امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی

اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی

اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی

داشتن روابط جنسی سالم بین زوجین یکی از ملزومات زندگی مشترک می‌باشد. روابط جنسی یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین انگیزه‌های ازدواج جوانان می‌باشد و اگر این رابطه بین زوجین به خوبی وجود داشته باشد، بیشتر مسائل و موضوعات اختلاف‌برانگیز از بین می‌رود، اما در صورتی که رابطه جنسی از بین برود و یا از میزان آن کاسته شود، جزئی‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین مسائل نیز به یک اختلاف بزرگ و حل‌نشدنی تبدیل می‌شوند. در رفتار بسیاری از مراجعان در هنگام مطالعه فهرست بروشورها دقت کرده‌ام. بیشتر آنها وقتی چشمشان به بحث روابط جنسی می‌افتد، سریعا به صفحه موردنظر می‌روند و شروع به مطالعه این فصل از بروشور می‌کنند. این رفتار که در اکثریت مراجعان دیده می‌شود، نشان‌دهنده اهمیت روابط جنسی در زندگی مشترک می‌باشد. اما نکته مهم دیگری که به مبحث مقاله ما مربوط می‌شود، رابطه رفتار جنسی با تمایل مردان به انتخاب همسر دوم می‌باشد. این مقاله بدین منظور نوشته شده است که علل و عوامل تمایل مردان به انتخاب همسر دوم را شناسایی نموده و جهت جلوگیری از این پدیده، راهکارهای علمی ارائه نماییم. اگر در زندگی مردانی که همسر دوم انتخاب کرده‌اند دقیق شوید، متوجه خواهید شد که بلااستثناء همه آنها از نظر روابط جنسی با همسر خود کم و کاستی‌هایی داشته‌اند و فردی که به عنوان همسر دوم وارد زندگی آنها شده است، چون از این موضوع آگاهی و اطلاعات کاملی داشته است، به خوبی این نیاز مرد را تامین نموده و همین عامل باعث گرایش و کشش مرد به طرف او شده است. گاهی اوقات بوده‌اند خانم‌هایی که ابراز داشته‌اند که ما هم از نظر روابط جنسی شاهد کم و کاستی‌هایی از طرف شوهر خود بوده‌ایم، اما چرا ما منحرف نشده‌ایم. چرا مردها در دوران حاملگی همسرشان به خود این اجازه را می‌دهند که به دنبال انتخاب همسر دوم باشند؟ گله و شکایت این خانم‌ها کاملا منطقی است و باید به آنها حق داده شود، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشند، این است که نقش و اهمیت روابط جنسی برای دو طیف زن و مرد و میزان مقاومت زن و مرد در مقابل فقدان روابط جنسی با هم متفاوت می‌باشد. همه محققان و روان‌شناسان عقیده دارند که میزان تمایل و علاقه مردان به روابط جنسی بسیار بیشتر از زنان است. اگر بین زن و مرد، اختلاف و کدورتی وجود نداشته باشد، مردها هرگز از روابط جنسی کناره‌گیری نمی‌کنند. کناره‌گیری مردها از روابط جنسی به بهانه استرس و خستگی ناشی از کار روزانه هم بهانه است. اینها همه ناشی از انتقادها، جر و بحث‌ها و غرزدن‌های همسرشان می‌باشد. اگر مردی به همسرش علاقه داشته باشد و بین آنها کدورتی وجود نداشته باشد، تقریبا همیشه برای روابط جنسی آمادگی دارد. از سوی دیگر استرس نه‌تنها مانع از روابط جنسی نخواهد شد، بلکه روابط جنسی کاهش‌دهنده استرس می‌باشد و مشاهده شده است که مردها در هنگامی که استرس زیادی دارند، برای کاهش میزان استرس خود به روابط جنسی روی می‌آورند.

316

اهمیت روابط جنسی برای مردان به مانند اهمیت حرف زدن برای زنان است. همانگونه که یک زن به یک گوش شنوا برای حرف زدن نیاز دارد و بدون داشتن آن دچار افسردگی می‌شود، یک مرد نیز به روابط جنسی محبت‌آمیز با همسرش نیاز دارد. روابط جنسی میزان استرس یک مرد را به شدت کاهش می‌دهد و مرد از برقراری روابط جنسی با همسرش در بسیاری از موارد میزان عشق و علاقه به همسرش را نشان می‌دهد. اما متاسفانه نکته‌ای که باید در این‌جا در مورد آن صحبت کنیم، این است که برخی خانم‌ها به روابط جنسی با شوهرشان اهمیتی نمی‌دهند و برخی هم از این روابط به عنوان یک اهرم تنبیه‌کننده استفاده می‌کنند. بی‌توجهی به مسائل جنسی و استفاده از آن به عنوان یک اهرم تنبیه‌کننده یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی هستند که ممکن است یک زن در طول زندگی مشترک خود مرتکب شود.

