امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

عوارض خود ارضایی دختران

عوارض خود ارضایی دختران

عوارض خودارضایی دختران-این کارشناس ارشد مامایی در ادامه به خبرنگار سلامت نیوز گفت:«خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی،روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود  و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.»

این درمانگر اختلالات جنسی بانوان افزود:«یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.»
 
چگونه می توان از خود ارضایی دست کشید؟

همکار علمی کلینیک سلامت خانواده افزود:«از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی دختران پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات ، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.»

منبع: تریبون آزاد

بازدید:۶۸۷۴۲۵

رتبه مقاله درگوگل: 4.5-Stars

مطالب مرتبط

ارسال نظرات

۱۸۱ دیدگاه برای “عوارض خود ارضایی دختران”

  1. Nima گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه و ۲ساله که دارم خودارضایی میکنم آخر چقدر که تلاش میکنم نمیتونم انجام ندم لطفا راه حل بدید?

    • ◄Responder► گفت:

      سعی کنید خودتون رو از موقعیت تحریک دور نگه دارید تا تعداد دفعات کاهش پیدا کنن
      مثلا” وقتی احساس میکنید تحریک شدید موقعیت خودتون رو ترک کنید تا حس و حالتون از بین بره و گرنه این یک حس قوی و خدادادیه و باید بتونید درکش کنید

  2. سارا گفت:

    اخه من از تقریبا ۱۰ سالگی این کارو میکردم و تا همین امسال که بیست سالمه نمیدونستم خود ارضاییه واصلا تو این پنج سال زندگی مشترکم با شوهرم ارضا نشدم حالا امکان داره با ترک اینکار با شوهرم به ارضا برسم
    اگه از خود ارضایی دست برداریم احتمار داره که بتونیم با شوهرمون ارضا بشیم…!؟

    • ◄Responder► گفت:

      اکثر زنان اشکال در رسیدن به اوج لذت جنسی دارند یا هرگز تجربه به ارگاسم رسیدن را ندارند.

      تعدادی از عوامل فیزیولوژیکی است که می تواند میل جنسی زن و توانایی رسیدن به اوج لذت جنسی را در زن مهار کند: عدم توازن در هورمون تستوسترون، داروهایی مانند ضد افسردگی، آناتومی او، و البته، مسائل مربوط به شریک زندگی. مورد آخر می تواند شامل در دسترس نبودن همسر، مشکلات آناتومی مرد، زود انزالی و نداشتن اطلاعات کافی از بدن و احساس زن باشد. همچنین تمایل به فشار زیاد در حین ارتباط جنسی نیز می تواند مانع تحریک لازم زن شود. وظایف کاری زیاد، بی محبتی، بی توجهی، مورد ستایش قرار نگرفتن نیز موجب سردی در زنان می شود. دوری از همسر و بی اعتمادی به همسر نیز در زنان مورد توجه قرار میگیرد و موجب عدم تحریک می شود. الگوهای نا امن دلبستگی ( اضطراب و اجتنابی ) که در دوران کودکی توسعه یافته در بزرگسالی باقی می ماند و به شدت جنبه های متعدد ارتباط جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند.

      در این مقاله ما عامل روانی که تاثیر منفی بر میل جنسی زن، تحریک و ظرفیت ارگاسم دارد را بررسی می کنیم. البته این لیست به این معنا نیست که ما همه عوامل را بررسی کرده ایم ممکن است موارد دیگری هم باشد که در افراد مختلف متفاوت بروز می کند.

      ۱- داشتن افکار انتقادی نسبت به بدن: بسیاری از زنان افکار مزاحم و یا صدای درونی مهم در مورد بدن خود دارند، که هیجان جنسی را قطع می کند و مانع تجربه اوج لذت می شود. آنها می توانند افکار خود آگاه در مورد سایز اندام تناسلی داشته باشند. همچنین افکاری در مورد اینکه آلوده هستند و تمیز نیستند مانع برقرای ارتباط جنسی دهانی می شود. بسیاری از زنان نگرش منفی پدر و مادر خود نسبت به عملکردهای بدن در طول آموزش توالت را درونی کرده اند، در نتیجه در شناخت تصورات بدنی افکار کثیف بودن برای آن ها تداعی می شود. به طور خاص ، ناحیه تناسلی بامفهوم مقعد آغشته است و با عملکرد دفعی اشتباه گرفته می شود. احساس شرم آور زنان در مورد این منطقه به هر چیزی در زیر کمر، (از جمله عادت ماهانه ) گسترش یافته و آنها در نهایت احساس کثیف یا آلوده بودن کرده و این شیوه ای است که می تواند در رسیدن به تحریک و اوج لذت جنسی تداخل ایجاد کند. هنگامی که زنان افکار منفی در مورد قسمت های مختلف بدن خود دارند، پیدا کردن نقطه حساس آن منطقه زمانی که لمس می شود کار دشواری است. اگر آن ها احساس بدی در مورد بدن خود داشته باشند به راحتی از رابطه جنسی لذت نمی برند.

      ۲- درک رابطه جنسی به عنوان عملی غیر اخلاقی یا بد: بسیاری از زنان افکار تحریف شده در مورد رابطه جنسی در اوایل زندگی در طول فرآیند اجتماعی شدن به دست آورده اند. به طور کلی، نگرش منفی پدر و مادر نسبت به برهنگی، استمناء و س ک س یک نفوذ قوی بر احساسات هر دو نوع کودکان پسر و دختر در مورد روابط جنسی و عمل جنسی دارد. در نتیجه ، مردم به طور معمول اطلاعات کمی در مورد ارتباط جنسی قابل قبول و خوب دارند. علاوه بر این، برخی از ادیان، نظام های باوری خیلی سفت و سخت، در مورد ارتباط جنسی دارند و آن را گناه و کثیف می دانند. زنانی که در این نگرش ها پرورش می یابند، رابطه جنسی را ممنوع ، شرم آور و بد می دانند. آنها در برابر معاشقه و ارتباط جنسی احساس بدی دارند و منتظر عواقب بد و مجازات هستند.

      ۳- ترس از غم و اندوه: برای بسیاری از زنان، احساس غم و اندوه مربوط به درد عاطفی در دورانی از زندگی که یک تجربه جنسی داشته اند، به ویژه هنگامی که روابط جنسی با صمیمیت عاطفی ترکیب شده است، به صورت سرکوب شده وجود دارد. برای زنانی که مورد سوء رفتار قرار گرفته اند این احساس عمیق تر نیز می باشد. هنگامی که زنان سعی می کنند به احساس غم فکر نکنند، اوج لذت جنسی را از دست می دهند.

      ۴- نگرانی مربوط به لذت بردن همسر: بسیاری از زنان در ارتباط جنسی به جای تمرکز به خود و لذت بردن خودشان در طول رابطه تمام تفکرشان بر این است که آیا همسرم لذت می برد؟ آیا از روی اجبار با من در ارتباط است؟ آیا فکر فرد بهتری در سر دارد؟ همین موضوع باعث می شود از رابطه جنسی عقب مانده و تجربه ارگاسم را از دست بدهند.

