسی نمی‌رسند.

      در واقع انزال در تمام مردان زودهنگام است اما تفاوت اصلی در توانایی کنترل این موضوع است. ناتوانی در کنترل غیرطبیعی است و نیاز به مشورت دارد. اینکه ختنه روی رضایت جنسی مردان و طولانی‌تر شدن زمان رابطه جنسی تاثیر دارد یا نه نیز مدت‌هاست مورد بررسی قرار گرفته است. برخی مردان معتقدند که این‌طور است و برخی دیگر خیر.

      پیش از این گفته می‌شد که ختنه باعث کاهش میزان حساسیت آلت شده و به همین دلیل انزال را به تاخیر می‌اندازد اما متخصصان بسیاری بر این باورند که ختنه تاثیری بر زمان انزال ندارد و تنها از بروز برخی بیماری‌ های جنسی پیشگیری می‌کند.

      در مورد انزال در مردان سوال‌های بسیاری وجود دارد که شاید کمتر کسی بتواند آن را حتی در حضور یک متخصص مطرح کند. سوال‌هایی مانند اینکه چرا برخی مردان می‌توانند چندین انزال با فواصل کوتاه داشته باشند اما برخی این توانایی را ندارند یا اینکه آیا میزان انزال با لذت جنسی ارتباطی دارد یا نه!

      چرا برخی مردان چندین انزال را می‌توانند تجربه کنند اما برخی دیگر بعد از یک بار انزال دیگر توانایی برقراری رابطه جنسی ندارند؟

      این موضوع به سن و توانایی‌های بدنی هر فرد بستگی دارد. یک مرد ۲۰ ساله بین ۳۰-۵ ثانیه می‌تواند مجددا رابطه زناشویی را آغاز کرده و انزال دیگری داشته باشد اما یک مرد ۵۰ ساله باید حداقل۲ تا ۳ ساعت بین دو رابطه زناشویی فاصله بگذارد.

      تکنیک‌های بسیاری وجود دارد که البته هیچ یک پایه و اساس ندارد و چندان کارآمد نیست. بهترین راه این است که بجای تمرکز روی بدن خودتان روی لذت خود و لذت همسرتان از رابطه زناشویی تمرکز کنید. برای این منظور تمرین‌های زیادی وجود دارد. اگر به شخصه موفق به کنترل انزال از این طریق نشدید، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

      این موضوع شایع نیست اما گاهی اسپرم به جای آنکه خارج بریزد داخل مثانه می‌ریزد. برخی از انواع جراحی مخصوصا جراحی‌های ناحیه پروستات و مصرف برخی داروها می‌تواند علت این موضوع باشد.

      گاهی این موضوع ریشه روانی دارد. ترس یا ناخوشایند بودن رابطه زناشویی می‌تواند علت آن باشد. گاهی نیز درد علت فیزیکی دارد. مصرف برخی داروها یا جراحی می‌تواند در بروز درد دخیل باشد. در این شرایط باید با یک متخصص مشورت کرد. گاهی درد تنها در ناحیه آلت است اما گاهی بیضه‌ها، زیر شکم و رکتوم را هم درگیر می‌کند. برخی عفونت‌های جنسی قابل انتقال، بسته شدن مجاری انزال یا ناراحتی‌های پروستات می‌تواند دلیل این موضوع باشد.

      این موضوع مشغله ذهنی مردان نیست اما بسیاری از زنان در رابطه با میزان اسپرم خارج شده هنگام انزال و ارتباط آن با رضایت مردان سوال می‌پرسند. زمانی که مردی دچار استرس است یا مشغله‌ ذهنی دارد، ارگاسم می‌تواند با رضایت جنسی پایین همراه باشد. با افزایش سن نیز میزان اسپرم کاهش می‌یابد.

  26. فرشاد گفت:

    سلام من از ۱۸ سالگی تا کنون که ۲۵ ساله هستم ناتوانی شدید جنسی گرفتم به ظوری که اصلا نعوظ ندارم و به هیچ طریقی التم نعوظ پیدا نمیکنم تا کنون بیش از ۱۰ تا ارولوزیست رفتم ولی هیچ فایده ایی نداشت .راهکار بهم نشون بده

    • ◄Responder► گفت:

      اختلالات نعوظ در مردان مشکلی است که برای هر مردی در طول زندگی به وجود می آید و باید اختلال نعوظ درمان شود. برای رخ دادن نعوظ طبیعی دو دستگاه در بدن باید به‌طور منظم و هماهنگ عمل کنند، دستگاه عصبی که تحریکات را از راه نخاع به مغز می‌رساند و دستگاه عروقی که مسئول خون‌رسانی به آلت‌تناسلی است.