وقتی که یک زن به آرایش و وضعیت ظاهری خود در خانه رسیدگی کرده و همچنین در روابط جنسی با شوهرش در برخی موارد پیشقدم می‌شود، عشق و علاقه شوهرش را به خود چندین برابر می‌کند، اما وقتی که به این مسائل بی‌توجهی می‌کند و یا از روابط جنسی با همسرش به عنوان یک اهرم تنبیه‌کننده استفاده می‌کند، علاوه بر این که عشق و علاقه بین خود و همسرش را از بین می‌برد، بلکه با این رفتار باعث می‌شود که همسرش برای روابط پنهان خارج از خانواده یک دلیل و توجیه منطقی داشته باشد. در طول دو سال گذشته بیشتر مراجعان خانم‌هایی بودند که از رفتار مشکوک همسرشان گله‌مند بوده‌اند. اکثر این خانم‌ها بعد از چند جلسه مشاوره به بی‌توجهی خود به مسائل جنسی اذعان نمودند. به طور کلی می‌توان گفت که در طول سال‌ها مشاوره به ندرت به موردی برخورد کرده‌ایم که زنی از نظر روابط جنسی گرم و عاطفی باشد، اما با این حال همسرش به دنبال زنی دیگر باشد. در مورد خانم‌هایی که رفتار جنسی سرد و نامناسبی داشته‌اند، تشویق آنها به توجه به مسائل جنسی بیشترین تاثیری را داشته است.

هرگز مراجعه خانمی را فراموش نمی‌کنیم که به خاطر نارضایتی از زندگی زناشویی مراجعه کرده بود و با توجه به این‌که وضعیت مالی مناسبی نداشتند، هزینه مشاوره را هم به سختی تهیه کرده بود و بدون اطلاع شوهرش و به طور مخفیانه مراجعه کرده بود. در اولین برخورد متوجه شدم عدم توجه او به وضعیت ظاهر و از همه مهمتر بی‌توجهی‌اش به روابط جنسی شدم، بنابراین اولین راهکارها را بر این موضوع متمرکز نمودیم تا بدین وسیله باعث گرایش همسرش به طرف او شدیم. بعد از دو هفته تغییر رفتار، شوهرش شدیدا به او علاقه‌مند شده بود و از همه مهم‌تر این‌که به دنبال علت تغییر رفتار همسرش بود. خانم اظهار می‌کرد که با توجه به وضعیت مالی مناسبی که داشتیم، از شوهرم خجالت می‌کشیدم که بگویم مبلغی را برای مشاوره پرداخت کرده‌ام، اما با کمال تعجب وقتی که واقعیت را به او گفتم، شوهرم بسیار خوشحال شد و اول هر هفته ابتدا هزینه مشاوره من را پرداخت می‌کرد و روزی که قرار بود به مشاوره بروم، چندین بار با من تماس می‌گرفت تا مطمئن شود که برای مشاوره مراجعه کرده‌ام. او اعتراف می‌کند که تاکنون علت این بی‌توجهی و بهانه‌گیری‌های همسرم را نمی‌دانستم و به وضعیت مناسب دوستان و اقوام خود حسادت می‌کردم، اما اکنون متوجه شده‌ام که مردها به سادگی قابل تغییر هستند. زن اگر برای شوهرش معشوقه خوبی باشد، مردها همسران خوبی خواهند بود. اما اگر به این موضوع بی‌توجهی کند، زندگی را به کام خود، همسر و فرزندان خود تلخ خواهد کرد.

316

اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی

تحقیقات نشان داده‌‌اند که پس از اولین زایمان میزان رضایت زناشویی به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. این نتیجه‌گیری تاییدی است بر رابطه بین رسیدگی به ظاهر و توجه به روابط جنسی با میزان رضایت زناشویی. پس از ازدواج خصوصا بعد از بچه‌‌دار شدن خیلی از زنان دیگر به خود نمی‌رسند، به جای آن‌که در خانه مانند دختران جوان لباس بپوشند، دائما پیژامه‌های پشمی یا شلوارهای خیلی گشاد به تن می‌کنند، کمتر اصلاح می‌کنند، ناخن‌هایشان را تمیز نمی‌کنند، در هفته کمتر به حمام می‌روند، آرایش نمی‌کنند، حتی موهای خود را هم شانه نمی‌زنند و هرگز جلوی همسرشان لباس‌های جذاب به تن نمی‌کنند و بعد هم از شوهرشان انتظار دارند که با آنها رفتار محبت‌آمیز داشته باشد. متاسفانه وقتی که به زن‌ها پیشنهاد می‌شود که باید به خودشان رسیدگی نمایند، اکثرا جبهه‌گیری می‌کنند و حالت تدافعی به خود می‌گیرند، اما بی‌نظمی، غفلت از خود و شلختگی یک بیماری روانی است که باید درمان شود.

زنان باید توجه داشته باشند که شوهرشان آنها را با یک ظاهر زیبا و مرتب پسندیده است و باید همچنان آن ظاهر زیبا و مرتب را حفظ کنند. هرگز انتظار نداشته باشید که بعد از ازدواج علی‌رغم بی‌نظمی و بی‌توجهی به خود، همسرتان همواره به شما علاقه‌مند باشند، بلکه در صورتی این عشق و علاقه ادامه پیدا می‌کند که شما هم به نیازها و خواسته‌های او توجه داشته باشید. تغییر دادن رفتار یک مرد بسیار ساده است. زنان به آسانی می‌توانند رفتار شوهرشان را تغییر دهند. مردها به آسانی گذشت می‌کنند و با دیدن کمی محبت و توجه از سوی زنان خود رفتارشان را تغییر می‌دهند. آن‌چه مردان را به سوی زنان جذب می‌کند، ظرافت زنانه آنان است. این ظرافت تنها مربوط به ظاهر نیست، بلکه رفتار را نیز در بر می‌گیرد. داشتن ظاهری آراسته، رفتاری پسندیده و کمی توجه، از جمله کارهایی است که زنان با آن می‌توانند شوهران خود را خوشحال کنند. زنان با این کارها نشان می‌دهند که شوهر خود را یک تکیه‌گاه می‌دانند، نه ابزاری برای تامین نیازهایشان. زن‌ها اگر می‌خواهند شوهرشان دوستشان داشته باشد، باید علاوه بر انجام کارخانه خانه، همیشه به ظاهر خود نیز رسیدگی کنند و ظاهری آراسته و تمیز داشته باشند.

