امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

علائم اختلال ارگاسمی مردان

علائم اختلال ارگاسمی مردان

علائم اختلال ارگاسمی مردان چیست؟ شایع ترین مشکلات جنسی در مردان کدام اند؟ بسیاری از مردان در مقطعی از زندگی خود مشکلات جنسی (اختلال عملکرد جنسی) را تجربه می کنند.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردان بالغ دارای یک یا چند نوع اختلال عملکرد جنسی از جمله اختلال نعوظ، انزال زودرس و سایر مشکلات هستند.

 

شایع ترین مشکلات جنسی در مردان

خوراکی های کلیدی:
  • اختلال عملکرد جنسی مردان شایع است و حدود یک سوم مردان را در مقطعی از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.
  • اختلال نعوظ، انزال زودرس و بیماری پیرونی شایع ترین مشکلات جنسی مردان است.
  • هر دو شرایط جسمی و روانی می توانند باعث اختلال در عملکرد جنسی شوند یا به آنها کمک کنند.
  • بسته به علت، درمان‌های اختلال عملکرد جنسی مردان می‌تواند شامل دارو، درمان روان‌شناختی یا در برخی موارد جراحی باشد.

خوشبختانه، درمان‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به‌طور مؤثری علل فیزیکی و روان‌شناختی اختلال عملکرد جنسی مردان را برطرف کند. به عبارت دیگر، مشکلات جنسی در مردان هم شایع و هم قابل درمان است.

 

اختلال عملکرد جنسی مردان

اختلال عملکرد جنسی مردان می تواند شامل مشکلاتی باشد که بر عملکرد جنسی، برانگیختگی، میل جنسی و علاقه به رابطه جنسی تأثیر می گذارد. برای درمان هر یک از این مشکلات، ابتدا باید مشخص کنید که چه چیزی ممکن است باعث اختلال عملکرد جنسی شما شود. رابطه جنسی هم جسمی و هم ذهنی است که هم بدن و هم ذهن را درگیر می کند. مشکلات جنسی زمانی ایجاد می شوند که بدن یا مغز شما در بهترین حالت خود کار نمی کنند .

اگر مشکلات جنسی را تجربه می کنید، باید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود کمک بگیرید. برای یافتن درمان مناسب، ابتدا باید علت اصلی مشکل جنسی را مشخص کنید. اختلال عملکرد جنسی شایع است اما ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای جدی باشد.

 

اختلال در نعوظ

اختلال نعوظ (ED) هرگونه مشکل در دستیابی و/یا حفظ نعوظ است که بر عملکرد جنسی یا لذت جنسی شما تأثیر می گذارد. تقریباً یک سوم از مردان بالغ اختلال نعوظ را تجربه می کنند که آن را به رایج ترین نوع اختلال عملکرد جنسی مردان تبدیل می کند. علل احتمالی زیادی برای ED وجود دارد، از جمله عوارض جانبی دارو و همچنین علل روانی و فیزیکی.

در حالی که مشکلات گاه به گاه در دستیابی و حفظ نعوظ طبیعی است، مشکلات مکرر نعوظ باید درمان شوند. درمان‌های ED می‌تواند شامل داروهای خوراکی (سیلدنافیل (ویاگرا) و غیره)، درمان با تستوسترون، دستگاه‌های نعوظ خلاء، ایمپلنت آلت تناسلی و داروهای تزریقی مستقیم به آلت تناسلی باشد.

 

علائم اختلال ارگاسمی مردان

ناتوانی در رسیدن به ارگاسم (اوج اوج) با شریک زندگی. یا ناتوانی در رسیدن به ارگاسم بدون تماس جنسی طولانی. یا ناتوانی در ارگاسم در حین مقاربت. در برخی موارد، تنها از طریق خودارضایی یا رابطه جنسی دهانی می توان به ارگاسم دست یافت.

