امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

عوارض خود ارضایی

عوارض خود ارضایی

عوارض خود ارضایی چیست؟ خود ارضایی کردن در بین جامعه های متفاوت و مخصوصا در بین دین ها ، از عمل های مکروه  به حساب می آید، و شایعه هایی که درباره عوارض شده است ، موجب می شود حتی مبحث های علمی در این مورد جدی شود. افراد تصور میکنند این گونه عوارض حقیقت ندارد، در حالیکه عوارض آن کاملا علمی و قابل بررسی کردن می باشد.

 

خود ارضایی

*خود ارضایی موجب چه نوع عوارض جسمی می شود؟

* این صحیح است که خودارضایی کردن به طور دائم موجب زود انزالی مردان می شود؟

*فرق بین رابطه زود انزالی با بیماری پروستات چه می باشد؟

 

خودارضایی دختران

یکی از عوارض خودارضایی در دختران آنورگاسمی می باشد. این عوارض در زمان مجردی با خود ارضایی کردن خواسته های جنسی خود را برطرف می کنند و این امر باعث نبود رضایت در زمان متال بودن می باشد.

همچنین برخی از دختران امکان دارد با توجه به طرز فشار دادن و قسمت لمس شونده به دستگاه تناسلی خود صدمه بزنند.

  • آیا خودارضایی با نازایی رابطه ای دارد؟
  • اگر خودارضایی تنها با تحریک کردن اندام خارجی صورت گیرد دچار صدمه می شود؟
  • نبود رضایت جنسی چیست و چه مسائلی را در ازدواج فراهم می کند؟

ترک کردن خود ارضایی

راهکارهایی که برای ترک کردن خود ارضایی پیشنهاد می شود:

تمرکز ذهنی و روحی را درباره این موضوع از خود دور کنید و به فعالیت هایی که باعث درگیری فکری با موضوع دیگر  مقداری از هورمون دوران نوجوانی را افزایش دهند. مانند: ورزش کردن، مطالعه کردن، خسته بودن در هنگام خواب ، تفریحاتی که سلامت و سالم هستند و نخوردن غذاهای محرک.

  • چگونه ورزش هایی نوجوانان برای ترک کردن خود ارضایی به کار بگیرند؟
  • به چه علت دوش گرفتن دوش گرفتن قادر است نیاز جنسی فرد را به طور زودگذر درمان کند؟
  • برنامه روزانه به چه صورت می تواند برای نوجوان تاثیر گذار باشد؟

 

عوارض خودارضایی پسران

خودارضایی در پسران صدمه هایی وارد می کند که این صدمه ها دو نوع روانی و جسمی می باشد.

بی اختیار بودن در ادرار یا انزال، نبود حوصله ، تمرکز نداشتن، کم شدن انرژی در کارهای روزانه جزوه مهم ترین عوارض خود ارضایی جسمی می باشند.

زیاد شدن تحریک ذهنی و استرس جزوه عوامل روحی می باشد.

  • آیا در پسرها درد کشاله ران با خود ارضایی مربوط می شود؟
  • به چه علت خود ارضایی در پسران را باعث عدم متناسب بودن اندام می دانند؟
  • خود ارضایی پسران به چه صورت باعث زود انزالی آنها می شود؟

 

عوارض خود ارضایی در زنان

خودارضایی در زنان به خاطر اینکه ساختار جنسی زنان و مردان تفاوت دارد، در حقیقت اعضای بدن زنان درونی و آشکار نمی باشد و خیلی دیرتر از مردان آغاز می شود و مداوم نمی باشد.

به علت خصوصیات خاص این اندام امکان دارد ، این عمل صدمه بیشتری به آنها بزند.

  • آیا تمام راه های خود ارضایی کردن عوارض به همراه  دارد؟
  • آیا راهی می باشد که میل جنسی در سن کم کاهش داد؟
  • آیا چیزی که دین های مختلف در مورد راه های خود ارضایی بازگو می کنند بر اساس علم می باشد؟

 

درمان قطعی خود ارضایی

خودارضایی را می توان با روان درمانی و شرکت در جلسات مشاوره و دستگاه های نوین موجود در کلینیک ستاره ایرانیان درمان کنید و به آسیب ها و عوارض آن پایان دهید.

 

احساس گناه

برخی از افرادی که نگران هستند که خودارضایی با باورهای معنوی یا مذهبی آنها در تضاد باشد، ممکن است احساس گناه را تجربه کنند. خودارضایی اشتباه یا غیراخلاقی نیست و لذت بردن از خود ضرری ندارد. اگر در مورد احساس گناه با شریک زندگی خود یا با متخصص جنسی صحبت کنید، می توانید به فرد کمک کنید تا از احساس گناهی که با خودارضایی مرتبط است عبور کند.