      اختلال در نعوظ اختلالی شایع در مردان است و مشکلاتی در زندگی زناشویی زوج‌ها به وجود می‌آورد. ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردان در طول زندگی‌شان به این مشکل گرفتار می‌شوند. اگر علت اختلال نعوظ از همان ابتدا بدرستی تشخیص داده نشود، پزشک در درمان بیمار به بیراهه خواهد رفت و بیمار متحمل هزینه‌های زیادی خواهد شد. بنابراین اختلال و مهم‌تر از همه علت، باید تشخیص داده شود.

      نعوظ روانی که فرد با دیدن یا شنیدن یا رفتارهای محرک جنسی از طریق ذهن مغز را تحریک می‌کند و از همان جا اعصاب، تحریکات را از راه نخاع به آلت تناسلی می‌رسانند و نعوظ رفلکسی که با تماس پوستی اتفاق می‌افتد. هرگونه تغییر یا اختلال در دستگاه عصبی یا عروقی مانع از نعوظ طبیعی در مرد خواهد شد.‌ اختلال نعوظ هم منشأ جسمی دارد و هم منشأ روانی. بنابراین در ابتدای درمان بیمار را باید در یکی از این گروه‌ها قرار داد.

      علل اختلال نعوظ جسمی نیز متعددند و به چند دسته تقسیم می‌شوند:
      علل عصبی، هورمونی، عروقی، اختلالات آناتومیک، مصرف بعضی از داروها و تعدادی از بیماری‌ها که هر یک به طور مختصر‌ شرح داده خواهد شد.

      اختلال عروقی: اصلی‌تر‌ین علت این اختلال، اختلالات عروقی است. این حالت کاملا به دستگاه عروقی وابسته است. علل عروقی به دو دسته بزرگ تقسیم می‌شود: علل شریانی و علل وریدی.

      شریان وظیفه رساندن خون اکسیژن‌دار به عضو را به عهده دارد و ورید نیز خون بی‌اکسیژن را از عضو خارج می‌کند. برای این‌که حالت نعوظ بدرستی در مرد پدید بیاید، باید تعادلی بین این ‌دو برقرار باشد. یعنی خون به طور متناسب وارد دستگاه مربوط شود، اما همزمان با این وضع وریدها باید مسدود ‌شوند. پس مشاهده می‌کنیم که آسیب به عروق به هر دلیلی چنین سازوکاری را برهم می‌زند.‌

      بیمارانی که دچار انسداد شرایین شده‌اند یا بیماری‌های قلبی ـ عروقی یا بیماری دیابت دارند که درگیری عروقی ایجاد کرده است، افرادی که دچار شکستگی آلت تناسلی شده‌اند یا به‌طور کلی دارای آسیب به شریان‌های انتهایی بدن هستند، به احتمال بسیار زیاد دچار اختلال نعوظ هم خواهند شد. یکی از علل بسیار مهم ناتوانی جنسی اشکال در ورید یا سیاهرگ‌هاست؛ چون وریدها هنگام نعوظ باید مسدود باشند. نشت وریدی یکی از مواردی است که به سختی درمان می‌شود.

      اختلال عصبی: منظور از علل عصبی اختلالات روان‌شناختی نیست؛ بلکه بیماری‌هایی است که دستگاه عصبی بدن را گرفتار می‌کند. دستگاه عصبی خود به دو بخش تقسیم می‌شود: مرکزی (مغز و نخاع) و محیطی (اعصابی که در محیط یعنی اندام‌ها وجود دارند.) هر عاملی که به این دستگاه آسیب بزند، موجب اختلال نعوظ در فرد می‌شود. اگر در سکته مغزی که بخشی از مغز مربوط به تحریک لمسی تناسلی است گرفتار شود، دیگر پیامی به مغز صادر نخواهد شد یا در آسیب به نخاع شوکی که در اثر تصادف فرد دچار قطع نخاع می‌شود و همه عواملی از قبیل جراحی یا رادیوتراپی لگن یا شکستگی لگن که به اعصاب داخل لگن صدمه می‌زند، باعث اختلال خواهد شد.

      دیابت از مهم‌ترین علل این نوع اختلال در مرد است که درمان در این بیماران نسبتا مشکل است. هر قدر بیماری دیابت کهنه‌تر باشد، شدت این اختلال هم بیشتر می‌شود. از دیگر بیماری‌هایی که ممکن است این اختلال ایجاد کند می‌توان به بیماری پارکینسون و ام.اس اشاره کرد.