  • میل جنسی مهار شده یا کم‌فعال: بی‌علاقگی به تماس جنسی یا فقدان کامل میل جنسی.
  • انزال رتروگراد: منی به جای بیرون آمدن از انتهای آلت تناسلی ، در طول ارگاسم به سمت عقب به سمت مثانه حرکت می کند . این خطرناک نیست این اغلب یک عارضه جانبی مصرف برخی داروها است.
  • پریاپیسم(Priapism) : نعوظ طولانی مدت بدون میل جنسی. این وضعیت نادر دردناک است، بالقوه خطرناک است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.
  • ارگاسم خشک: اگر ارگاسم خشک دارید که منی تولید نمی کند، ممکن است انزال رتروگراد داشته باشید . این اتفاق زمانی رخ می دهد که منی به دلیل جراحی پروستات یا کشاله ران، برخی داروها، یا آسیب عصبی ناشی از دیابت، مولتیپل اسکلروزیس یا آسیب نخاعی، در حین اوج گیری به مثانه می رود. علل دیگر ارگاسم خشک شامل پرتودرمانی یا جراحی برای برداشتن مثانه یا پروستات است.

  • ناباروری مردان مشکل اصلی ناشی از ارگاسم خشک است و می توان آن را با دارو یا روش های دیگر جمع آوری اسپرم برای لقاح مصنوعی درمان کرد. منی را می توان با استفاده از تحریک ارتعاشی آلت تناسلی یا انزال الکتریکی جمع آوری کرد . هر دوی این روش ها حتی در مردانی که آسیب نخاعی دارند نیز می تواند موثر باشد.

پیشنهاد سکستراپ به شما: ارگاسم خشک در مردان و عدم انزال فاجعه آفرین است؟

 

انزال زودرس

انزال زودرس (Peyronie’s disease) وضعیتی است که باعث می‌شود مردان در حین رابطه جنسی (یا حتی در زمان پیش‌بازی) خیلی سریع به ارگاسم و منی منی بروند. PE معمولاً با از دست دادن نعوظ همراه است، که می تواند باعث توقف ناگهانی و غیرمنتظره در اتاق خواب شود و بر عزت نفس، اعتماد به نفس جنسی و روابط تأثیر منفی بگذارد.

PE در ۳۰ تا ۴۰ درصد از مردان در دوره ای از زندگی رخ می دهد. PE با سطح سروتونین در مغز مرتبط است – سطوح پایین سروتونین می تواند منجر به PE شود. درمان‌های PE شامل درمان روان‌شناختی یا روان‌پزشکی، زوج‌درمانی ، مشاوره جنسی، داروها و تمرین‌هایی برای بهبود کنترل انزال است.

بیماری پیرونی

هرگونه تغییر شکل آلت تناسلی می تواند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارد. آسیب به آلت تناسلی می تواند منجر به تشکیل بافت اسکار در زیر پوست شود که منجر به بیماری پیرونی (PD) می شود. تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۱۰ درصد از مردان بالغ در ایالات متحده ممکن است به بیماری پیرونی مبتلا باشند . PD می‌تواند حتی پس از آسیب‌های خفیف آلت تناسلی (اغلب در حین رابطه جنسی) ایجاد شود و باعث ایجاد بافت زخمی شود که می‌تواند شکل آلت تناسلی را تغییر دهد و ممکن است دردناک باشد.

انحنای غیر طبیعی آلت تناسلی اغلب با PD رخ می دهد. داشتن آلت تناسلی خمیده طبیعی است – همه افراد متفاوت هستند – اما تغییرات در اندازه یا شکل آلت تناسلی شما غیر طبیعی است و باید توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشاهده شود. درمان PD شامل داروها، تزریق آلت تناسلی و جراحی است.

ناباروری و مشکلات دیگر

سایر انواع کمتر شایع اختلال عملکرد جنسی شامل ناباروری و مشکل در رسیدن به ارگاسم است. ناباروری مردان مشکلی برای مردانی است که مایل به بچه دار شدن هستند. ناباروری مردان معمولاً ناشی از مشکلات عملکرد اسپرم یا مشکلات انزال است. عوامل زیادی بر تولید اسپرم تأثیر می‌گذارند که در نتیجه تعداد اسپرم کم یا تحرک ضعیف اسپرم (اسپرم نمی‌تواند به درستی شنا کند)، از جمله ژنتیک و شرایط پزشکی مختلف. انزال رتروگراد، جایی که مایع منی به جای خروج از آلت تناسلی، وارد مثانه می شود، همچنین می تواند باعث ناباروری مردان شود. دلایل مختلفی برای ناباروری مردان وجود دارد و بسته به علت، درمان‌های متفاوتی وجود دارد.

