امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

ده ویژگی اعتماد بنفس پایین

ده ویژگی اعتماد بنفس پایین

آیا تابحال برایتان پیش آمده یا به یاد دارید برای مصاحبه کاری جائی رفته باشید یا قرار بوده که در جمعی سخنرانی کنید؟ کاری جدید شروع کنید یا با شخصی برجسته برای اولین بار ملاقات کنید؛ شاید نفستان بند آمده و اضطراب داشتید از سوی دیگر مایل بودید که نشان دهید مهارت دارید و انسان مسئولیت پذیری هستید ولی کمبود حس اعتماد بنفس شما را مایوس میکرد.

روابط اجتماعی یکی از مهمترین روابط در زندگی است که هر شخص باید این مهارت را بیاموزد. دانستن این فن به ما کمک می کند که بتوانیم اعتماد به نفس کافی را در اجتماع و در برخورهایمان داشته باشیم و در هر امری که به ما محول میشود بتوانیم با خود باوری و به خوبی انجام داده و موفق باشیم.

برای شناختن خود این تمرین را انجام دهید.

یک متن برای صحبت خود تهیه کنید. میتوانید مشاهده کنید که در حرفهای خود به چه اندازه از این کلمات بکار برده اید. این ده کلمه نشانگر اعتماد بنفس کم میباشند.

نمی دانم
از کاربرد این کلمه سعی کنید جلوگیری کنید. این کلمه باعث حس منفی در طرف مقابلتان شده. سعی کنید در صحبتهای خود قاطع باشید طوری که دیگران روی حرفتان حساب کنند . نمی دانم علامت تردید است و شما با استفاده این کلمه با عث به بروز دودلی میشوید.


شاید
این کلمه از کلماتی است که بایستی محتاطانه از آن استفاده کنید. سعی کنید که به گفته تان اطمینان داشته باشید. توجه داشته باشید که کسی از شما کار اعجاب انگیزی نمی خواهد پس واژه ای بکار نبرید که ذهن را نسبت به شما مقشوش سازد و فکر کنند که شما مناسب این کار نیستید.


شک دارم
این واژه در یک صورت بار منفی نیست و آن زمانی است که در دادگاه هنگام صحبت راجع به متهمی که به جرمی مرتکب شده است. پس خیلی صریح نظر خود را بگویید و سعی کنید در باره هر بحثی از خودتان دفاع کرده و شکی نداشته باشید.


معمولا
کلمه “معمولا” این پیغام را میرساند که شما واجد شرایط در کار پیشنهادی نیستید. استفاده این کلمه موجب کدر شدن ذهن فرد از قدرت انجام کاری شما می شود.


غیر ممکن
با استفاده از این کلمه شما باعث صلب اعتماد طرف مقابل از خودتان می شوید.
اشخاص موفق از کلمه غیر ممکن استفاده نمی کنند و در عوض شرایط سنگینی را که برایشان به وجود می آید بررسی کرده و راه حل کار را پیدا کرده و مشکلات را رفع می کنند.


نگران هستم
به طور طبیعی اضطراب در زندگی، افراد را نسبت به انجام امور تا حدی نگران کرده. ولی هنگامیکه کلمه “نگران هستم” را در جائی بکار میبرید شما اعتماد بنفس خودتان را نسبت به توانائی های که دارید زیر سوال میبرید. بهتر است در مورد پذیرفتن کاری که شک و نگرانی دارید، آن را بیان کنید .سعی کنید راه چاره ای برای حل مسئله بیابید و از واژه غیر ممکن ابدا استفاده نکنید.


تشویش دارم
توضیح حس التهاب و پریشانی برای دیگران فقط باعث افزایش تشویش در درون خود شخص شده و این حس را به دیگران القا میکند که شما گیج شده اید وموضوع مورد گفتگو را متوجه نشده اید. در چنین مواردی بهترین کار این است که با پرسش سوالات جواب آنها را بیابید.


نیاز
هر انسانی نیازهایی در زندگی دارد. هنگامیکه این نیازها برای دیگران بیان میشود شما را درنظر دیگران یک انسان نیازمند جلوه میدهد. بهتر است از بیان آن خودداری کنید.


احتمالا
یکی از عادتهای اشخاص پیشبینی در مورد آینده در مواقع مختلف میباشد. افراد عادت دارند از حاصل احتمالی امری صحبت کنند که این عمل نشانگر نامطمئن بودن خود در مورد توانائیها و شناخت نداشتن از امور مورد نظر میباشد.


حیرت
کلمه حیرت از واژگانی است که نشانه ای از آشفتگی و سرگشتگی احوال اشخاص را دارد.
اگرچه هر کسی در موقعیت کاری و محیطی جدید قرار میگیرند این حس را طبیعتا پیدا میکنند بهتر است این حس را پنهان کنیم زیرا با عث سلب اطمینان دیگران از ما اطمینان میشود.
منبع:مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

بازدید:۷۸۲۶۵۸

رتبه مقاله درگوگل: 5-Stars

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*