امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

درمان گرفتگی عضلات در حین قاعدگی با شش روش طبیعی

درمان گرفتگی عضلات در حین قاعدگی با شش روش طبیعی

روش معمولی که برای کاهش درد گرفتگی عضلات در حین قاعدگی استفاده می شود، استفاده از یک ایبوپروفن برای کاهش درد می باشد.

ولی آیا روش های دیگری وجود دارند که کاملا طبیعی باشند و به صورت قابل توجهی درد گرفتگی عضلات در حین قاعدگی را کاهش بدهند؟

درمان گرفتگی عضلات در حین قاعدگی

خوشبختانه یک سری روش های تایید شده علمی وجود دارند که شما می توانید قبل از پریود شدن یا در حین پریود از آنها استفاده کنید تا درد مربوط به این هفته تا یک مقداری کاهش پیدا کند.

غذاهای التهاب آور مصرف کنید

هر چند که تمامی افراد می خواهند در این لحظه یک پینت (یک هشتم گالن) از هاجن داز[۲] مصرف کنند، ولی شما از طریق به دست آوردن آگاهی بیشتر نسبت به غذایی که مصرف می کنید، می توانید احساس بهتری به دست بیاورید.

شاید بعد از مصرف کردن پالئو[۳]، یک سری تفاوت هایی را در پریود خودتان متوجه شوید، ولی یک سری مواردی وجود دارند که شما می توانید در طول پریودتان استفاده کنید و از ناراحتی های مربوط به این دوره خلاص شوید.

اولین مورد عبارت از تمرکز بر روی غذاهای ضد التهاب آور می باشد.

هر چند که مصرف کردن پالئو منجر به کاهش التهاب می شود، ولی باید توجه خاصی نسبت به مصرف اسید های چرب امگا ۳ داشته باشید، چرا که منجر به از بین رفتن هر نوع التهاب باقی مانده (درد قرمز) از بدن شما می شوند.

در واقع، مطالعات صورت گرفته نشان داده است که در مورد گرفتگی عضلات مربوط به پریود، کارایی امگا ۳ موجود در روغن ماهی بیشتر از ایبوپروفن می باشد.

قزل آلا، تخم مرغ ها و روغن زیتون منجر به کاهش التهاب می شوند و از بروز درد گرفتگی عضلات مربوط به پریود پیشگیری می کنند.

درمان گرفتگی عضلات در حین قاعدگی با شش روش طبیعی

درمان گرفتگی عضلات در حین قاعدگی با شش روش طبیعی


مصرف مواد معدنی و ضد اکسنده خودتان را افزایش دهید

سعی کنید بیشتر ماهی قزل آلایی که به صورت وحشی گرفته شده است.

تخم مرغ های که در قفس قرار داده نمی شوند و روغن های نارگیل یا زیتون را به عنوان منابع چربی مورد استفاده قرار دهید و کمتر از مرغ های خانگی یا روغن ها آجیل استفاده کنید.

چرا که می توانند شامل مقادیر زیادی از اسید های چرب امگا شش التهاب آور باشند.

همچنین در صورتی که شما در مصرف امگا ۳ کافی از منابع غذایی مشکل داشته باشید، می توانید مکمل های روغن ماهی باکیفیت را مورد استفاده قرار دهید.

سعی کنید که میزان مصرف میوه ها و سبزیجات غنی از مواد معدنی، همانند:

  • دانه ها،
  • سبزیجات دارای برگهای تیره،
  • سبزیجات دریایی،
  • کدو،
  • گیلاس 
  • موز

را بیشتر کنید.

چرا که این مواد نه تنها منجر به کاهش حالت التهاب می شوند، بلکه همچنین شامل یک سری مواد مغذی هستند که منجر به کاهش درد ها و اسپاسم ها می شوند.

به خصوص منیزیم موجود در غذاهایی همانند: دانه های کدو تنبل و شکلات داغ برای کاهش نگهداری آب مفید می باشد، در حالیکه همچنین منجر به نرم شدن گرفتگی عضلات ماهیچه ای می شود.

علاوه بر این، تمرکز بر روی غذاهایی که دارای زینک هستند، همانند:

  • صدف خوراکی،
  • خرچنگ حلال
  • و خرچنگ دریایی

می تواند درد گرفتگی عضلانی را کاهش بدهد و یا آن را به صورت کامل از بین ببرد.

تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که این مورد به دلیل توانایی زینک در کاهش تولید پروستاگلاندینز ها می باشد – هورمون هایی که به عنوان عامل ایجاد گرفتگی عضلانی شناخته می شوند.

همچنین زینک دارای یک تاثیر ضد التهابی بر روی رحم می باشد، که در مرحله بعد احتمال ایجاد گرفتگی عضلانی مربوط به پریود را کاهش می دهد.

یوگا و ورزش سبک برای کاهش درد

همانطور که مطلع هستید، حداقل موردی که می خواهید در هنگام نفخ و تجربه کردن گرفتگی عضلانی انجام دهید.

فشار آوردن بر روی ضربان قلب در حین یوگا و فشار دادن از طریق وینیازا[۴] می باشد. با این وجود، انجام دادن مناسب این روش می تواند درد موجود را از بین ببرد.

ورزش به دلیل افزایش گرش خون و رهاسازی اندورفین، می تواند به عنوان یک مورفین طبیعی عمل کند و گرفتگی عضلانی را کاهش دهد و در عین حال منجر به خلاص شدن از انباشت آبی شود که زنان در طول پریود تجربه می کنند.

یک مقدار یوگای سبک به افزایش گردش خون و انتشار اندورفین ها کمک می کند و در نتیجه تحمل کردن درد گرفتگی عضلانی مربوط به پریود را کاهش می دهد.

یوگا و ورزش سبک برای کاهش درد

یوگا و ورزش سبک برای کاهش درد

از مصرف غذا و کافئین فرآوری شده اجتناب کنید

به یاد داشته باشید که ورزش های مورد استفاده در طول این دوره زمانی باید سبک باشند و مواردی از قبیل یوگا، اروبیک های سبک یا حرکت های ملایم همانند تای – چی[۵] را شامل شوند.

با این وجود در صورتی که بخواهید از یوگا استفاده کنید، سعی کنید از وارون سازی اجتناب کنید، حتی در صورتی که به صورت منظمی آنها را انجام بدهید. در مقابل سعی کنید از ژست های مفیدی همانند ژست شتری، ژست گربه – گاو و ژست مار کبری استفاده کنید.

تذکر: در صورتی که بخواهید، حتی می توانید یوگا را بر روی تخت خواب انجام دهید!

آیا تصور ما از پروتاگلاندینز ها عبارت از هورمون هایی می باشد که منجر به ایجاد گرفتگی عضلانی می شوند. پروتاگلاندنز ها همراه با التهاب منجر به ایجاد این گرفتگی می شوند و شیرینی منجر به بدتر شدن این گرفتگی می شود.

با افزایش یافتن التهاب، هورمون های استرس هم افزایش پیدا می کنند و در نهایت منجر به ایجاد التهاب بیشتری می شوند – یک چرخه نامناسبی که حتی باید در زمان های غیر پریود شدن هم از آن اجتناب کنید.

بنابراین در عین حال که احساس می کنید شما داخل یک شیشه شیرینی غرق شده اید و احساس مناسبی در آن لحظه دارید، ولی انجام دادن این کار در بلند مدت، منجر به وخیم تر شدن علائم موجود خواهد شد.

از تمامی غذاهای فرآوری شده ای که دارای شکر، گندم و لبنیات اضافی هستند، اجتناب کنید – در نتیجه این کار، گرفتگی عضلات شما کاهش خواهند یافت.

از مصرف قهوه و شیرینی در آن موقع از ماه اجتناب کنید.

این موارد فقط منجر به وخیم تر شدن علائم می شوند.

محرک های محتمل دیگری که غیر از شکر می باشند، شامل قهوه بیش از حد می باشد.

تحقیقات صورت گرفته این مورد را رد می کنند، ولی برخی از دانشمندان بیان کرده اند که قهوه از طریق محدود کردن رگ های خونی و افزایش درد عضلانی، منجر به گرفتگی عضلانی می شود.

حرارت بدن خودتان را افزایش دهید

پدهای حرارتی و حمام داغ می توانند در طول پریود به شما کمک کنند.

گرما منجر به افزایش جریان خونی می شود و رگ های خونی را باز می کند و در نهایت منجر به سهولت انقباض عضلانی می شود که عامل ایجاد گرفتگی عضلانی است.

