امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

فقط جوان‌های گیم‌نتی بخوانند

فقط جوان‌های گیم‌نتی بخوانند

جوان‌های گیم‌نتی

انسان همیشه به‌دنبال قهرمان است، به‌دنبال اسطوره‌ای شاید تا از آن الگو بگیرد. همه ما برای خود اسطوره‌هایی داریم و برای این انتخاب دلایلی هم داریم لابد. قهرمان شما ممکن است یک فوتبالیست باشد مثل مارادونا، یک بازیگر فیلم‌های کاراته‌ای مثل مرحوم بروسلی، شاید هم یکی از ساکنان دنیای اسرارآمیز بازی را به عنوان قهرمان خود انتخاب کرده‌اید. دنیای بازی دنیای قهرمانان است؛ قهرمانانی که کودکی خود را با آن سپری کرده‌ایم. چقدر لجمان در‌ می‌آمد وقتی قهرمانمان تحت تعقیب بود، کتک که می‌خورد، درد‌مان می‌گرفت خود بخود، وقتی خدای نکرده می‌مرد، دنیا را تیره و تار می‌دیدیم.
محبوبیت شخصیت‌ کامپیوتری به گونه‌ای بود که هرگاه یک بازی خوب فروش می‌کرد، تی‌شرت‌ها و اسباب بازی‌های مربوطه نیز خوب می‌فروختند، شکر خدا! Mario همان قارچ‌خور خودمان که سهم زیادی از خاطرات کودکی‌مان را به خود اختصاص داده است، بدون شک محبوب‌ترین شخصیت بازی‌های ویدیویی است.
لوله‌کش بانمک که همواره با انجام کارهای بامزه خنده را بر لبانمان رویاند. Pac Man هم دیگر قهرمان دنیای بازی است، که همین چند وقت پیش توانست رکورد بیش از ۵۰۰ میلیون ساعت بازی را بشکند.
نکته‌ جالب توجه این است که شهرت و محبوبیت هر کجا برای صاحب مقام دردسرساز باشد، به دلیل تخیلی‌بودن هیچ‌گاه برای قهرمانان دنیای بازی مشکلی به‌وجود نیاوردند.
در این مطلب قصد داریم تا با معرفی بعضی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی شما را در سفری به کودکی و شاید نوجوانی‌تان همراهی کنیم تا شاید لبخندی بر لبانتان جاری شود.
Payne کاراکتر اصلی بازی جذاب Max Payne، یک پلیس نیویورکی است که در یک بعد از ظهر بی‌فرجام، با خستگی ناشی از یک روز فعالیت، متوجه می‌شود که همسر و فرزند نوزادش توسط افرادی معتاد به طرز فجیعی به قتل رسیده است. Payne عزم خود را جزم می‌کند تا قاتلان اعضای خانواده‌اش را به سزای کارشان برساند.

سلاح: شاتگان، کلت کمری، مسلسل و نارنجک ابزار او در این نبرد مرگبار است.
دشمنان: معتادان و جنایتکاران شهر که همان قاتلان نیز هستند در این راه از هرگونه دشمنی با Payne دریغ نمی‌کنند.
پایان: در نهایت Payne پس از پشت سر گذاشتن خطراتی فراوان و به دست آوردن سرنخ‌های این جنایت، جنایتکاران را به سزای اعمالشان می‌رساند.


Prince Of Persia: روایت شاهزاده‌ای است پارسی که برای به دست آوردن ساعت، پیداکردن خنجر زمان و نجات پدرش سخت تلاش می‌کند. شما در این بازی این فرصت را دارید تا به این شاهزاده کمک کنید تا به اهداف خود برسد.
سلاح: شاهزاده پارسی در این راه تنها از سلاح‌های سرد همچون شمشیر یاری می‌گیرد و با همین شمشیر قصد تسخیر خنجر زمان را دارد.
دشمنان: موجودات زشت، اهریمنی و خطرناک‌اند که قصد محافظت از این خنجر جادویی را دارند.
پایان: شاهزاده اما در انتهای این بازی بالاخره با شکست‌دادن جادوگر، پدرش را نجات می‌دهد و زمان را به حالت قبل بازمی‌گرداند.


