امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

باور کنید شانس کارساز نیست!

باور کنید شانس کارساز نیست!

از بین تقریبا  ۱۰۰ میلیون اسپرم یک مرد، شما تنها کسی بوده اید که شانس زنده بودن را از دیگر  رقبای خود ربوده اید، این تعداد را اگر نسبت به کل اسپرم های مردان دنیا در طول زندگیشان به تعداد فرزندان متولد شده حساب کنیم شانس شما برای تولد حدود یک به ۱۰۰ میلیارد خواهد بود!  پس شما واقعا خوش شانس بوده اید! و یا دست کم موجود بسیار بسیار بسیار نادری هستید!

این مثل آن است که شما در یک مسابقه دو مدال طلا کسب کرده باشید، درحالی که تعداد شرکت کنندگان در آن مسابقه حدود ۱۵ برابر جمعیت کره زمین باشند!

پس شانس دلیل خوشبختی نیست، وگرنه همه ما باید خوشبخت می شدیم!

افراد ثروتمند زیادی را می شناسم که به واسطه شانش پولدار شده اند، اما هیچ فرد ثروتمندی را نمی شناسم که به واسطه شانس خوشبخت شده باشد، زیرا ثروت یکی از صدها یا هزاران عوامل تاثیرگذار در خوشبختی شماست!

چطور می توان گفت شخصی که توانایی عبور بی خطر از یک گودال کوچک را ندارد ، با وجود صدها دره هولناک و شیب خطرناک در شرایط سخت آب هوایی می تواند از روی شانس به قله اورست صعود کند!؟

درست است که ممکن است یک کوهنورد حرفه ای یک بار پایش بلغزد و از روی شانس از کوه پرتاب نشود، ولی تکرار لغزش یقینا منجر به مرگ او خواهد شد!

تاکنون بارها و بارها خرید چند باشگاه ورزشی به من پیشنهاد شده است که به دلایل شخصی از آن اجتناب کرده ام، ولی شما فرض کنید که مالک و صاحب یک باشگاه ورزشی هستید، آیا مربی را به خدمت می گیرید که از روی شانس یک بازی را برده است!؟ و یا به دنبال یک مربی هستید که همه بازی های شما را به برد تبدیل کند؟!

چگونه می شود که شما وارد یک امپراطوری مقتدر و عظیم شوید، با میلیون ها میلیون نفر جمعیت که در صلح، رفاه، آزادی و امنیت به خوبی و خوشی درکنار هم زندگی می کنند و بگویید که از روی شانس این اتفاق رخ داده است!

شما به عنوان یک امپراطور روزانه میلیون ها میلیون رفتار پیش بینی شده و نشده را برنامه ریزی کرده اید، شما یک امپراطوری بزرگ ساخته اید که هیچ کس پس از دیدن آن هرگز به ذهنش هم خطور نمی کند که از روی شانس این عمارت های باشکوه بنا شده است! و تنها خود شما هستید که می دانید در این راه چه زحمت هایی متحمل شده اید و به همین خاطر بیشتر از هر کسی از آن لذت می -برید و به خود می بالید!
برگرفته از کتاب ثروتمندترین جوان ایرانی
منبع: سامانه پرسش و پاسخ مشاور

بازدید:۶۲۳۶۴۳

رتبه مقاله درگوگل: 4.5-Stars

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*