      اختلال هورمونی: این علت چندان شایع نیست و فقط ۲ درصد از مردان دارای اختلال نعوظ به آن گرفتار می‌شوند. دیده می‌شود وقتی مردی با این مشکل یا مشکل جنسی دیگری به پزشک مراجعه می‌کند در تعداد زیادی از موارد بلافاصله برایش هورمون تجویز می‌شود. این درمان کاملا اشتباه است و نه‌تنها مشکل بیمار را حل نمی‌کند، بلکه بر مشکلات بیمار نیز می‌افزاید. قبل از تجویز هورمون باید بیمار از نظر میزان هورمون‌های خونی مورد سنجش قرار بگیرد. همچنین هورمونی به نام پرولاکتین باید اندازه گرفته شود. بالا بودن پرولاکتین در بدن مرد ممکن است باعث ناتوانی جنسی در او شود.

      علل آناتومیک: آلت تناسلی در برخی از مردان شکل کج دارد. این عامل نیز ممکن است از رابطه زناشویی درست جلوگیری کند و به‌صورت ناتوانی جنسی بروز کند.

      مصرف دارو: وقتی مردی با ناتوانی جنسی به پزشک مراجعه می‌کند، حتما باید از او شرح حال درست گرفته شود. در شرح حال برخی بیماران مشاهده می‌شود که بیمار از دارویی استفاده می‌کند که با بررسی بیشتر متوجه می‌شویم، دارو دارای عارضه‌ ناتوانی جنسی است. در این مواقع برای حل کردن مشکل کافی است دارو را با داروی جایگزین یا مشابهی عوض کنیم. البته افرادی که دارو مصرف می‌کنند و مشکل اختلال نعوظ دارند، نباید با خواندن این مقاله به طور سرخود دارو را قطع کنند.

      برای هر اقدامی، بیماران باید با پزشک خود مشورت کنند. این داروها ممکن است داروهای ضد فشار خون، داروهای ضدافسردگی، داروهای روانگردان یا داروهای ضد هورمون‌های مردانه باشند. البته مصرف الکل و مواد مخدر، کشیدن سیگار، چاقی بیش از حد و عدم فعالیت جسمانی هم ممکن است منجر به ناتوانی جسمی شود. غیر از داروها در بقیه موارد افراد می‌توانند خودشان اقدام کنند؛ مثلا کسی که چاق است می‌تواند وزن خود را پایین بیاورد. فردی که الکل مصرف می‌کند، الکل را کنار بگذارد، ورزش کند و… در واقع سبک زندگی خود را تغییر دهد. برای درمان ناتوانی‌های جنسی همیشه نیاز به تجویز دارو نیست.

      بیماری‌ها : بیماری‌هایی غیر از بیماری‌های دستگاه عصبی و عروقی نیز ممکن است باعث ناتوانی جنسی شوند؛ مثل بیماری‌های غده فوق کلیه یا بیماری‌هایی که نیاز به شیمی‌درمانی یا پرتو درمانی دارند.

      درمان در درجه اول تغییر در سبک زندگی است و در مرحله بعدی یافتن علت و برطرف کردن آن. مثلا در بیماران قلبی ـ عروقی مشکل قلبی باید برطرف شود و فشار خون و قند خون کنترل و استرس برطرف شود. خیلی مهم است که دیدگاه فرد را نسبت به ناتوانی جنسی تغییر دهیم. ناتوانی جنسی فشار زیادی به روان مردان وارد می‌کند. البته باید گفت که بعضی مردان یا زنان از روابط زناشویی انتظارات نادرستی دارند که با فیزیولوژی مردانه و زنانه سازگار نیست و تصور می‌کنند که علتش ناتوانی جنسی است.

      اگر با همه موارد ذکر شده مشکل بیمار همچنان وجود داشته باشد یا علت دیگری مطرح باشد، درمان دارویی آغاز می‌شود. در صورت نگرفتن نتیجه بیمار وارد خط سوم درمانی یا استفاده از بعضی دستگاه‌ها می‌شود. خط چهارم درمانی مصرف داروهای تزریقی است و خط پنجم استفاده از پروتز در آلت تناسلی است.
      مراجعه به متخصص ارولوژیست توصیه میشود

      • فرشاد گفت:

        ازمایشای هرمونی و سونوگرافی بیضه و التم نرمال بود دکترا فقظ تادافیل یا ویاگرا تجویز میکنن که مصرف میکنم موقتن نعوظ پیدا میکنه ولی درمان نمیشه .از لحاظ روانی هیچ ترس و استرسی ندارم …صبحاو همینطور در طول روز و در طول خواب اصلا نعوظ ندارم بگید چیکار کنم درمان کامل بشم دیگه خسته شدم اگه درمان نمیشم بهم حقیقتو یگید