Devil May Cry: گروهی خرابکار که همگی به یک فرقه خاص تعلق دارند، قصد بازکردن دروازه‌های جهنم را دارند تا به خرابکاری‌های خود ادامه دهند. شما به همراهی Nero و Dante شخصیت‌های محبوب این بازی می‌بایست جلوی این فاجعه را بگیرید.
سلاح: Nero و Dante در این راه از تفنگ‌ها و شمشیرها کمال استفاده را برای نابودی دشمنان خود می‌برند.
دشمنان: موجودات زشت جهنمی که قصد دارند با بازکردن دروازه‌های جهنم دنیا را تسخیر کنند.
پایان: در نهایت اما این Nero و Dante هستند که پیروان این فرقه کذایی را در جنگی تمام‌عیار شکست می‌دهند تا جهان بار دیگر از گزند این اهریمنیان در امان باشد.

Resident Evil: زمانی که شهر معروف راکون نابود می‌شود، اتفاقاتی عجیب رخ می‌دهد، حادثه بعد از حادثه در کمین شماست. Resident Evil روایتی است پس از نابودی شهر راکون. Lion که یک مامور مخفی سرویس امنیتی آمریکاست، قصد دارد دختر رئیس جمهور را از دست گروهی در اسپانیا برهاند.
سلاح: lion در این جنگ از تمامی امکانات نظامی بهره می‌برد، تفنگ و نارنجک مثل نقل و نبات در اختیار دارد تا دختر رئیس جمهور را نجات دهد.
دشمنان: zommbiها، همان موجودات ترسناک معروف این بار در نقش گروگان‌گیر سعی دارند Lion را در راه رسیدن به مقصودش ناکام بگذارند.
پایان: انتهای تمام بازی‌ها مانند فیلم‌های هندی از قبل مشخص است، همان‌طور که حدس زدید، در نهایت Zommbi‌ها شکست می‌خورند و ماموریت انجام می‌شود.


Mario: قهرمان کوتوله، خپل و بامزه یا همان لوله کش ایتالیایی است که در سرزمین قارچ‌ها زندگی می‌کند و در راه نجات همسرش شاهزاده هلو مبارزه می‌کند، قارچ می‌خورد، می‌پرد و از لوله بالا و پایین می‌رود.
سلاح: قارچ‌خور کوچک هیچ سلاحی برای مبارزه نداشت، اما پس از خوردن یک قارچ وقتی تنومندتر می‌شد، این فرصت را داشت تا اگر قارچی دیگر پیدا می‌کرد و آن را میل می‌کرد، تفنگی به دست می‌آورد.
دشمنان: سوسک‌ها، مرغابی‌ها، اردک‌ها و لاک‌پشت‌ها و حتی گل‌های سمی که همه و همه زیر سلطه Bowser فعالیت می‌کنند، دشمنان او هستند.
پایان: لوله‌کش محبوب ما در جنگ آخر Bowser را نیز شکست می‌دهد تا قهرمان بازی لقب گیرد.


Silent Hill: شهری متروک پر از ارواح! داستان از آنجایی شروع می‌شود که مردم شهر قصد دارند کودکی را که آن‌را مایه نحوست می‌دانند به قتل برسانند که در لحظه پایانی فرشته‌ای دختر را نجات می‌دهد و شهر را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل می‌کند. پس از سال‌ها Henry قهرمان ما همراه با دخترش در حال عبور از جاده‌ای با یک کامیون تصادف می‌کند. هنگامی که به‌هوش می‌آید، خود را در شهر می‌بیند، اما اثری از دخترش نیست.
سلاح: شاتگان بهترین سلاح Henry در راه جست‌وجوی دخترش است.
دشمنان: زامبی‌های، کرم‌ها و پرستاران این شهر متروکه دشمنان Henry هستند، که در ادامه بازی مشخص می‌شود دختر او نیز به آنها پیوسته و به بزرگ‌ترین دشمن پدر تبدیل شده است.
پایان: Henry هم مانند تمام قهرمانان دیگر موفق می‌شود دخترش را شکست بدهد.


Pac Man: ما که نفهمیدیم Pac Man چه بود، فقط فهمیدیم که خیلی فعال بود و تند و تند باید آن نقطه‌ها را می‌خورد و خود را به مرحله بعد می‌رساند.
سلاح: Pac Man را شاید بتوان جنگجوی بی سلاح خواند، چرا که تنها سلاحش سرعت عمل بالایش بود.
دشمنان: فضای فانتزی بازی به گونه‌ای بود که قهرمان و دشمنانش ناشناخته بودند.
پایان: Pac Man پس از خوردن تمام نقطه‌ها توانست خود را به انتهای بازی برساند.