316

روابط جنسی یکی از روش‌هایی است که مردان میزان عشق و علاقه همسر خود را با آن می‌سنجند. اگر به روابط جنسی با شوهرتان بی‌توجهی کنید، او تصور می‌کند که مرد مورد علاقه‌اش نیستید و با توجه به این‌که عشق دوطرفه است، از میزان عشق و علاقه او به شما کاسته می‌شود. زنان عشق خود را با کلمات زیبا، با یک شاخه گل، یک شیشه عطر و هدیه بیان می‌کنند، اما مردان میزان عشق همسرشان را نسبت به خود به طرز دیگری می‌سنجند. مردان در دو صورت پی به عشق همسرشان می‌برند:

۱- در صورتی که همسرشان نیازهای جنسی آنان را تامین نماید.

۲- در صورتی که همسرشان با رفتار خوب اعتماد به نفس آنها را تقویت کند. در این صورت مرد احساس می‌کند که قهرمان زندگی زنش می‌باشد.

این دو نکته به حدی در حل مشکلات زناشویی موثر است که ارزش دارد همه خانم‌ها این دو سطر را تایپ نموده و در کیف خود و یا در جای خصوصی دیگر بگذارند و هر روز به آن توجه نمایند. در طول چند سال گذشته توجه عمده ما به این مسئله معطوف شده بود که به راستی «علت اصلی تمایل مردان به انتخاب همسر دوم چیست؟» پاسخگویی به این سوال وقتی برایمان بااهمیت‌تر شد که مشاهده کردیم که تعداد زیادی از مردانی که همسر دوم اختیار کرده‌اند، فردش را انتخاب کرده بودند که به مراتب از همسر اولشان پایین‌تر بود. در بسیاری از موارد مشاهده کردیم که همسر اول از نظر سطح تحصیلات، وضعیت خانوادگی، چهره ظاهری از همسر دوم آنها بالاتر بود، اما با این حال این مردها به همسر دوم خود علاقه و توجه بیشتری نشان می‌دادند. پس از سال‌ها پژوهش و مشاوره‌های فراوان اکنون جواب سوال مشخص شده است.

بله، اکنون به این نتیجه رسیدیم که اکثر زنانی که به عنوان همسر دوم وارد زندگی افراد متاهل می‌شوند، همگی روان‌شناسان حرفه‌ای هستند، یعنی این‌که لااقل از نیازهای مردان و نحوه تامین آنها آگاهی کامل دارند. همه شما زنانی را می‌شناسید که از خیلی جهات نقاط مثبت زیادی ندارند، اما شدیدا مورد علاقه همسرشان می‌باشند و برعکس زنانی را هم می‌شناسید که علیرغم داشتن زیبایی، تحصیلات، موقعیت اجتماعی و… از زندگی زناشویی مناسبی برخوردار نیستند. این موضوع نیز یکی از مسائلی بود که مدت‌ها به دنبال پیداکردن علت آن بودیم، اما اکنون جواب این سوال نیز مشخص شده است. با مردانی که به هر نحوی ارتباطاتی خارج از حریم خانواده داشته‌اند، مصاحبه‌های زیادی کرده‌ایم که ماحصل این مصاحبه‌ها نتایج خوبی برای شما به دنبال دارد. اکثر آنها اظهار می‌کنند که همسر دومشان در خیلی از موارد پیشنهاددهنده روابط جنسی می‌باشد و با تنوع و کیفیت بسیار بالایی نیازهای جنسی آنها را تامین می‌کند و از طرف دیگر از بودن در کنار آنها احساس آرامش می‌کنند. ماحصل این گفته‌ها دقیقا تاییدی است در مورد دو نکته‌ای که در بالا ذکر کردیم.

متاسفانه به علت وجود یک نوع حجب و حیای افراطی زن‌ها تصور می‌کنند که همیشه باید شوهرشان به طرف آنها بیاید و درخواست روابط جنسی نماید. و این مسئله باعث می‌شود که مردها تصور کنند که همسرشان تمایلی به روابط جنسی با آنها ندارد و به اجبار و به حکم وظیفه به این کار تن در می‌دهند. موضوعی که رفته رفته از مقدار روابط جنسی و به دنبال آن میزان عشق و علاقه مرد به همسرش کم می‌کند و بسیاری از مردها آرزو دارند که حتی یک بار هم که شده همسر آنها به طرفشان بیاید و از آنها درخواست روابط جنسی نماید، در صورتی که هرگز به این آرزوی خود نمی‌رسند.

حال تصور کنید اگر یک دختر جوان و یا یک زن مطلقه به این نیاز آنها پاسخ بدهد، احتمال گرایش و تمایل آنها قطعا زیاد می‌باشد، در صورتی که اگر همسرشان این نیاز آنها را برآورده نماید، احتمال ارتکاب خطای آنها قطعا به نقطه صفر می‌رسد.