      ۵- ترس از دست دادن کنترل: زنانی که به شدت بر حفظ کنترل به عنوان یک مکانیسم دفاعی محافظت از خود تکیه می کنند، به صورت ناخود آگاه رابطه جنسی را عامل مخل کنترل و امنیت درونی خود تلقی می کنند. این نگرانی ها می تواند حوزه های مختلفی داشته باشد مثلا نگرانی از ایجاد سر و صدایی که خارج از کنترل آن هاست، نگرانی از خروج بی اختیار ادرار و یا مدفوع . این اضطراب به صورت ناخود آگاه تجربه ارگاسم را غیر ممکن می کند.

      ۶- داشتن ذهن بسیار مشغول: اکثر زنان در طول رابطه جنسی ذهن فعالی دارند و نمی توانند آن را بر این فعالیت متمرکز کنند. فکرهایی که تمام مغز را اشغال می کنند و به جای تحریک و تشویق جنسی منجر به واپس زدگی میل جنسی می شود. خیلی از زنان نمی توانند افکارشان در مورد فرزندان، وظایف خانه دار، مشکلات شغلی و … را در طول ارتباط جنسی مهار کنند و همین ضعف باعث عدم تمرکز کامل و نرسیدن به ارگاسم می شود.

      ۷- نگرانی از متهم شدن: دختران در همه جای جهان همیشه به با حیا بودن تشویق شده اند. زمانی که همان دختر وارد رابطه می شود و حالا به عنوان یک زن و شریک جنسی هم باید وظایفی را انجام بدهد، شکستن حریمی که در آن در ساعاتی از شبانه روز فرد باید حجب و حیا را کنار گذاشته و از رابطه جنسی با همسرش لذت ببرد خیلی دشوار است. این طرز فکر که نهادینه شده، نمی تواند مانند یک کلید روشن و خاموش بشود. بنابراین فرد نمی تواند مهارهای ذهنی اش را بشکند و گاهی حتی اگر لذت هم ببرد نمی تواند و یا نمی خواهد آن را بروز دهد، از ترس اینکه مورد قضاوت قرار بگیرد و متهم شود که زن سبک و هرزه ای است. بنابراین به مرور این حالت رابطه جنسی را برای فرد از یک حالت خوش آیند به حالت وظیفه و بعضا توام با ترس تبدیل می کند. ترس از اینکه مبادا عکس العملی نشان بدهد که همسرش تصور کند او هرزه است. بنابراین تجربه ارگاسم با چنین افکاری تقریبا غیر ممکن است.

      دانستن این مطلب که چرا او نمی تواند ارگاسم را تجربه کند، قدری دشوار است اما اگر شما افکاری مانند نمونه های بالا را دارید از تلاش دست نکشید. برای تجربه ارگاسم می توانید از یک روانشناس مسائل جنسی کمک بگیرید.

  3. Negin گفت:

    سلام من تقریبا از ١٢ سالگی خود ارضایی میکردم هر روز این مارو انجام میدادم و الان ١۶ سالمه و خیلی کم این کارو میکنم مثلا ماهی یه بار
    میخواستم بدونم در اینده با شوهرم میتونم ارضا بشم و هم من لذت ببرم هم همسرم؟
    اگر ترکش کنم چی؟

    • ◄Responder► گفت:

      خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی،روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.

      یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.همچنین از مضرات بدنی شدیدی که ناشی از خود ارضایی در دختران میتوان به آن اشاره کرد این است که خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.

      برای جلوگیری و ترک این عادت بسیار بد، باید سعی کرد کار روانشناسی کرد.ابتدا باید دختر سعی کند از تنهایی و تنها بودن دوری کند و در ثانی از دیدن فیلمهای محرک و فیلمهای ناپسند و همچنین تصاویر که دارای مشکل اخلاقی هستند دوری نمایند و از تفکرات جنسی بپرهیزند.
      از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی دختران پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات ، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

    • sobhan گفت:

      اخه چرا خود ارضایی که هزار جور درد و مرض داره سکس که بهتره بعدشم بجای افسردگی حس نشاط به ادم دست میده

  4. فاطمه گفت:

    باسلام خواهش میکنم حتما حتما لطفاجوابی دهید درمان تغییرشکل الت دراثرخودارضایی رالطفا بگویید باسپاس فراوان منتظرم

    • ◄Responder► گفت:

      آیا خودارضایی باعث تغییر ظاهر اندام تناسلی میشود، خودارضایی و تغییر حالت واژن،خود ارضایی و تغییر اندازه آلت،خود ارضایی و نازایی،عوارض خودارضایی
      سوالات و ابهامات و البته شایعات زیادی در خصوص خودارضایی وجود دارد ، همه افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند از عوارض احتمالی ان در آینده بیم دارند که عمومیت و صحت نداره

      آیا خود ارضایی باعث کوچک شدن آلت تناسلی میشود ؟
      از نظر علمی تا کنون ثابت نشده است که خود ارضایی بر اندازه آلت تناسلی تاثیر خواهد داشت

      آیا خودارضایی باعث تغییر شکل اندام تناسلی زنان میشود ؟
      بستگی به روش انجام خود ارضایی دارد برخی روشها میتواند در اندازه لب های ناحیه واژن و تیرگی آن موثر باشد که همانطور که ذکر شد به شدت و روش خودارضایی مربوط است و عمومیت ندارد
      این به آن معنا نمیباشد که اگر لبهای اطراف واژن فردی بزرگ یا بصورت افتاده و یا تیره است صد در صد بعلت خودارضایی بوده است چرا که عوامل محیطی و ژنتیکی و هورمونی نیز در آن موثر است بعنوان مثال زنانی که در مناطق گرمسیری یا استوایی زندگی می کنند و اساسا تغییر حالت لبها و رنگ واژن غیر طبیعی نیست و تاثیری در کیفیت و کمیت رابطه جنسی و … نخواهد داشت

      آیا خود ارضایی باعث نازایی میشود ؟
      خود ارضایی ارتباطی با نازایی ندارد

      آیا خود ارضایی باعث اقیم شدن مردان میشود ؟
      خود ارضایی ارتباطی به ان ندارد

      آیا خود ارضایی عوارض دارد ؟
      اعتیاد به خود ارضایی اگر به صورت مرضی باشد هم میتواند با عوارض فیزیولوژیکی ( جسمی ) همراه باشد و هم با عوارض سایکولوژیک ( روحی و روانی )
      اما اگر اعتیاد به خود ارضایی حالت مرضی نداشته باشد عوارض روحی و روانی خواهد داشت ضمن آنکه بر رابطه جنسی با همسر تاثیر مستقیمی خواهد داشت

  5. سارا گفت:

