امروز : یکشنبه ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ می باشد.

ترک خودارضایی با تخصصی ترین تکنیک های مشاوره جنسی رایگان

ترک_خودارضایی_روش_ترک_خودارضایی

ترک_خودارضایی_روش_ترک_خودارضایی

تصمیم به ترک خودارضایی یکی از سخت ترین تصمیم هاست.

به ویژه اگر به این رفتار عادت کرده باشید، کنارگذاشتن آن می تواند برای تان بسیار آزاردهنده باشد.

همچنین ممکن است بارها و بارها از خودارضایی پشیمان شده باشید و برای مدتی آن را کنار بگذارید اما پس از چند روز، خود را در حال انجام مجدد آن ببینید.

تمامی علایم و حالات گفته شده خبر از آن می دهند که عادت به خودارضایی رفتاری پیچیده است و ترک آن نیز نیازمند طی فرایندهای مخصوص به خود و صبوری است.

اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با تخصصی ترین روش های ترک خودارضایی آشنا کنیم.

با استفاده ازاین رویکرد می توانید رفتارهای قبلی تان را کنار بگذارید و با احتمال کمتری به آن ها برگردید.

۱-سرزنش و احساس گناه را رها کنید.

سرزنش خود بخاطر انجام یک رفتار، احساس گناه و پشیمانی و یا پوچی نه تنها کمکی به حل مساله تان نمی کند بلکه می تواند دور باطل خودارضایی را تشدید کنید.

بهتر است اطلاعات تان در مورد خوداراضایی را افزایش دهید و تلاش کنید تا رفتار جایگزین مناسبی را به کار ببرید.

در غیر این صورت احساسات تخریب گری مانند عذاب وجدان، کمکی به حل  مساله تان نخواهند کرد.

۲-دلایل تان برای کنار گذاشتن خودارضایی را مشخص کنید.

وقتی تصمیم به ترک رفتاری دارید، مجموعه ای از دلایل وجود خواهد داشت.

بهتر است لیستی از دلایل شخصی خودتان برای ترک خودارضایی فراهم کنید و آن ها را مورد توجه قرار دهید.

این دلایل به شما کمک خواهد کرد تا به دنبال راه حل موثری باشید که به مراتب بیش از خودسرزنشی برای تان مفید خواهد بود.

بهتر است برچسب هایی مانند حرام، گناه، زشت و بد را کنار بگذارید و به ارزیابی منطقی این رفتار بپردازید.

۳-مشکلات روحی تان را مورد توجه قرار دهید.

ممکن است برخی از افراد از مراجعه به روانشناس و طرح مساله ی خودارضایی احساس شرم کنند.

بنابراین بهتر است تلاش کنید تا ریشه ی مشکلات روحی تان را کشف کنید تا به راه اندازهای اصلی خودارضایی پی ببرید.

در صورتی که حد قابل توجهی از آشفتگی، اضطراب، افسردگی و یا وسواس را تجربه می کنید، لازم است به روانشناس مراجعه کنید.

در بسیاری از موارد، اضطراب و افسردگی تان مهم ترین عواملی هستند که شما را به انجام خودارضایی سوق می دهند.

در این شرایط، روان تان به دنبال ساده ترین راه کسب آرامش است و از طریق خودارضایی، آرامشی مقطعی را به دست می آورد.

بنابراین بهتر است به دنبال درمان مساله ی اصلی باشید تا از طریق بهبود اوضاع روانی تان، رفتار خودارضایی به خودی خود خاموش شود.

در صورتی که متاهل هستید، لازم است اختلال در نعوظ و مشکلات مربوط به انزال را نیز بررسی کنید و اگر مشکل قابل توجهی وجود دارد، برای رفع آن به پزشک مراجعه کنید.

ترک_خودارضایی_روش_مدیریت_خودارضایی

ترک_خودارضایی_روش_مدیریت_خودارضایی

۴-افکارتان را مورد بررسی قرار دهید.

در بسیاری ازموارد، قرار گرفتن در معرض افکار تحریک کننده، مهم ترین راه انداز رفتار خودارضایی است.

ممکن است افراد در موقعیت هایی که تنها هستند، به افکار تحریک کننده روی آورید و یا فیلم هایی را مشاهده کنند که احساسات جنسی را بر می انگیزد.