انزال زودرس تنها نوع اختلال عملکرد جنسی ارگاسم نیست که مردان تجربه می کنند. در حالی که شیوع بسیار کمتری دارد، برخی از مردان دچار تاخیر در انزال یا آنورگاسمی می شوند ، به طوری که ارگاسم بیشتر از حد طبیعی طول می کشد یا در حین رابطه جنسی اصلاً ارگاسم نمی کنند. هر دوی اینها می تواند ناشی از انواع مشکلات روانی یا جسمی باشد و درمان آن دشوار باشد.

علائم اختلال ارگاسمی مردان چیست؟ شایع ترین مشکلات جنسی در مردان دا

علل شایع اختلال عملکرد جنسی در مردان

دو نوع شایع اختلال عملکرد جنسی مردان – اختلال نعوظ و انزال زودرس – بسیاری از علل احتمالی مشابه دارند.

سلامت روان. مشکلات روانی و روانی می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود . این می تواند شامل اضطراب، افسردگی، استرس، مشکلات روابط، نگرانی های مذهبی در مورد رابطه جنسی، احساس گناه یا سابقه سرکوب جنسی باشد. فقدان اعتماد به نفس جنسی یا نگرانی در مورد عملکرد جنسی خود نیز می تواند به اختلال عملکرد جنسی کمک کند.

سلامت کلی. سلامت کلی تأثیر قابل توجهی بر عملکرد جنسی دارد. علاوه بر پیری طبیعی، تعدادی از مشکلات سلامتی مختلف می تواند باعث ایجاد انواع مختلفی از اختلالات جنسی شود. اساساً، هر چیزی که بر جریان خون یا عملکرد عصبی تأثیر بگذارد، می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود ، از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی و آسیب.

دیابت می تواند باعث آسیب به عروق خونی کوچک و اعصاب مورد نیاز برای عملکرد جنسی مناسب شود. طبق تحقیقات، بیش از نیمی از مردان مبتلا به دیابت، اختلال عملکرد جنسی دارند . بیماری های قلبی عروقی، از جمله بیماری قلبی، تصلب شرایین (پلاک های شریانی) و فشار خون بالا، همگی می توانند بر جریان خون آلت تناسلی تأثیر بگذارند و منجر به اختلال نعوظ و سایر مشکلات شوند. علاوه بر این، برخی از داروهای تجویزی می‌توانند به مشکلات جنسی در مردان کمک کنند، از جمله برخی داروهای قلبی و داروهای ضد افسردگی.

سطوح پایین تستوسترون ( هیپوگنادیسم مردانه ) نیز می تواند به اختلال عملکرد جنسی کمک کند. سطح تستوسترون در مردان با افزایش سن کاهش می یابد ، به خصوص پس از ۴۰ سالگی، اما می تواند تحت تأثیر داروها نیز قرار گیرد. اگر سطوح خیلی پایین باشد و باعث مشکلات جنسی یا علائم دیگر شود، درمان جایگزینی تستوسترون ممکن است به بهبود میل جنسی پایین و اختلال نعوظ کمک کند.

شایع اما قابل درمان

اختلال عملکرد جنسی مردان شایع و اغلب قابل درمان است. هر گونه تغییر در سلامت جنسی، عملکرد جنسی یا رضایت جنسی شما که به شما مربوط می شود، باید توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بررسی شود.

برای یافتن بهترین درمان برای مشکلات جنسی خود، ابتدا باید یک تشخیص دقیق داشته باشید. درمان می تواند به سادگی قرص یا گفتار درمانی باشد، یا ممکن است شامل بیشتر باشد، مانند جراحی.

اگر مشکلات جنسی دارید، مشاوره جنسی بگیرید. به یاد داشته باشید، شما تنها نیستید، بنابراین اجازه ندهید خجالت یا شرم مانع از دریافت کمکی شود که برای بازگرداندن زندگی جنسی خود به آن نیاز دارید.

منابع:

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*