    ببخشید مزاحم شدم چندتا سوال داشتم
    اول اینکه خودارضایی در دختران باعث پاره شدن پرده میشه؟
    و احساس میکنم الت تناسلی در دختران رو بزرگ تر میکنه یا شایدم نه نمیدونم؟
    و اینکه آیا تو دوران پریود تاثیر داره یا نه؟
    و اگر به دکتر مراجعه کنم متوجه خودارضایی فرد میشه یا نه؟
    اگه به این سوالاتم جواب بدید من واقعا ممنونتونم🙏

    • ◄Responder► گفت:

      اگر خودارضایی بیرونی باشه پارگی اتفاق نخواهد افتاد ولی گاهی میتونه روی لب های واژن تاثیرگذار باشه …. در مورد خودرارضایی اگر بیرونی باشه کسی نمیتونه تشخیص بده
      از نظر علمی تا کنون ثابت نشده است که خود ارضایی بر اندازه آلت تناسلی تاثیر خواهد داشتبستگی به روش انجام خود ارضایی دارد برخی روشها میتواند در اندازه لب های ناحیه واژن و تیرگی آن موثر باشد که همانطور که ذکر شد به شدت و روش خودارضایی مربوط است و عمومیت ندارد
      این به آن معنا نمیباشد که اگر لبهای اطراف واژن فردی بزرگ یا بصورت افتاده و یا تیره است صد در صد بعلت خودارضایی بوده است چرا که عوامل محیطی و ژنتیکی و هورمونی نیز در آن موثر است بعنوان مثال زنانی که در مناطق گرمسیری یا استوایی زندگی می کنند و اساسا تغییر حالت لبها و رنگ واژن غیر طبیعی نیست و تاثیری در کیفیت و کمیت رابطه جنسی و … نخواهد داشت
      اعتیاد به خود ارضایی اگر به صورت مرضی باشد هم میتواند با عوارض فیزیولوژیکی ( جسمی ) همراه باشد و هم با عوارض سایکولوژیک ( روحی و روانی )
      اما اگر اعتیاد به خود ارضایی حالت مرضی نداشته باشد عوارض روحی و روانی خواهد داشت ضمن آنکه بر رابطه جنسی با همسر تاثیر مستقیمی خواهد داشت

  6. دنیا گفت:

    سلام .
    من دوازده سالمه و لبه ی یکی از واژن هام تغییر شکل داده و تیره شده .
    میخواستم بدونم به حالت عادی برمیگرده ؟
    اگه به همون صورت بمونه مشکل ایجاد میکنه؟

    • ◄Responder► گفت:

      نگران نباشید این مشکلات ارثیه و در آینده میتونید با یک جراحی ساده به تناسب برسید

  7. مهتاب گفت:

    سلام.من دختر ۲۱ساله هستم قبلا خودارضایی زیاد انجام میدادم مثلا هفته ای سه بار ولی الان چندساله که خیلی کم شده شاید ماهی دوبار شایدم اصلا انجام ندم ولی مدتیه که واژنم با تحریک اصلا خیس نمیشه.ایا مشکلم جدی و بده؟

    • ◄Responder► گفت:

      مشکلی ندارید شما استانه تحریکتونو بالا بردید یعنی بدن شما نیاز بیشتری به تحریک داره و اگر تعداد دفعات رو کاهش ندید در آینده همین احساسو نسبت به شوهرتون دارید
      و نمیتونید در یک زمان واحد با همسرتون به ارگاسم برسید
      امیدوارم در کم کردن تعداد دفعات ارادتونو قوی کنید

  8. فاطی گفت:

    سلام وقت بخیر من بیست و یک سالمه و حدود چهار ساله خودارضایی میکنم یکسال نامزد بودم و تو اون دوران هم خودارضایی میکردم الان یک ماهه عروسی کردیم و من توی یک ماه یبار ارضا شدم اونم با خودارضایی حین رابطه اصن ارضا نمیشم میشه راهنماییم کنید چیکار کنم که ارضا بشم خیلی سخته هم برا من هم برای همسرم لطفا کمک کنید

    • ◄Responder► گفت:

      تا وقتی که ذهنتون رو به چنین کاری معتاد کردید نباید انتظار زیادی داشته باشید
      تنها توصیه این هست که در مواقع تحریک باید در کنار همسرتون باشید تا از طریق رابطه دوطرفه بتونید ارضاء بشید
      و باید صبور باشید تا از این حالت خارج بشید … خودارضایی هم ممنوع فقط و فقط از طریق همسرتون باید به ارگاسم برسید

  9. tina گفت:

    من از سن کودکی خود ارضایی میکنم، بعضی جا ها شنیدم باعث ناباروری میشه، مثلا اینکه طول دستگاه رحم افزایش پیدا میکنه، و اسپرم به رحم نمیرسه، برای همین باعث ناباروری میشود، من از سن پایین انجام میدم، بعضی وقتا روزی ٢.٣بار شایدم بشتو، بعضی وقتا هم به مدت یه هفته انجام نمیدم، من خیلی نگران این موضوعم

    • ◄Responder► گفت:

      چیزی در این مورد تایید نشده .
      پس نگران نباشید .
      مضرات خودراضایی بیشتر روی بعد روانی هست .
      طوری که فرد وقتی به این کار عادت کرد .
      دیگه لذتی رو از طریق رابطه جنسی با شوهرش احساس نمیکنه .
      و همین امر باعث سردی روابط خواهد شد .

  10. مهتاب گفت:

    سلام
    ببخشید میخواستم بدونم خودارضایی باعث زگیل تناسلی میشه؟

    • ◄Responder► گفت:

      خیر دوست عزیز .
      زگیل تناسلی زائده گوشتی کوچکی است که ممکن است در هر قسمتی از ناحیه تناسلی زن یا مرد ظاهر شود.
      عامل این بیماری ویروس پاپیلومای انسـانی HPV است .
      که ازطریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی و یا پوست آلوده به ویروس و اغلب از طریق ارتباط جنسی، منتقل می شود.

      ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) باعث بوجود آمدن زگیل تناسلی می شود.
      ویروس پاپیلومای انسانی حدود ۴۰ شاخه دارد که بیشتر زگیل ها در نتیجه ابتلا به شاخه های ۶ و ۱۱ این بیماری بوجود می آینند.
      زگیل تناسلی در تماس جنسی منتقل می شود.
      در بیشتر مواقع سیستم ایمنی بدن شروع به کشتن زگیل ها کرده و از رشد آنها جلوگیری می نماید.