مشاوره جنسی رایگان در سایت تریبون آزاد جنسی ، راهنمایی درمورد انواع خودارضایی و مراحل ترک آن را از ما سوال کنید.

۵-در حقیقت برانگیختگی شما پس از تخیلات جنسی، امری کاملا طبیعی است.

اما عمل کردن بر اساس احساسات می تواند برای تان دردسرآفرین شود.

به عنوان مثال در صورتی که شب ها به دلیل مشکل در خوابیدن، به صفحه های پورنوگرافی سر بزنید و آن ها را بررسی کنید، رفتارهای جنسی در شما تقویت شده و تکرار این وضعیت می تواند شما را تبدیل به یک معتاد جنسی کند.

بهترین راهکار می تواند این باشد که افکارتان را تحت کنترل درآورید.

ممکن است بخواهید تا قبل از خواب آلودگی کامل، به رختخواب نروید و یا دسترسی تان به صفحات پورنوگرافی را محدود کنید.

همچنین ورزش، مطالعه و سخت کارکردن از جمه دیگر روش های پیشنهادی به منظور مدیریت افکار است.

۶-در مورد آشفتگی های تان با یک نفر گفت و گو کنید.

روی آوردن مکرر به خودارضایی می تواند زنگ هشداری باشد که خبر از ناخوش احوالی روانی تان می دهد.

در این شرایط، گفت و گو با دیگران به ویژه یک متخصص می تواند منجر به خلق راهکارهای تازه شود.

نیازی نیست تا در این گفت و گو در مورد خودارضایی و احساس گناه تان صحبت کنید.

بهتر است نگرانی ها و آشفتگی های تان را بیان کنید تا به راه حل مناسبی برسید.

با انجام این رفتار، می توانید احساس کنترل بیشتری بر اوضاع داشته باشید و آرام تر شوید.

خودارضایی - روش ترک خودارضایی (1)

خودارضایی – روش ترک خودارضایی (۱)

آیا خودارضایی نشانه ی توان جنسی بالاتر است؟

بر خلاف تصور رایج، تمایل بیشتر به انجام خودارضایی شاهد خوبی برای میل جنسی بالاتر نیست.

مطالعات انجام شده حاکی از آن هستند که عموما مردانی که دست به خود ارضایی می زنند، بیش از میل جنسی بالا، افرادی آشفته، مضطرب و فاقد مهارت های ایجاد صمیمیت هستند.

همچنین تمایل به خودارضایی در زنانی که شرکای جنسی بیشتری را تجربه کرده اند، بیش از سایر زنان است.

بنابراین در صورتی که توان بالایی برای خودارضایی دارید، با احتمال بالاتری آشفته، مضطرب و نیازمند کمک هستید.

همچنین توان بالای شما در خودارضایی نمی تواند توانایی جنسی بالای شما در روابط زناشویی را به درستی پیش بینی کند چرا که عموما معتادان به خودارضایی، در روابط جنسی عملکرد خوبی نخواهند داشت.

خودارضایی - روش ترک خودارضایی (1)

خودارضایی – روش ترک خودارضایی (۱)

آیا خودارضایی همیشه ناکارآمد است؟

پژوهش های انجام شده حاکی از آن است که ارتباط مثبت معناداری بین خودارضایی و مشکلات مربوط به بینایی، ریزش مو، توجه و تمرکز و تغییرات خلقی، وجود ندارد.

به عبارت دیگر، بسیاری از افراد مجرد، ممکن است به منظور ارضای نیازهای جنسی خود اقدام به خودارضایی کنند.

این رفتار می تواند پس از ازدواج و تجربه ی رابطه ی جنسی، به خودی خود خاموش شود.

اما اعتیاد به خودارضایی به عنوان رفتاری خارج از کنترل و وسواس گونه می تواند ناکارآمد، دردسرساز و پیش بینی کننده ی قوی برای مشکلات روحی، جسمی و نارضایتی ارتباطی باشد.

در این صورت مراجعه به روانشناس به منظور حل مشکل اعتیاد به خودارضایی مانند سایر انواع اعتیاد، امری ضروری و فوری است.

نویسنده :تریبون آزاد

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*