امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

دانستنی های ارباب و برده ی جنسی

دانستنی های ارباب و برده ی جنسی (2)

دانستنی های ارباب و برده ی جنسی

فانتزی ارباب و برده در روابط جنسی یکی از فانتزی هایی است که ممکن است دسته ای از افراد به آن علاقمند باشند اما آیا عمل کردن بر اساس این فانتزی به عنوان الگوی رفتاری غالب در روابط جنسی طبیعی است؟

به عنوان مثال ممکن است فردی در رابطه ی زناشویی از اعمال نسبتا خشن همسرش لذت ببرد و یا تمایل به انجام حرکات خشن داشته باشد اما میل شدید و دایمی برای آسیب دیدن و یا آسیب زدن در رابطه ی جنسی می تواند نشان دهنده ی نوعی از اختلالات جنسی باشد که در این مطلب در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

منظور از ارباب و برده ی جنسی چیست؟

ارباب و برده یا همان میسترز و اسلیو به روابطی گفته می شود که در آن ها یکی از افراد در نقش فرد منفعلی است که از توهین، تحقیر، آسیب و درد کشیدن لذت می برد و غالبا فردی مازوخیست به حساب می آید.

و در طرف مقابل، فردی کنترل گر، زورگو و دیکتاتور قرار دارد که با پیروی از حالات سادیسمی خود، دست به آزار دیگری می زند.

لازم به ذکر است که ارباب و برده ها به صورت صد در صد سادیسم و مازوخیسم نیستند و ممکن است این حالات نیز در آن ها دیده شود.

همچنین الگوهای از پیش تعیین شده ی رفتار شرکای جنسی در این نوع از ارتباطات با خشونت های سطحی متفاوت است.

بنابراین در صورتی که از خشونت های ظریفی مانند ضربه زدن بر بدن شریک جنسی تان لذت می برید، نمی توان گفت مبتلا به این نوع از اختلالات جنسی هستید.

در این الگو فرد از اعمال عجیب و غریبی مانند شمع روشن کردن بر بدن شریک جنسی، توهین، تحقیر، فحاشی و اعمال آسییب ریان لذت می برد و برده ی جنسی نیز متقابلا آن ها را پذیرفته و از بردگی و تحقیر شدن لذت می برد.

همسرم مرا مجبور به رفتارهای خشن می کند. آیا من برده ام؟

برخی از مراجعه کنندگان به مراکز روانشناسی با این مساله روبه رو هستند که علی رغم میل شان، از آن ها به عنوان برده ی جنسی استفاده می شود.

نکته ی قابل توجه آن است که در این صورت اگرچه الگوی ارتباط جنسی تان نیازمند بازنگری است اما شما جزء دسته ی ارباب و برده های جنسی دسته بندی نمی شوید.

در این شکل از رابطه شما نه تنها از رفتارهای توام با خشونت کلامی و غیر کلامی لذت نمی برید بلکه در صدد رهایی از آن ها نیز هستید و این مساله نشان دهنده ی عدم وجود اختلال است.

در این موارد ممکن است فانتزی های جنسی همسرتان نیازمند بررسی باشد و گفت و گو در خصوص انتظارات جنسی می تواند اثربخش و مفید باشد.

آیا ارباب و برده ها برای درمان مراجعه می کنند؟

از آنجا که این الگوی تعاملی منجر به ایجاد احساس لذت در طرفین می شود، غالبا مراجعه آن ها به درمانگر به ندرت اتفاق می افتد.

ممکن است آن ها برای دریافت راهنمایی در مورد چگونگی ارباب و بردگی کردن به مشاور مراجعه کنند اما عموما به دنبال ایجاد تغییر نیستند.

مراجعه ارباب و بردگان جنسی تنها در مواقعی اتفاق می افتد که آن ها در اثر مداومت در این نوع از ارتباطات با مسایل هویتی، اختلالات خلقی، افسردگی و یا اضطراب رو به رو شده اند.

در حقیقت شکایت اولیه ی این دسته از مراجعین، الگوی ارتباط جنسی آن ها نمی باشد بلکه به دلیل مشکلات دیگری از قبیل نارضایتی از زندگی، احساس پوچی و یا افسردگی مراجعه می کنند.

دانستنی های ارباب و برده ی جنسی

دانستنی های ارباب و برده ی جنسی

منشا شکل گیری گرایشات ارباب و برده ای چیست؟

طیف وسیعی از خاطرات دوران کودکی، پیش نویس های اولیه زندگی و تجارب طرد، آسیب و خشونت می تواند در شکل گیری این الگوی ارتباط جنسی نقش داشته باشد.

بررسی و ریشه شناسی این رفتار می تواند با توجه به رویکرد مشاور متفاوت باشد و مسیر درمان را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا گرایشات ارباب و برده قابل درمان است؟

ارباب و برده های جنسی به خوبی یکدیگر را انتخاب می کنند و نوعی از بازی های روانی مکمل را شکل می دهند که در آن فردی آسیب می زند و فردی آسیب را می پذیرد و هر دو از بودن در این چرخه لذت می برند.

به همین دلیل، افراد غالبا تمایل دارند تا به شیوه ی رفتاری لذت بخش خود بچسبند و برای ایجاد تغییر مقاومت می کنند.

در صورتی که یکی از طرفین این ارتباط تصمیم به بیرون آمدن از این بازی بگیرد، محورهای متفاوتی از جمله تجارب دوران کودک، عزت نفس، هویت و احساس ارزشمندی شخصی نیازمند ترمیم و بازنگری است تا فرد بتواند تغییراتی در سبک رفتاری خود ایجاد کند.

این تغییرات نیازمند مراجعه به روانشناس و طی دوره ی درمانی به همراه همکاری موثر مراجع خواهد بود.

ممکن است درمانگر بخواهد تا از طریق بررسی طرحواره های اساسی ارباب و برده ی جنسی، به حل مساله کمک کند و یا از روش های کوتاه مدت تری مانند بررسی پیش نویس های زندگی استفاده کند.

آیا زن ذلیلی مصداق بردگی جنسی است؟

بر خلاف تصور برخی از افراد، بردگی جنسی با زن ذلیلی کاملا متفاوت است.

اگر چه فرد زن ذلیل ممکن است در مواجهه با همه ی زن ها احساس ضعف کند اما برده ی جنسی فقط و فقط از بودن در کنار یک ارباب قدرتمند چنین احساسی دارد و از تحقیر شدن توسط او لذت می برد.

آیا ارباب و بردگی لزوما انحراف جنسی است؟

در صورتی که شما از برقراری رابطه ی توام با خشونت با شریک جنسی تان لذت می برید و الگوی رفتاری تان منجر به ایجاد نارضایتی برای خودتان و طرف مقابل تان نشده است، رفتار جنسی شما طبیعی است.

اما افراط در این الگو در صورتی که منجر به ایجاد اختلال در ارتباط جنسی طرفین و ایجاد مشکلاتی برای هر یک از آن ها شود، انحراف جنسی تلقی شده و نیازمند درمان است.

نویسنده :تریبون آزاد

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*