منبع: تریبون آزاد

بازدید:۴۱۹۶۵۲

رتبه مقاله در گوگل : 3.5-Stars

ارسال نظرات

۸ دیدگاه برای “اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی”

  1. فرشید گفت:

    سلام
    ۱۶سال از ازدواجم میگذره و ۳۶ سال سن دارم میانگین نیاز جنسیم در هفته در شرایط نرمال حداقل چهار بار هست.
    تا دو سال پیش بصورت پراکنده رابطه و دوستی های خارج از ازدواج داشتم
    اما در این دو سال که فقط در زندگی مشترکم هستم متوجه شدم همسرم تمایل کمتری نسبت به من داره چندین بار صحبت کردیم و گاهی مشاجره و قهر اما هم زیر بار نمیره و قبول نداره که بتونیم مشکل رو حل کنیم هم کماکان به انحاء روشها از رابطه در میره. نیاز اون در هفته بجز چند روز پس از قاعدگی یک باره

    لطفا راهنمایی کنید راه حل چیه با توجه به این مشکل روابط بینمون شدیدا دچار بحران هست و کم کم از میران علاقم به همسرم کاسته میشه.
    آیا بهتره به همون روش دوسال پیش و قبل تر برگردم یا راه دیگه ای هست.
    لطفا جوابهای کلیشه ای و نصیحتی ارایه ندید. ممنون

    • دکتر ژاله طاهری گفت:

      دوست عزیز نیاز دارید تا این مشکل رو بررسی کنید یکی از بعد جسمی و یکی از بعد روانی … بعد جسمی شامل اختلال در سیستم هورمونی بدن فرد هست که میتونه سردی در روابط جنسی رو ایجاد کنه … بعد روانی استفاده از داروهای روانی و یا اضطراب و استرس هایی که میتونه دلایل زیادی داشته باشه ..پس بهتره اول با همسرتون در این مورد صحبت کنید و بعد برای بررسی مناسب با مشاورروانشناس و یا روانپزشک برای انجام یک سری تست های بالینی و تست های روانشناسی اقدام کنید

  2. نفس گفت:

    سلام.تازه یکساله عقدکردم.من سه بارب دلایل مختلف از سکس با همسرم امتناع کردم .یکباربخاط خستگی خیلی زیادبود.دفعه دوم بخاطر شرایط محیط سکس بود.دفعه سوم هم بخاطر درد درواژن .الان شوهرم فک میکنه ک نسبت بهش سردشدم و ازسکس بااو راضی نیستم .دلایل و براش توضیح دادم و گفتم ک اشتباه فکرمیکنه انا بازاینجورفک میکنه .بایدچکارکنم ؟

    • ◄Responder► گفت:

      در این مورد حتما” با ایشون صحبت کنید مطمئن باشید شمارو درک خواهند کرد و در مورد درد در موقع رابطه جنسی :
      بهترین نکته در انجام رابطه‌ جنسی این است که: اگر برایتان دردناک است، انجام ندهید! اگر طی نزدیکی احساس درد می‌کنید، دست بکشید. سپس برای تشخیص علت درد و کمک به غلبه بر آن مشکل به پزشک مراجعه کنید. زمانیکه علت جسمی آن درد برطرف شد، سعی کنید دوباره بدون درد و با لذت رابطه‌ جنسی داشته باشید. اگر غیر از اینکار را انجام دهید، فاجعه‌آمیز خواهد بود.

      درست است که وقتی نیازهای احساسی مهم، مثل ارضای جنسی، برآورده نشوند، احتمال خیانت وجود دارد. اما انجام رابطه‌ جنسی به هر قیمتی راه‌حل مشکل نیست. درواقع، اگر از این توصیه ما “انجام ندادن هیچ کاری بدون توافق کامل بین شما و همسرتان” پیروی کنید، هیچوقت نزدیکی را که برایتان دردناک است را انجام نخواهید داد. درعوض، تا زمانیکه مشکلتان برطرف شود، از راه‌های بدون درد برای ارضای جنسی استفاده می‌کنید.

      اکثر خانم‌ها در اکثر مراحل زندگی، در رابطه‌جنسی احساس درد نمی‌کنند. واژن خانم‌ها مخصوص رابطه‌جنسی ساخته شده است و برای این هدف خیلی خوب کار می‌کند. اما اکثر زنان گاهی اوقات حین رابطه احساس درد می‌کنند. در این شرایط باید قبل از انجام دوباره رابطه‌جنسی، علت را تشخیص داده و به دنبال درمان آن باشند.

      علل درد واژن طی رابطه‌جنسی به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود. علل اولیه علت‌هایی هستند که مسئول درد و ناراحتی اولیه هستند. علل ثانویه آنهایی هستند که با ادامه رابطه‌جنسی با خودِ درد ایجاد می‌شوند. این علل مدت زمانی طولانی بعد از غلبه بر علل اولیه موجب تحریک واژن می‌شوند.

      رابطه جنسی دردناک
      علل اولیه درد واژن حین رابطه‌ جنسی

      یکی از مهمترین علت‌های اولیه درد واژن طی رابطه‌جنسی خشک بودن واژن است. معمولاً، وقتی زنی از نظر جنسی تحریک می‌شود، مایعاتی از واژن ترشح می‌شوند که آن را خیس نگه می‌دارد. اما اگر زن تحریک جنسی نشود، نزدیکی برای او می‌تواند بسیار دردناک شود و به پوشش واژن صدمه بزند. و در بعضی موارد، ممکن است پوشش واژن پاره شده و موجب خونریزی بعد از رابطه‌جنسی شود.