Arthas: صاحب تخت یخ‌زده سرزمین لیچ کینگ که پدر خود را می‌کشد و به لشگر مقابل سرزمینش می‌پیوندد، کسی نیست جز Arthas که برای شکست Humanها و Night Elfها و تصاحب تخت شاهی می‌جنگد.
سلاح: لشگری قوی به همراه یک شمشیر و جادوهایی عجیب سلاح‌های Arthas است.
پایان: Arthas در نهایت illidan را که رقیب اصلی‌ خود می‌داند، شکست می‌دهد تا به پادشاهی برسد.


Alex Mercer: شخصیت اصلی بازی پروتو تایپ، یک قهرمان با توانایی تغییر حالت چیزی شبیه توانایی سایلار در سریال قهرمانان که هیچ چیز از گذشته‌اش به یاد نمی‌آورد.
الکس توانایی نفوذ در سایر اشخاص و دیدن حافظه تجربیات آنها را داراست، درست مثل قدرتی که مت پارکمن در همان سریال داشت. او می‌تواند با جذب کردن وجود دشمنانش خود را احیا کند و پس از جذب می‌توانند به شکل آنها نیز دربیاید. دشمنان: دشمنان او الیزابت گرین ناقل ویروس مرگبار و ژنرال راندال که دستور از بین بردن منهتن رو می‌ده، هستند.
سلاح: الکس می‌تواند بخشی از بدنش را به اسلحه‌های مرگ‌بار تبدیل کند که گستردگی زیادی دارند مثل شمشیر پنجه، سپر و یا زره کل بدن.
پایان: الکس در انتها بمب را همراه با خود به اقیانوس می‌برد تا در آنجا منفجر شود تا منهتن در امان بماند و ویروس نیز از بین برود. صحنه آخر بازی الکس را بالای یک آسمان‌خراش نشان می‌دهد که در حال صحبت کردن از موفقیت خویش است.


Sonic: نوستالژی یعنی سونیک، کنسول محبوب سگا در سال ۹۱ بازی محبوب سونیک را عرضه کرد تا دنیای قهرمانان در خود، جایی برای سونیک قهرمان تیزپای این بازی باز کند. سونیک خارپشت که قابلیت دویدن با سرعتی بیشتر از سرعت صوت را داشت، به محبوبیتی مثال‌زدنی در میان میلیون‌ها طرفدار بازی‌های کامپیوتری در سرتاسر دنیا دست یافت. قهرمان آبی‌پوش تنها ضعفش شاید این بود که شنا نمی‌توانست بکند.
دشمنان: از ابر و باد و مه و خورشید و فلک و آتش که همه و همه دست به دست یکدیگر داده بودند تا سونیک را از سوپر سونیک شدن منع کنند که بگذریم، Dr.Robotnik بزرگ‌ترین دشمن سونیک بود.
سلاح: سرعت بی‌نظیر سونیک مهم‌ترین سلاح او در تقابل با دشمنانش بود. خاصیت دفاعی جالب توجه او که خود را در مواقع خطر به شکل یک جوجه‌تیغی گرد می‌کرد نیز او را به‌گونه‌ای ضدضربه می‌کرد.
پایان: برای موفقیت در این بازی سونیک می‌بایست هفت جواهر خودش را که به سختی همان هفت خوان رستم بود، جمع می‌کرد تا به سوپر سونیک تبدیل شود. در این حالت شنا که سهل است، سونیک خارپشت می‌توانست پروازی بکند در حد عقاب.
















بازدید:۷۹۳۶۴۲

رتبه مقاله درگوگل:4.5-Stars

ارسال نظرات

۲ دیدگاه برای “فقط جوان‌های گیم‌نتی بخوانند”

  1. ناشناس گفت:

    شاید باورتون نشه من که از بچگی هیچ قهرمانی نداشتم

  2. ناشناس گفت:

    واقعأ.؟؟؟؟مگه میشه؟ شاید بزرگ شدی یادت رفته

پاسخی بگذارید

*