امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

حکم های مهرشده ی امپراطور!

حکم های مهرشده ی امپراطور!

“حرف های شما حکم های مهرشده ی امپراطورند!”

یک روز یکی از دوستان دوران جوانیم را به یکی از بهترین رستوران های تهران بردم، به محض ورود به تمسخر به من گفت: چرا چنین رستوران بی کیفیتی را برای شام انتخاب کردم؟ پرسیدم چطور؟ پاسخ داد: حتی یک نفر هم جز ما در این رستوران نیست!

در این موقع من می توانستم با کنایه واقعیت را به او بگویم که به احترام او و همچنین آرامش بیشتر او رستوران را برایش رزرو کرده ام!

ولی این راه را انتخاب نکردم و پاسخ دادم که ممکن است به این خاطر باشد که هنوز وقت ناهار نشده است.

بعد رفتم و از یکی از پیش خدمت های رستوران خواستم که از مردم دعوت کند تا برای صرف ناهار رایگان به رستوران بیایند، چند دقیقه ای گذشت و حدود ۵۰ نفری آمدند، در این حالت دوستم گفت: حق با تو بود، چه رستوران خوب و شلوغی! و واقعا احساس بهتری داشت! و من هم به هدفم که ساختن یک روز خوب برای او بود رسیده بودم! هرگز فراموش نکنید که:

یک امپراطور نیازی به بیان سخنان تند، زشت، رکیک یا نیش دار ندارد، دستورش همیشه صریح و بی پرده است، هر کسی را که بخواهد از دم تیغ می گذراند، ولی هیچ وقت او را زجرکش نمی کند! یا با اهانت، تمسخر یا سخنان نیش دار او را زخمی نمی کند!

یقینا افراد زیای را دیده اید که در مورد تمامی موضوعات نظرات کارشناسی می دهند!

ساعت ها با دیگران صحبت می کنند، بدون آن که کوچک ترین تغییری در زندگی خودشان یا دیگران ایجاد شود.

گاهی اوقات نیز شروع به بیان حرف های زشت و ناشایست می کنند، وقتی شما به درستی زبانتان را کنترل نکنید،هر حرفی ممکن است از آن خار ج شود.

این افراد همواره چاقویی را از جیب خود بیرون آورده و با آن دیگران را زخمی می کنند!

شما به عنوان یک امپراطور خیلی باید مراقب زبانتان باشید، حرف های شما حکم های مهر شده امپراطور هستند و گاهی اوقات باعث مرگ هزاران نفر می شوند! البته حرف ها و حکم هایی هم هست که می تواند سبب خورسندی هزاران هزار نفر شود و این تنها به شما بستگی دارد!

معمولا زمان ادای حرف های مهم همچون امپراطور ها که بر تخت پادشاهی می نشسنند، شما هم به درستی بنشینید و بعد شروع به سخن گفتن کنید و از بیان حرف های مهم د ر هنگام حرکت یا زمانی که عجله دارید شدیدا خودداری کنید!

مثلا اگر می خواهید با همسرتان راجع به یک امر مهم تصمیم گیری کنید، سعی کنید روبروی او بنشینید، به چشمان او نگاه کنید و با آرامش شروع به صحبت یا تصمیم گیری کنید، پس از تصمیم گیری نیز دیگر راجع به آن مساله صحبت نکنید!

تا زمانی که صد در صد از گفته خود مطمئن نشده اید، کلامی بر  زبان نیاورید، بلکه سعی کنید با سؤال های بیشتر موضوع را مثل روز  برای خود روشن کنید.

همیشه کلام خود را با نقاط قوت مخاطبتان تزئین کنید تا زیباتر و جذاب تر شود.

مطمئن باشید زمانی فراخواهد رسید که  دیگران برای انجام حکم ها و دستورات شما به یکدیگر پیش دستی می کنند!

برگرفته از کتاب ثروتمندترین جوان ایرانی

منبع: فارس پاتوق

بازدید:۷۹۵۲۳۳

رتبه مقاله درگوگل: 4.5-Stars

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*