      برای جلوگیری از خشک بودن واژن طی رابطه‌جنسی دو راه پیشنهاد می‌شود. اول اینکه تا زمانیکه از نظر جنسی تحریک نشده‌اید، اقدام به برقراری رابطه‌جنسی نکنید. راه دوم استفاده از روان‌سازها و روغن‌هاست.

      ازآنجا که ترشحات واژن معمولاً نشانه تحریک جنسی زن است، معمولاً توصیه می‌شود که رابطه تا زمانیکه زن تحریک شود و روان‌سازی طبیعی ایجاد شود متوقف شود. بهتر است زوج‌ها از انجام رابطه‌جنسی که برای زن بدون تحریک است خودداری کنند. اما اگر ترشحات طبیعی نشانه قابل‌اعتمادی از تحریک جنسی نبود، استفاده از روان‌سازهای مصنوعی توصیه می‌شود.

      اگر مطمئن نیستید که علت دردناک بودن رابطه‌جنسی خشک بودن واژنتان است، یکبار از یک روان‌ساز مصنوعی استفاده کنید. اگر در آن شرایط دردی احساس نکردید، متوجه خواهید شد که علت ناراحتیتان این بوده است.

      یکی دیگر از علل متداول ناراحتی واژن حین رابطه‌جنسی عفونت باکتریایی است. این مشکل معمولاً در زنان اتفاق می‌افتد و آنتی‌‌بیوتیک مشکل را طی یک هفته برطرف می‌کند. یک مشکل مربوط به این، عفونت ادرار است. بااینکه مشکل در مثانه یا مجرای خروجی مثانه است نه واژن، معمولاً حین رابطه‌جنسی ناراحتی ایجاد می‌کند.

      عفونت‌های باکتریایی با مراجعه به پزشک به راحتی تشخیص داده شده و درمان می‌شود تا متوقف شدن رابطه‌جنسی بین شما و همسرتان تا حد ممکن کم باشد. اما حتماً به محض اینکه حین رابطه‌جنسی احساس درد کردید به پزشک مراجعه کنید. درغیراینصورت ممکن است منجر به علل ثانویه درد واژن شود که بعداً توضیح داده می‌شوند.

      مشکلات و بیماری‌های دیگری نیز می‌تواند موجب درد و ناراحتی حین نزدیکی شود. اندومتریوز واژن یکی از آنهاست. وقتی دکتر برای تشخص عفونت‌های باکتریایی شما را معاینه می‌کند، حتماً درمورد اندومتریوز از او سوال کنید زیرا معمولاً حین معاینه نادیده گرفته می‌شود. همچنین پزشک می‌تواند تومرهای واژن یا بیماری‌های مقاربتی را که ممکن است موجب ایجاد درد حین رابطه‌جنسی شود بررسی کند. درمان این مشکلات بیشتر از عفونت‌های باکتریایی طول می‌کشد اما مشکل هر چه که باشد، تازمانیکه برطرف نشده است نباید رابطه‌جنسی برقرار کنید.

      اگر بعد از رابطه‌جنسی خون مشاهده کردید، دکتر می‌تواند منبع خونریزی را مشخص کرده و آنرا درمان نماید. گاهی‌اوقات، زخم یا جراحت در پوشش داخلی واژن که از چیزی جز رابطه‌جنسی ایجاد شده است می‌تواند علت مشکل باشد.

      خیلی مهم است که معاینات منظم لگن را انجام دهید. درغیراینصورت، مشکلات ممکن است آنقدر پیشرفت کنند که موحب صدمات دائمی گردند. اگر از مراجعه به پزشک مرد واهمه دارید، پزشک متخصص زنان زن پیدا کنید. اما هر چه که شد اجازه ندهید ترس‌هایتان جلوی داشتن رابطه‌جنسی بدون درد را بگیرد.

      اگر پزشک موفق شد منبع ناراحتی و درد واژن را تشخیص دهد، تازمانیکه مشکل درمان نشده رابطه‌جنسی برقرار نکنید. برخی از مشکات طی یک تا دو هفته برطرف می‌شوند اما درمان مشکلاتی مثل اندومتریوز ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

      اگر طی درمان بیماری‌های واژن قادر به انجام رابطه‌جنسی نیستید، به این معنی نیست که شوهرتان را مجبور می‌کنید با فرد دیگری نزدیکی داشته باشد! توصیه ما این است که پزشکتان مشکل شما را برای همسرتان توضیح دهد. مشکل عمده‌ای که ممکن است با آن روبه‌رو شوید ناتوانی همسرتان برای مشاهده میل جنسی شما است: درد واژنی که علت آن مشکلی جسمی است. اگر وقتی برای همسرتان توضیح می‌دهید که بخاطر درد است که شور جنسی ندارید، حرفتان را باور نکرد، نادانی او رابطه‌جنسی و ازدواجتان را وارد خطر می‌کند. اما وقتی مشکل را درک کرد و دانست که علت آن خیانت شما و نداشتن احساس نسبت به او نیست، با قرار دادن جایگزین‌هایی دیگر برای رابطه، با شادی منتظر بهبودی شما خواهد ماند.

