امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ می باشد.

با هدیه‌ای کوچک، محیط خانه را شاد کنید

با هدیه‌ای کوچک، محیط خانه را شاد کنید

تا به حال اندیشیده‌اید که اگر همین الان مجبور شوید که هدیه‌ای به یک دوست خارجی و حتی داخلی بدهید، چه می‌کنید؟ مدتی فکر می‌کنید و درنهایت از یکی از صد‌ها مغازه عرضه‌کننده محصولات بنجل یا مونتاژ اصل چین سر در می‌آورید یا یک‌راست به یک مغازه صنایع دستی در راسته نجات الهی می‌روید تا به روش سیاستمداران و فعالان فرهنگی نمادی از تمدن گذشتگان خود را به ساکنان دیگر نقاط جهان کادو بدهید؟ از میان صدها هنر دستی ایرانی کدام را برمی‌گزینید وقتی که صنایع دستی ایران یکی از سه قطب صنایع دستی جهان است و براساس گزارش یونسکو از نظر تعداد، نوع و تنوع تولیدات بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه صنایع دستی جهان است. آیا تا به حال به زیبایی ترمه، مینا و خاتم فکر کرده‌اید؟

ﺗﺮﻣﻪ، ﻧﻮﻋﯽ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﮔﺮﺍﻥﺑﻬﺎﯼ ﺑﺎﻓﺘﻪﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺍﻟﯿﺎﻑ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻟﻄﯿﻒ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺩﺳﺘﯽ ﻧﺴﺎﺟﯽ ﻧﻔﯿﺲ ﺍﯾﺮﺍﻥ محسوب می‌شود. ‏نقشﻫﺎﯼ ﻣﻨﺤﻨﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﺘﻪ ﺟﻘﻪ ﻭ ﮔﻞﻫﺎﯼ ﺷﺎﻩﻋﺒﺎﺳﯽ ﺩﺭ ﺭﻧﮓﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺭ ﺗﺮﻣﻪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﺭﻭﺩ. این هنر زیبا ﺑﺎ ﻃﺮﺡﻫﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﺘﻨﻮﻋﯽ ﺩﺭ ﻧﻘﺎﻁ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﻓﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﺮﻣﻪ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ و یزد از ﻣﻌﺮﻭف‌ترین‌هاست. ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺮﻣﻪﺑﺎﻓﯽ ﺍﺯ ﺍﺑﺮﯾﺸﻢ ﻭ ﭘﺸﻢ ﻣﺮﻏﻮﺏ ﺑﺎ ﺍﻟﯿﺎﻑ ﺑﻠﻨﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ و ﻧﺦﻫﺎی آن ﺑﺎ ﺭﻧﮓﻫﺎﯼ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺭﻧﮓﻫﺎﯼ ﻋﻨﺎﺑﯽ، ﻗﺮﻣﺰ، ﺳﺒﺰ، ﻧﺎﺭﻧﺠﯽ ﻭ ﻣﺸﮑﯽ ﺭﻧﮕﺮﺯﯼ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.

حتما در پشت ویترین مغازه‌های صنایع دستی یا در نمایشگاه‌ها، ظروف زیبای به رنگ آبی فیروزه‌ای دل‌انگیز را برای یک بار هم که شده دیده‌اید، ﻣﯿﻨﺎﺳﺎﺯﯼ ﯾﺎ ﻣﯿﻨﺎﮐﺎﺭﯼ، ﻫﻨﺮ ﻧﻘﺎﺷﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻓﻠﺰﺍﺕ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺩﻫﺨﺪﺍ ﻣﯿﻨﺎﺳﺎﺯﯼ ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ: ﻧﻘﺎﺷﯽ ﻭ ﺗﺰﯾﯿﻦ ﻓﻠﺰﺍﺗﯽ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻃﻼ، ﻧﻘﺮﻩ ﻭ ﻣﺲ به وﺳﯿﻠﻪ رنگ‌های ﻟﻌﺎﺑﺪﺍﺭ ﻣﺨﺼﻮﺻﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺎﺩ ﭘﺨﺘﻪ ﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﻮﺩ.

بحث اصلی اینجاست که اکثر چیزهایی که در بالا نام برده شد، با بهترین و یا کمترین هزینه ممکن به دست می‌آید. می‌توان قبل از حرکت به سمت خانه با خرید یک چیز هرچند کوچک، سهم بزرگی در شادی و آرامش خانه و خانواده ایجاد کرد، آیا این کار مشکلی است؟ پس با یک برنامه‌ریزی قبلی و یک حساب ساده می‌توان  این کار را کرد، به شرطی که از قبل برنامه‌ریزی شود و بعد به خرید برویم تا جنس یا کالای تکراری نخریم و محیط خانه را متحول کنیم.

منبع: com.مشاوره-خانواده

بازدید:۶۲۵۴۸۹

رتبه مقاله درگوگل:4.5-Stars

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

*