امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

عکس های پروفایل شما چه مواردی را در رابطه با شخصیت شما بیان می کنند؟

کارشناسان یک سری عوامل مخفی را بیان می کنند که ما نسبت به آنها نامطلع هستیم

(صرف نظر از اینکه شما عکس سلفی، یک عکس گروهی یا عکس پرواز پرندگان را دوست داشته باشید، عکس پروفایل شما نکات زیادی را در رابطه با شخصیت شما بیان می کند)

شاید این مورد یکی از جنبه های پروفایل فیسبوک باشد که ذهن ما بیشتر از همه مسائل، درگیر آن می باشد.

آیا شما عکس های سلفی دارای روشنایی نامناسب را آپلود می کنید و آن را به عنوان عکس پروفایل استفاده می کنید؟

یا در پیدا کردن عکسی که به صورت همزمان هوش، انسانیت، موفقیت حرفه ای و جنبه های جالب شما را نشان دهد، با مشکل مواجه هستید؟

کاربران امروزی شبکه های مجازی در انتخاب عکس پروفایلشان از فلسفه “مقادیر به کار رفته کمتر، بیشتر نشان داده می شوند” استفاده می کنند، و باعث می شود که به دلیل نقل قول ها و اطلاعاتی که در بخش “در مورد من” وجود دارد، شما برای انتخاب عکس پروفایلتان با یک سری مشکلاتی مواجه شوید.

بیش از ۱٫۶۵ کاربر فعال در فیسبوک وجود دارد و بیشتر آنها از عکس های واقعی خودشان استفاده می کنند.

به همین دلیل است که اکثر افراد و خود شما با دیدن تصاویر پروفایل این افراد به یک بینش مناسبی در مورد آنها دست پیدا می کنید.

هر نوع ویژگی شخصیتی، نوع خاص از عکس پروفایل را مورد استفاده قرار می دهد

یک تیم از محققان به منظور بررسی اینکه هر فردی چه نوع ویژگی شخصیتی را از پنج ویژگی شخصیتی بزرگ دارد، ۶۶۰۰۰ مورد از پیام های توئیتری را بررسی کردند و علاوه بر آن ۴۳۴ نفر را مورد ارزیابی قرار دادند.

ارزیابی ویژگی برای مقاله ای با عنوان “تحلیل شخصیت از طریق انتخاب عکس پروفایل رسانه اجتماعی[۱]” چاپ شد که در دانشگاه پنسیلویانا صورت گرفت.

یافته های به دست آمده از ارزیابی و همچنین توئیت های که با عکس های پروفایل کاربردان انطباق داده شده بود، مورد استفاده قرار گرفت تا درک مشخص تری از ماهیت این افراد به دست بیاید. یافته های به دست آمده عبارتند از:

  1. برونگرا

ویژگی مشخص افرا برونگرا مشغول شدن آنها در دنیای پیرامون می باشد. این افرا به احتمال زیاد از عکس های پروفایل رنگی استفاده می کنند و توجه سایر افراد را جلب می کنند.

ولی هر چقدر این افراد جنبه سرگرم کنندگی بیشتری در عکسهایشان داشته باشند، کیفیت عکس آنها به عنوان عکس با کیفیت کمتر رتبه بندی می شود.

همچنین یافته های این مطالعه نشان می دهد که این افراد دوست دارند که عکس های بانشاط و شادی از خودشان بگیرند: “افراد برونگرا از سایر شخصیت ها متفاوت هستند و یک نسبت معکوسی با سنی دارند که از صورت آنها مشخص می شود؛

این موضوع باعث می شود که کاربران در پروفایل های خودشان جوان تر به نظر برسند و با افراد جوان (تر) عکس بیاندازند.”

  1. روان رنجورها

افراد روان رنجور بر خلاف افراد برونگرا در رسانه های اجتماعی، تمایل دارند عکس های کاملا متفاوتی را مورد استفاده قرار بدهند.

این افراد به دلیل تجربه کردن عواطف منفی و ناپایداری عاطفی، عکس های ساده و بی رنگ را که عواطف رنگی منفی دارد را به نمایش می گذارند.

علاوه بر این، ممکن است که آنها عکس صورت خودشان را با استفاده از عینک مطالعه بپوشانند یا از عکس یک شئی بدون جان یا عکس یک حیوان استفاده کنند.

  1. افراد پذیرا یا آزاد

بر اساس یافته های مطالعه صورت گرفته، افراد خوش شانسی که چنین ویژگی دارند، بهترین عکس را می گیرند. با این وجود، ممکن است که آنها از عکس های بدون رنگ استفاده کنند و عواطف منفی بیشتری را نشان بدهند.

  1. افراد سازگار

شاید در برخی مواقع، این مورد یک مورد معمولی باشد که افراد دارای شخصیت سازگار، از عکس های پروفایل ورزشی یا رنگی استفاده کنند.

این یک نوع ویژگی است که “با هماهنگی و مشارکت اجتماعی” مشخص می شود به نحوی که کاربران دارای این نوع شخصیت تمایل دارند که در عکس پروفایلشان از تصاویر صورت سایر افراد هم استفاده کنند.

ولی به دلیل اینکه عکس های آنها خنده دار، شادی آور و مثبت می باشد، شاید ارزش زیباشناختی زیادی نداشته باشند: “تصاویر برخلاف ساده بودن، به هم ریخته می باشند.”

  1. افراد با وجدان

در این مطالعه بیان شده است که “وجدان داشتن عبارت از ویژگی شخصیتی می باشد که با فرمانبرداری، رفتار برنامه ریزی شده و خویشتنداری مرتبط است”.

افراد با وجدان، خوشحال تر هستند. با توجه به موارد بیان شده، نوع عکس های استفاده شده توسط این افراد دارای “چهره های مناسبی” هستند و رنگی تر، طبیعی تر، و شفاف تر از عکس های استفاده شده توسط سایر شخصیت ها می باشند.

افراد با وجدان، به عنوان گسترده ترین گروه، یک جو خنده دار و لذت بخشی را ایجاد می کنند – شاید دلیل این موضوع عبارت از این باشد که آنها مطلع می باشند که از آنها انتظار می رود در عکس پروفایل خودشان شاد باشند.

منبع:مشاورکو

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*