      افرادی که بیشتر از بقیه در خطر این بیماری هستند، شامل:
      رابطه جنسی محافظت نشده با چندین شریک جنسی
      ابتلا به سایر عفونت های جنسی
      رابطه جنسی با فردیکه در مورد سابقه جنسی وی چیزی نمی دانید
      زندگی جنسی فعال در دوران جوانی

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

      مشاوره روانشناسی تلگرامی:
      http://t.me/kanonmoshaveran_bot

  11. raha گفت:

    با سلام.خانوم دکتر چندلایه پوست یا به اصطلاح گوشت اضافه بین لبهای بیرونی در سمت چپم بوجود اومده و من نمیتونم این موضوعو با مادرم در میون بزارم تا به پزشک مراجعه کنیم. من از شما خواهش میکنم که بگید این طبیعیه یا ن؟ یا ممکنه یه بیماری خاصی باشه؟ و اگه به پزشک مراجعه نکنم عواقبش چی میشه؟
    در ضمن باید بگم که من چندبار خودارضایی مالشی داشتم و درواقع یه مدت بعد از خودارضایی اسن پوست بوجود اومد ولی خیلی کم بود.با مرور زمان بیشتر شد

    • ◄Responder► گفت:

      بیماری پوستی

      پسوریازیس یک بیماری پوستی خودایمنی می باشد.
      این بیماری با ایجاد برجستگی، قرمزی و فلس بر روی سطح پوست خود را نشان می دهد.
      این وضعیت می تواند در هر جای از بدن، از جمله ناحیه تناسلی رخ دهد.
      اگر چنین علایمی رو دارید خود شما به تنهایی میتونید به پزشک مراجعه کنید.
      و اینکه خودرضایی داشتید نباید نگران باشید چون به هیچ وجه قابل شناسایی نیست .
      پس در درمان خودتون خجالت رو کنار بذارید

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

      • raha گفت:

        دکترجان خب برای درمان این بیماری چه باید کرد؟ و ایا این بیماری درمان میشه ؟و اگه درمان شد، این برجستگی ها از بین خواهد رفت یا خیر؟
        ممنون میشم بازم راهنماییم کنید

        • ◄Responder► گفت:

          دوست عزیز با توجه به گفته های شما مورد بیماری عنوان شد.
          ولی باید برای معاینه مستقیم به متخصص زنان مراجعه کنید .
          به هر حال بررسی بالینی مستقیم میتونه با چیزی که اینجا تشخیص داده میشه متفاوت باشد.
          در مورد سوالتون هم مشکل شما قابل درمانه اگر زودتر اقدام کنید .
          برای مراجعه به پزشک اگر تمایل ندارید پدر و مادرتون متوجه شوند میتونید از فرد قابل اعتمادی در خانواده و یا فامیل استفاده کنید .

  12. دوس گفت:

    سلام خانم دکتر
    من از چهار سال قبل خود ارضایی رو شروع کردم اوایل زیاد انجام میدادم شاید ب روزی چندبار هم میرسید ب مرور کم شد و بعد چند ماه یکی دوبار و ب همین منوال خیلییی کمتر شده بود.دو هفته قبل با نامزادم رابطه بدون دخول داشتیم ب همین صورت مالشی و اینا ک بیشتر کلیتروس درگیر بود(کلا خودم هم با کلیتروس ارضا میشم) ولی دو سری خوب بود بعد دیگه واژنم مرطوب نمیشد. الان دو بار بعد از مدتی خودارضایی میکردم باز واژنم خشکه یعنی کلا واژنم خیلی خشک شده.اوایل خیلی مرطوب بودم اما تقریبا از ی سال پیش دیگه مثل قبلنا نبودم و الان هم ک دیگه ب شدت خشک شده. چیکار کنم ک درس بشم و ایا ب دلیل خود ارضاییه؟و اینکه با کلیتروس ارضا میشم برای بعد ازدواجم بده یعنی اون لذت رو نمیبرم با همسرم؟اما الان دیگه کاملا میخام ترک کنم
    و ی سوال دیگه من تا حایی م یادمه لرزش دست دارم و دقیق نمیدونم همیشه بوده یا ب خاطر خود ارضاییه چون تو چند پیج گفته بودن لرزش دست از عوارضشه.خیلی این موضوع فکرمو درگیر کرده
    ممنونم از جوابدهیتون

    • ◄Responder► گفت:

      دوست عزیز اینکه با کلیتوریس ارضا میشید اصلا مشکلی نیست .
      چون میتونید در حین رابطه جنسی با همسرتون و تحریک این ناحیه همراه با همسرتون به ارگاسم برسید .
      ولی از نظر ذهنی خودارضایی میتونه روی شما تاثیر بذاره و لذت با هم بودن رو در شما کاهش بده .
      یکی از مشکلات رایج در میان خانمها که معمولا روابط جنسی را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد، خشکی واژن است.
      یک باور غلط وجود دارد که این مشکل تنها در دوران یائسگی اتفاق می افتد.
      این تفکر کاملا اشتباه است و امکان دارد در هر زمانی حتی در زنان جوان نیز این مشکل رخ دهد .
      و موجب رابطه جنسی ناراحت کننده و بر هم خوردن تعادل در زندگی جنسی فرد شود.
      مرطوب بودن واژن در زمان نزدیکی برای لذت بردن از یک رابطه جنسی امری ضروریست.
      رطوبت واژن به این دلیل است که به طور طبیعی یک لایه نازک از یک ماده شفاف دیواره واژن را پوشانده است و باعث لغزندگی آن می شود.
      در هنگام یک رابطه جنسی جریان خون در دستگاه تناسلی افزایش پیدا می کند و این امر باعث افزایش ترشحات و لغزندگی بیشتر واژن می شود.
      عامل اصلی در سلامتی این لایه لوبریکانت، هورمون استروژن می باشد که باعث می شود که ضخامت و خاصیت ارتجاعی این لایه حفظ شود.
      تحلیل رفتن واژن باعث خشکی واژن میشود. در تحلیل واژن، دیواره واژن نازک و ملتهب می شود که این امر به دلیل کاهش هورمون استروژن است.
      که در این مورد لازمه با متخصص زنان مشورت کنید .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      • دوس گفت:

        مجکرم خانوم دکتر گل
        فقط سوال دوم منو فک کنم فراموش کردید پاسخ بدین
        در رابطه با لرزش دستم ک همیشه هم هست در حالت استراحت یا کار… ممکنه این مشکل به دلیل خود ارضایی باشه؟
        و خشکی واژن هم میتونه در رابطه با خودارضایی باشه؟
        بازم ممنونم

        • ◄Responder► گفت:

          هیچ کدام از این نشانه ها ارتباطی با خودارضایی نداره .
          باید ریشه این لرزش رو در جای دیگه ای پیگیری کنید .
          خشکی واژن نیاز به مراجعه حضوری داره و یکی از احتمالات میتونه بخاطر عفونت باشه .

          انواع لرزش دست:
          لرزش به دو نوع فیزیولوژیک و پاتولوژیک (بیماری) تقسیم می شود:
          ۱- لرزش فیزیولوژیک
          این نوع لرزش، در حالی که فرد دست ها را در جلوی بدن به صورت افقی قرار دهد.
          رخ می دهد و در موارد استرس، هیجان، اضطراب و خستگی تشدید می شود.