 

کاهش توانایی جنسی

اگر مردان خودارضایی تهاجمی را انجام دهند که شامل گرفتن محکم آلت تناسلی خود می شود، احساس کاهش می یابد. یک مرد این مشکل را با تغییر تکنیک حل می کند. تحریک تقویت شده می تواند کمک کند مانند استفاده از ویبراتور، که برانگیختگی را در مردان و زنان افزایش می دهد. زنانی که از ویبراتور استفاده می کنند عملکرد جنسی بهبود یافته اند در حالی که مردان بهبود عملکرد نعوظ را تجربه کرده اند.

 

سرطان پروستات | عوارض خود ارضایی

هنوز این بحث در مورد اینکه آیا خودارضایی خطر سرطان پروستات شما را افزایش می دهد یا کاهش می دهد. بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۰۳، مردانی که بیش از ۵ بار در هفته انزال می کردند و در دهه ۲۰ زندگی خود هستند، نسبت به افرادی که کمتر انزال می کردند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان تهاجمی پروستات بودند. محققان همچنین دریافته‌اند مردانی که ۲۰ بار در ماه یا بیشتر انزال می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند.

 

مشکل در کارهای روزمره

در برخی موارد، برخی افراد می توانند بیش از آنچه می خواهند خودارضایی کنند، که می تواند باعث شود:

  • از دست دادن کار یا رویدادهای مهم آنها
  • مانع عملکرد روزانه فرد شود
  • بر روابط آنها تأثیر بگذارد
  • به عنوان فرار از واقعیت عمل می کند

اگر فکر می کنید که ممکن است تحت تاثیر تمرین خودارضایی قرار بگیرید، ممکن است با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. پزشک ممکن است برای تعیین برخی از راه‌هایی که می‌توانند رفتار جنسی خود را کنترل کنند، مشاوره درمانی را پیشنهاد کند.

 

منبع: مشاوره جنسی

مقالات مرتبط:

خودارضایی بیماری خاموش

سوالات متداول

۱ - آیا خودارضایی باعث مرگ می شود؟

خود ارضایی باعث مرگ نمی شود ولی اعتیاد به آن بسیار خطرناک است و می تواند سبب پوکی استخواه، کم خونی، افسردگی و غیره می شود.

۲ - خود ارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

به نوع خود ارضایی بستگی دارد. ورود اشیا و یا انگشت ممکن است سبب پارگی پرده بکارت شود گه این امر توسط پزشکی قانونی قابل تشخیص است.

۳ - آیا خودارضایی می تواند جایگزین رابطه جنسی شود؟

خودارضایی جایگاه خاص خود را دارد و همینطور رابطه جنسی با شریک زندگی. در واقع، خودارضایی می تواند تجربه با شریک جنسی را افزایش دهد، زیرا به شما کمک می کند بدن خود را بهتر درک کنید. با این حال، اگر خودارضایی شروع به مانع شدن در زندگی جنسی با شریک زندگی شما کند، می تواند نشانه ای از یک مشکل باشد. به دلیل خودارضایی، اگر رابطه جنسی با شریک خود را از دست بدهید، تجربه صمیمیت با شریک زندگی خود را از دست خواهید داد. اما زمان های معتبری وجود دارد که خودارضایی می تواند جایگزین رابطه جنسی شود، به عنوان مثال: اگر میل جنسی شریک زندگی شما کمتر از شماست، خودارضایی یک گزینه است اگر شریک زندگی بیمار است اگر شریک زندگی شما باردار است اگر شریک در دسترس نباشد

۴ - آیا خودارضایی می تواند بر تعداد اسپرم شما تأثیر بگذارد؟

خودارضایی بر تعداد اسپرم هایی که تولید می کنید تأثیر نمی گذارد، زیرا اسپرم ها به طور مداوم در بدن مردان تولید می شوند. با این حال، پس از یک بار انزال برای انزال مجدد زمان می برد. این کاملا طبیعی است و به هیچ وجه نشانه ای از کاهش تعداد اسپرم شما نیست.

۵ - آیا خودارضایی باعث لاغری می شود؟

خودارضایی شما را لاغر نمی کند. با این حال، خودارضایی بیش از حد می تواند باعث کاهش وزن شما شود، زیرا از نظر فنی مانند هر تمرینی است که انجام می دهید.

۶ - آیا سطح تستوسترون مردان به دلیل خودارضایی کاهش می یابد؟

خیر. همانطور که یک تحقیق نشان می‌دهد، خودارضایی تنها تأثیر متوسطی بر تستوسترون در گردش دارد. با این حال، دوباره اعتدال کلید است. خودارضایی بیش از حد قطعا سطح تستوسترون را کاهش می دهد.

ارسال نظرات

یک دیدگاه برای “عوارض خود ارضایی”

  1. کامران گفت:

    سلام. اخرین یکی از دوستانم به کمک شما خود ارضایی اش را ترک کرد و خیلی هم حالش خوبه و احساس گناه نداره. میشه بگید چگونه من هم می توانم به مرکز شما مراجعه کنم؟

پاسخی بگذارید

*