        • ◄Responder► گفت:

          باید از نظر عروقی هم بررسی کنید … یکی از عمده مشکلات به عروق این ناحیه برمیگرده

          • فرشاد گفت:

            باید برای انجام این ازمایش پیش دکتر قلب و عروق برم؟.یه سوال دیگه من از ۱۲سالگی تا ۱۸ سالگی سابقه شبی ۴ بار خود ارضایی هم داشتم و الان حدوده ۳ ماهه که درد شدیدی در دنبالچه کمرم احساس میکنم ایا این مواردم ربطی به ناتوانی جنسیم پیدا میکند؟

          • ◄Responder► گفت:

            باید در این مورد معاینه صورت بگیره …

  27. hasti گفت:

    سلام نامزد من از۱۴ سالگی یه چیزی غضروفی به اندازه عدس کنار التش در اورده و الان ک ۲۱سالشه اون بزرگ ترسده و اندازه نخود شده وقتی اونو میماله زودتر ارضا میشه میخواستم کمک کنید ممنون

  28. حسین گفت:

    با سلام خدمت شما…من حسین هستم…
    بنده ۱۲سال اعتیاد داشتم،۳ سالشو هرویٔین و ۲ سالشو شیشه مصرف کردم…الان ۳ ساله که پاک شدم، و تو این سه سال زندگیه سالم و خوبی دارم…
    سوال من اینه که آیا من الان برای بچه دار شدن مشکلی دارم یا نه؟
    یا باید حتما به متخصص مراجعه کنم؟
    اگر اینطور هست…باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟
    با سپاس از شما…

    • ◄Responder► گفت:

      با یک تست ساده ازمایشگاهی میتونید متوجه توانایی جنسی خودتون بشید

      ۱) آزمایش آنالیز منی یا اسپرموگرام یا Semen Analysis:
      در بررسی توانایی باروری آقایان پس از شرح حال و معاینه نخستین آزمایش درخواستی پزشکان اسپرموگرام یا آنالیز مایع منی (Semen Analysis) می باشد. در مقایسه با تست های قند خون یا تیرویید که اگر از یک سطح مشخصی به عنوان نمونه قند خون بالاتر باشد، تشخیص دیابت داده میشود، در مورد اسپرموگرام این گونه نیست. اعداد اعلام شده برای سطح نرمال اسپرموگرام تنها اعداد و آماری است که از بررسی آزمایش اسپرموگرام افراد بارور در جمعیت های مشخص استخراج شده اند.
      اگر اعداد آزمایش فردی منطبق بر اعداد رفرنس یا مبنا نباشد به معنی این که فرد نابارور می باشد نیست و از سوی دیگر، اگر اعداد آزمایش اسپرموگرام فردی در محدوده نرمال باشد، به هیچ عنوان تضمین کننده بارور بودن فرد نمی باشد.برای قضاوت صحیح تر باید حداقل دو تا سه آزمایش که با فاصله یک تا دو هفته از یکدیگر انجام شده اند، تهیه گردد. بهتر است این آزمایش در مراکز ناباروری یا آزمایشگاه هایی که آموزش ویژه در مورد انجام این آزمایش دیده اند، انجام گردد.

      نحوه نمونه گیری
      برای انجام آزمایش بهتر است بین دو تا هفت روز قبل از انجام آزمایش انزال یا نزدیکی رخ نداده باشد (زمان ایده آل ۲۴ تا ۴۸ ساعت می باشد). درآزمایشگاه های مراکز ناباروری معمولا اتاق ویژه نمونه گیری در اختیار زوجین قرار می گیرد، اما اگر نمونه دادن در این مکان ها دشوار باشد، میتوان نمونه را در منزل تهیه نمود و کمتر از نیم ساعت در دمای بدن (ظرف نمونه چسبیده به بدن)، آن را به آزمایشگاه رساند.ظرف نمونه گیری باید از آزمایشگاه گرفته شود و کاملا تمیز باشد. دهانه ظرف نیز باید به اندازه کافی گشاد باشد. نمونه باید حداکثر طی یک ساعت پس از انزال مورد بررسی قرار گیرد.

      بهتر است نمونه با دست و با روش تحریک مصنوعی و بدون بکار بردن صابون یا مواد لغزنده کننده که می توانند اسپرم کش باشند تهیه شود. به هیچ عنوان از کاندوم برای جمع آوری نمونه نباید استفاده نمود. البته در برخی مراکز کاندوم های مخصوص بدون مواد آسیب رسان به اسپرم ها وجود دارد، که می توان با سهولت بیشتری نمونه داد. اگر نمونه با روش نزدیکی تهیه شود، احتمال آلودگی نمونه با ترشحات واژن و نتایج کاذب وجود دارد. دقت شود که تمام نمونه در ظرف ریخته شود و بهتر است با در دست گرفتن ظرف نمونه گیری دمای آن را به دمای بدن نزدیک نمود.

