امروز : دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ می باشد.

علت واقعی دندان قروچه شما

علت واقعی دندان قروچه شما


استرس یا مشکل تنفس در خواب؟

دندان قروچه تا همین اواخر در میان پزشکان و دندانپزشک ها یک موضوع ناشناخته بوده است. یک نظریه در این زمینه این بود که دندان قروچه در اثر استرس ایجاد می گردد، اما این تئوری توضیح نمی دهد که چرا جنین ها در رحم ها دندان قرچه می روند و از اینرو  دندان قروچه در میان دندان پزشک ها،  پزشکان و محققان به عنوان یک راز باقی مانده است .

اما در زمان حال با توجه به جدیدترین تحقیق ها اذعان شده است که دندان قروچه یک نوع واکنش غریزی می باشد که به ما برای زنده ماندن کمک می کند .

این تحقیق قدرتمند جدید نشان داده است که چگونه ما دندون قروچه را درمان می‌کنیم و چگونه در مورد تشخیص  نفس تنگی در خواب فکر می کنیم.

چرا شما در شب دندون قروچه می کنید.

مغز در طول شب، درگیر چرخه های خواب عمیق و سبک می باشد.

وقتی مغز به خواب عمیق نزدیک می شود، کل عضلات در بدن بایستی به طور کامل رها و شل شوند . این کار به راحتی سبب مشکل برای مسیر هوا می گردد – فک سنگین است و به راحتی مسیر هوا و زبان را مسدود می کند ، وقتی به طور کامل رها و شل  می گردد، تقریبا دو برابر اندازه اش انبساط می یابد تا بهمین نحو مسیر هوا را ببندد.

محققان به بررسی اسکن های مغزی افراد دارای انسداد جزیی در مسیر های هوا پرداختند در حالی که آنها خواب بوده اند و آنچه نظر محققان را جلب کرده بود در واقع دندان قروچه در خواب بود که مسیر هوا را باز کرده بود و شرکت کنندگان در مطالعه یک بار دیگر فرصت تنفس یافتند .

به محض این که یک چیزی به انها داده شد تا در کل طول شب مسیر هوا اشان را باز نگه دارند – شبیه دستگاه CPAP یا تجهیزات دندانی که فک را در محل خود نگه می دارند، زبان و فک باعث مسدود شدن مسیر هوا نمی شدند – دندان قرچه آنها و هم چنین آپنه آ (خفگی در خواب) و قطع تنس در خواب متوقف شده بود.

پیامد های واقعی دندان قروچه

اگر دندان قروچه آنچیزی است که ما بخدمت می کند از اینرو ایراد اش چیست ؟

در حالی که دندان قروچه برای نجات ما در شب موثر است اما یک سری پیامد ها را برای مختل کردن خواب در هر شب دارد.

اگر شما دندان قروچه دارید پس به خوبی نمی خوابید. شما حتی با تنگی نفس جزیی در خواب در وضعیت بدی بیدار می شوید. کشیده شدن عضلات برای دندون قروچه باعث خارج شدن بدن از حالت خواب عمیق می گردد و کل مزیت هایی که خوابیدن برای سلامتی دارد از خواب عمیق ناشی می گردد. اخواب عمیق قسمتی از خواب است که هورمون رشد بدن ( HGH ) رها می شود، فرآیند پیری معکوس می گردد ، پوست سفت می شود ، حافظه افزایش می یابد ، چربی می سوزد و ماهیچه ساخته می شود و بیماری های نظیر آلزایمر به طور بالقوه از بین می روند. عدم درمان تنگی نفس در خواب می تواند پیامد های جدی و کاهنده عمر شبیه فشار خون بالا ، بیماری قلبی ، سکته ، تصادفات خودرو ، دیابت ، افسردگی ، اضطراب و افزایش وزن داشته باشد .

آسیب ها به دندان و اتصال فک. دندان هایتان در طول سال‌ها دندان قروچه کردن آ سیب می بینند، سبب پوسیدگی دندان شده و به درد دایمی آرواره و آسیب به آرواره منجر می گردند .

محافظ دهان بعضی چیز ها را بدتر می سازد. محافظ دندان در محل قرار داده می شود تا از دندان قروچه  محافظت نماید. اما از انجایی که فک را جابجا می کند می تواند خود منجر به بسته شدن راه هوا گردد.