          ۲- لرزش پاتولوژیکلرزش دست

          سه نوع لرزش پاتولوژیک وجود دارد:
          الف- لرزش در حال استراحت :این لرزش معمولا در یک یا هر دو دست دیده می شود و شباهت به پول شمردن دارد.
          یعنی انگشت شست بیمار پیاپی به کف دست نزدیک و دور می گردد و بقیه انگشتان خم و راست می شوند. این لرزش از ویژگی های بیماری پارکینسون است.

          ب- لرزش فعال:این لرزش، بیمار وقتی دست های خود را در جلوی بدن به صورت افقی نگه می دارد، به خوبی نمایان می گردد. این نوع لرزش در موارد زیر دیده می شود:
          پرکاری تیروئید، اضطراب، گرسنگی، کاهش قند خون، عوارض داروهایی نظیر گشاد کننده برونش ها و داروهای ضدافسردگی و مصرف مواد مخدر.

          ج – لرزش در طی انجام کار :این لرزش به هنگام تصمیم گیری برای انجام یک کار و در طول انجام کار مشاهده می گردد و پس از پایان کار از بین می رود.
          در این حالت، بیمار هنگام استراحت هیچ لرزشی ندارد، ولی اگر از او بخواهیم با قلم شروع به نوشتن کند و یا لیوان چای و یا قاشق غذا را به دهان نزدیک کند، دچار لرزش شدید خواهد شد.

          چه موقعی لرزش دست ها را باید جدی گرفت؟
          مواقعی که لرزش دست ها در سنین پایین تر شروع می شود، یا با علائم دیگری همراه است، یا با گذشت زمان بیشتر شده و پیشرفت می کند، باید جدی گرفته شود.
          در بیماری های ارثی یا اکتسابی مانند بیماری های تحلیل برنده مغز مثل MS (ام اس)، یا بیماری های مخچه ای یا پارکینسون این نوع لرزش ها دیده می شوند.
          نوعی از لرزش دست که هم در میانسالی و هم کهنسالی دیده می شود، در اثر ابتلا به بیماری پارکینسون است .
          که این بیماری به علت کم شدن رنگدانه های غدد قاعده ای مغز رخ می دهد و همراه با کندی حرکات بدن، سفتی.
          و خشکی اندام ها بوده و به لحاظ ماهیت پیشرونده آن باید تحت درمان متخصص مربوطه قرار بگیرد.

          علت لرزش دست ها
          لرزش اساسی
          بیماری پارکینسون
          بیماری اِم اِس (MS)
          ترک مشروبات الکلی
          لرزش دست همیشه نشانه ی یک بیماری نیست

          راهای پیشگیری و درمان لرزش ها انگشتان دست:
          وقتی خستگی عضلات بوجود بیاید کشیدگی آن عضله و ماساژ دادن عضلات برای پیشگیری از بروز بیماری ها مفید است
          برای اینکه گردش خون محل عضله را بیشتر می کند و برای رفع مواد سمی که دراثر فعالیت زیاد عضله ای ایجاد می شود ماساژ دادن خیلی خوب است
          اما خود انگشتان که خسته می شود به علت اینکه زمان طولانی در یک وضعیت قرار می گیرد کشیدگی آن اگر با نرمش همراه باشد.
          و هدف آن فقط نرم کردن بندها و رفع خستگی باشد اشکالی ندارد و اگر اصرار اصطلاحا بر شکستن بندها باشد که با صدا همراه باشد روش مناسبی نیست و عوارض خواهد داشت.

          نرمش و ورزش دست:
          نتایج مطالعات نشان می دهند که با “ماساژ دست ها” و ورزش هایی که با دست و پا زیاد در ارتباط باشد و با مصرف “میوه و سبزیجات” فراوان می توان لرزش دست را از بین برد.
          شنا کردن ٫ یکی از ورزش های که عضلات بدن را شاداب می کند شنا کردن است.
          سعی کنید الان که فصل شنا کردن است بیشتر از این ورزش سالم و شاداب استفاده کنید.
          مصرف بی رویه الکل در جوامع غربی و بی خوابی و شب زنده داری نیز یکی از علل ایجادکننده لرزش دست است.
          بنابراین برای پیشگیری از این عارضه باید از نظر تغذیه، به مصرف سبزی، میوه ها و پروتئین به طور مناسب توجه کرده است.
          و از مصرف قهوه و چای بی رویه و محرک های مغزی، داروهای روان گردان و خواب آور به صورت خوددرمانی پرهیز کرد. همچنین در زمان آلودگی هوا باید از خروج غیرضروری از منزل اجتناب ورزید.

  13. ترانه گفت:

    سلام ببخشید من حدود ۶ ساله که انجام میدادم و شرو کردم تازه به ترک تو این مدت ریزش موی خیلی شدید پیدا کردم و موهام خیلی کم پشت شده. با ترکش ممکنه بعد مدتی دوباره خوب بشه ریزش نداشته باشه دراین حد؟دوباره موهای جدید رویش کنه؟

    • ◄Responder► گفت:

      این عمل چنین تاثیراتی رو بروز نمیده و شما باید علاوه بر ترک برای ریزش مو دنبال عوامل دیگه ای از جمله کمبود ویتامین و تنظیم خوابتون باشید
      عمل خودارضایی در اینده روی روابط جنسی شما با همسرتون اثر منفی میذاره و مانع رسیدن شما به ارگاسم میشه

  14. دریا گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من دختری ۲۵ ساله هستم
    از بچکی زمانی که سن خیلی پایینی داشتم اونم از روی کنجکاوی دچار خود ارضایی با فشار آب شدم
    این کارو شاید هر روز انجام میدادم
    تا همین چن وقت قبل ..الان یه سالی میشه که ترک کردم و اگ سراغش برم شاید دو سه ماهیی یک باره
    چن تا سوال داشتم واقعا نگرانم کرده
    ۱-نامتقارن بودن لب های کوچیک آلت تناسلی وسیاه بودن آن آیا ربطی به این عمل داره وحتی تاثیر داره ؟
    ۲- اینکه لب های بیرونی آلت تناسلیم حالت شل شدگی وافتادگی وقدری چروک داره
    آیا اینم طبیعیه … ؟؟؟
    از چه زاویه ای باید به آلت تناسلی نگاه کرد که متوجه شد چروک هایی که آلت داره طبیعیه ؟؟
    اخه یه بار به حالت دسشویی کردن آینه گذاشتم ودیدم لب های کوچیک و بزرگم فاصله داره و شل شده و از نظر خودم زیبا نبودن ولی برای بار دوم حالت خوابیده (کمر به زمین ) این کارو انجام دادم و نصفی از اون چروک ها وافتادگی رو مشاهده نکردم
    حالا سوالم اینه این تغییر شکل طبیعیه ؟؟
    ۳-سوال بعدیم اینه که اگ عمل وجراحی ولیزر برای زیبایی وجوان سازی وجود داشته باشه آیا واسه کسایی که سن پایین هستن مثل من انجام میشه واینکه مدت ریکاوری چقدره ..ممکنه اگ بخوام اینکارو انجام بدم باید تنهایی بریم .. میتونید بگید چقدر عمل طول میده یا چقدر ریکاوری طول میده
    سوال بعدیم هم اینه که وقتی بچه بودم قبل از اولین پریودم اونم بر حسب احمق بازی و کنجکاوی انگشت دستم رو داخل آلتم فرو بردم
    یا همون روز یا روز بعدش به مدت چن روز خون یا خون روشنی رو مشاهده کردم وفکر کردم پریود شد م . اتفاقا از این جریان به بعد دوباره در همون تاریخ ها پریود شدم 😐
    به نظرتون این میتونه نشان از آسیب دیدن پرده باشههه؟؟؟
    اون موقع اصلا متوجه حرکتم وعواقبش نبودم