      در برخی موارد، بی‌فکری شوهر ممکن است کار دست خانم‌ها بدهد. اگر همسرتان مجبورتان کرد که علیرغم درد، رابطه‌جنسی را ادامه دهید و تهدیدتان کرد، برای آینده روابط جنسیتان، خاطرات بی‌احساسی او به مانعی بسیار بزرگتر از مشکل جسمیتان تبدیل خواهد شد. اجازه ندهید این موانع را برای آینده زندگی زناشوییتان ایجاد کند. پافشاری کنید که تا زماینکه احساس درد دارید، نمی‌توانید از رابطه‌جنسی با او لذت ببرید. این فقط به نفع شما نیست، به نفع او نیز هست. اگر سعی کنید ادامه دهید، در آینده برای برقراری نزدیکی مشکلات بزرگتری خواهید داشت.

      علل ثانویه درد واژن حین رابطه‌جنسی

      اگر مشکلات اولیه برطرف شد اما هنوز حین رابطه احساس درد داشتید، چه باید بکنید؟ اگر پزشک هیچ علت جسمی برای درد شما پیدا نکرد چه؟ این می‌تواند برای بیشتر خانم‌ها واقعاً ناامیدکننده باشد که بفهمند مشکلشان فکری است. اگر مشکل علت جسمی نداشته باشد، احتمالاً علت آن روحی است، درست است؟

      لزوماً نه. درواقع، اکثر موارد درد و ناراحتی مداوم واژن بخاطر علل اولیه نیست بلکه بخاطر واکنشی است که واژنیسموس یا انقباض ماهیچه‌های اطراف واژن نامیده می‌شود. این مشکل روحی یا احساسی نیست، بسیار هم فیزیکی است. واژنیسموس یک واکنش دردناک است که همراه با یک علت اولیه ایجاد می‌شود. به‌عبارت دیگر، اگر به یکی از علل اولیه، دچار درد واژن شدید، ممکن است متعاقب آن واژنیسموس ایجاد شود. مدتی طولانی پس از اتمام و بهبودی علت اولیه، ممکن است واژنیسموس همچنان ادامه داشته باشد.

      این واکنش به تحریک دریچه‌ واژن پاسخ می‌دهد. اگر دچار این مشکل باشید، اگر بخواهید چیزی را وارد واژنتان کنید، کاملاً متوجه آن می‌شوید. دریچه واژن به طور غیرارادی منقبض شده و درد فوراً احساس می‌شود. در موارد حادتر، انقباض آنقدر زیاد می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند وارد واژن شود.

      صرفنظر ازاینکه چقدر از نظر جنسی تحریک شده‌اید، یا تا چه اندازه واژنتان مرطوب شده است، به محض اینکه آلت همسرتان بخواهد وارد واژن شما شود، دردی شدید احساس خواهید کرد. وارد کردن آلت او به واژن شما بسیار سخت خواهد بود زیرا دریچه واژن بسته می‌شود. در برخی موارد، وارد شدن آلت غیرممکن خواهد بود.

      غلبه بر این مشکل یک راه عملی دارد. اگر این راه را دنبال کنید، موفقیت شما را تضمین میکنیم. توصیه ما این است که تمریناتی که پیشنهاد می‌دهیم را به تنهایی در وان حمام یا وقتی در خانه تنها هستید انجام دهید. همسرتان نباید در این جلسات تمرینی حضور داشته باشد، مگر در جلسات پایانی.

      اول تعیین کنید که این واکنش چقدر قوی است و چه چیزی آن را تحریک می‌کند. برای تعیین قدرت آن انگشتتان را وارد دریچه واژن کرده تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اگر نسبت به انگشتتان هیچ واکنشی ایجاد نشد، چیزی کلفت‌تر وارد آن کنید تا بتوانید آن واکنش را تحریک کنید. وقتی می‌خواهید آن شیء را وارد واژن کنید، به طور غیرارادی واژن شما دچار انقباض خواهد شد.

      قبل از اینکه واکنش تحریک شود، باید ببینید که آن شیء چه کلفتی باید داشته باشد و دریچه واژنتان نیز تا چه اندازه تنگ می‌شود. هرچه نیاز به شیء باریک‌تری باشد و دریچه واژن تنگ‌تر شود، از بین بردن این واکنش سخت‌تر خواهد شد. اگر نتوانستید بدون درد شدید انگشتتان را وارد واژنتان کنید، احتمالاً دچار یک مورد حاد
      واژنیسموس هستید. اما صرفنظر از شدت آن، این مشکل قابل بهبودی است.

      راه از بین بردن این واکنش این است که روزی چند دقیقه وقت صرف کنید، ترجیحاً چند مرتبه در روز، تا چیزی را بدون تحریک دریچه‌ واژنتان وارد آن کنید. اگر قادر به انجام این کار شدید، این واکنش از بین خواهد رفت. اما به خاطر داشته باشید، حتی یک تحریک گاه‌به‌گاه می‌تواند آن را قدرت دهد.

