امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

مشاور خانواده:بازار داروهای تقویت قوای جنسی

مشاور خانواده:بازار داروهای تقویت قوای جنسی

 داروهای تقویت قوای جنسی

مکمل تقویت قوای جنسی، راهی برای تقویت بنیان خانواده، معجزه داروی تقویت قوای جنسی را یک بار تجربه کنید، دیگر نگران کم‌توانی جنسی خود نباشید…

این روزها اگر به مجلات خانوادگی سر بزنید، سایت‌های تبلیغاتی را زیر و رو کنید و یا به شبکه‌های ماهواره‌ای دسترسی داشته باشید، حتما چشمتان به آگهی‌های این‌چنینی خورده. داروهای تقویت قوای جنسی در کنار داروهای ترک اعتیاد، بیشتر تبلیغات این رسانه‌ها را دارند. ادعای اصلی فروشندگان این محصولات، گیاهی‌بودن و بدون عوارض جانبی‌بودنشان است و این‌که تاییدیه بهداشتی خود را از مراکز معتبری گرفته‌اند. ما هم سراغ این آگهی‌ها می‌رویم و در مورد داروهایشان اطلاعات می‌گیریم. این گزارش، شرح جست‌وجوی ما، میان آگهی‌های تقویت قوای جنسی است.

با جین سینگ تقویت شوید!

شروع به تماس‌گرفتن با شماره‌های تبلیغاتی می‌کنیم. خیلی از این فروشنده‌ها و برندهای مدعی، از طرف وزارت بهداشت غیرمجاز شناخته شده‌اند. به گفته مدیران فروش آنها، ماده اصلی داروهای تقویت قوای جنسی، گیاهی تایلندی با نام جین سینگ است.

جین سینگ یک ریشه گیاهی است که باعث تقویت انرژی در بدن می‌شود. با یکی از مدیران فروش این محصول تماس می‌گیرم. آقای «م» خیلی خجالتی است و بعد از کلی این پا و آن پاکردن می‌گوید: «من ترجیح می‌دم با آقاتون صحبت کنم!» به آقای «م» اطمینان می‌دهم که ما برای خرید عمده با او تماس گرفته‌ایم و بازاریاب‌های شرکت تجاری هستیم. او می‌گوید: «ما دو نوع دارو داریم که هیچ کدامشان عارضه جانبی ندارند و مورد مصرف آقایان قرار می‌گیرند. داروهای ما صد درصد گیاهی است و از ریشه گیاهان هندی و تایلندی تهیه می‌شود.

این داروها در بسته‌های صدتایی به فروش می‌رسند و قیمت هر بسته آن ۱۲۰ هزار تومان است و باید روزی بین دو تا چهار قرص را مصرف کنیم تا دارو بتواند اثر مفید خود را روی بدن بگذارد.» از آقای «م» می‌پرسم که آیا داروی آنها تاییدیه وزارت بهداشت را دارد یا نه، او می‌گوید: «نه خانم! ما تاییدیه جای مهم‌تری را داریم. تاییدیه مرکز فضانوردی ناسا!!» وقتی تعجب من را می‌بیند، ادامه می‌دهد: «آخر ما نمایندگی کمربندهای ویبره لاغری را هم داریم که ناسا برای فضانوردانش تجویز کرده و به این محصول ما تاییدیه داده. برای همین محصولات دیگر ما را هم به وسیله پزشکانش مورد آزمایش قرار داد و بعد از دیدن اثرات مفید این محصولات، به همه آنها تاییدیه داد.»

محصول دیگری که سراغش می‌روم، اولین دستگاه مکانیکی تقویت قوای جنسی است، چون هرطوری که بخواهم در موردش توضیح بدهم، حذف می‌شود فقط این نکته را می‌گویم که مدیر فروش این دستگاه که اسمش «لارجر باکس» است، به ما می‌گوید: «این دستگاه سال‌هاست که در اروپا استفاده می‌شود و بدون هیچ عارضه‌ای، در خدمت خانواده‌های گرم ایرانی است و قیمت آن تنها ۱۷۹ هزار تومان است.»مشاور خانواده

خانم «ف» هم یکی دیگر از فروشنده‌هایی است که با او تماس می‌گیرم و به ما قرص ویگاریکس را پیشنهاد می‌کند. قرص ویگاریکس از همان گیاه جین سینگ تهیه شده. او می‌گوید: «علاوه بر تقویت قوای جنسی، هزار خاصیت دیگر هم دارد.»