    ببخشید که خیلی واضح حرف زدم یا سوال اخریم خیلی جزئی بود که نیاز به معاینه دکتر داره
    ولی چون دکتر رفتن الان برام مقدور نیست ممنون میشممممم جوابم رو بدید
    چن ساله ک ازدواجم رو به تعویق میندازم …دیگ اینبار مجبورم ازدواج کنم .. بازم عذر میخوام .. ممنون

    • مشاور گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      نگرانی شما قابل درک می باشد . خودارضای می تواند عوارض زیادی به همراه خود داشته باشد و یکی از آنها بد شکلی بدن می باشد اینکه تقارن وجود ندارد مشکلی نیست و در بیشتر افراد این ناحیه به همین شکل می باشد بسته به ژن فرق دارد اما خودارضایی می تواند باعث تغییر شکل اندام و کبود تر شدن آن شود اما میزانی چروک و نا متقارن بودن طبیعی می باشد . در مورد عمل و انجام لیزر نیز عموما در زمان فعلی یک سری کارها با لیرز انجام می شود که می تواند تیرگی ناحیه تناسلی را بهبود ببخشد و همچنین کارهای که شاید زیبایی بیشتری به اندام بدهد و عموما درد و خونریزی ندارد بهتر است در این زمینه برای اطلاعات دقیق تر با متخصص این کار صحبت کنید .
      اما در مورد موضوعی که بیان کردید که ایا پرده بکارت شما آسیب دیده است یا خیر اگر انگشت شما به مقدار زیاد وارد واژن شده باشد این امکان وجود دارد اما با توجه به اینکه خونریزی پریودی شما از همان زمان شروع شده است ممکن است این تنها علایم شروع پریودی بوده باشد برای اینکه استرس موجود در این اتفاق برای شما کاهش یابد بهتر است به صورت حضوری به متخصص زنان مراجعه کنید و بخواهید نوع پرده بکارت شما را مشخص کنند اگر آسیبی وارد شده باشد به شما خواهند گفت.
      بهتر است با انجام این مواردی که ذکر کردم مقداری از استرس خود را کاهش بدهید تا بتوانید در مورد ازدواج بهتر تصمیم گیری کنید .
      شاد باشید

  15. احمد گفت:

    باعرض سلام خدمت شما
    من ۲۲ سالم هست مدت زیادی میشود خود ارضایی میکنم کاملا عادتم شده است میخواهم ترک کنم اما یک مشکل جدی برایم پیدا شده وقتی نزیدیکی به یک خانم یا دختر آلتم شل میشه نمیدونم چه کار کنم تا آلت مثل سابق شخ بشه آیا کدام تداوی دارد یاخیر ….؟

    • مشاور گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      خودارضایی در طولانی مدت می تواند برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند کند که یکی از این موارد نرسیدن به نعوظ می باشد که برای رابطه جنسی الزامی می باشد.
      ۱٫ زمانی که با جنس مخالف رابطه ندارید در به نعوظ رسیدن مشکلی دارید؟
      ۲٫ میزان خودارضایی شما چقدر می باشد؟
      ۳٫ با تحریک جنسی از سمت طرف مقابل نیز به نعوظ نمی رسید؟
      ۴٫ زودانزالی نیز دارید؟

  16. Sara گفت:

    سلام دکتر جان، من دختر ۲۸ ساله مجردم. از نوجوانی هر چندماه یکبار خودارضایی داشتم تا همین ۵ روز پیش که رفتم لیزر موهای زائد بیکینی انجام دادم فقط یک جلسه. از بعدش تا الان احساس خشکی در واژن میکنم . حتی وقتی دست میزنم دیگه خیس نمیشه واژنم و مرطوب نیست و دیگه هیچ تمرکزی روش ندارم… میخوام بدونم دلیلش چیه با توجه به اطلاعاتی که دادم. خییییلی برای آیندم نگرانم تورو خدا جواب بدید

    • مشاور گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      این علایم نمی تواند جز علایم استفاده از لیزر باشد بهتر است برای بررسی دقیق این موضوع به صورت حضوری به متخصص زنان مراجعه داشته باشید تا دلایل احتمالی را بررسی کنند.

  17. A گفت:

    سلام دکتر جان،من دختر مجرد ۲۳ساله هستم ،تقریب به ۹ساله خود ارضایی میکنم ،بعضی اوقات پشیمون میشم و به این فک میکنم که چه گناه بزرگی رو مرتکب شدم و تصمیم به ترک میگیریم ولی زیاد نمیتونم دوام بیارم و دیونه میشم واسم مثل یه عادت روزانه شده ، نگرانم شکل خارجی واژنمم خیلی تغییر کرده ،اعتماد به نفسمم رو هم کلی از دست دادم و چند تا خواستگار داشتم ولی بخاطر این موضوع جوابشون کردم و تازگیا هم افسرده شدم نمیدونم باید چیکار کنم .ممنون میشم منو راهنمایی کنید تا از این گناه آلوده بیرون بیام .🙏 (لطفا جواب رو به جیمیلم بفرستید )

    • مشاور گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      دقت کنید که خودارضایی می تواند باعث تغییر شکل وازن شود و در افسردگی و احساس گناه شما نیز نقش داشته باشد اینکه نه سال شما هر روز خودارضایی انجام بدهید باعث می شود که شما به این کار اعتیاد پیدا کنید و برای ترک آن نیاز است که شما سعی کنید که یک سری تغییرات را در زندگیتان ایجاد کنید .
      در اول بپذیرید که شما نیز مانند هر انسان دیگری در کنار دیگر نیازها نیازی دارید به اسم نیاز جنسی و در کنار آن سعی کنید زمان و مکانی که خودارضایی می کنید را شناسایی کنید و سعی کنید در آن زمان برای خودتان برنامه قرار بدهید و از تنهایی خوداری کنید .
      تغذیه مناسب می تواند در کنترل نیاز جنسی به شما کمک کند و در کنار آن برای زندگی روزانه خود برنامه داشته باشید و زمان تنهایتان را کاهش بدهید و از ورزش در زندگی روزانه خود استفاده کنید تا تعادل بیشتری در این نیاز صورت گیرد.
      دقت کنید که بهتر است به این نیاز خود در مسیر بهتری پاسخ بدهید و بهتر است سعی کنید که در مورد خواستگارهایتان دقت بیشتری کنید و بر مبنای شناخت نسبت به انتخاب و یا رد کردن انها اقدام کنید .
      اگر که اندام شما شکل خاصی پیدا کرده است می توانید در مسیر بهبود و ترمیم از متخصص زنان راهنمایی دریافت کنید اما با ترک خودارضایی مقداری از این بد شکلی که بیشتر بخاطر شرایط روحیتان حس می شود بهبود می یابد.
      دقت کنید که این موضوع مانند چرخه می باشد و هرچقد شما تمرکز بیشتری بر این نیاز داشته باشید این نیاز را بیشتر حس می کنید و تمرکز خود را بر دیگر اهدافتان از دست می دهید.