همچنین تحقیقات صورت گرفته بیانگر این مورد می باشند که با قرار گرفتن طولانی مدت شما در معرض حرارت، میزان تجربه درد کاهش یافته هم افزایش پیدا خواهد کرد.

گیاهان برای درمان گرفتگی عضلات در حین قاعدگی

موارد گسترده ای از آماده سازی های گیاهی وجود دارند که به عنوان یک ضد انقباض و تشنج عمل می کنند و در کاهش شدت گرفتگی عضلانی مفید می باشند.

توجه داشته باشید که اکثر این داروها به عنوان یک پیشگیری کننده و قبل از شروع پریود قاعدگی استفاده می شوند.

برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن، مصرف این گیاهان را یک یا دو روز قبل از شروع پریود شروع کنید.

مقالات مشاوره آزاد جنسی

چای برگ تمشک

برگ تمشک از قرن ها پیش توسط قابله ها (ماماها)، بعد از تولد فرزند و به منظور کمک به ایجاد وضعیت مناسب در رحم مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته جالبی که وجود دارد عبارت از مفید بودن برگ تمشک در ریلکس کردن ماهیچه های رحمی می باشد که آن را به یک گزینه فوق العاده در کاهش گرفتگی عضلانی تبدیل می کند.

چای برگ تمشک

چای برگ تمشک

زنجبیل

زنجبیل یک گیاه ضد التهابی قدرتمندی می باشد که تاثیرات آن از طریق تحقیقات صورت گرفته در زمینه گرفتگی عضلانی قاعدگی مورد تایید قرار گرفته است.

یک مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ که شامل ۱۲۰ زن بود و از پلاسیبو[۶] (به عنوان تسکین دهنده) یا پودر ریشه زنجبیل استفاده می کردند، نشان داد زنانی که دو روز قبل از شروع پریود قاعدگی شان از پودر ریشه زنجبیل استفاده کرده اندو.

در طول سه روز از پریودشان به مصرف خودشان ادامه داده اند، طول دوره درد کوتاه مدت تری را در مقایسه با گروه پلاسیبو داشته اند.

رازیانه

این گیاه دارای مزه شیرین بیان، شامل یک ترکیبی از انتلول[۷] می باشد که دارای تاثیرات ضد آسپاسمی و ضد تشنجی است. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که کارایی عصاره رازیانه همانند کارایی برخی از داروهای ضد درد می باشد.

بومادران

بومادران یک گیاه ضد آسپاسمی و ضد التهابی قدرتمندی می باشد و شامل ترکیباتی است که به ریسلکس شدن رگ های خونی کمک می کند.

این گیاه می تواند به عنوان چای و همراه با عسل (چرا که یک مقداری تند است) استفاده شود یا اینکه به صورت روغن عصاره ای به کار گرفته شود.

نظر مشاوره آزاد جنسی داروی گیاهی کاهش درد قاعدگی

نظر مشاوره آزاد جنسی داروی گیاهی کاهش درد قاعدگی

نتیجه گیری مشاوره آزاد جنسی

در طول این دوره زمانی، توجه کردن به بدنتان اهمیت زیادی دارد.

به دلیل اینکه پریود قاعدگی یک دوره مربوط به منتشر کردن و جاری شدن خون می باشد، شاید تمایل داشته باشید که از غذاهای راحت، همانند تاس کبابی یا وعده های غذایی سنگین تر استفاده کنید.

به این تمایلات خودتان توجه کنید، ولی حتما غذاهای سالم و مغذی برای خودتان تدارک ببینید.

همچنین استراحت کافی داشته باشید.

استفاده از این تکنیک ها به شما کمک خواهد کرد تا اولین قدم را برای رها شدن از گرفتگی های عضلانی مربوط به پریود بردارید و هر ماه یک هفته بیشتری دارای وضعیت راحتی باشید (هفته ای که درد گرفتگی عضلانی دارید را به یک هفته راحتی برای خودتان تبدیل کنید).

نویسنده : مگان پاتیری[۱] ، تریبون آزاد

[۱] Mega Patiry

[۲] Haagen-Dazs

[۳] Paleo

[۴] Vinyasa

[۵] Tai-Chi

[۶] Placebo

[۷] Anethole

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*