امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

تا می توانید و می شود لذت ببرید!

تا می توانید و می شود لذت ببرید!

“هر چه از زندگیتان لذت ببرید، احتمال لذت بردن شما از زندگی در آینده بیشتر خواهد شد!”

من قبلا از زندگی لذت نمی بردم و ساعت ها از عمرم را با کارهای بیهوده تلف می کردم و فشار زندگی هرگز اجازه نمی داد به چیزی فراتر از آن فکر کنم، ولی هم اکنون از تک تک لحظات وثانیه های زندگیم لذت می برم!
ممکن است شما در حال حاضر شرایط خوبی برای لذت بردن از زندگی نداشته باشید، ولی اگر بخواهید همیشه از زندگی لذت ببرید، باید از یک جا شروع کنید! و یاد بگیرید که چگونه از زندگیتان لذت ببرید!

البته کم کم خواهید آموخت که یک امپراطور چگونه از زندگی خود لذت می برد!

اتفاقات زندگی هر انسانی به دو دسته تقسیم می شوند: اتفاقات بزرگ و اتفاقات کوچک.
معمولا هر انسانی در طول زندگی خویش کمتر از ۱۰ اتفاق مهم و نفس گیر را تجربه می کند، ولی تعداد اتفاقات کوچک زندگی ما بسیار زیاد هستند.

به دلیل کم بودن تعداد اتفاقات مهم زندگی سعی کنید همیشه از اتفاقات کوچک زندگی خویش لذت ببرید، حتی از شکستن یک لیوان، شاید دلیلی برای خندیدن نداشته باشید، اما اتفاق کوچک شکستن یک لیوان در امپراطوری شما خیلی خیلی ناچیز تر از آن است که ذهن امپراطور را مکدر کند! یا حتی این که کلام منفی بزبان بیاورید، این اتفاق ساده حتی می تواند یک تنوع کوچک هم برای شما باشد! پس با لبخند به خودتان بگویید: خیلی جالب بود! چقدر زیبا شکست! بگذارید با یک لیوان دیگر دوباره امتحان کنیم!

نکته جالب تر آن که هرچه بیشتر لذت ببرید، همه چیز دست به دست هم می دهد تا شما بازهم بیشتر لذت ببرید، برای مثال در مورد مثال بالا هم اکنون تمام ظروف منزل من تا ۵۰ سال بیمه هستند و اگر بشکنند باید با مشابه آن جایگزین شوند، پس هیچ دلیلی برای ناراحت شدن ندارم!

البته از ابتدا اینگونه نبود،من روز اول سعی کردم تا از شکستن یک لیوان احساس بدی نداشته باشم و واقعا هم تا امروز نداشتم، ولی کسی که همواره از یک اتفاق کوچک زندگیش خشمگین می شود، یقینا اتفاقات دیگری نیز برایش رخ خواهد داد که خشمگین تر شود!

زمانی بود که من آرزو می کردم: ای کاش یک باغ داشتم و می توانستم به صورت تفریحی در آن باغبانی کنم، به همین دلیل هیچ علاقه ای به آب دادن یا رسیدگی به گلدان های کوچک داخل منزل نداشتم، چند روز پیش از پنجره خانه ام به حیاط نگاه کردم که چگونه باغبان ها درحال رسیدگی به باغ هستند و من خود از این نعمت و لذت محروم شده ام!

ما باید و باید از اتفاقات کوچک زندگی خود لذت ببریم، حتی اگر آن کار آب دادن به یک گلدان باشد!

بعضی اوقات هیچ کاری در دنیا لذت بخش تر از یک استحمام دلچسب یا لذت بردن از یک فنجان نوشیدنی داغ برای من نیست!

پس از همین حالا تا می توانید از زندگی خود لذت ببرید!

درست است که امپراطورها دغدغه های بزرگی دارند، ولی معمولا خوشگذران هستند و در عین انجام کارهای بزرگ از زندگیشان نیز به شدت لذت می برند.

یک سؤال بسیار عجیب این جا مطرح می شود:

چطور ممکن است که شما بخواهید حتی از کوچکترین چیزهای زندگی خویش لذت ببرید، در حالی که تمامی حواس و تلاشتان را متمرکز هدف و باورتان کرده اید!؟

پاسخ این سؤال در امپراطوری شما نهفته است، شما سرزمینی را به عنوان امپراطوری برگزیده ایدکه یقینا بهترین حس ها و لذت ها را به شما خواهد داد، در عین این که شما یک امپراطور هستید و وظایف سنگینی را بعهده دارید.

پس سرزمین شما دقیقا در مکانی از هستی بنا شده که بتوانید تمامی حس ها و لذت های جادویی و رؤیایی خود را داشته باشید، همه چیز درست و دقیق است! و شگفت انگیزتر آن که خود شما آن را خلق کرده اید!

برگرفته از کتاب ثروتمندترین جوان ایرانی

منبع: کانون مشاوران ایران

بازدید:۶۶۸۵۲۵

رتبه مقاله درگوگل: 4.5-Stars

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*