  18. سپیده گفت:

    سلام ببخشید چرا جواب سوالم رو ندادین؟

  19. Yasmin گفت:

    سلام دکتر من ۱۸سالمه از کودکی خودارضایی میکردم که اولا با فشار آب بود و بعد با دست ولی مثلا هفته ای یک تا سه بار ولی یه مدته که خیلی زیاد اینکارو انجام میدم حتی روزی دوبار و الان ۲ماهه که خون پریودم خیلی خیلی کم شده ماه پییش کم بود ولی این ماه کاملا حالت لکه بینی شده البته کلا خونم کم بود ولی نه اینقدر و اینکه تخمدان پلی کیستیک هم دارم فقط میخواستم ببینم ربطی به خودارضایی داره یانه؟خیلی نگرانم لطفا جواب بدید
    و یه سوال دیگه اینکه من حافظم خیلی کمه جوری که خیلی چیزا فراموشم میشه(اسم جاها و یا افراد)به طور غیرعادی اینم ربطی به خودارضایی داره یا خیر؟

    • مشاور گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      دقت کنید که شما برای انجام خودارضایی نیاز به تمرکز بر اطرافتان دارید و به مرور زمان خود انجام خودارضایی می تواند در طولانی مدت بر کاهش تمرکز و حافظه شما نقش داشته باشد و می تواند بر اهدافتان نیز تاثیر منفی زیادی داشته باشد .
      در مورد میزان خونریزی نیز بهتر است با متخصص زنان صحبت کنید ممکن است به دلیل سبک غذایی شما و کیست شما یان اتفاق رخ داده شده باشد .

  20. سمانه گفت:

    سلام یه سوال داشتم لطفا جواب بدین من دختری ۱۶ سالم .دو سه سالی است که خود ارضایی دارم و حالا مدت چهل روزه که پریودیم عقب افتاده چه کار کنم ؟

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      در این مورد بهتر است با مادرتان صحبت کنید و به صورت حضوری به متخصص زنان مراجعه کنید تا دلیل این تاخیر بررسی شود اما این موضوع ارتباط زیادی با خودارضایی شما ندارد و نگران این موضوع نباشید.

  21. Sisiliya گفت:

    سلام
    من اخیرا ترشحم خیلی زیاد شده و بعضا ترشح گلوله سفت سفید از واژنم خارج میشه ولی سوزش ندارم پریودمم منظمه تغییر رنگ ادار هم ندارم که بگم عفونت دارم میخواستم بدونم ترشح زیاد و بعضا گلوله ی سفت سفید ازم خارج میشه ربطی به خودارضایی داره

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      در این مسیر نیاز است که با متخصص زنان صحبت کنید تا با بررسی در این زمینه به شما جواب بدهند خیر عموما این ترشحات اگر در زمان هایی غیر از خودارضایی می باشد می تواند دلایل دیگری داشته باشد مثلا در زمان تخمک گذاری این ترشحات بیشتر می باشد اما اگر در میزان زیاد و در زمان های متفاوت می باشد ممکن است دلایل دیگری داشته باشد .

  22. Rose گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    سوالم ازتون اینه که
    اگر دختر خانمی طبق علائمی که در سایت های مختف نوشته، متوجه بشه که عفونت واژینال داره (ترشحات پنیری و سفید رنگ، خارش واژن) ، درحالیکه باکره باشه، اما مدت زمان زیادی رو خودارضایی به طریق مالش کلیتوریس با انگشت انجام داده باشه، دچار چه نوع عفونت ای ممکنه شده باشه؟
    به چه طریقی قابل تشخیصه؟ از اونجایی که باکره هستن، پزشک چه آزمایشی براشون تجویز خواهد کرد؟

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      تشخیص خاصی وجود ندارد و این موضوع ممکن است هیچ ارتباطی با خودارضایی نداشته باشد و در این مسیر متخصص زنان با بررسی دقیق در صورتی که عفونتی وجود داشته باد با دارو و… به شما کمک می کنند تا این مشکلات برطرف شود و بهتر است عفونت را نادیده نگیرید چون می تواند برای شما مشکلات بیشتری ایجاد کند.

  23. زی زی گفت:

    سلام
    من دختری۲۶ساله هستم ک از کودکی خود ارضایی میکردم ومیکنم .چن وقتی است تصمیم ب ترک کرده ام.
    شنیده ام میگویند خودارضایی باعث ناباوری میشود آیا درسته؟
    درضمن من لرزش دست هم دارم

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      اینکه خودارضایی می تواند مشکلات زیادی را در طولانی مدت برای افراد ایجاد کند در مقالات زیادی مورد بررسی قرار گرفته است و ثابت شده است اما اینکه خودارضایی می تواند باعث ایجاد ناباروری شود موضوعی می باشد که تا به حال در مقاله ای و به صورت رسمی ثبت نشده است و بهتر است سعی کنید برای ترک خودارضایی در کنار احترام به نیاز جنسیتان با کاهش این عمل در هفته و بعد در ماه و… و کاهش میزان تنهایی و داشتن برنامه ای که در آن به علایق دیگرتان توجه شود اقدام کنید .