      تفسیر آزمایش اسپرموگرام
      در آزمایشگاه نمونه با روش چشمی یا با کمک نرم افزار کامپیوتری و یا ترکیبی از دو روش آنالیز می گردد. اعداد مبنا بر اساس معیارهای سازمان بهداشت جهانی تعریف می شوند و درحال حاضر دو ویرایش مربوط به سالهای ۱۹۹۲ و ۲۰۱۰ با تفاوتهای خاص مورد استفاده قرار میگیرند. تفسیر این آزمایش به عهده پزشک می باشد.
      Liquefaction: مایع منی بلافاصله پس از انزال حالت لخته دارد و معمولا طی نیم ساعت اول به مایع روان تبدیل می شود. به این فرایند مایع شدن یاLiquefaction گفته می شود.

      Volume: حجم مایع منی باید حداقل ۱٫۵ تا ۲ سی سی باشد.
      Appearance: مایع منی از نظر رنگ باید نمای شیری رنگ باشد. زرد بودن یا نمای قهوه ای یا خونی غیرطبیعی محسوب می گردند.
      PH مایع منی قلیایی و معمولا حدود ۷ تا ۸ می باشد.

      تعداد اسپرم ها یا Sperm count (Density): در آخرین ویرایش تعداد اسپرمها ۱۵ میلیون در یک سی سی مایع منی یا ۴۰ میلیون اسپرم در کل حجم انزال ارائه شده است (حجم منی ضربدر تعداد اسپرم ها در یک سی سی). اگر تعداد اسپرم ها کمتر از ۱۵ میلیون باشد الیگوسپرمی و اگر تعداد اسپرم ها صفر باشد آزوسپرمی نامیده می شود.

      Motility یا حرکت اسپرمها: در طبقه بندی قدیم چهار درجه بندی برای حرکت اسپرم ها در نظر گرفته شده بود که پس از مشاهده اسپرم ها در زیر میکروسکوپ برحسب میزان سرعت آن ها در این چهار گروه با معیار درصد بیان می شدند. که به صورت A وB وC وD یا ۴و۳و۲و۱ تعریف می گردد. که A معادل ۴ بوده و به معنی حرکت سریع اسپرم ها می باشد. همچنین D معادل ۱ بوده و به معنی اسپرم های بدون حرکت یا immotile می باشد. در این تقسیم بندی حداقل حرکت A>25% یا A+B>50% باید باشد. کمبود حرکت اسپرم ها، آستنوسپرمی نامیده می شود.

      در سیستم گریدینگ (درجه بندی) جدید سرعت اهمیت کمتری دارد و این که اسپرم حرکت رو به جلو داشته باشد، در اولویت قرار دارد و حرکت اسپرم ها در ۳ گروه تقسیم میگردد:
      ۱) حرکت پیشرونده (Progressive motility)
      ۲) حرکت غیرپیشرونده (Non progressive motility)
      ۳) بی حرکت (Immotile)

      در این سیستم درصد حرکت پیشرونده اسپرم ها (Progressive motility) حداقل ۳۲% و کل اسپرم های دارای حرکت باید حداقل ۴۰% باشند. کاهش حرکت اسپرم ها آستنوسپرمی نامیده می شود.

      Morphology یا شکل اسپرم ها: شکل ظاهری اسپرم ها زیر میکروسکوپ معیارهای مشخصی دارد که توسط فرد ماهر یا دستگاه های کامپیوتری ویژه تعیین می گردد. درصد شکل طبیعی اسپرم ها در سیستم قدیمی حداقل ۱۴% و در سیستم جدید حداقل ۴% می باشد. اگر شکل اسپرم ها در نمونه ای کمتر از این اعداد باشد، تراتوسپرمی گفته می شود.

      WBC یا گلبول سفید: میزان طبیعی آن کمتر از یک میلیون در میلی لیتر است. مقادیر بیشتر از این مطرح کننده عفونت یا التهاب مایع منی بوده و لکوسیتوسپرمی نامیده می شود.

      Viability یا Vitalityیا تست زنده بودن اسپرم ها: در مواردی که اسپرم ها بی حرکت هستند، برای بررسی زنده بودن آنها از روش های رنگ آمیزی های ویژه استفاده می شود. در سیستم قدیمی میزان زنده بودن اسپرم ها حداقل ۷۵% و در سیستم جدید ۵۸% درنظر گرفته شده است.