      هر جلسه را با روغنی کردن کامل انگشتتان شروع کنید. سپس خیلی آرام دریچه واژن را هم با انگشتتتان روغنی کرده و بعد انگشت را به آرامی حدود دو سانت وارد واژن کنید. حتی در بدترین انواع واژنیسموس هم می‌توان انگشت را آنقدر آرام وارد واژن کرد که واکنش تحریک نشود. در یک حرکت دورانی آرام، خیلی نرم دهانه واژن را با انگشتتان با دایره‌هایی بزرگتر بمالید. یادتان باشد نرم‌نرم پیش بروید تا واکنش تحریک نشود و دچار درد نشوید. بعد از اینکه حدود یک دقیقه بدون درد و ناراحتی دهانه واژن را مالش دادید، خیلی آرام انگشتتان را تا جایی که می‌شود وارد واژن کنید. بعد انگشت را بیرون آورده و دوباره حرکت را تکرار کنید. اینکار را پنج مرتبه انجام دهید و آن جلسه تمام می‌شود.

      متوجه خواهید شد که بعد اولین مرتبه وارد شدن انگشتتان به واژن، دهانه کمتر حساس خواهد شد و می‌توانید بدون تحریک واکنش، انگشتتان را سریعتر وارد واژن کنید. انگشتتان را آنقدر آرام حرکت دهید که هیچ ناراحتی برایتان ایجاد نشود. اما بعد از مدتی، متوجه می‌شوید که می‌توانید آن را آزادانه حرکت دهید.

      ممکن از آخر جلسه اول تصور کنید که مشکلتان برطرف شده است اما ابتدای جلسه دوم می‌فهمید که مشکل هنوز وجود دارد. جلسه دوم را هم خیلی نرم و آرام شروع کنید و همان کارهایی که در جلسه اول انجام دادید را تکرار کنید. وقتی احساس آمادگی کردید، شیئی کلفت‌تر از انگشتتان بردارید. و قطر شیء را تا جایی ادامه دهید تا تقریباً برابر با قطر آلت همسرتان باشد. دقت کنید که قبل از وارد کردن هر شیء به واژن آن را خوب روغنی کنید و وارد کردن را به آرامی انجام دهید که واکنش تحریک نشود.

      تعداد جلساتی که برای از بین بردن کامل این مشکل لازم است، به شدت مشکلتان بستگی دارد. اما زمانیکه این مشکل برطرف شد، باید قادر باشید که شیئی با سایز آلت همسرتان را، البته روغنی شده، با سرعت و بدون احساس درد وارد واژنتان کنید.

      بعضی از خانم‌ها دوست ندارند به خودشان دست بزنند و ترجیح می‌دهند که این تمرینات را همسرشان برایشان انجام دهد. بااینکه ممکن است موثر باشد اما مشکلی که دارد این است که هیچکس مثل خودتان دقیقاً نمی‌داند که به چه میزان فشاری نیاز هست و تعداد دفعاتی که واکنش تحریک می‌شود بیشتر از زمانی خواهد بود که خودتان تمرینات را انجام می‌دهید. این یعنی زمان بیشتری طول خواهد کشید که مشکلتان رفع شود.

      نوبت او زمانی می‌رسد که تصور کنید واکنشتان از بین رفته است. آشکار است که تا این نقطه، باید از انجام رابطه‌جنسی خودداری کنید چون ممکن است موجب برگشت واکنش شود. اما زمانیکه احساس کردید که بر مشکل غلبه کرده‌اید، وقت شروع رابطه‌جنسی است. متاسفانه، متوجه خواهید شد که در مرتبه اول وارد شدن آلت
      همسرتان به واژن شما، واکنش دوباره ایجاد می‌شود.

      برای آماده شدن برای این اتفاق، اولین باری که می‌خواهید رابطه‌جنسی داشته باشید، باید خودتان آلت او را وارد واژنتان کنید. به اندازه کافی روغن روان‌ساز روی آلت او مالیده، روی او بخوابید تا بتوانید کنترل آلت او را در دست داشته باشید. او باید بی‌حرکت بخوابد تا وارد شدن آلت فقط دست شما باشد و بتوانید هر زمان که کوچکترین ناراحتی احساس کردید، آن را خارج کنید. نهایتاً قادر خواهید شد که بدون احساس درد آلت همسرتان را وارد واژنتان کنید و مشکل واژنیسموستان برطرف می‌شود.

      اگر این مشکل دوباره برگشت، مطمئناً بسیار خفیف‌تر خواهد بود و می‌توانید طی یک تا دو روز با وارد کردن آلت همسرتان به دست خود و کنترل وارد و خارج شدن آن مشکل را برطرف کنید.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

  3. محمد سینا گفت:

    با سلام
    من ۲۵ سالمه و خانومم ۲۲ و حدود یکسالی میشه که ازدواج کردیم
    مشکل من کیفیت رابطه جنسیمه
    درکل بین من و همسرم رابطه کاملا عاشقانه و عاطفی شدیدی برقراره از طرفی در رابطه جنسی با همسرم هم معاشقه کامل و طولانی انجام میدم اما بعد این مدت لباس زیر همسرم ممکنه نهایتا ب اندازه یک سکه بسیار کوچیک خیس بشه- سوال اولم اینه که آیا این اندازه ترشحات طبیعیه؟
    مسئله مهم اینجاس که توی این یکسال بارها تلاش کردیم رابطه از واژن داشته باشیم اما موفق نشدیم بدلیل اینکه علاوه براینکه احساس میکنم ورودی واژن همسرم بسیاااار کوچیکه نسبت به آلت من اما هربار ک سعی کردم حتی باانگشت اون رو آماده کنم حتی با ورود نصف یک بند انگشت هم سوزش و درد داره
    ضمنا همسرم هیچگونه ترشحات غیرمعمول و دال بر عفونت نداره
    نمیدونم دیگه چیکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    • ◄Responder► گفت:

