امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

ناباروری مردان و درمان آن

ناباروری مردان و درمان آن

ناباروری : یعنی باردار نشدن زن پس از یک سال تلاش یک زوج – ۱۵ درصد جمعیت را مبتلا میکند.

▪ علل رایجی در مردان که باعث ناباروری میشود اینها هستند:

  1. شایعترین علت ناباروری مردان “واریکوسل” است، که د ر آن وریدهای کیسه بیضه (اسکروتوم) گشاد و بزرگ میشود. این عارضه با بالابردن درجه حرارت درون اسکروتوم تولید اسپرم را متوقف میکند.
  2. انسداد مجاری تناسلی که انتقال اسپرم را مختل می کند.
  3. تعداد کم اسپرم.
  4. شکل یا حرکت غیرطبیعی اسپرم.
  5. بیضه پایین نیامده. در این حالت به طور مادرزادی بیضه درون شکم مانده و به درون کیسه بیضه وارد نشده است.
  6. برخی داروها.
  7. سایر بیماری های عمومی موثر بر باروری.

عضو مرکز تحقیقات بالینی آمریکا گفت: تحقیقات جدید نشان می دهد افزایش ناباروری در مردان ارتباط نزدیکی با کاهش مصرف مواد آنتی اکسیدانی در آن ها دارد و مصرف مقادیر زیاد این مواد، به درمان ناباروری در مردان کمک می کند.

 جدیدترین تحقیقات انجام شده در خصوص ارتباط بین تغذیه و باروری نشان می دهد مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان نظیر ویتامین C، ویتامین E،ویتامینA ، سولفات روی و سلنیوم در بالا بردن قدرت باروری مردان تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

متخصص تغذیه بالینی از دانشگاه بوستون آمریکا، افزود: آنزیم Q10 ، بتاکاروتن که در هویج یافت می شود و لیکوپن که در هندوانه و گوجه فرنگی به وفور یافت می شود، تاثیر زیادی در درمان ناباروری مردان دارد.

 وی با بیان این که مصرف این مواد به صورت دوزهای معمولی توصیه شده روزانه که افراد عادی مصرف می کنند، موثر نیست، گفت: افراد باید در زمانی که قصد باروری دارند، این مواد را زیر نظر متخصص به صورت مگا دوز (دوزهای خیلی زیاد) مصرف کنند.

 وی که این مقاله را در دهمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری رویان ارایه کرده، اظهار داشت: گفته می شود حدود ۴۰ درصد علل ناباروری ناشی از وجود مشکلاتی در مردان است که با ارایه این شیوه و گنجاندن آنتی اکسیدان ها در برنامه غذایی، می توان این مشکل را درمان کرد.

سخنران کنگره باروری و ناباروری رویان اظهار داشت: تاثیر آنتی اکسیدان ها و مکانیسم آنها در درمان ناباروری مردان از نظر تحقیقاتی کاملا مشخص و اثبات شده است.

دهمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری رویان همراه با پنجمین کنگره بین المللی فناوری سلول های بنیادی رویان، در این ماه از اول تا سوم  در سالن همایش های رازی برگزار شد.
منبع: تریبون آزاد

بازدید:۶۲۵۳۶۱

رتبه مقاله در گوگل: 4.5-Stars

 

ارسال نظرات

۹ دیدگاه برای “ناباروری مردان و درمان آن”

  1. فاطمه گفت:

    به نظر شما ناباروری در مردان بیشتره یا زنان؟

    • دکتر ژاله طاهری گفت:

      تفاوتی نداره هرکدوم به نسبت خودشون سهمی دارن… ولی خب در جامعه ما ناباروری خانم ها بیشتر مورد توجه قرار میگیره و اختلافات و نگرانی های بیشتری در این زمینه به وجود میاد …

  2. مهشید گفت:

    امروزه بیشتره ناباروری مربوط به هر دو طرفه و نمیشه گفت که ناباروری مردان بیشتره یا زنان

  3. ناشناس گفت:

    ولی به نظر من مشکلات باروری بیشتر مربوط به خانوماست

  4. آبي گفت:

    سلام من با یکی او پسرای فامیل یک ساله که دوست هستیم همدیگرو خیلی دوست داریم ولی چند روز پیش گفت که یه مشکل داره و اینکه مریضه و نمتونه ازدواج کنه گفت اگه با هم ازدواج کنیم تا آخر عمر بچه دارنمیشیم.گفت مریضیش جوریه که هی خوب میشه و دوباره به حالت اول برمیگرده.به نظر شما مرضیش چیه؟

    • دکتر ژاله طاهری گفت:

      خب در این مورد باید با معاینات و بررسی با قطعیت صحبت کرد ولی بهتره در این مورد رابطه خودتون رو کاهش بدید تا بتونید کات کنید … گاهی میتونه راهی برای فرار از ادامه یک رابطه باشه

  5. نازنينا گفت:

    به نظر من دروغ میگه میخواد بپیچونه و از ازدواج شونه خالی کنه

  6. نازنينا گفت:

    خب شما باید از ایشون دقیقأ بپرسید مشکلش چیه؟

  7. سارينا گفت:

    آخه چطور همینجوری میشه فهمید مریضیش چیه؟؟؟

پاسخی بگذارید

*