      ۲) سونوگرافی:
      در این روش با کمک امواج صوتی تصویر اعضاء نرم داخلی بدن بازسازی و روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود. اشعه زیان آور نیز ندارد. در مورد سیستم ادراری تناسلی آقایان سونوگرافی از بیضه ها و کلیه ها و مجاری ادراری و پروستات قابل انجام است. در این روش پروب یا وسیله ثبت کننده دستگاه سونوگرافی روی بدن قرار گرفته و اطلاعاتی در مورد سایز بیضه ها و محل آنها، وجود توده یا کیست داخل بیضه ها یا اعضا مجاور، تجمع مایع اطراف بیضه ها (هیدروسل)، فتق، همچنین درمورد سایز پروستات، وجود کیست یا توده داخل آن و سنگ ها و توده های سیستم ادراری در اختیار پزشک قرار می دهد. برای بررسی دقیق تر کیسه های منی یا پروستات می توان از سونوگرافی ترانس رکتال (از راه مقعد) کمک گرفت. سونوگرافی باید توسط یک فرد ماهر انجام گردد.

      ۳) آزمایش های هورمونی:
      در مواردی که تعداد اسپرم ها صفر یا بسیار پایین باشد (کمتر از ۵ میلیون) یا در شرح حال، اختلال در میل جنسی یا سفتی آلت (نعوظ) باشد نیاز به بررسی هورمونی است. مهمترین آن ها عبارتند از: آزمایش های تیرویید، غده هیپوفیز (FSH, LH, Prolactin) و هورمون مردانه یا تستوسترون. در صورت نیاز برخی آزمایش های تخصصی دیگر نیز انجام خواهند شد.

      ب- آزمایش های تکمیلی
      ۱) تست های ارزیابی آسیب DNA اسپرم (DFI=DNA Fragmentation Index):
      در برخی موارد بنا به صلاحدید پزشک، نیاز به چک کردن وضعیت DNA و ساختار ژنتیکی اسپرم می باشد. این روش های تخصصی در مراکز مجهز قابل انجام می باشد و روش های شایع تر و دقیق تر آن عبارتند از: تست های Tunel و SCSA که با کمک آنها میزان آسیب یا قطعه قطعه شدن (Fragmentation)DNA اسپرم بررسی می گردد.کاربرد این تست ها در موارد سقط مکرر، شکست های متعدد روش های کمک باروری، مدت زمان طولانی ناباروری، بیماری های زمینه ای مانند سرطان ها یا شیمی درمانی و پرتودرمانی پس از آن، سن بالا، مواجهه با مواد سمی یا شیمیایی یا مصرف طولانی مدت سیگار و مواد مخدر و … می باشد.

      ۲) آزمایش های ژنتیکی:
      در مواردی که تعداد اسپرم ها صفر یا بسیار پایین باشد یا در معاینه ناحیه تناسلی نکته خاصی مشاهده گردد (مانند مبهم بودن دستگاه تناسلی خارجی یا دوجنسی بودن) یا در موارد سقط مکرر نیاز به بررسی ژنتیکی است. کاریوتایپ یا شمارش و تعیین نوع کروموزوم ها در راس این آزمایش ها قرار دارند و در یک مرد نرمال گزارش آن به صورت ۴۶XY می باشد.

      ۳) وازوگرافی:
      یا عکس رنگی از لوله واز (منی بر) یکی از روش های تشخیصی تکمیلی در مردانی است که شک به انسداد در آن ها وجود دارد. در این روش در اتاق عمل و زیر بیهوشی ماده رنگی داخل لوله واز تزریق می گردد و عکس برداری انجام می شود. در صورت انسداد محل آن مشخص می گردد.

  29. ثریا گفت:

    سلام من ۲۱سالمه و مجردم.
    هیچوقت خودارضایی نکردم و اصلا هم از نگا کردن به فیلم سوپر خوشم نمیاد تا حالا دوبار نگا کردم کلا از سکس خوشم نمیاد احساس میکنم سرد مزاجی شدید دارم.واس رفع این مشکل باید به کجا مراجعه کنم؟
    امکانش هست رفع بشه؟؟؟

    • ◄Responder► گفت:

      دوست عزیز میتونه دلایل متعددی باشه از جمله :
      دلایل روان‌شناختی بسیاری نیز منجر به کم شدن تمایل جنسی می‌شوند مانند:
      مسائل مربوط به سلامتی جسمانی مانند فشار عصبی یا افسردگی
      استرس مانند استرس کاری یا مالی
      تصویر ضعف جسمانی
      تجربهٔ سوء استفادهٔ جسمی یا جنسی
      مشکل داشتن در رابطه نیز می‌تواند منجر به کم شدن تمایل به رابطهٔ جنسی در زنان شود
      کم بودن رابطه با همسرتان
      جرو بحث‌های حل نشده
      عدم اعتماد به همسر