  24. سوگند گفت:

    من تا حالا سه بار پیام گذاشتم اما وقتی میام میبینم نه پیام هست نه پاسخی که دادید

  25. narges گفت:

    سلام ببخشی من ۲۷ سالمه برای اولین بار چند وقت پیش کمی ناحیه کلیتوریس را مالش دادم و یکم نبضش میزد برام عجیب بود چون قبلا اصلا کاری نکرده بودم بعد یکم تکرارش کردم مثلا ۱۰ بار بعد ترک کردم تا دوباره امشب پریود بودم و با تحریک کلیتوریس یکم پدم خیس شد از ترشحات و بعدم انقدر استرس داشتم خوابم نبرد تا صبح یکمم ازم لخته خون تیره اومد خواستم ببینم اگر هیچ وقت چیزی داخل نکرده باشیم مشکلی پیش میاد مخصوصا که اینبار پریود بودم و میل جنسی ام خیلی شده بود
    قول میدم دیگه تکرارش نکنم
    لطفا کمکم کنید
    من خیلی میترسم

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      ناحیه کلیتوریس یک ناحیه حساس در اندام جنسی می باشد که با تجریک کردن آن فرد می تواند تمایلات جنسی بیشتری را تجربه کند و به نقطه اوج وارد شود . در اول بهتر است از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید چون داشتن نیاز جنسی نشان از سلامتی شما می باشد و دوم اینکه دقت کنید هرچه میزان این رفتارهای جنسی بیشتر باشد تمایلات شما نیز بیشتر می شود اگر منظر شما آسیب به پرده بکارت می باشد بله تا زمانی که چیزی وارد واژن نشود آسیب به پرده بکارت وارد نمی شود اما خودارضایی که می تواند نام عملی باشد که شما انجام می دهید در طولانی مدت از نظر روحی و جسمی اگر مداوم تکرار شود می تواند آسیب هایی را به وجود بیاورد .
      در مورد لخته خودن نیز بخاطر پریود بودن شما و ترشحات منی شما لخته های خون را مشاهده کرده اید و ترشحات خون شما در زمان پرویدی شدت بیشتری همراه با منی گرفته است که شما را ترسانده است و موضوع نگران کننده ای نیست .

  26. ندا گفت:

    سلام خانم دکتر چندتا سوال داشتم
    ۱٫ آدم چه مدت بعد از خودارضایی رابطه ی جنسیش مثل یه فرد عادی میشه؟
    ۲٫ من از بچگی خودارضایی می کردم ولی یه مدت شاید به اندازه دو سال دیگه این کارو نکردم ولی الان دوباره اومده سراغم و شاید ماهی یک بار اونم نزدیک پریودم حسش میاد سراغم و مجبور میشم تو دوره پریود انجامش بدم ولی حتی اگه به فیلیم پورن با هر چیز دیگه ای هم نگاه نکنم باز می تونم خودم رو ارضا کنم حتی بدون فک کردن به رابطه جنسی و فقط با تحریک دست. و خیلی سریع هم ارضا میشم میخواستم بدونم تو دوران پریودی بدتره یا نه و این که الان مشکلم خیلی جدیه؟
    مورد بعدی این که من موهای ناحیه تناسلیم رو از ریشه خارج کردم ولی وقتی دوباره در میومدن با جوش خارج می شدن و من هم اونارو تخلیه می کردم و الان پوست این ناحیه خیلی بد شده و پر از جای جوشه . من نمی تونم واسه ی لیزر اقدام کنم .میشه اگه راه دیگه ای هست بهم بگید

  27. Tina گفت:

    سلام خسته نباشید.ببخشید من چند وقتی هست با نامزدم رابطه دارم ولی نزدیکی نکردیم و فقط نامزدم کاری کرده که من ارضا بشم.الان چند وقتی هست بعد از چندین بار ارضا شدن در طی روزای مختلف.از واژنم خون میاد.این چه دلیلی میتونه داشته باشه؟آسیبی به پرده ام رسیده یا نه؟ممنون میشم‌جوابمو بدین

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      اگر ش خارجی حتی انگشت به داخل واژن وارد شود امکان آسیب به پرده بکارت وجود دارد و در این مورد تا زمانی که توسط متخصص زنان معاینه صورت نگیرد نمی توان در مورد سالم بودن پرده بکارت شما نظری را بیان کرد .
      اما دقت کنید که اگر این خونریزی به دفعات مختلف صورت می گیرد می تواند نشان از وجود آسیب به دیواره واژن ، کیست ، عفونت و … باشد که در این موراد نیز چون در حیطه تخصصی ما نمی باشد نمی توانیم نظری را بیان کنیم و احتمالات را در اختیار شما قرار دادیم تا با مراجعه به متخصص زنان بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

  28. فاطمه گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید . من چند هفته ایی میشه خودارضایی میکنم و فقط ران پاهام سست میشه ولی مایعه ایی از بدنم خارج نمیشه . میدونم گناه بزرگیه و لی شبا یه جوری میشم و تحمل سخته و فقط با انگشت ناحیه بالای تناسلی رو مالش میدم تا وقتی پام سست میشه و تمام . این کار چه عوارضی داره ؟ . امکان داره چه مشکلاتی برام پیش بیاد و اینک عادت ماهانم عقب افتاده . میشه راهنمایی کنم چجوری پیشگیری کنم چون واقعا بیرون کردنش از ذهن سخته

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      این درد در ماهیجه ها به دلیل انقباضی می باشد که در زمان خودارضایی به بدن خود وارد می کنید .
      در مورد اینکه شما بیان می کنید منی از شما خارج نیم شود نیاز است که به متخصص زنان مراجعه کنید چون ممکن است به خشکی واژن روبرو باشید در کنار این این موضوع می تواند با عقب و جلو افتادن عادت ماهانه نیز ارتباط داشته باشد و در این مورد نیاز است که متخصص زنان نظرشان را بیان کنند.
      خودارضایی می تواند با عوارضی چون کاهش تمرکز ، افسردگی ، اضطراب ، کاهش ایمنی بدن ، بدشکلی اندام تناسلی ، کاهش میل به ازدواج ، و… همراه باشد .

  29. * گفت:

    سلام من بیست سالمه گاهی اوقات بالای واژنم رو میمالم و یه ماده شفاف مثه اب ازم خارج میشه ببخشید این کار من خودارضاییه و بعد از این کار فقط احساس ترس و دلهره دارم که خود ارضایی باشه و همش میگم خدایا ببخشید و…
    و زمانی هم که این کارو نمیکنم یعنی نمیمالم اون بالا رو این ماده ازم خارج میشه
    میشه راهنماییم کنید

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      بله این کار شما خودارضایی می باشد و ان مایع سفیدی که نیز از شما خارج می شود منی می باشد که در زمان تحریک شدن و ارضا شدن و یا در صورت ترشحات طبیعی بدن به میازن کمی وجود دارد .
      بهتر است سعی کنید که در کنار احساس لذتی که این عمل برای شما ایجاد می کند بدون سرزنش کردن خودتان و درک نیازهای جنسی از انجام این کار خوداری کنید تا بتوانید تمرکز خود را بر دیگر مسائل متناسب با سنتان قرار بدهید .

  30. Blue گفت:

    سلام من دختری هستم که خیلی زیاد خودارضایی داشتم اما الان ترک کردم ولی ترشحات الت تناسلیم خیلی زیاده این مسئله واقعا نگرانم کرده چجوری میشه درمانش کرد🙁🙁🙁

    • مشاور گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      در این مورد نیاز است که شما به متخصص زنان مراجعه کنید تا شرایط بدنی و رهمونی شما مورد بررسی قرار گیرد و در این مسیر به تنظیم ترشحات بدنی شما کمک شود .
      جای نگرانی وجود ندارد و شما با مراجعه به متخصص می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید و با کسب اطلاعات صحیح در مورد شرایط بدنیتان مسیر بهتری را تجربه کنید .

پاسخی بگذارید

*