دندان قروچه در خواب : هشدار جدید برای تنگی نفس در خواب

دندان قروچه یک شاخص جدید برای تنگی نفس (آپنه آ) می باشد.

اگر شما دارای دندان قروچه هستید، استاندارد جدید مراقبت می گوید که مسئله شما در ارتباط با خواب است چون احتمالا دارای اپیزود های تنفس مختل در طول شب هستید و کل مزیت های سلامتی خواب مرحله عمیق را از دست می دهید.

حتی اگر شما سالم هستید در آن صورت همه می دانند تنگی نفس در خواب تا حد زیادی باعث افزایش ریسک فشار خون ، سکته ، سرطان ، دیابت ، افسردگی و چاقی در شما می گردد .

مطالعه ای در سوئد براورد کرده است که نیمی از زنان با سن ۲۰ تا ۷۰ سال از اندکی تنگی نفس در خواب رنج می برند – که این مقدار را می توان از کم تا شدید دسته بندی نمود. ایده قدیمی یک مرد میان سال چاق که خروپف می کند، دیگر آنچیزی نیست که در مورد تنگی نفس باید تصور کنیم بلکه علائم تنگی نفس چیزی متفاوت تر می تواند باشد.

دندان قروچه در خواب

گروه های جدید در معرض خطر تنگی نفس در خواب

  • زنان ریزه اندام
  • کودکان با ADHD و دیگر ناتوانایی های یادگیری
  • افراد با گردن بلند
  • افرادی همانند نوزادان که تغذیه پستانی نداشتند .
  • افراد مضطرب و افسرده
  • هر کسی که در شب دندان قروچه دارد

روش جدید برای درمان دندان قروچه

درمان منشا، نه نشانه ها

شما برای درمان دندان قروچه مجبورید تا منشا ایجاد ان را درمان کنید و علت ان مسیر هوایی کوچک می باشد. اگر شما دندان قروچه دارید ، شاید به شما گفته اند که با محافظ دهان بخوابید تا دندان هایتا ن را از قرچ و قروچ حفظ کنید و آن بر اساس درمان های قدیمی تر می باشد.

عدم درمان دندان قروچه به قروچ و قرچ زیاد دندان منجر می گردد و دندان را می پوساند و آسیب بافت های پریودنتال، فک درد و سر درد را ایجاد می کند.

یک دیدگاه جدید این است که شما به منظور درمان دندان قروچه مجبورید تا علت ریشه ای را درمان نمایید که سبب دندان قروچه شما می گردد و مانعی بر سر جریان هوا می باشد .

اگر دارای دندان قروچه هستید، در ابتدا این مشکل بایستی بدلیل  اهمیت اش مورد توجه قرار گیرد که احتمالا شما دارای مسیر هوای باریک می باشید و دلیل دندان قروچه شما این است که شما مسیر هوای از کار افتاده اتان را باز می کنید در حالی که در حال خواب هستید .

در واقع، گذاشتن محافظ دهان برای حفظ شما در برابر دندان قروچه ممکن است حتی ان را بیشتر نماید چون محافظ دهان فک را در وضعیتی قرار می دهد که مسیر هوا می توانست بیشتر از زمانی مسدود گردد که محافظ در دهان شما قرار ندارد.

اکثر افراد نمی دانند که دارای دندان قروچه هستند تا این که دندان پزشک به آنها می گوید.

چگونه بدانید که دندان قروچه دارید؟

  • پوسیدگی دندانتان
  • دندان هایی که پوسیده شده اند ، صاف هستند
  • خوردگی سایشی
  • عضلات سخت
  • آرواره که کلیک می کند

اگر شما دندان قروچه می‌کنید، چه کاری انجام می دهید

با دندانپزشکتان گفتگو کنید. دندانپزشک شما نمی تواند تشخیص دهد – اولویت تشخیص را در اختیار پزشک متخصص خواب قرار می دهد اما داندانپزشک شما می تواند دندان هایتان را برای دندان قروچه بررسی نماید و شروع مسیر هوای شما را در زمانی که برروی قفسه سینه می خوابید در وقت ملاقات بعدی معاینه نماید . یک وسیله زبانی وجود دارد که دندانپزشک شما می تواند برای شما انجام دهد که درحین خواب مسیر هوای شما را باز نگه می دارد.

منبع:مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*