      *درمان‌های خانگی
      سبک زندگی درست می‌تواند به تفاوت زیادی در رابطهٔ شما ایجاد کند.
      ورزش: اروبیک منظم می‌تواند قوای شما را افزایش دهد، تصویر ذهنی شما را از خودتان بهبود بخشد، مود شما را بهبود بخشد، تمایل شما را زیاد کند.
      کم کردن میزان استرس: راهی برای برخورد با استرس کاری بیابید.
      با همسرتان رابطه برقرار کنید: صادق بودن با همسر و بهبود بخشیدن رابطه می‌تواند به رابطهٔ جنسی بهتر بیانجامد و مشکل عدم تمایل شما را به برقراری رابطهٔ جنسی حل کند.
      زمانهایی را برای خلوت با همسرتان اختصاص دهید: این امر به بهبود روابط شما و حل مشکل شما کمک می‌کند.
      در موقعیت‌های روابط جنسیتان تنوع دهید: تغییر زمان و مکان و موقعیت می‌تواند به شما کمک کند.

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

  30. بهروز گفت:

    سلامدکتر من فکر زود انزالی به خاطر ختنه بی دقت دارم و میزان زیادی از پوست التم برداشته شده و حساسیت بالایی دارم با کاندوم که نزدیکی میکن راحت ترم ولی بدون کاندوم خیلی زود انزالم.
    درمان چیه باید چه کار کنم

    • ◄Responder► گفت:

      از نظر علم روانشناسی: انزالی که بر خلاف میل شخص و بدون کنترل او انجام میگرد را انزال زود رس گویند که بر طبق آن فرد از زمان انزال و کیفیت رابطه ناراضی است و این نارضایتی میتواند یک طرفه یا دو طرفه باشد، به طوریکه حتی اگر شریک جنسی فرد از زمان انزال ناراضی باشد ، انزال را زود رس گویند. ( مثلا اگر مرد در ۸ دقیقه ارضاء میشود و زن در ۱۰ دقیقه ، انزال را زود رس گویند اما اگر مرد در ۲۰ دقیقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقیقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نمیدانند )
      از نظر علم پزشکی : انزال کمتر از دو دقیقه که بدون کنترل شخص انجام گیرد را انزال زود رس گویند.

      دلایل ایجاد انزال زود رس در مردان :
      ۱ – عوامل روانی بازدارنده (عواملی مانند اضطراب در حین عمل زناشویی ، احساس گناه یا افسرده گی میتوانند موجب انزال زود رس شوند)

      ۲ – فاصله زیاد بین روابط جنسی ( وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ، معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زود رس میشود. )

      ۳ – تجربه جنسی کم ( بیشتر افراد در اوایل زندگی زناشویی دچار این مشکل میشوند و به مرور زمان با تجربه بیشتر مشکلشان رفع میگردد )

      ۴ – عوامل پزشکی بازدارنده ( عواملی نظیر آسیب جسمی ، تداخلات دارویی در هنگام درمان بعضی بیماری ها و مشکلات هورمونی از جمله عوامل پزشکی هستند که منجر به انزال زود رس میشود )

      روش های درمان انزال زود رس :
      ۱- درمان های موضعی: استفاده از کرم های بیحس کننده مانند ژل لیدوکابین ۲% و اسپری های بیحس کننده میتواند در بهبود انزال زود رس موثر باشد. ( ژل ۲% لیدوکابین + کرم پریلو کابین ۲.۵% + استفاده از کاندوم باعث افزایش زمان انزال میشود و استفاده از اسپری های بیحس کننده به دلیل ایجاد حالت تکرر بعد از مصرف زیاد توصیه نمیشود. )

      ۲- درمان های دارویی: دارو های مهار کننده بازجذب سرتونین و ضد افسرده گی در درمان انزال زود رس موثر اند، بر فرض مثال میتوان به داروهای خانواده اس اس آر آی ، اشاره کرد که شامل داپوکستین، فلوکستین، پاروکستین و سرتالین میباشند و همچنین گه گاه داروی ویاگرا را توصیه میکنند. ( درمان های دارویی را در مراحل حاد بیماری که بیماری از فاز پزشکی وارد فاز روانی شدید شده و موجبات مشکلات عدیده در روابط فرد شده است ، تجویز میشوند و استفاده بدون نظر پزشک از این داروها به دلایل ماهیت های اعتیاد آور و شرطی کننده و گه گاه تکرر جنسی و همچنین آمار بالای خودکشی در اثر استفاده از داروهای ضد افسرده گی ، توصیه نمیشود ، لذا در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما قبلا با یک متخصص سایکوتراپ یا روانکاو مشورت کنید )