خانم «ف» تمام خاصیت‌هایش را برایم پشت سر هم ردیف می‌کند. او می‌گوید: «تقویت‌کننده عضلات، حافظه، بازکننده عروق و ضدمیگرن هم هست. تازه کلی خاصیت دیگر هم دارد که چون تخصصی است و شما سر درنمی‌آوری، از گفتنش صرف‌نظر می‌کنم. قیمتش هم ۱۰۰ هزار تومان است.» در مورد نحوه استفاده از این قرص سؤال می‌کنم. او می‌گوید: «باید دوره درمان را تا چهار بسته ادامه بدهید. روزی چهار عدد از قرص‌ها را با چهار لیوان آب می‌خورید. مطمئن هم باشید که هیچ عارضه‌ای ندارد. البته اگر داروی به‌صرفه‌تری بخواهید، داروی Bigboy را پیشنهاد می‌کنم. هر بسته‌اش ۳۰ هزار تومان است و همان کار ویگارکیس را انجام می‌دهد. فقط فرقش با ویگارکیس این است که ویگارکیس تاییدیه وزارت بهداشت خودمان را دارد، ولی Bigboy از ناسا تاییدیه می‌گیرد!»

بعد از گرفتن این اطلاعات، سراغ عطاری‌ها می‌روم. پشت شیشه اکثر عطاری‌ها، با خطی خوش، کنار خواص عرق شاه‌دانه و کپسول‌های لاغری، در مورد داروهای تقویت قوای جنسی اطلاعاتی داده شده. اولین عطاری که به آن سر می‌زنم، عطاری آگاه است. آقای آگاه خوش‌برخورد است و می‌گوید: «بیشتر از مردها، خانم‌ها سراغ این داروها را می‌گیرند.» و می‌خندد و توضیحاتش را اضافه می‌کند: «هیچ کدام از این داروهایی که در ماهواره و مجله‌ها تبلیغ می‌شود، اثر درستی ندارد. اگر کسی ناتوانی جسمانی دارد، باید به پزشک مراجعه کند و مشکلش را حل کند. اما اگر کسی بخواهد انرژی‌اش را افزایش دهد، باید از این معجون‌های عسلی استفاده کند که محتوی عسل، کنجد، پسته و بادام است.

البته، یک معجون جدیدی هم برایمان آمده که حاوی زبان گنجشک، عرق مار، پسته و زنجبیل است و اسمش معجزه تقویت قوای جسمانی است. قیمت یک شیشه‌اش هم ۱۰ هزار تومان است.» موقع خارج‌شدنم از عطاری، آقای آگاه می‌گوید: «به همسرت بگو اگر روزی یک زرده تخم‌مرغ را با شیر و عسل و کاکائو مخلوط کند، مشکلشان زود حل می‌شود و دیگر نیازی به خرج بیخودکردن نیست!»

مغازه بعدی، یک عطاری معروف در پیچ شمیران است. حکیم این عطاری، دکتر رضاییان، خیلی حال و حوصله صحبت‌کردن ندارد. در مورد داروهای تقویت جنسی از او سؤال می‌کنم.

او می‌گوید: «باید مریضت را ببینم و بعد از معاینه به او دارو بدهم، اما اگر خجالت می‌کشد و اهل آمدن به اینجا نیست، از این معجون‌های عسلی بگیر و روزی پنج قاشق به او بده. حالش را بهتر می‌کند.» وقتی می‌خواهم سؤالات بیشتری از او بپرسم، با عصبانیت می‌گوید: «دخترجان خجالت بکش! تو چقدر رو داری. بگو یه مرد بیاد اینجا!»

در عطاری بعدی باز هم به همان گیاه جین سینگ می‌رسم. همان ریشه تایلندی اعجاب‌انگیز را می‌گویم. آقای عطار می‌گوید: «بیشتر داروهای تقویت قوای جنسی، مخصوص مردان هستند. این داروها مشکل کم‌توانی را به‌طور کامل حل نمی‌کند، اما می‌تواند کمی وضعیت بیمار را بهتر کند. ریشه گیاه جین سینگ را با گل سرخ و زنجبیل مخلوط می‌کنیم و به شکل کپسول درمی‌آ‌وریم. هر بسته این دارو ۲۰ هزار تومان و حاوی ۸۰ عدد کپسول است.»

از آقای عطار می‌پرسم که بیشتر چه کسانی برای خرید این داروها به عطاری سر می‌زنند؟ او می‌گوید: «بیشتر مردان جوان خریدار این داروها هستند. مردانی که تازه ازدواج کرده‌اند و یا به خاطر مشکلات جنسی زندگی‌شان در حال متلاشی‌شدن است. خیلی از پسرها هم می‌آیند و معجون‌های ساختنی می‌خواهند که ما نداریم.»

