امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

عواقب کاهش سطح تستوسترون!

عواقب کاهش سطح تستوسترون!

تولید تستوسترون به حدی بیشتر از هورمون‌های دیگر است که می‌توان آن را هورمون اصلی بیضه دانست، گرچه بخش زیادی از تستوسترون و شاید بیشتر آن در بافت‌های هدف به هورمون فعال تر دی هیدروتستوسترون تبدیل می‌شود.کمبود و کاهش آن به مرور زمان در انسان باعث تغییر شکل جمجمه فرد می شود
تجزیه و تحلیل های جدید نشان می دهد که تغییرات در اندازه گیری جمجمه، با پیشرفت فن آوری انسان در ارتباط است. دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی روی هزاران جمجمه باستانی و جمجمه افراد در طی قرن گذشته دریافتند کاهش سطح تستوسترون انسان افراد را اجتماعی کرده است و رفتارهای تهاجمی و رقابتی کمتر شده است اما از ابعاد مغز کمتر شده است که این می تواند به نفع انسان ها نباشد.

پیشرفت های تکنولوژی و اجتماعی باعث تغییر ساختار بدنی افراد شده است و جمجمه افراد به کلی با جمجمه افراد که در هزاران سال پیش زندگی می کردند تفاوت دارد.
کاهش تستوسترون در انسان باعث تغییر شکل جمجمه فرد می شود

کاهش تستوسترون در انسان باعث تغییر شکل جمجمه فرد می شود

به تازگی،دانشمندان با تجزیه و تحلیل جمجمه ۱۰۰،۰۰۰ ساله انسانی دریافتند که  سطح هورمون تستوسترون منجر به رفتارهایبسیار متفاوت شده است و ابعاد جمجمه نسبت به گذشته بسیار کوچکتر شده است.
کاهش سطح تستوسترون در انسان ها موجب ایجاد روابط اجتماعی قوی و پایدار شده است و باعث شده است شکل و سختار برخی از اندام های بدن به کلی تغییر کند.

منبع: com.مرکزمشاوره

بازدید :۴۵۸۳۶
رتبه مقاله درگوگل: 4-Stars

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*