      ۳ – درمان های رفتاری: این نوع درمان ها از موثر ترین و سالم و بدون عارضه ترین نوع درمانها میباشند و بر طبق آنها فرد به جای استفاده از دارو یا مواد مصنوعی با استفاده از روش های آموزشی رفتاری ، سعی میکند که رفتار و احساسات خود را کنترل کند ( در بیشتر مواقع این روشها اولین پیشنهاد برای درمان میباشند ) ، این روشها به هفت بخش تقسیم میشوند که شامل :
      تکنیک ماستر و جانسون: این روش شامل یادگیری ، تشخیص و کنترل احساسات و رفتارهایی است که منجر میشود فرد به اوج نقطه لذت برسد و انزال صورت گیرد، این روش نیاز به اراده و تمرین زیاد دارد ، اما از جمله موثرترین روشهای درمانی است که تاکنون برای درمان انزال زود رس شناخته شده است، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط خود یا شریکش، تحریک میشود و هر بار که به نزدیکی نقطه اوج لذت میرسند، عمل تحریک را متوقف و بعد از چند لحظه که احساسات فروکش کرد، دوباره اقدام مینمایند، بعد از چند روز تمرین اولیه ، عمل زناشویی به روشی که مرد در زیر و زن در بالا قرار میگیرد عمل تکرار میشود به این صورت که مرد در زمان نزدیک شدن به اوج نقطه لذت با آگاه کردن زن که در اینجا کنترل عمل زناشویی را در دست گرفته ، او را باخبر میسازد تا رابطه را کنترل کند، بر طبق این روش که از جمله بهترین روشهای درمانی است، فرد بعد از چندین هفته تمرین و ممارست ، به مرحله ای میرسد که کنترل رابطه جنسی برایش شرطی میشود و میتواند با کنترل احساسات خود ، هم زمان رابطه اش را زیاد کند و هم شریکش را ارضاء کند . ( کلیه اصول این روش بر پایه تحریک و توقف قبل از نقطه اوج لذت میباشد ، لذا از جمله بهترین روشها برای افزایش مهارت محسوب میشود )

      تکنیک فشار: بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال ، از انزال جلوگیری میشود که دلیل جلوگیری کردن آن این است که با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط کم میشود و درنتیجه نعوظ یا ارکیسون کم میشود و انزال دیر انجام می پزیرد.

      پوزسیون خوب هنگام مقاربت: روش های معمول ( مرد در بالا ) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زود رس نمیکند، برای درمان میبایست از روشهایی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عمل زناشویی را با فعالیت زیاد کنترل میکند از جمله بهترین روشها برای درمان میباشند .

      تعدد مقاربت: زیاد کردن تعداد عمل زناشویی در طول هفته و روز میتواند به در مان زود انزالی کند به طوریکه اگر هفته ای دو بار عمل زناشویی دارید و آن را تبدیل به هفته ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالیتان تا حدودی رفع میشود .

      استفاده از کاندوم: استفاده از کاندوم و بخصوص از نوع بیحس کننده آن که در بازار به فروانی موجود است ، میتواند به دلیل کمتر کردن میزان تماس آلت مردانه ، باعث رفع زود انزالی شود .

      ۴ – درمان های روانی – عاطفی : یکی از بهترین ها و موثرترین روشها برای رفع انزال زود رس و افزایش لذت در روابط زناشویی ، جایگزینی عشق بازی در عمل زناشویی است ، بدیهی است که در زمانیکه عشق بازی در رابطه جنسی برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازی بایکدیگر اند ، دیگر زود انزالی معنی خود را از دست میدهد ! کارهایی مثل نوازش ، تحریک کلامی و بدنی زن قبل از دخول و کارهایی مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه ، میتوانند به این مهم کمک کنند . ( به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام عمل زناشویی مشغول عشق بازی باشند به دلیل اینکه رضایت جنسی هر دو طرف ایجاد میشود ، زود انزالی به طور کلی برطرف میشود )

      ۵ – درمان های سنتی و گیاهی : دمکرده گل شقایق و دارچین و همچنین سیاه دانه و بخته سنجد در روغن زیتون باعث دیر انزالی یا به اصطلاح سفتی کمر میشود ، همچنین مالیدن حنا هم در بعضی از متون قدیمی آمده شده ( صحت علمی روشهای فوق تایید نشده و بیشتر تجربی اند ! تا علمی ! )
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

پاسخی بگذارید

*