امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

اختلالات و مشکلات جنسی

اختلالات و مشکلات جنسی

– اختلالات جنسی بدین معنی نیست که شما مشکل دار هستید، تنها شما چیزی را تجربه می کنید که در هر زمانی ممکن است برای هر کسی به طور ناگهانی در هر زمانی از زندگی اش رخ دهد، و می تواند به علت خاصی باشد و یا اینکه هیچ دلیلی نداشته باشد. در حالی که بسیاری از مشکلات جنسی می تواند بروی فعالیت های جسمانی تاثیر بگذارد و یا تغییر ناگهانی در روند زندگی فرد به وجود بیاورد، دلایل بسیاری از اختلاللات جنسی به درستی شناخته شده نیستند و درک نمی شوند.

خبری خوبی که امروزه وجود دارد، داشتن اختلالات جنسی نگران کننده مانند اختلالات نعوظ (ED) یا مشکلی مانند تحریک شدن مشکلات بزرگی نیستند. طیف گسترده ای از درمان ها برای این اختلالات وجود دارد – از درمانهای دارویی گرفته تا روان دررمانی – که می تواند به هر کسی که دارای اختلالات جنسی است کمک کند، مهم نیست که این اختلال و نگرانی چه چیزی باشد.

در حالی که این فصل را مطالعه می کنید به یاد داشته باشید که مسائل جنسی به صورت زنجیروار و پیوسته وجود دارند. زمانی می تواند این مشکل «اختلالات جنسی» محسوب شود که این مسئله در زندگی فرد ناراحتی و پریشانی به وجود بیاورد، و فرد بخواهد که رفتارهایش را اصلاح کند و یا اینکه مشکل را حل کند. برخی از اختلالات که در زیر به آنها اشاره شده است شامل تمایلات جنسی سالم و طبیعی انسان محسوب نمی شوند. برای مثال اگر شخصی دچار اختلال فیتیشیسم باشد و او با این مسئله مشکلی نداشته باشد (و این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری در زندگی فرد نمی شود)، پس این مسئله به عنوان یک اختلال محسوب نمی شود.

برای ما در کتابخانه ها کتاب های زیادی وجود دارند که مقالات و اطلاعاتی در رابطه با اختلالات عملکرد جنسی وجود دارد، همانطور که مقالاتی در مورد مسائل جنسی معمول و نگرانی هایی که در رابطه وجود دارد. در زیر علائمی که با اختلالات جنسی همرراه است بیان شده است، و مطالب اضافه ای برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مسائل جنسی و رابطه وجود دارد.

316

درمانهای اختلالات جنسی

یکی از معمول ترین اختلالات جنسی، اختلال نعوظ می باشد، که به راحتی با دارو قابل درمان است. سه دارو که برای درمان اختلال نعوظ مورد تایید انجمن FDA آمریکا می باشد شامل: سالیز، لویترا و ویاگرا می باشد. این سه دارو را می توان با نسخه پزشک تهیه کرد و عملکرد آن به صورت افزایش جریان خون به سمت دستگاه تناسلی مرد می باشد. این داروها باعث می شوند که مرد نعوظ راحت تری برای تحریک جنسی داشته باشد. لویترا در مقایسه با ویاگرا زمان طولانی تری می برد که اثر کند ولی هر دو دارو ۳۰ دقیقه طول می کشد که اثرش را بگذارد. در هر دو دارو، اثری بین ۴ تا ۵ ساعته دارد. سیالیز مقداری سریعتر عمل می کند (حدود ۱۵ دقیقه)، و اثرش طولانی تر است که در بیشترین مورد ۳۶ ساعت گزارش شده است.

برای دیگر اختلالات و نگرانی های جنسی، رواندرمانی بهترین گزینه است. شما باید در پی یک رواندرمانگر متخصص و با تجربه برای درمان های جنسی باشید، نوع خاصی از رواندرمانی وجود دارد که تمرکزش بر روی کمک به فرد یا زوجی است که مشکلات جنسی دارند. (درمان مشکلات جنسی هیچ گونه عوارض جنسی و فیزیکی براای رواندرمانگر ندارد.)

رواندرمانگر هیچگونه قضاوتی نمی کند. یک رواندرمانگر حرفه ای به شما کمک می کند که نگرانی ها و مشکلات جنسی تان را شناسایی کنید و محیطی امن برای حمایت از شما فراهم می کند.

منبع: تریبون آزاد

مترجم: نسرین بنی عباسی زاده

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*