آقای عطار بعد از کمی مکث می‌گوید: «البته یک مورد خاص هم داشتیم. یکی دو سال پیش بود که مردی مسن هر روز به بهانه خرید داروهای مختلف گیاهی به مغازه‌ام می‌آمد، مرتب از من خرید می‌کرد. از عرق گیاهی بگیر تا تخم گیاه‌های مختلف. می‌فهمیدم چیزی می‌خواهد که رویش نمی‌شود آن را طلب کند. بعد از مدتی خودم رک به او گفتم که یا بگوید واقعا چه می‌خواهد یا این‌که دیگر به مغازه‌ام نیاید. دست آخر با کلی من و من کردن گفت که ۵۹ سال دارد و تازه با دختری ۲۱ ساله ازدواج کرده، حالا داروی تقویت قوای جنسی می‌خواهد. دارویی را که می‌خواست، به او فروختم، اما افاقه نکرد. بعدها شنیدم دخترک حاضر به زندگی‌کردن با او نشد و بعد از دو سال طلاق گرفت.»

آقای مرتضوی یکی از ویزیتورهای سابق این داروها در مورد اثرات داروهای تقویت قوای جنسی می‌گوید: «به جرأت می‌توانم بگویم هیچ کدام از این داروها اثری ندارند و اثرشان بیشتر تلقینی است. گاهی استفاده از این نوع داروها به شما این تفکر را می‌دهد که حتما مشکلتان حل می‌شود.

در طول کارم خیلی‌ها تماس می‌گرفتند و بابت تولید این دارو از ما تشکر می‌کردند و خیلی‌ها هم تماس می‌گرفتند و گلایه می‌کردند. اما گاهی هم می‌تواند استفاده از این داروها و دستگاه‌ها خطرات جبران‌ناپذیری داشته باشد. مثل دستگاه وکیوم همراه که تقریبا در همه داروخانه‌ها موجود است و می‌تواند بیماری‌های جدی را به همراه داشته باشد. من که فکر می‌کنم بهترین راه برای حل این مشکلات این است که به پزشک مراجعه کنید!»

بعد از این پرس‌وجوها سراغ دکتر شهریاری، اورولوژیست و یکی از جراحان تغییر جنسیت در خاورمیانه می‌رویم. دکتر شهریاری از همان اول آب پاکی را روی دستمان می‌ریزد و از بیخ و بن تمام این داروها و دستگاه‌ها را رد می‌کند. او می‌گوید: «باعث تاسف است که چنین چیزهایی که باعث رواج شارلاتانیسم می‌شود، در روزنامه‌های صبح و مجلات تبلیغات گسترده‌ای دارند. در مورد دستگاه‌هایی که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، باید بگویم که تا به حال تحت هیچ شرایطی چنین دستگاهی اختراع نشده که با استفاده از آن بشود قوای جسمانی را تقویت کرد. این دستگاه‌ها رواج شارلاتانیسم در کشور است و به دلیل آن‌که هیچ مرجعی نظارت روی این‌جور تبلیغات را درست برعهده ندارد، ما این تبلیغات را می‌بینیم، از آنها استفاده می‌کنیم و تا آخر عمر هم باید با عوارض غیرقابل جبران آن دست و پنجه نرم کنیم. در مورد داروهایی همه که چه در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود و چه در مغازه‌های موسوم به عطاری موجود است، باید چند نکته را بگویم. اول این‌که نگاه سنتی در همه جوامع وجود دارد، چه در چین، چه در ایران و چه در سانفرانسیسکو و می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری را وارد کند. جدا از آن هر چیز گیاهی الزاما خوب نیست. شما اگر هفت دانه بادام تلخ را به یک بچه سه ساله بدهید تا بخورد، به او گیاه داده‌اید، اما باعث مرگ او هم می‌شوید، چرا که بادام تلخ به دلیل این‌که حاوی مواد مضر و مسموم است، باعث مرگ او می‌شود.مشاور خانواده

من در این مثال ساده سعی کردم که مضرات این داروهای گیاهی جنسی را برای شما بازگو کنم. اولا هر دارویی که در خارج از کشور تهیه می‌شود، باید به تایید اف‌بی‌اِی آمریکا برسد، نه این‌که در یک نقطه نامعلوم و در یک فضای بسته چند کلاهبردار با جان مردم بازی کنند. در ثانی برای تقویت قوای جسمانی، داروهای بسیاری وجود دارد که با تجویز پزشک باید مورد مصرف قرار گیرد و علاوه بر آن تهیه این گیاه‌ها پروسه طولانی دارد و باید در مقالات علمی هم مورد تایید قرار بگیرد. هر چیز گیاهی الزاما خوب نیست، با جانتان بازی نکنید!»
منبع: تریبون آزاد

بازدید:۴۲۳۶۵۹

رتبه مقاله درگوگل:4-Stars

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*