      اگه درد هنگام مقاربت وجود داره الزاما به این خاطر نیست که مجرا تنگ هست بلکه به خاطر اسپاسم و جمع کردن نا خود آگاه عضلات و بافت های اون قسمت هست… تعیین علت درد با پزشکتان است..صحبت در باره درمان , وقتی منطقی هست که تشخیص مشخص باشه و تشخیص هم با امکانات اینترنتی امکان نداره
      با اینحال اگر لازم باشه که مجرا تنگ و یا گشاد بشه…به راحتی توسط پزشکان زنان انجام میشه…

  4. نازنین گفت:

    سلام کارشناسان محترم
    دخترخانمی هستم ۱۷ ساله
    من حدود دو سال با آقایی در حد همکاری و صحبت های روزمره داشتم ک بعد از چنننپ ماه تقلای ایشون حاضر شدم باهاشون رابطه رو جدی کنم
    اینم بگم ک تا به حال با هیچ آقایی حتی راحت هم صحبت نکرده بود . و هنوز هم ب این مسئله مقیدم البته به جز ایشون
    حالا ک حدود ۶ ماه از این مسئله میگذره ما حدود دو ماه هستش ک سکس چت داریم باهم….
    نیاز جنسی جفتمون فوق العاده حاده
    حالا تمام این مسائل درستی یا نادرستی ب کنار
    من از این مسیله ک ایشوت وقتی این سکس وارد رابطمون شد توجهشون نسبت به خوددم رو کم دیدم خیلی اذیت شدم و کارم هر شب شده بود گریه….. آخر هم بحث بدی کردیم با هم چون ایشون میگفتن ک من دارم اشکالاتسون رو تو سرشوت میزنم؟ حالا سوال: چطور ناراحتیامو بیان کنم ک بفهمه؟؟؟:/ و اینکه الان حدود یک هفتست بعد اون دعوا سکس نداشتیم ولی ایشون امشب گفتن ک خودارضایی میکردن این مدت…. منم همینطور….. ولی یه مشکل حاد داریم اونم‌اینه ک مبگه از نظر شهوتی هیچ حسی بهم‌نداره نداره..و. این فاجعه ست واسه ی خونواده….. راهکار میخوام برا انگیزش دوباره ی حسش واقعا نمیخوام این رابطه خراب شه و میدونم ک نمیخواد…. میخوام هم انگیزش داشته باشیم و هم مشکلات قبل حل شه….
    م
    فقط توروخدا سریع و درست جواب بدین
    ممنونم

    • ◄Responder► گفت:

      خب برای این رابطه مجازی و حتی سکس چت که با واقعیت فاصله زیادی داره راهکار واقعی وجود نداره دوست عزیز
      شما خودتون رو درگیر یگ رابطه خالی و پوچ کردید و اگر دوباره خواهان ادامه این رابطه هستید با زدن چند استیکر مشکلتون حل میشه //حالا چه ایشون شمارو بخواد یا نخواد
      از این رابطه مجازی باید یک زندگی مجازی و غیرواقعی رو انتظار داشت پس راهکارهای این مشکل هم در همون دنیای مجازی و لابلای استیکرها و … میتونید پیدا کنید
      رابطه ای که به یک کلیک شروع بشه با یک کلیک هم میتونه تمام بشه

      در مقطع زمانی ممکن است که دوستی‌های مجازی ادامه داشته باشد اما در نهایت هیچ کدام به موفقیت نمی‌رسند و به قطع ارتباط و شکست می‌انجامد.

      این دوستی با همان سرعتی که اتفاق می‌افتد با همان سرعت نیز از بین می‌رود و مانند حبابی است که بر روی آب تشکیل می‌شود به شکلی که در ظاهر بسیار پر جذبه و وسوسه انگیز اما به شکست منتهی می‌شود.
      دوستی‌های مجازی به دلیل فرهنگ سازی کشورهای غربی در کشور ما اتفاق افتاده است و ارتباطات سنتی کنار گذاشته شده است.
      بنای دوستی‌های مجازی بر پایه بی صداقتی است
      دوستی‌های مجازی مانند چهره به چهره نیست که افراد یکدیگر را از لحاظ روابط بشناسند و فقط به سیستم‌های نرم افزاری محدود می‌شود و شاید بتوان گفت یک درصد از گفتار در میان افراد در فضای مجازی و چت به واقعیت نزدیک باشد به این دلیل که فضا مجازی و غیرواقعی است.
      زمانی که کودکی در حال انجام بازی کامپیوتری است شخصیت‌های بازی و قهرمان‌های آن را واقعی می‌داند درصورتی که اینگونه نیست؛ درباره دوستی‌های مجازی نیز به همین شکل است پس دوستی‌های مجازی در مقطع زمانی ممکن است که ادامه داشته باشد اما در نهایت هیچ کدام به موفقیت نمی‌رسد و به قطع ارتباط و شکست می‌انجامد.
      تلاش برای ایجاد شناخت رو در رو به وسیله خانواده‌ها

      اگر دوستی مجازی نیز شکل بگیرد باید در محیط خانواده بررسی و درباره آن تحقیقات انجام شود به شکلی که پدر و مادر با فرد چهره به چهره گفت‌وگو کنند همچنین شرایط سنی، تحصیلات و سطح فرهنگی خانواده‌ها بررسی شود.

پاسخی بگذارید

*